روايات

رواية من أنا الفصل السابع 7 بقلم آلاء الرحمن

رواية من أنا الفصل السابع 7 بقلم آلاء الرحمن

رواية من أنا البارت السابع

رواية من أنا الجزء السابع

من أنا
من أنا

رواية من أنا الحلقة السابعة

عمااد بترردد :الاء هووه انتي لسه م ما فكرتيش بعررضي ليكي

الاء :لوو سمحت يا عماااد المووضووع ده منتهي

عماااد بأمل :لكن انا مش قااادر ومش عاارف انساااكي

الاء :عماااد لو علاء جه وشاافنا بنتكلم هيتجنن

عماد شدها من ايدها عليه بجنااان :انا بحبك انتي ليه مش قاادره تستووعبي الي بقوووله ده

هنا جه علاء وشاافهم قرريبين

علاء بغضب :ايه الي بيحصل هنا
الاء نززعت ايدها منه بغضب وعمااد اتكهررب

الاء بصت لعمااد بغضب :مفيش يا علاء كنت هتفرركش وعماااد كتر خيييره مسكني

عماااد بألم :انا اسف

الاء ساابتهم وخرررجت

علاء بغضب :ايه الي شفته ده

عماااد بغضب :في ايه انت وهووه قيس يتهمني في اخته وانت دلووقت في اختك هو انا بنظررركم وسخ للدرجااادي

علاء زقه بغضب :في موووضوع قيس انا كنت معاااك لاني عاارف نيتك تجااه اخته لكن عندي اختي لا يا عمااااد لا

عماد :ليه لا قووولي ليه لا

علاء بغضب وهو معمي على عينيه :انت مجنوون انت عااايزني ادمرر حياات اختي وامنعها تكوون ام على شان حضررتك بتحبها

عماد :بتعاااايرني بتذلني يا علاء

علاء بغضب :لا بذلك ولا بعااايرك انت عااارف معزتك عندي لكن الاء تنسااااها خاااالص واوعى اشوووفك بتبصلها في يووم

عمااد بسخررية :شكررا يا صاااحبي شكررا يا رفيق الدرب لكن احب اقوولك ان مراتي الاولى هي الي كاانت ما بتخلفش مش انا وكل تحااليلها من زمااان قوووي كااانت مزووورة وحاااضر اختك مش هفكر فيها تاااني

عمااد زقه وسااابه وخرررج وعلاء فضل باصص لأثررع فترره قبل ما يحصله

قيس كاان شااايف الي حصل لكن مش سااامع بيتخااانقوا على ايه

…………………………………………
عند الاء
راحت الجريده وكااانت مش طاايقه نفسها عماااد صعبااان عليها جدددا لكن بننفس الووقت ما بتحبووش وقلبها مش في ايدها

ضحى :هييي انتي سرحااانه في ايه بقااالي ساااعه بكلمك

الاء اتنهدت :مفيش حاااجه ايه الاخبار هنا

ضحى :عاادي لكن هو ايه الي حصل للمدير امباارح ده كسر المكتب كله تقريبا بعد اما خرررج من عندك وطلبك اول ما توصلي

الاء :هو انا ناااقصااه ايه القررف ده

ضحى :هوو انتي مااالك اليوومين دووول مش على بعضك

الاء بصتلها بدمووع :حبيت يا ضحى

ضحى بفررحه :بجد ميين اتكلمي قوولي

الاء مسحت دمووعها بكف ايدها :انسي

ضحى :الشب الي جه هنا مش كدده ده يجنن

الاء اتنهدت

ضحى :طيب ليه بتعيطي الحب حاااجه جميلة جددا يا الاء افتحي قلبك وعيشي

الاء :غلط يا ضحى غلط الحب لو كااان من طررف واحد يكوون اكبر غلط هتأذي وهيتأذي قلبي وهو مش هيكوون حاسس بالنار الشااعله جووايا
لا ديني ولا مجتمعي ولا عيلتي يرضووا بدده

ضحى :حبيبتي الحب لوو كان حقيقي هيتكلل بالجوواز فين الغلط بقى

الاء :الغلط انه من طرررفي انا انا مش عااارفه اززاي ده حصل انا اعررفه من كااام يووم بس اززاي قدرت اتعلقت فيه للدرجااادي

ضحى :طيب وهتعملي ايه

الاء :هدووس عليه طبعا انا غرووري اكبر بكتيير من اي حب
وخدت نفس جااامد :انا هروح اشوووف المدير

الاء مسحت دموووعها وخبطت ودخلت

المدير بغضب :لا واللهي دلووقت اما جيتي كنتي افضلي نااايمه في بيتك احسن

الاء :انت بتكلمني كدده ليه انا جااايه في معااادي

المدير بغضب خبط على الطااااوله :ما ترفعيش صووتك احسن ليكي وبصي بقى اللقاء بتااع قيس البحيييري هيتعمل بالزور بالعافيه هيتعمل اززاي دي مشكلتك

الاء :وانا مااالي

المدير :هتجبيه هنا والا اقسم بالله لانشر كل اللقاء الي حصل في مكتبك مهو عندي من خلال كاميرات المراقبه

الاء بغضب :ده اسلوووب استفززاز حضررتك ولا ايه انته الي تعمل كده ده انت المفرروض القدووة

المددير :قد اعذر من أنذر

الاء سااابته بغضب وخدت شنطتها من المكتب وطلعت على النااادي

………………………………………
عند قيس
نززل على طوول يشووف في ايه لكن كانوا مشيوا

ضرب لعلاء ما ردش
طلع على النااادي

مبارك:اتأخرت ليه يا ابني

قيس :مفيش اتأخرت في النووم شووية

مباارك باستغرراب :انت ما قلتليش هو في ايه بينك وبين علاء

قيس :مفيش هو كااان عااايزني في شغل لكن لما عرف اني بشتغل معاااك سكت هو عاايز يسااعدني وبس

مباارك :اهاا كوويس العيله دي طيبه جددا من النااس الي تعمل الخير وترميه في البحر

قيس :اهااا

مباارك :طيب انا هعدي على المكاتب اشوووفها

قيس :ارتااح انت وانا هشووفها

مباارك :لا يا ابني انا عاايز امشي رجليا

قيس قعد بيراجع بالاجهززة وما حسش الا بالباب بيتفتح بسررعه

قيس باستغرراب :في ايه في حد يدخل كددده

الاء بغضب :المديير هيرفدني بسببك

قيس بغضب :وطي صووتك وانتي بتتكلمي فاااهمه وبعدين انا مااالي وماال مديررك

الاء :هو قاالي يا تيجي تعمل معااه لقاء يا هينشر الفيديووهات الي خدها من كاااميرات المراقبه

قيس بصدمه :فيديوهات ايه هو معقووول ااهةيا واااطي

الاء :ايوووه هو فتح الكااميرات ودخولك وخرووجك وكل حااجه مووجوده

قيس :طيب ما تقلقيش انا هتصررف

الاء :هتتصررف اززاي هاااه انا هخسر شغلي

قيس :في ايه ماالك انتي متعصبه كدده ليه مفيش حاااجه وقولتلك هتصررف اهدي بقى

الاء بصتله بغيييظ وخرررجت

قيس باستغرراب :مااالها دي

………………………………………….
عند عمااااد

وصل المطاار ونزززل من العرربية وهو متضاايق جددا من تصررف وكلام علاء

علاء :استنى يا ابني استنى هلكتني ايه ده

عماد :سبني دلوووقت يا علاء مش عاايز ازعلك

علاء :عماااد انا اسف افهمني لو كنت مكااني هتعمل اكتر من كدده دي اختي الووحيدة وانا خااايف عليها

عمااد :خاااف عليها براحتك سلام

وساابه ومشي وعلاء بينده عليه

…………………………………………
عند قيس
راح الجرريدة ودخل على المدير وهو غضباااان

المدير :في ايه حضرتك

قيس مسكه من قميصه :بتهددني يله هاااه بتهددني

المدير بخووف :في ايه حضررتك مش كدده الكلام بيكوون اهدى

قيس :الكلام بيكوون كدده لما يكوون مع ناااس من عينتك فين الفيديووهات الي بتقوول عليها هااااه

المدير :ط طب ان انت ليه مش عااايز تظهر لحد

قيس :وانت مال اهلك

المدير :لو هتووعدني اوول مقابله تكوون ليه لما هتكشف نفسك انا مستعد اعمل الي انت عااايزه

قيس زقه :انا محدش بيملي عليا شرووط فاااهم واقسم بالله لو لو فكررت تنشر حااااجه لادفنك وانت عااايش وانشر سااعتها الي عااايززه برااحتك

قيس سااابه وخرررج ولسه هيطلع من الجريده شااافته الاء

الاء شدته من ايده وهو مستغررب :تعااالا معااايا بسرررعه

قيس :في ايه

الاء قفلت البااب ونفسها بيساارع الززمن

قيس :بتنهجي كدده ليه

قيس كاان ورااها وهي قفلت الباااب ودورت وشها وجت عينها في عينه ما بيفصلش بينهم حاااجه

قيس فضل بااصص ليها ومش قااادر يبعد عينيه عنها

الاء باااحرراج :اص ل في صحاافه برره كتيير ومش عاايزاك تخرج دلووقت لحد يعررفك وينشر حاااجه

قيس قررب منها ورجع خصله من شعررها زرا وداانها :انتي جميله قووي

الاء بكسووف:انت بتقوول ايه ابعد

قيس بص في عنيها :الاء انا عاايز اقوولك حااجه مش وقتها لكن حاسسها من مده وبكدب نفسي انا معجب فيكي

الاء بصتله بصدمة وخجل ومشاااعر كتير اجتاااحتها

وووووووووووووو

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية من أنا)

اترك رد

error: Content is protected !!