روايات

رواية عشق أحفاد الصياد الفصل الثامن 8 بقلم إسراء هاشم

رواية عشق أحفاد الصياد الفصل الثامن 8 بقلم إسراء هاشم

رواية عشق أحفاد الصياد البارت الثامن

رواية عشق أحفاد الصياد الجزء الثامن

عشق أحفاد الصياد
عشق أحفاد الصياد

رواية عشق أحفاد الصياد الحلقة الثامنة

في القصر: بيخرج عز بفرحه عارمة من مكتبة انو أخيرا هيشوف بنتو بعد غياب 23 سنة قد اي هو مشتاق انو يشوفها ويخدها فحضنو وكمان مشتاق يشوف احفادة من بنتو بنتو اللي كبرت بقا عندها ولاد مش مصدق انو اخيرا هيشوفها بعد الوقت ده كلو ومش قادر يصبر من فرحته
بيخرج عز من المكتب بيروح الصالون بيلاقي مريم وسالم واحمد قاعدين فالصالون بينادي عز علي سعاد رئيسة الخدم
بتيجي سعاد بتقف قدام عز
عز: بسعادة سعاد عايزك تعملي احسن اكل دلوقتي يسعاد الاكل يجهز بسرعه بتمشي سعاد تجهز الاكل زي ما طلب منها عز
بيستغرب احمد: بيسال ولده هو احنا جيلنا ضيوف يبابا
فعربيه مراد ووراة عربيه امير وسليم بيوصلو قدام القصر
وبيبداوة ينزلو من عربيتهم بتبص حنان. للقصر باشتياق قد اي وحشها بيتها وبابها واخواتها
همسة واسراء بيبصو للقصر بانبهار من جمالو ولا كانو قصر مالكي بيلاحظ مراد نظرات اسراء وهمسة وبيبتسم
بيبداوء يدخلو القصر حنان متوترة من المواجه دي ومش مصدقه انها هتشوف عيلتها بعد كل السنين دي جواها مشاعر كتير
عز لسه هيرد علي احمد بيلاقي مراد داخل وجمبة حنان واسراء ووراهم همسة وامير وسليم بيبص احمد مكان ما ولده بيبص بيتلجم مكانو من الصدمه وسالم نفس الكلام
مريم: بزهول حنان انتي بجد رجعتي بتجري عليها مريم
عز: واقف مش قادر يتحرك من فرحته وضربات قلبه السريعه بدرجه رهيبة
مريم بتقف قصاد حنان وحشتني وحشتني اوي يحنان دموعها بتنزل وبتحضن حنان وحنان بتحضن مريم وهي كمان دموعها بتنزل لان مريم كانت بنسبة لحنان مش مرات اخوها وبس لا كانت اقرب واحدة ليها وصحبتها كانو بيعتبرو بعض اخوات
بيبداء عز يتحرك ببطء نحية بنتو بتخرج مريم من حضن حنان وهي مش مصدقه اخيرا صحبتها واختها رجعت
بيقف عز قدام اسراء ودموعو بتنزل الكل متاثر ومصدوم
لان عز عمرو دموعه منزلت قدام حد اول مرة يشفوة كدا
لان عز معروف بشخصيته القوية وجبروته
بيحسس عز علي وش بنته بفرحه ودموع وحنان بتغمض عنيها وبتنزل دموعها وبيبتدي صوت عياطها يعلي بتترمي فحضن ابوها ابوها بيضمها لحضنو اكتر بتتكلم حنان بعياط
وحشتني وحشتني اوي يا بابا وحشني حضنك اوي يحبيبي
بيفضلو شويه فحضن بعض اسراء وهمسة بيتاثرو ودموعهم بتنزل بيقف مراد جمب اسراء وبيتكلم بهمس ونبرة حب
بلاش دموعك دي ممكن تمسحي دموعك عشان دموعك غالية بتبصلة اسراء ومبتردش عليه
بيجي احمد طب مفيش حضن لي اخوكي ولا اي
بتخرج حنان من حضن عز وبتترمي فحضن احمد بيحضنها احمد وبيبو.. س دماغها وهي فحضنو وبيقولها وحشتني يا بنت قلبي لان احمد كان بيعتبر حنان بنتو مش مجرد اختو
وسالم نفس الكلام بيحضن اختو ودموعو بتنزل من اشتياقه لي اختو
همسة: بتروح لعز طب وانا مش هتحضن حفيدتك يجدو ولا اي دنا حتي حضني حلو كلهم بيبتسمو علي مشاكسة همسة مع عز بيشدها عز لحضنو واحلي حضن فالدنيا لي احلي حفيدة فالدنيا اسمك اي يقمر اسمي همسة يجدو احلي جدو اسمعها بيدخل امير فالحديث لا يجماعه متفقناش علي كدا بيستغربو كلهم كلام امير
بيتكلم امير بقا كدا يعز: بتخوني 😂😳 تيجي الست همسة تاخدك مني بقا همسة بس اللي بتقولك يا احلي جدو وانا روحت فين اه قلبي مش قادر علي الخيانه 😂😂 بيضحك عز علي جنون حفيدة اللي مش هيتغير
بيبص عز لي اسراء بيلاقيها واقفه جمب مراد بيقولها تعالي
بتقرب عليه اسراء بيتكلم عز وانتي مش عاوزة تيجي فحضن جدك بتحضنو اسراء وبيتكلم عز وهي فحضنو وبيقولها بصوت واطي شبة جدتك اوي بتبتسم اسراء وبتبوس ايد جدها بيطبطب عليها بحنيه وبيخدها فحضنو تاني بتشدد اسراء من حضنو بيتكلم عز اسمك اي بترد اسراء بهدوء اسراء
بيملس عز علي شعرها بحنيه وهي فحضنو وبيبو.. س دماغها
بيتكلم مراد: احم مش كفاية بقا احضان يا جدو ولا اي بيبتسم عز علي حفيدة وبيفهم عز من نظرات حفيدة انو غيران علي اسراء منو
بيدخلو كلهم بيقعدو فالصالون وعز الفرحه مش سيعاة ان اخيرا عيلته اكتملت وبنتو رجعت لحضنه تاني بينادي علي سعاد بيقولها حضري الاكل بسرعه يسعاد بيقعد مع ولادة واحفادة فجو كلو حب ودفء بيقطع عليهم صفو اللحظه
دخول نهي: بتدخل نهي بتقف مكانها من الصدمة 😳😳
وبتكلم بينها وبين نفسها ازاي ده اي اللي رجعها
بيتكلم عز اي ينهي مش هتسلمي علي حنان ولا اي
بترد نهي بتوتر: هسلم بتروح تقف قصادو وبتقول ازايك يحنان بترد حنان كويسة ينهي انتي اخبارك اي بترد نهي كويسة بتبص علي اسراء وهمسة مين دول بيرد عز احفادي بتتصدم نهي بتقولو احفادك هما دول ولاد حنان
هنا بيتكلم مراد: اه ولادها يمرات عمي وهما من عيلت الصياد وليهم زايهم زاينا فالبيت ده وهيفضلو عايشين هنا
لان اسراء وراح وقف قصاد اسراء تبقا مراتي مرات مراد الصياد وهي دلوقتي بقت اسراء الصياد ومش بس كدا وفرحنا كمان يومين مش هتباركلنا يمرات عمي ولا اي
الكلام بينزل زاي الصعقة عالكل وبتتكلم نهي بزهول وو…

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق أحفاد الصياد)

‫6 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *