روايات

رواية فريدة الفصل العاشر 10 بقلم سلمي أشرف

رواية فريدة الفصل العاشر 10 بقلم سلمي أشرف

رواية فريدة البارت العاشر

رواية فريدة الجزء العاشر

فريدة
فريدة

رواية فريدة الحلقة العاشرة

فريدة بخوف : هفهمك براحه بس متتعصبش
عمرو بغيظ : جيبالي قطة ي فريدة !!!! قطة!
فريدة وهي بتبلع ريقها : مالها القطة بس
عمرو : انتي عارفة اني مبحبش القطط وسالتيني قبل كده وقولتلك لا متجبيش قطط حصل والا لا ؟
فريدة : اها بس أنا قولت احطك قدام الأمر الواقع أنا بحبهم وكان نفسي يكون عندي وحده
عمرو بعصبية وهو بيضغط علي سنانه بص علي القطة لقاها صغنونه وبتبصله ببراءه وبتحرك ايديها علي رجله ♥️
عمرو هدي وابتسم 😌♥️
فريدة بخبث : ملس عليها براحه ي حبيبي هتحبها اوي
عمرو بصلها بغيظ وبعدين بص للقطة وملس عليها ورفعها تقعد علي رجله : ده اي القمر دي سكر ولطيفة مش زي قطط الشارع
فريدة بحب : اها بحب الشيرازي والبلدي حلو برضو بس قولت الشيرازي اهدي
عمرو : اممم لطيفة حبيتها
فريدة صرخت وباسته ف خده 🙊♥️

 

 

 

 

عمرو بخضة : في أي خضتيني
فريدة : احلي عموري ف الدنيا
عمرو بضحك : متجرجرنيش 🙂
فريدة بغمزة : بحبك ♥️
.
بعد مرور شهرين ف بيت فريدة
فريدة : اي الجنان اللي بتعملوه ده جايين دلوقتي تقولو هنفشكل الخطوبة وانتو فرحكو بعد اسبوع !
عائشة : أها ده قراري
فريدة : ما تتكلم ي خالد ف اي !
خالد : اللي هي عايزاه هعملهولها
فريدة بصدمة : انت واعي بتقول اي ؟
عائشة بوجع : كنت عارفة انك هتتخلي عني
سحبت فونها وشنطتها وقامت تمشي .
فريدة : استني ي عائشة الأمور متتحلش كده
عائشة بدوخة : اوع..
فريدة : الحقني ي خالد
خالد بلهفة : عائشة .. حبيبتي فوقي

 

 

 

 

فريدة : شيلها ي خالد وديها جوا وانا هجيب مية واجي
خالد شالها وحطها علي السرير وقعد جنبها
وفريدة جابت مية وبرفيوم وحاولوا يفوقوها .
عائشة بدوخة : خالد
خالد بقلق : انتي كويسة ؟
عائشة : اها
فريدة بخبث : مشوفتيهوش كان قلقان عليكي ازاي
عائشة : أنا عايزة امشي
خالد : عائشة خلينا نتكلم بهدوء انتي ازاي تخبي عليا حاجة زي كده ؟
عائشة : ..
فريدة : خبت عليك اي ؟
خالد : كان مكتوب كتابها قبل كده
فريدة بأستغراب : واي المشكلة ؟
خالد : انتي معايا والا معاها ؟ انتي كنتي تعرفي !
فريدة : لا . وبعدين تفرق ف اي كانت مخطوبة ولا مكتوب كتابها واتطلقت !

 

 

 

 

عائشة : انت مكنتش موجود وقتها ولا تعرف الظروف اللي مريت بيها فبأي حق تزعل مني عشان حاجة زي كده
خالد : لو مخطوبة اقول ماشي لكن مكتوب كتابك !!!!
عائشة بتفهم : أنا عارفة انت عايز تقول اي بس عايزة اقولك أنه اتكتب كتابنا وف نفس الأسبوع اتطلقنا عشان اكتشفت أنه كان متجوز ومقاليش .
خالد بفرحه : يعني متجوزكيش بجد وكده
فريدة بضحك جامد : يابني اتلم كسفت البت ماهي واضحة اهي يابو المفهومية
عائشة بكسوف : لا متجوزنيش
خالد قام وباس رأسها : أنا آسف بجد وعارف أن غيرتي وحشة بس الموضوع كان صعب عليا ي عائشة مكنتش هتحمل انك تكوني متجوزة حد غيري
عائشة وشها حمر واتحرجت : احم خلاص متزعلش أنا عارفة اني غلطت لما موضحتش الموضوع ده بس مكنتش حابة اتكلم فيه
خالد : خلاص ي حبيبي اللي فات فات أنا ميفرقش معايا غير انك تكوني معايا ♥️
.

 

 

 

 

بعد مرور أسبوعين .
عمرو رن علي خالد
عمرو : مجتش لي يابني انت ومراتك
خالد : الهانم لسه بتلبس ف خلال ربع ساعة هنكون وصلنا
عمرو : طيب يلا فريدة عاملة اكل جامد
خالد : امير وسما وصلو ؟
عمرو : اه من بدري أنجز انت بس
سما : ي امير تعالي ساعدنا انت وعمرو عشان ننجز
امير : نساعدكو ف اي هو احنا بنعرف نعمل حاجة
سما : يابني رصو الأطباق والأكل لحد ما عائشة وخالد يوصلو
امير : قوم ي عمرو مكنتش عزومه اللي بيصيحو فيها من الصبح
عمرو بضحك : ما علي طول بيصيحو يلا يلا بدل ما تقلب بنكد دلوقتي .
خالد : أن أن أن

 

 

 

 

عمرو : نيهااههعهعهع
امير : اهلا البيه اخيرا وصل
خالد : عائشة اخرتني معلش يلا جهزتو الغدا ؟
عمرو : اها يلا بسرعة علي السفرة هجوووم
امير بضحك : مشوفتش اتنين همهم علي بطنهم زيكم
اتغدو والبنات جابو الحلويات والعصاير .
فريدة جابت الفون : يلا ي جماعة نتصور.
نزلت الصور علي واتساب وكتبت ..
” حلو حياتي .. اللي بيحلو مرار الأيام .. عيلتي التانية “🌿.

تمت

اترك رد

error: Content is protected !!