روايات

رواية أحببت قوية الفصل الثاني 2 بقلم نور أحمد

رواية أحببت قوية الفصل الثاني 2 بقلم نور أحمد

رواية أحببت قوية البارت الثاني

رواية أحببت قوية الجزء الثاني

أحببت قوية

رواية أحببت قوية الحلقة الثانية

تبص ريم للمكان اللي جاي منه الصوت تقع عينيها وتتوسع بتعجب
مصطفى: ايه
يوسف: انا عايزك يابني ضروري كنت فين من الصبح
مصطفى: انا كنت بشوف الانسه دي عايزه ايه
ويبص يوسف ورا مصطفى ويلاقي بنت جميله وصغيره في الحجم
يوسف بفضول: هي مين دي
مصطفى:دي الانسه ريم
يوسف:طب هى عايزه ايه
مصطفى:والله مبعرفش
راح يوسف عند ريم
يوسف: انتي عايزه ايه
ريم : انا
يوسف بقلت صبر: انتي ايه
ريم بشجاعه: انا عايزه اشتغل
يوسف: انتي عايزه تشتغلي هنا
ريم: ايوه

يوسف بسخريه: ههه عايزه تشتغلي وينفعش واحده صغيره زيك تشتغل هنا
ريم بعصبيه: انت
ويقاطعها
يوسف: يلا يابني بلا شغل اطفال
مصطفى بيبص لريم بحزن ويمشي
ريم صعبت عليها نفسها اللي اتهزقت قدامهم واللي صعب عليها اكتر مامتها اللي وعدتها انها تلاقي شغل بس فشلت.وريم انهارت في البكى والمواظفين اتلمو حواليها
عند مصطفى ويوسف
يوسف:مصطفى الاجتماع هيبدا امتى
مصطفى بحزن: على فكره انت قاسي
يوسف: هى صعبت عليك
مصطفى بحزن:ايوه انت احرجتها قدام الناس
يوسف:يارجل عيب عليك لازم تكونقاسي حبتين
مصطفى:لاوالله يعني تكون قاسي مع البنت الطيبه ياشيخ البنت لازم تراعي مشاعرها
يوسف:وانت عارف اني مبحبش البنات
مصطفى:حتي لو مش بتحبالبنات لازم برضو تراعي مشاعرها
يوسف بسخريه:يعني اروح اقولها بحبك مثلا يلا يابني على الاجتماع
مصطفى:انت حر

جا مواظف من المواظفين
المواظف: يااستاذ يوسف في بنت بتبكي بره
يوسف: ايه
جري يوسف هو ومصطفى.
وراحو لقيوها ريم هي اللي بتبكي
يوسف: انتي ليه بتبكي
تبص ريم بعيونها اللي مليانه كلها دموع
ريم ببكى: انا بنت فقيره ومش لقيا شغل عشان اعرف اخلي ماما تبقى فخوره بيا وكمان اوكلها اكل حلو وكمان احنا عيشين في الشار دلوقتي وبابا مات من شهر وانا مش عارفه احقق حلمي من صغري فا أرجوك شغلني عندك
يوسف اللي كان هيبكي ياعني ومصطفى كمان
يوسف: خلاص خلاص انتي هتشتغلي
ريم سمعت الكلمه دي وفرحت ومسحت دموعها
ريم بفرحه:بجد
يوسف:ايوه بس الشغل هنا صعب عليكي
ريم بفرحه وامل:لا متخفش انا هعمل اللي تطلبه مني
مصطفى:خلاص قومي اغسلي وشك
وبعد كده تقوم ريم بفرحه
ريم بفرحه: شكرا ليكم

وميشيت
يوسف: خلاص كل واحد يروح على شغله
مصطفى: عشان تعرف ان الحنان حلو للبنت
يوسف بسخريه: نينينيي يلا ياض من هنا ياض
مصطفى بخث:هههههه مالك يابني
يوسف بخوف:في ايه
مصطفى:وشك احمر كده ليه
يوسف: ياض انت لسه قاعد هنا يلا ياض من هناااا
مصطفى ساب يوسف ومشي
يوسف لنفسه:بنت غريبه بس جميله
وراح على الاجتماع
نرجع لبطلتنا ريم اللي قلبها هيطير من الفرحة
وصلت ريم لامها هي وفرحانه
ريم بفرحه:ماما ياماما
ام ريم:نعم ياحبيبتي

ريم: اتخيلي عملت ايه
ام ريم: ايه
ريم: انا هشتغل ياماما
ام ريم: بجد يابنتي
ريم: اه بجد
ام ريم: طب هتشتغلي ايه
ريم:في شركه كبيره وضخمه
ام ريم: مبروك
ريم:ربنا ميحرمنيش منك يا ست الكل
وبعد شويه
ريم:ماما انا عايزه اروح لهند صحبتي اخليها تبركلي
ام ريم:روحييا حبيبتي
ريم قامت وباست امها على جبينها وعلى ايدها
ريم:مع السلامه
ام ريم:مع السلامه يا حبيبت ماما تروحي وترجعي بسلامه
راحت ريم لهند وصلت للبيت وخبطيت على الباب وام هند فتحت الباب

يتبع …

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( رواية أحببت قوية )

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *