روايات

رواية الزوج الخائن الفصل الخامس 5 بقلم عادل عبدالله

رواية الزوج الخائن الفصل الخامس 5 بقلم عادل عبدالله

رواية الزوج الخائن البارت الخامس

رواية الزوج الخائن الجزء الخامس

الزوج الخائن
الزوج الخائن

رواية الزوج الخائن الحلقة الخامسة

لسه ببص لقيت رأفت داخل العمارة ببص في الساعة لقيته راجع بدري !!! روحت قعدت قدام الباب مستنياه يفتح الباب علشان اسأله عن سبب رجوعه بدري لكنه مش دخل !!!!!
ده عدا وقت كتير !!! هو فين كل ده !!! معقول اللي في دماغي !!! يبقي الاتنين كانوا بيمثلوا عليا كل ده !!!!!
خرجت من شقتي بالراحة وطلعت علي السلم بدون صوت ووقفت اسمع علي باب سارة من بره لكن مش سمعت صوت نهائي !!!
رنيت الجرس بسرعة لكنها اتأخرت في فتح الباب !!
فضلت ارن واخبط علي الباب بقوة علشان تفتح وبمجرد ما فتحت زعقتلها وقولتلها رأفت فين ؟؟ اخرج يا رأفت انا شوفتك وانت داخل العمارة ، اطلع ومتداريش نفسك .
وسارة كانت واقفة مذهولة بتقولي : انتي بتقولي ايه !! انتي اتجننتي !! رأفت ايه اللي هيجيبه هنا لوحده !!
وانا فضلت اهزأ فيها واقولها كده يا سارة تخونيني مكنش العشم يجيني الغدر منك انتي بالذات .
وفجأة لقيت رأفت طالع علي السلم من ورايا وبيقولي فيه ايه ؟ صوتكم عالي ليه ؟!!!!
من شدة الخجل كنت عاوزة الأرض تنذق وتبلعني !!!!!!
سارة دموعها نزلت منها وبصت لي نظرة عتاب مش هقدر انساها ابدا وقفلت باب الشقة في وشي !!
رأفت قالي : ايه الكلام اللي انا سمعته علي السلم ده ؟!!! انتي ازاي يوصل بيكي الحال انك تشكي فيا وفي صحبتك بالشكل ده !! وتكلميها بالطريقة دي !! ده انتي فضحتيها يا شيخة وهي بريئة حرام عليكي !!
قولتله : انت كنت فين ؟؟ انت داخل العمارة من اكتر من ربع ساعة !!!
: قابلت صاحب العمارة وانا طالع وكان بيكلمني علشان عاوز يعمل صيانة في العمارة .
: انا كتت هتجنن لما شوفتك داخل العمارة ومش طلعت !! كنت لازم اغير عليك طبعا .
: ده شك مش غيرة ، وانتي لسه ليكي عين تتكلمي وتدافعي عن نفسك بعد اللي عملتيه .
: خلاص انا اسفة مكنتش اقصد .
: سهلة كده ؟ اسفة !! وصحبتك اللي فضحتيها ومنظري قدام الجيران ؟؟
: انا هعتذر لها وهي هتقبل اعتذاري .
: دي لو قبلت اغتذارك يبقي معندهاش دم .
: طيب اعمل ايه يعني ؟
: تروحي عند اهلك .
: بتقول ايه ؟
: بقولك تروحي عند اهلك . كل اللي بينا انتهي .
: انت بتتكلم جد ؟
: ايوه اتفضلي ، ولا تحبي امشي انا واسيبلك البيت .
: طيب انا ماشية بس مش راجعة تاني وتبعتلي ورقة طلاقي .
اخدت ريتاج وحاجاتي ومشيت وروحت عند ماما .
اتصلت بسارة كتير علشان اعتذرلها لكنها مش ردت عليا ابدا .
روحت حكيت لماما علي كل اللي حصل ، ماما قالتلي : لازم تعتذري لسارة و لرأفت .
قولتلها : حاولت كتير الاتنين مش قابلين اعتذاري خصوصا سارة اللي مش عطيتني فرصة اعتذرلها اصلا .
ماما قالتلي : اللي عملتيه ده شئ مش سهل واكيد هياخدوا وقت علي ما يهدوا شوية علشان يقبلوا اعتذاري .
وغيبت عن الشغل وكانت نفسيتي تعبانه جدا ، وبعد كام يوم تعبت اوي وروحت للدكتور وهناك اكتشفت اني حامل .
انا فرحت جدا وقولت ان ده ممكن يكون سبب ان رأفت يسامحني .
ماما كلمت رأفت وقالتله ان انا حامل ورغم انها حسيت من صوته انه فرح لكنه قالها ان الحمل ده مش في وقته لأن حياتنا مع بعض انتهت .
ماما حاولت تهديه من ناحيتي وقالتله : نورا والله طيبة وبنت حلال وبتحبك دي احسن واحده في ولادي بس هي نقطة الغيرة دي عيبها الوحيد معلش واحدة واحدة نحاول نغيرها معلش علشان خاطري وخاطر البيبي اللي جاي سامحها المرة دي .
: طيب علشان خاطرك بس انا مش هرجع معاها زي الاول الا لما احس منها بتغيير حقيقي .
: حاضر وانا اوعدك انها هتتغير بجد المرة دي .
: طيب و البنت المسكينة دي هتعملها ايه ؟
: انا هروحلها لحد عندها اعتذرلها بالنيابة عن بنتي .
وفعلا رجعت البيت لكن رأفت بقي ينام في اوضة الاطفال وبيتعامل معايا في اضيق الحدود حتي في الشغل نقلني مكتب تاني بعيد عنه وكنا بنروح ونرجع من الشغل مع بعض وتقريبا مش بنتكلم .

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الزوج الخائن)

اترك رد

error: Content is protected !!