روايات

رواية ذات العيون الخضراء الفصل السادس 6 بقلم آية علاء

رواية ذات العيون الخضراء الفصل السادس 6 بقلم آية علاء

رواية ذات العيون الخضراء البارت السادس

رواية ذات العيون الخضراء الجزء السادس

ذات العيون الخضراء
ذات العيون الخضراء

رواية ذات العيون الخضراء الحلقة السادسة

ذهب اياد الي غرفته
اياد: بفكر اجيب بيت واسكن فيه واحد علشان ماما متفضلش صاحيه تاني علشان هي واروه واظن مفيش حد هيعترض
في الصباح: علي الفطور
اياد: صباح الخير
الكل: صباح الخير
اياد: كنت عاوز اقول حاجه ليكم
محمد: تفضل قول يااياد
اياد: بابا انا هجيب بيت واقعد فيه لوحدي
محمد: لي اخدت قرار زي ده
اياد: علشان ماما متقلقش عليا وتفضل سهرانه علشاني
محمد: اياد قول سبب مقنع اكتر ومفيش خروج من البيت
اياد: بابا وهنا تداخل الجد محمود
محمود: اياد ابوك معه حق مش هتسيب البيت
اياد بهدواء واحترام: حاضر ي جدو
عند اروه في الكليه
لميس: ي بنتي مالك متغيره كدا ليه
اروه: مفيش عادي
لميس: اممم ماشي
اروه: يلا يابنتي بسرعه هنتاخر علي المحاضره
لميس: يلا
في المدرج
اروه: ده محاضره الدكتور اياد
لميس: يالهوي علي واسمته شوفي لابس اي النهارده شيك اوووي
اروه بيغيره: طيب ركزي مع الشرح مش معاه ها
لميس: بس بقا اسكتي

 

 

كان اياد مشتت جدا في أثناء شرحه واعتذار عن اكمل المحاضره واترك المدرج وذهب الي مكتبه
في المكتبه اتاه اتصال من مصطفي
مصطفي: اياد في حاله خطيره لزام تحضر
اياد: تمام في الطريق
ذهب اياد الي المستشفى مسرعا وفي اثناء ذهب الي المستشفي عمل حداث سير
وتم نقله الي المستشفي في حاله لا يورث ليها
وداخل الي غرفت العمليات
مصطفي: الو
زياد: الو
مصطفي: زياد معايا
زياد: ايوه مين معايا
مصطفي: انا مصطفي ي زياد كنت عايز اقول ان اياد عمل حداثه وفي العمليات دلوقتي
زياد(بخضه): ايه بتقول ايه حصله حاجه انا جيه فورا
وفصل الخط مع مصطفي
زياد: الو ياعمو محمد بقولك قابلني علي المستشفي ضروري
محمد: في ايه ي زياد
زياد: اياد في العمليات ي عمو
محمد: طيب انا جي
فريده: في ايه ي محمد وشك اتخطف كدا لي
محمد: اياد في العمليات
(ياخي حرام عليك هتجب للوليه سكت قلبيه دلوقتى)
اغم علي فريده من الصدمه:
(مش قولت ربنا ستر بقا 😂😂😂😂😂😂)

 

 

ونقل محمد فريده الي المستشفي بسرعه
افاقت فريده وظلت تبكي: ي رب احميلي ابني ي رب
محمد بيهدي في فريده: متقلقيش هيبقا بيخير انا عارف اياد قوي هيكون بخير
بعد مرور 6ساعات خرج مصطفي من العمليات
مصطفي: والله عملت الاعليا والباقي علي رينا ان شاء الله هيكون بخير
محمد بقوه ايمان: ان شاء الله ربنا هيقومه بالسلامه
مصطفي: لو مفقيش بعد 24ساعه هيداخل في غيبوبه لان الخبطه كانت قويه علي دماغه
فريده: ممكن اشوفه معلش
زياد: ي امي اهدي هيكون بخير
حياه ببكاء: زياد انا خايفه اوووي علي اياد 😭😭
زياد: متخفيش اياد قوي وهيفوق
اروه في البيت بتبكي بشده: اياد لا حصل اي كنت كويس لي بيحصل كدا اااه ي قلبي
(الواد ده جرحلي قلبي 😂😂😂) هيكون بخير ي رب احميه ليا ي رب وقومه بسلامه
في المستشفى
نقل اياد الي غرفة العنايات المركزه
في اليوم التالي لما يتحسن اياد ودخل في غيوبه
( المتابعين: وربنا انتي بنت نكديه لي لي تداخلي الواد في غيوبه)
مصطفي: للاسف ياجماعه اياد دخل في غيوبه
فريده بنهيار:ممكن ادخل اشوفه
مصطفي: ماشي ي طنط بس خمس دقايق بس
فريده: ماشي

 

 

فريده في الداخل عند اياد وتمسك يده: اياد حبيب ماما اصحي علشان خاطري ي اياد فوق ي روحي قلب امك حياه وروح زعلانين عليك والكل زعلان عليك فوق ي روحي اصحي ي اياد
الممرضه: معلش حضرتك 5دقايق خلصوا معلش
فريده وهي تبكي بشده: خليني مع ابني شويه
الممرضه: اسفه لحضرتك والله بس مينفعش
خرجت فريده ودموعها مثل الشلال
محمد وهى يطبطب عليها: متقلقيش هيكون بخير ابنك قوي من صغره يلا البيت كدا كدا مش نقدار نغير من حالته بقعادنا هنا
(الله ينور عليك ي حج محمد امشوا بقا 😂😂😂😂)
بعد رحيل الجميع ذهبت اروه لزيارة اياد
اروه بدموع محبوسه في عيونها: اياد تعرف حاجه انا بحبك ي اياد اوووي ونفسي تفوق علشان اعترفلك بحبي عارفه انك ممكن ترفضه بس بجد انا بحبك وبغير عليك ولما سافرت انا كنت زعلانه اوووي مقولتيش كدا علشان تحقيق حلمك تعرف انا وخدك قدوه ليا تعرف عمري محبيت حد قدك ي اياد انا عارفه اني زعلتك كتير وديقتك كتير بس علشان تكلمني وترعق فيا فوق ي اياد ماما فريده زعلانه اووي روح بتعيط اصحي انا بحبك
مصطفي لاروه: انتي اروه
اروه بتمسح دموعها: ايوه انا
مصطفي: تعرفي اياد بيحبك من زمان
اروه بتفاجاء: ايه بيحبني اها
مصطفي: هو قالي مره انه بيحب واحده بس مش هيقدار يصارحها بحبه لانها شايفه انه ديما بيتحكم في تصرفتها ومش عايشه برحتها بسببه وغير كدا مينفعش علشان صاحبه
اروه: بفرح بجد والله بيحبني
مصطفي: ايوه

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية ذات العيون الخضراء)

اترك رد

error: Content is protected !!