روايات

رواية أحببني بعد عذاب الفصل الثاني 2 بقلم مريم بدير

رواية أحببني بعد عذاب الفصل الثاني 2 بقلم مريم بدير

رواية أحببني بعد عذاب البارت الثاني

رواية أحببني بعد عذاب الجزء الثاني

أحببني بعد عذاب
أحببني بعد عذاب

رواية أحببني بعد عذاب الحلقة الثانية

ونتي كسبتي طلقني يمصطفي
:ايييي طلاق مش هطلق
_اوعا تفكر اني هتهان واقعد ساكته وغير كدا خلتني اتهان واتجوزت عليا ومحستش بيا لو لثانيه وكمان مستخصر ليا الطلاق لكن انا مش هسكت انتا فاهم
وجيت علشان امشي مسك ايدي وقال
_مش مهتمشي يملاك االلي هتمشي هيا اللي عملت كدا ودخلت بينا
:اي انتا بتقول اي اتفاقنا مكنش كدا
_ونا لغيته
: هو انا لعبه عندك علشان تعمل كدا
_افهمي بقا انا مش بحبك
_انتا اي يشيخ بتلعب عل الطرفين قلت ليا انك بتحبها ومش بتحبني وبتعيد الكلام نفسه معاها
انتا اييي
_افهمي الكلام الاول بس
مريم كانت بتهددي بملفات انها هتديها للشركه المنافسه
واني كان لازم اقولك كدا علشان اتجوزها غصب عني والله
-لعبه جديده صح انا مش مصدقاك يمصطفي انتا خاين وحقير وكمان لو كان صح كنت قول ليا اعتبرني مراتك لكن انتا عمرك مكنت بتفكر فيا لو لدقيقه
_خلصت التمثليه اللي انتا بتعملها
متصدقهوش يملاك دا ضحك علينا احنا الاتنين
-انا مش عارفه مين الصادق لكن اللي انا عارفاه انك يمصطفي مبقتش تهمني اشبعي فيه
(طبعا انا هبله اصلا وبموت فيه بس عمري مقول كدا )
قلت ونا عيني رغرغت بالدموع _طلقني حااالا
قال وهو باصص لعيوني وقال
_انتي طالق يمريم
:انتا بتقول اي طلقتني انا اللي حبيتك انا ممكن افضحك بالملفات والصور دي
_انتي مريضه يمريم مريضه بالغيره والحقد صحبت عمرك خنتيها وهيا كانت بتحبك لكنك هبله لدرجه انك مفكراني مجبتش الملفات وعرضت الصور والازياء يعني اللي معاكي دول ولا حاجه
: انا بحبك والله وعملت كدا علشان بحبك ونا هاخد حقي منها هيا اللي خدتك مني ونا مبحش حد ياخد حجاتي
_اوعك تفكري انك تأذيها لانك سعتها هتكوني ميته واطلعي برا ونتي طالق … طالق بالتلاته
_سامحيني انا عارف انك ملكيش مكان تروحيه فخليكي جنبي والله انا عملت كدا غصب عني وعايز اعترفلك بحاجه
-انا عارفه انك مش بتحبني ونا مش بجبر نفسي افضل مع واحد مش بيحبني
اديني فرصه يملاك والله هعمل المستحيل علشان ارضيكي
سكت
وقلت هفكر
هتسامحيني
هفكر
طب هتديني فرصه
سكتت
دخلت الاوضه اللي علطول كنت بنام فيها عل الارض
وزعيق وشتيمه وتهزيق وعدم تقدير
_لازم اوريك يمصطفي عل كل يوم تعبت فيه علشان تحبني ومقدرتنيش فيه
لازم يتربي وهخلي رجل الاعمال الكبير يشوف بقا
_____________________________________________
ملاك انتي قومتي.
:بتعمل اي فاوضتي
_انا يعني بطمن عليكي
:تمام يريت تطلع علشان هغير.
_الفطار جاهز عبقال متغيري .
(والل يملاك وبقا بيتعملك فطار)
:مش عايزه شكرا
مسك ايدي وقال _قلتي اي
بيني وبينكم اتوترت توتيره
:مش جعانه يحبيبي
هو بيقرب لي ينهار اسود
احيه حبيبي اي وزفت اي
حط ايده عل وسطي وقال – عيدي اللي قلتيه كدا
اتوترت جاامد :انا جعانه يمصطفي
لقيت اللي غمازاته بانت وضحك وقال_مش قلنا مش جعانين
:قلت بصوت واطي :يخربيت جمال امك
ضحك ضحكه جميله وقال : بتعاكسيني
_علفكرا انا بقول يخربيت تلزيقتك يعني اي المعاكسه فكدا
سابني وطلع وقال هنشوف بعيدين الحوار دا
احيه اثبتي كدا ليفكرك قلبك مال ليه فوقي دا شفقان عليكي
_____________________
_ انا هنزل الشغل تاني
ايي لاه انا مراتي متشتغلش
_والله انا مخدتش الشهاده علشان علشان اقعد فبيتنا
وبعدين منا كنت بشتغل ولا احلويت دلوقتي
انا داخله ..
ونا موافق من بكرا تنزلي ف الشركه
_وبكرا لي ما انزل من النهارده مش انتا نازل
واه يريت محدش يعرف اننا متجوزين علشان انا مبحبش وجع الدماغ
هو جوازنا وجع دماغ بالنسابلك
تمام
طلع وسابني
ونا برقص عل الثبات الانفعالي
ركبت العربيه معاه علشان الشركه
لقيته وقف العربيه :م كفايه يملاك وجعتي قلبي انا مش مستحمل الجفاف فعلاقتنا.
_انتا مش مستحمل اني اكون جافه معاك تصور انك كنت كل يوم بتعاملني بنفس الطريقه زعلت لما انا عاملتك كدا
انا لسه مستمحتكش عل مريم صحبه عمري ولا كلامك الجاف ولا عدم تقديرك
انا مش هكدب عليك مع كل دا انا لسه بحبك انا عارفه اني ابان ضعيفه بدون كرامه لكني مش عرفه اتخلص من حبك جوايا انتا حبك جوايا زي المرض يمصطفي مرض ملوش علاج
:هعوضك صدقيني
_مش عايزه بقا شفقه انا بكره الشفقه انتا كرهتني فنفسي انا تعبت يمصطفي منك
:لقيت الي فتح باب العربيه وقال بصوت عالي :اطلعي
خوفت ليعمل فيا حاجه ولا يعمل فنفسه حاجه
_هتعمل اي
طلعت ونا مرعوبه عنيه كانت حمرا جامد
اي كمان
_عايز اي عايز اقولك اني بحبك ولا ارقص وااتنطط
واحد مبيحبنيش ومش عايز يطلقني
: كل ملفتش نظرك ب حاجه
_حاجه اي !
:اني بحبك يملاك بحبك انا اكتشفت اني بعشقكك مش عارف انا ازيتك ازاي لكن انا متعلمتش غير القسوه والكره والبرود
:اوعك تفكري العيل اللي كان بيلعب معاكي كان علطول فرحان
انا كنت فالنص مبين اب قاسي مش همه ابنه وام همها اللبس والمكياج والخروجات ومكنتش بتسال فيا ولا ابويا اللي كان بيخون امي ونسوان داخله خارجه ونا كنت ببقا مرعوب لفيوم ابقا زيه
اعمل اي انا ها فضلت 27سنه خايف واتعلمت القسوه والجحود ونتي كنتي ملاك قدامي ملقتش غيرك انتي وحبيتك لكن سعتها انا افتكرت ابويا خوفت ليحصل نفس اللي حصل انا مش حقيىر ولا اناني انا اتربيت فمكان غلط
لا اتعلمت اصلي ولا اصوم ولا حتي احب بشكل صحيح
_حضنته معقوله كل دا معقوله ام واب كدا معقوله ف كدا
حضني وكانه بيستنجد بيا علشان دموعه متنزلش
_انا بحبك يمصطفي لكني مش قادره صدقني
:ونا متفاهم معاكي يملاك ولو عايزه تتطلقي مني
ونا هبعتلك و…
_بوسته اول مره اعمل حركه جرئيه زي دي معملتش حساب الناس فضلنا كدا اكتر من ربع ساعه انا مكنتش حسه بالدنيا
وهو كان مذهول مني
_ه ه ه انا اسفه يعني كنت
بصيت حوليا لقيت كل اللي فالشارع بيبصو علينا وشي احمر هو فضل يقول مراتي والله مراتي وانا دخلت العربيه مكسوفه
فضل طول الطريق مرسوم عل وشه الابتسامه وبيلمس شفايفه
ونا متكلمتش خالص كنت مكسوفه منه يربي يعني انا سايبه بيت عريض طويل وابوسه وقدام الناس.
وصلنا البيت الباب بيتقفل لقيتني متحاصره
_كنا بنقول اي بقا
:لاه بقا انا هاخد موقف ازاي تبوسني وقدام الناس هه
_اومال لومكنتيش انتي اللي بوستيني كنتي هتعملي اي
عايزه تنكدي وخلاص
_اول مره اعرف انك جريئه وبتتكسفي ف نفس الدقيقه
:,انا يعني بحبك وانا كنت خايفه تتطلقني وانا مقدرش ابعد عنك كمان
_وكمان بندلع عبيط انا ولا اي علشان اطلقكك انا مقدرش اعيش من غيرك يهبلتي
_وبعدين معاك بقا انا جعانه
-متجوز مفجوعه انا
-بحبك يملاك بعشقك ونتي كدا صغيره من ونتي بتلعبي الشارع رقتك وهبلك وغيرتك لفتوو نظر قلبي قبل عقلي علشانك انا مممكن اعمل اي حاجه
_,مصطفي انا سامحتك ونا بحبك انا كنت ناويه اعذبك معايه شويه لكني بحبككك وبعشقك كمان ونفسي اجيب منك عيالل كتييررر وافضل معاك ل حد ما ابقي كبيرره وعندي احفاد من عيالي ونفضل نقول قصه حبنا لعيالنا ونسافر سواا
_طب منخليها فعل بقا
:بعينك يلاا
بحبك
مش هستحمل اكتر من كدا
ضحكت ضحكه رقيقه
اوعااااا بقااا

تمت

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببني بعد عذاب)

اترك رد

error: Content is protected !!