روايات

رواية الانتقام الحلو الفصل الحادي عشر 11 بقلم سارة محمود

رواية الانتقام الحلو الفصل الحادي عشر 11 بقلم سارة محمود

رواية الانتقام الحلو البارت الحادي عشر

رواية الانتقام الحلو الجزء الحادي عشر

الانتقام الحلو
الانتقام الحلو

رواية الانتقام الحلو الحلقة الحادية عشر

في غرفه مراد وساندي
مراد: استريحي انتي يا روحي وانا هجبلك الاكل لحد عندك
ساندي: طلعت روحك وبعدين انا مش جعانه
مراد: لا لازم تاكلي لو مش عشانك يبقي عشان ابننا
ساندي بتفكير: طيب، بس مين الا تحت دول
مراد: ملك ديه بنت عم بابا الله يرحمه وياسين وياسمين دول عيالها وهما تؤام
ساندي: طيب،ممكن تطلع برا
مراد:ليه
ساندي:عاوزه اغير،هدومي
مراد:طب ما تغيري قدامي عادي
ساندي بغضب:انت قليل الادب اتفضل اطلع برا
مراد خرج من الاوضه وهو بيقول شكلها قمر وهيا مكسوفه وبعدين نزل تحت وقال بجمود منوره يا ملك هانم بس يا تري ايه اللي جابك
ملك:هيكون ايه يعني يا مراد يا حبيبي جايه ابارك ليك علي الجواز
مراد: الله يبارك فيكي
ياسمين بدلع:ايه يا حبيبي مكنتش اعرف انك هتزعل لما تشوفنا
ساندي من الخلف:حبيب من يا روح امك،لا يحببتي اتعدلي كده بدل ما اعدلك وبعدين مش عيب لما تدلعي علي واحد متجوز
ياسمين ببرود:عادي ده مراد ذي اخويا
ساندي بقرف وهيا بتشاور علي ياسين:اخوكي اهو قاعد وبعدين مراد معندهوش اخوات غير لينا
ملك بزعيق:اله يا عمي هو احنا جاين هنا علشان نتهزق من البنت دي
مراد بحده:ملك هانم البنت دي تبقي مراتي وليها اسم وبعدين بنتك هيا الا بدأت ومسك ايد ساندي وقال يلا يا حببتي عندي مفجأه ليكي وشدها
في غرفه مراد الخاصه بيه في منزل حسام
مراد:مكنتش اعرف انك بتغيري
ساندي:مش بغير
مراد:لا والله والا انتي عملتيه مع ياسمين اسمه ايه
ساندي بعصبيه:اسمه اني مراتك ومينفعش اشوفك بتكلم ست تانيه وانا علي ما أعتقد لو عملت كده انت هتعمل نفس اللي انا عملته
مراد بغيره وتحذير:اوعي اشوفك بتكلمي مع راجل تاني لان هيكون فبها موته وموتك انتي بتعتي انا وبس يا ساندي
ساندي:اطلع بره عاوزه اغير هدومي
مراد:طب ما تغيري وانا هنا مش انا جوزك برده وغمزلها
ساندي بتوتر:انت قليل الادب علي فكره
في مكتب حسام
حسام:بص يا ياسين انا عاوزك تقرب من اللي اسمها ساندي ديه باي طريقه وتحاول تبعدها عن حمزه مفهوم
ياسين:مفهوم يا جدي بس ليه هنعمل كده
حسام:اللي اقوله يتنفز من غير اساله فاهم
ياسين:حاضر

 

 

ياسين طلع من المكتب وبعدها سعد دخل
سعد:هنعمل ايه يا باشا
حسام:اول حاجه هنخلي مراد يكرها وبعدين هو اللي يقتلها ونستريح منها،انا متاكد ان مراد لما يشوفها بتخونه هيقتلها بدم بارد لان اكتر حاجه مراد بيكرها الخيانه
سعد:طيب يا باشا هنعمل ايه مع محمود بيه لما يعرف انها بنته
حسام:لا يا سعد مش هيعرف لان السر ده هيدفن مع بنته لما تتقتل وهو حالف انه مش هيدخل الصعيد وده اللي هيسعدنا انه مش هيعرف
سعد:تمام يا باشا
في غرفه ساندي ومراد
مراد وهو بيجري وراها :انتي اكيد مجنونه يا حببتي صح
ساندي:لا مش مجنونه وبعدين ايه حببتي ديه لا بقولك ايه احترم نفسك لاحسن ازعلك
مراد:اه حببتي
ساندي:حبك برص يا حيوان
مراد بعصبيه طفيفه:انا حيوان يا ساندي طب والله لاوريكي الوش التاني
ساندي:نننن مش عاوزه اشوفه
مراد:والله لو مكنتيش حامل كنت وريتك الوش التاني بس هسكت علشان خاطر ابني
ساندي:اعااااا
مراد بخضه:في ايه
ساندي:ابنك بيضربني اعااا هموووت
مراد بضحك:احسن بياخد حق ابوه
ساندي: حق ايه ياض انت قال حق قال
مراد:يعني تضربيني وتقولي حق ايه
فلاش بااك🍂
مراد بيقرب من ساندي بقولك ايه يا سو متيجي اقولك علي سر
ساندي بدلع:طبعا يا قلبي وقامت لفه اديها حوالين رقبته
مراد بيقرب من شفيفها في امان الله😂قامت بنت الجامده عطيتو بالرجل تحت الجزام 😂(يستاهل مهو قليل الادب)
بااااك
ساندي:مهو انت قليل الادب يا مراد
مراد بحب:انتي قلتي ايه
ساندي:قليل الادب
مراد:لا بعدها
ساندي:مراد
مراد بهيام:اول مره اعرف ان اسمي حلو كده
ساندي:جتك القرف بقولك ايه انا عاوزه انام
مراد بيغنزلها:متيجي تنامي في حضني
ساندي:انت قليل الادب ومتربتش و وس*خ
مراد بمكر:مانا عارف

 

ساندي بعصبيه:اتخمد بقاا
والحمد لله بعد خناق منهم هما الاتنين مراد نام علي الكنبه وساندي علي السرير و عده شهر وهما علي نفس الحال بيمثلو الحب بين العيله وبيتخانقو في الاوضه وطبعا العيله عرفت انها حامل بس في الشهر الاول وهيا في الاصل حامل في الشهر التاني ياسمين بتحاول تقرب من مراد بس هو ولا هنا وفي يوم
مراد:ساندي انتي عندك كشف عند الدكتوره النهارده صح وهنعرف جنسه النهارده
ساندي: ايوه انا فرحانه جدا
مراد بحب: وانا اكتر والله
ساندي دخلت لبست ميني دريس لونه بيبي بلو ورفعه شعرها علي شكل ديل حصان ومنزله منه خصل ومراد كان لابس بنطلون كلاسيكي وتيشرت ابيض وساعه وحاطت برفان اللي هو بيحبه اول ما شاف ساندي حضنها وهيا استسلمت لانها اتعودت الايام اللي فاتت انه بيحضنها حتي لو بالغصب وراح طبع قبله علي جبينها وقالها بحبك يا بنت قلبي
ساندي: بصوت واطي وانا كمان شكلي هحبك
مراد: بجد
ساندي: بجد ايه
مراد: بتحبيني
ساندي بكسوف: ايوه يا مراد الصراحه انا اتعلقت بيك وبقيت ببقي مبسوطه وانا جمبك وشكلي كده حبيتك
مراد بفرح شالها ولف بيها وبعدين قال وانا كمان بحبك يا قلب مراد من جوه
ساندي: مراد نازلني بقاا هنتاخر
مراد وبيغمزلها: ما تيجي ناجل المعاد بتاع الدكتوره وتعالي اقولك علي كلمه سر
ساندي وهيا بتضربه في كتفه: مرااد انت قليل الادب اوول
مراد بضحك: شكلك حلو وانتي مكسوفه
ساندي: طب يلا
مراد: يلا ونزل كل من مراد وساندي وهما ماسكين في ايد بعض تحت نظرات الحقد من العيله وبعدين راحو المستشفى
الدكتوره: الحمد لله صحه الجنين كويسه اووي وجنسه بنت
ساندي:بفرحه بجد يعني انا هكون ام لبنوته انا فرحانه اووي
مراد:الف مبروك يا حببتي
الدكتوره:ممكن تسمعو صوت نبضه لو عاوزين
مراد بلهفه:اكيد طبعا
مراد وساندي سمعو صوت نبضه وكانو في قمه الفرح بس يا تري الفرحه ديه هتدوم

يتبع…

اترك رد

error: Content is protected !!