روايات

رواية قوة الحب الفصل الثاني عشر 12 بقلم تقى حسام

رواية قوة الحب الفصل الثاني عشر 12 بقلم تقى حسام

رواية قوة الحب البارت الثاني عشر

رواية قوة الحب الجزء الثاني عشر

قوة الحب
قوة الحب

رواية قوة الحب الحلقة الثانية عشر

متقلقش ومعدش فيه خطر على حياه المدام
عاصم. بجد
الضابط. اه تقدر انها تسافر وتتحرك براحتها وانا هكلم والدها عشان اطمنه
عاصم. لا اوعي تكلمه او تجيب له سيره اي اصل انا عايز اعملها مفجأه لان الفتره اللي فاتت كانت خايفه واعصبها تعبانه
الضابط. خلاص اللي تشوفه بس احنا محتاجين أنك تيجي عشان فيه تفاصيل عايزين نعرفها
عاصم. طيب سلام
عاصم. الو ايوه يا جدو عايز اشوفك
الجد. طيب انا كده كده برا انت على النيل صح؟
عاصم. ايوه تعالي
بعد فتره
الجد. ياااااه فرج الله اخيير هنخلص من القرف ده الحمد لله كده اموت وانا مطمن
عاصم بحزن. بعد الشر عنك يا جدو بلاش الكلام ده انا ماليش غيرك
الجد. انت ابن الغالي وعارف ان ورايا راجل بس قولي انت مش مبسوط ليه؟
عاصم. نرمين لو عرفت هتطلب الطلاق
الجد. اممممم وانت حبتها ومش عايز تسيبها صح؟
عاصم. أيوه
الجد. طيب ما الموضوع بسيط قولها انك بتحبها ومش عايز تطلقها ده حقك
عاصم. الموضوع مش بسهوله دي نرمين من البدايه رافضاني
الجد. دا عشان هي ماكنتش تعرفك لاكن اكيد دلوقتي بتحبك

 

 

عاصم. ملحقتش وكمان انت ناسي ياجدو انا طلقت فريده ليه
الجد افتكر.
فلاش باك
عاصم. فريده مش يلا تروحي بقى ولا ايه
فريده. انت جيت ليه؟
عاصم. احنا في نص الليل وانت عند صحبتك وامبارح بايته عند مروه مش كفايه في موضوع اساسا عايز اكلمك فيه
فريده. عاصم بعدين
عاصم بغضب. فريده يلا بدل ماشكلك يبقى وحش وسط صحابك
فريده. ماشي ياعاصم
في البيت
الجد. برضو راجعين متخانقين
وفاء. ربنا يستر
عاصم. الهانم ناسيه إن ليها بيت ومش محترمه وجودي حتى مافكرتش تعتذر عن الشات اللي قريته وهي بتقول لصاحبتها انا عايشه معاه عشان فلوسه
فريده بصوت عالي. وانت مفكرتش تعتذر لما تفتح فون مراتك من وراها وبعدين عايزنى اقولها ايه بحبك ودايبه في هواك
عاصم. على اساس ان انا اللي كده انا مستحمل بس عشان انتي بنت عمي لاكن انتي ضحكتي عليا لما فهمتيني انك بتحبيني ونجوز واحنا شبه بعض وانتي متنفعيش بني ادمه اصلا هتنفعي زوجه!
فريده. كانت غلطه إني اتجوزتك وكان حب مراهقه ولازم تحمد ربنا إني مستحملاك وعايشه معاك واحده غيري كان زمانها سابتك من زمااان
عاصم. وحضرتك قاعده عشان خاطر الفلوس واللبس والالماظات وأسم العيله والمنظره لأ جايه على نفسك اوي انتي حتى مابتفكريش في بيتك ولا اهلك
فريده. بيتي ايه هو فين البيت ده مقعدني في حته شقه ومش عايز ننقل في فيلا وقولتلك اني عايزه اعيش لوحدي وتقولي بيتك وبعدين اهتم بمين ان شاء الله بالعيال! ولا بمين وانت مبتخلفش ومش هتخلف وانا ساكته ومفتحتش بوقي بص لقدام ياعاصم بعد زمن هتلاقي نفسك بطولك ومالكش حد تسند عليه ولا تلجئ له غيري ومحدش هيستحملك فوق لنفسك واذا كان على المصاريف فأحنا مش هنخلل الفلوس طبيعي هصرفها
الجد. انتي بنت قليله الأدب وابني معرفش يربيكي

 

 

وفاء. اخص عليكي في زوجه محترمه تقول لجوزها كده
عاصم بصدمه. خلاص انتي طالق
وفاء.عاصم تعالي الحقو يابابا
الجد. انا رايحلو
عوده
عاصم. انا همووت وأخلف ويبقى ليا ولد اوبنت ونرمين انا بحبها بس ممكن في يوم تعمل زي فريده ومش عايز اكرهها اعمل ايه
الجد بحزن. يابني كل واحد بياخد نصيبه في الدنيا بص على اللي عندك وأحمد ربنا وبعدين انت متكلمتش معاها في اي حاجه مش هتخسر حاجه لو قولتلها وكمان فكره انك تخلف الدكتور قال مش مستحيله فريده هي اللي رفضت تمشي في الموضوع وتعمل تحاليل اقعد اتكلم مع نرمين
عاصم. طيب هحاول بس محدش يعرف ان عيله غفران اتقبض عليهم
الجد. ماشي
في الفيلا
نرمين بتتنطط في اوضتها ومش مصدقه ان عاصم رقصها واهتم بيها قدامهم بتبص من البلكونه لاقت عاصم جه راحت لابسه الروب الابيص القصير وخرجت
عاصم. تصبح على خير يا جدو
الجد. وانت من اهله انتي لسه صاحيه يانونه
نرمين. اه مش جايلي نوم تصبح على خير مالك يا عاصم
عاصم بنظره إعجاب . مافيش تعبان شويه
نرمين بقلق. الف سلامه عليك
عاصم. الله يسلمك تعالي اقعدي معايا
نرمين بفرح. اوكي
عاصم. مبسوطه وسطنا
نرمين. اه جددا
عاصم. امممم جوز زينب كلمني وهي هتسافري كمان يومين
نرمين. يلا ربنا يسعدها هتوحشني أووي
عاصم. مش متدايقه انها هاتمشي
نرمين. متدايقه وهتوحشني بس اكيد هي مبسوطه انها هتبقى مع جوزها
عاصم. ما انتي كده مش هتلاقي حد تقعدي معاه
نرمين. لا هقعد مع ماما وفاء
عاصم. وانا مش في الحسابات؟
نرمين. لوعايز اقعد معاك هقعد
عاصم. اكيد طبعا عايزك معايا♥️
نرمين بخجل. تصبح على خير بقي
عاصم. على طول كده
نرمين. عايزه انام
عاصم. طيب وانتي من اهله ♥️

 

 

في الصباح
محمد بغضب. يلا يا جماعه شيلو خلينا نخلص بسرعه
عايدة. انت متسربع ليه مالك كده
محمد. عايزين نخلص وكمان الواد ياسين ده رن عليا
عايدة. طيب ماتشوف عايز ايه
محمد. دا تغتت وانا مش ناقص
ياسين. عنك يا عمي يلا يا رجاله ننزل البوتجاز ايه ده نوعه ايه ده يا عمي شكله غريب
محمد . عمي الدبب انت اللي جابك
ياسين. جاي اشيل معاكم😃
محمد. وحد طلب مساعدتك؟
جرمين. ازيك يا ياسين ☺️
ياسين. ياصباح الورد والفل والياسمين وال
محمد. جري ايه شيل البوتجاز مع الرجاله وانزل
ياسين. حاضر حاضر
محمد. ايه ياسين دي اسمها استاذ وبعدين ده ايه اللي جابه
جرمين. ماماا
عايده. جري ايه يامحمد الواد جاي يساعد نعمله كده ياااسين ياااياسين
ياسين. ايوه ازيك يا أمي
محمد. كتك موو
عايده. وبعدين تعالي تعالي افطر الأول وبعدين شيل معاهم احنا جايين اكل جاهز
ياسين. وانا بقول كده برضو بإذن يا عمي
جرمين جوه. اتفضل كل
ياسين. تسلم الأيادي 😉
جرمين بدلع . انت جيت ليه
ياسين. جاي اساعد حاكم انا بحب اساعد اووي انا فيا صحه تهد جبل
محمد خبطه على كتفه . لا ربنا يديك الصحه خلاص يا حسين لاقيت اللي هيشيل التلاجه والواحده كمان
ياسين. تلاجه لواحدي؟
محمد. ايوه طبعا
ياسين في سره. دا أنا هيطلع عيني النهارده
في الفيلا
الجد. لا دا انا جامد في الشترنج
عاصم. شطرنج ايه ياجدو انت قديم أووي

 

 

الجد. بس يلا
عاصم. حاضر
نرمين. غالبني اكتر من تالت مرات
وفاء. صباح الخير بقولك يانونه تيجي معايا النهارده النادي بتاعنا عايزه اوريهولك وكمان اعرفك على صحابي وهما عايزين يشوفوكي
نرمين. أروح ياعاصم؟
عاصم بإبتسامه. وانا اقدر ارفضلك طلب؟ بس عايز اجي معاكو
نرمين. ياااريت
وفاء. خلاص يلا بينا كلنا نروح
بعد فتره في النادي نرمين سالمت على أصحاب حماتها وعاصم اخدها عشان يفرجها على النادي
عاصم. تعالي اعلمك ركوب الخيل
نرمين. انا بخاف لقع
عاصم. لا منا هركب معاكي تعالي هاتي إيدك
نرمين. اهوو الله حلو اوي بس انا خايفه شويه
عاصم راح حضنها جامد وقالها ماتخفيش خالص
نرمين. بخجل طيب ابعد شويه
عاصم. لا انا كده مرتاح
نرمين. ايه مش كنت هاتروح لياسين
عاصم. رنيت عليه ومردش
نرمين. ومش هيرد الله يكون في عونه
عاصم. ليه في ايه
نرمين. عندنا في البيت بيشيل العفش مع بابا وبصراحة بابا مبيطقهوش معرفش راح ليه
عاصم. مين ده اللي راح يشيل العفش؟
في الشقه الجديده
محمد. يلا يا ياسين طلع التلاجة وحطها في المطبخ
ياسين. هو انا تخصص تلاجات وادوات كهربائيه؟
محمد. يلا يابو صحه تهد جبال دا انا ههد حيلك يلا بسرعه عشان بعدها هتفرش معانا اوضه النوم
ياسين. انا اللي جبته لنفسي حاضر
بعد شويه ياسين وهو بيفرش اوضه النوم وبيغني بصوت عالي
وانا لسه نونو في الحب بونو دا انا لسه نونو في الحب بونو دا الحب دح دح والهجر كخ كخ يقولولي السح دح
جرمين. هههههه انت بتعمل ايه

 

 

ياسين. احم لامتركزيش
جرمين. هههههه طيب انا جبتلك كوبايه عصير
ياسين. تسلمي يا قمر جت في وقتها
جرمين. الف هنا معلش تعبناك بس ممكن طلب
ياسين. انتي تؤمري
جرمين. اولا متغنيش تاني
ياسين. حقك والتاني
جرمين . ضبطلي اوضتي عشان اعرف انام
ياسين. انا شايف ولله مالوش لزوم وانتي كده كده هتسبيها قريب
جرمين. ازاي بقى؟
ياسين. هاتيجي عندي
جرمين. نعم!؟
ياسين. قصدي يعني انا عايز اتجوزك♥️

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قوة الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *