روايات

رواية بائع القهوة الفصل الخامس 5 بقلم إيمان الخيال

رواية بائع القهوة الفصل الخامس 5 بقلم إيمان الخيال

رواية بائع القهوة البارت الخامس

رواية بائع القهوة الجزء الخامس

بائع القهوة
بائع القهوة

رواية بائع القهوة الحلقة الخامسة

بليغ بغضب : ايه دا ؟!
ثريا : في ايه ؟!
بليغ : ايه اللي موقفك في الشباك كدا
ثريا : متخافش مش هنتح*ر
بليغ : ع العموم رجالتي بيدوروا عليه ولما يلاقوه مش هيبات غير تحت التراب
ثريا : انا مكنتش بدور عليه
بليغ : ايه برود الأعصاب دا ، معقول تقبلتي الموضوع بالبساطة دي
ثريا : انت شايف ايه ؟
بليغ : شايف اننا بنضيع وقت
ثريا بجمود : انت فاكر اني هسمحلك تقرب مني
بليغ باستخفاف : وانتي فاكرة اني محتاج اذنك مثلا
ثريا : يعني ؟!
اقترب بليغ من ثريا رويدا رويدا وهو لا يقول شيئا فقط ينظر لعيونها السوداء الواسعة دون ان يرف رمش له وظل يقترب وثريا تبتعد للوراء حتي وصلت للحائط فحاصرها بليغ بيديه واقترب منها وبدأ بالتكلم بنبرة لا يعرف من يسمعها ان كانت تهديد او رجاء .

 

 

 

بليغ : الليلة لازم نتمم حكايتنا الليلة
ثريا : نجوم السما اقربلك
ابتعد بليغ عن ثريا وهو يقول ..
بليغ : في بنت اسمها زينب هتجيبلك لبس وتساعدك عشان تستعدي ، سلام
ترك بليغ ثريا وخرج بعد ان رمي كلماته في الوسط والمسكينة دقات قلبها كانت مسموعة بوضوح والسؤال هنا أين ذهب أدهم ؟!
اختبأ أدهم في حمام الغرفة عندما سمعوا خطوات تقترب من باب الغرفة .
أدهم بغضب مكتوم : هتعملي ايه مع الحيوا*ن دا ،لازم تهربي معايا
ثريا : انت اللي لازم تهرب من هنا ، بليغ لو مسكك هيقتل*ك
أدهم : أنا لو سيبتك معاه همو*ت برضوا
ثريا بدموع : ارجوك تمشي يا ادهم ، انا مش ناقصة مشاكل والله
أدهم : تقدري تقوليلي اي حاجة يا ثريا ، ارجوكي اتكلمي
ثريا بحزم : بليغ مش هيأذيني وانا مقدرش اخون جوزي واهرب معاك
أدهم بحزن : وانا ؟!
ثريا : احنا مفيش بينا اي حاجة يا ادهم
ادهم : لو مشيت مش هرجع تاني يا ثريا
ثريا بدموع : مش فارقة

 

 

ادهم : ودموعك دي ليه
ثريا : امشي يا ادهم
خرج ادهم من شباك الغرفة عن طريق شجرة كانت عريقة وقريبة جدا من الشباك واستطاع بطريقة ما أن يهرب من رجال بليغ وأن يخرج من ذلك الصرح الكبير الذي يعيش فيه بليغ مع زوجاته والكثير من الرجال من اجل الحراسة واعمال اخري لا يعلم عنها احد .
ثريا ببكاء : سامحني يا ادهم بس بليغ مش هيسيبك تعيش وكفاية انا خسرت مستقبلي وحياتي ومش هورطك معايا في المصيب*ة دي بس انا مش هستسلم
في هذه الأثناء دق باب غرفتها فمسحت دموعها ..
ثريا : اتفضل
مساء الخير يا ثريا هانم
ثريا: انتي زينب ؟
زينب : ايوا يا هانم وان شاء الله انا هكون مساعدتك الخاصة في القصر هنا
ثريا : تقدري تقوليلي ثريا بس

 

 

 

زينب : حاضر و دلوقتي بقا هفرجك علي فستانك بتاع الليلة دي
ثريا بغضب مكتوم : مفيش داعي يا زينب مفيش ليلة ولا حاجة
زينب بتعجب : هو مش انتي عروسة جديدة ولا انا فاهمة غلط
ثريا : باين اني عروسة وفرحانة و كدا ؟
زينب : بصراحة لأ
ثريا: انتي وظيفتك هنا تساعديني ، صح ؟
زينب : اكيد انا اديكي عيوني
ثريا : انا عاوزة ابوظ الليلة دي
زينب : بس بليغ باشا هيفهم انها مقصودة
ثريا بدموع : اسمعي يا زينب انا هنا غصب عني وهما عاوزين يستغلوني ويخلوني اخلف طفل وبعدين ياخدوا طفلي ويرموني في الشارع ، ارجوكي ساعديني
زينب : خلاص بطلي عياط انا هتصرف
جاء الليل الذي ينتظره بليغ فصعد الي غرفة ثريا في ابهي صوره .

 

 

بليغ : ممكن ادخل
ثريا : اكيد دي اوضتك
فستان ابيض طويل نصفه السفلي شفاف وكان بلا أكمام ولا أكتاف نسي مصممه أن يضع له ظهر وهذا هو الفستان الذي ارتدته ثريا لاستقبال بليغ باشا فوجد فتاة جميلة شعرها الأسود الطويل يغطي ظهرها العار*ي فما كان له الا أن يقف مبهورا من جمالها .
ثريا : هتفضل ساكت كدا كتير
بليغ : احم احم
ثريا : وبعد النحنحة
بليغ : انتي حلوة اوي
ثريا بابتسامة : عارفة
بليغ : غريبة اوي مع انك كنتي رافضة الصبح بس دلوقتي
ثريا : لازم نتعايش مع الواقع
اقترب بليغ من ثريا وما أن وضع يده علي خصرها حتي

يتبع

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بائع القهوة)

اترك رد

error: Content is protected !!