روايات

رواية اولاد العم الفصل الثاني والعشرون 22 نونا رامي

رواية اولاد العم الفصل الثاني والعشرون 22 نونا رامي

رواية اولاد العم البارت الثاني والعشرون

رواية اولاد العم الجزء الثاني والعشرون

رواية اولاد العم الحلقة الثانية والعشرون

مؤيد بصراخ غاضب و العرق يتصبب من جبينه :
_مبكرهكيييش أنا بحبككك
نظرت له بصدمه و كأن دلوا من الماء البارد سُكِب عليها للتو قائله بتيه:
_ب ت حببنى
اخذ نفسا عميقا محاولا أن يهدأ قليلا من روعه قائلا بنبرة متملكه :
_مش بحبك يا اميرة أنا بعشقك
توسعت عينيها بزهول و غير تصديق أن ذالك الجبل البارد الواقف أمامها تجيش به المشاعر بتلك الدرجه قائله بتلعثم و قد امتلئت عينيها بالدموع :
_اخيرا يا شيخ نطقت دا انا كنت قربت افيص منك
هدأ تماما و تحولت ملامحه مائه و ثمانون درجه قائلا بعشق جارف :
_ تقصدى انك ..
قاطعته حين اندفعت فى أحضانه قائله بحب شديد :
_ بحبك
اشتد على حضنها بتملك شديد قائلا بأبتسامه مختله:
_حتى لو مكنتيش بتحبيني ي أميرة كنتى هتبقي ليا برضاكى أو غصب عنك عشان انتى ملكى
توترت بين زراعيه من نبرته المتملكه الواضحه قائله بألم من قوه عناقه:
_مؤيد انت بتوجعنى
شدد أكثر عليها بين زراعيه قائلا بهوس و بنبرة متملكه:
_انتى اى يا اميرة قوليها
امتلئت عينيها بالدموع من الالم فقد شعرت بعظامها تتحطم بين زراعيه قائله بنبرة باكيه :
_ملكك
ظهرت ابتسامه منتصره على شفتيه قائلا بحنان منافى تماما ما كان فيه منذ لحظه و هو يخرجها من أحضانه برفق:
_متخافيش
ثم امتدت يده تمسح دموعها برفق قائلا بأبتسامه عاشقه و عاطفه جياشه :
_حقك عليا لو وجعتك منغير ما احس بس مقدرتش
اومأت و ظهرت ابتسامه بريئه على شفتيها وهى تقول بحب شديد وسعاده شديده :
_مؤيد أنا فرحانه اوي
قبل رأسها قائلا بحب و سعاده :
_طول ما أنا عايش هخليكي دايما فرحانه ي روح مؤيد
______________________
رحمه وهى تجلس أمام كريم قائله بملل:
_ها يا كريم بقالك ساعه مقعدنى قدامك و عايز تقول حاجه قول و بطل فرك بقا
تململ فى جلسته بتوتر قائلا بسرعه و هو يغلق عينيه بشده و خوف من رده فعلها :
_بحبك
توسعت عينيها بصدمه شديده ولا كن سرعان ما تحولت صدمتها لسعاده شديده مطلقه زغروطه عاليه جدا معبرة عن سعادتها لينتفض كريم بزعر ناظرا لها بتشنج لتقول بسعاده وهى تلقي زجاجه المياه فى وجهه :
_اخيراا يا شيخ دا انت شلتنى جنبك وانا كمان بحبك يا منيل
ارتسمت السعاده على ملامح وجهه قائلا بلهفه وعدم تصديق وهو يمسك بيديها :
_ بجد رحمه ، بجد
اومأت بحب شديد وهى تشدد على يديه ليقول بعشق جارف:
_وانا بموت فيكي يا قلب المنيل
_________________________
يجلس حمزه و أمامه تلك المرأة العجوز التى ارتسمت على ملامح وجهها البشاشه و النقاء قائله بحيرة :
_والله أنا مش هلاقى احسن منك يا حمزه باشا لبنتى بس نسئلها لم تكمل كلامها حتى اندفعت تمارة بغضب قائله :
_وانا مش موافقه ويلا اتفضل خد حاجتك و امشي
نهرتها والدتها بحده قائله بأستياء:
_تماارة عيب كده يا بنتى
نفخت بضيق ليريح هو ظهرة على الاريكه بأرتياح قائلا وهو ينظر ل تمارة بأستفزاز:
_سيبينا شويه مع بعض يا حماتى
اومأت سعيده بسرعه و نهضت قائله و ترمى ابنتها نظرة عتاب :
_ حاضر يا ابنى
خرجت من الغرفه لتقول تمارة بسخريه وهى تضع يدها على خصرها :
_عايز اى مش قولتلك مش موافقه
اعتدل فى جلسته قائلا بصراخ غاضب :
_شيلي ايدك من وسطك يا حيوانه و اقفى عدل
انتفضت برعب حاولت إخفائه و وضعت يدها جانبها بسرعه ليبتسم بأنتصار قائلا برفعه حاجب و نبرة امره:
_تعالى اقعدى هنا
توجهت و جلست بجانبه قائله بحنق :
_عايز اى
رفع حاجبه بتهكم قائلا بحده مرعبه :
_اسمها نعم
ابتعلت لعابها الجاف بصعوبه ليصرخ فيها بقوه قائلا :
_اسمها اىىىىى
انتفضت بزعر احتل مقلتيها و امتلئت عينيها بالدموع لتقول وشفتيها ترتجف بخوف :
_نن نععم م
حن قلبه سرعان ما رأى الدموع تغزو عينيها الجميله قائلا بحنان و هو يمسح على رأسها برفق :
_متخافيش يا روحى اهدى
انفجرت بالبكاء قائله بألم شديد :
_قولتلك أنا مش البنت المناسبه ليك يا حمزه شوفت انت اى وانا اى
انتفض برفض قائلا بأستنكار :
_تمارة أنا مستحيل احب أو اشوف واحده غيرك و حابك بكل تفصيله فيكى و لو مبطلتيش تقولى الكلام الغبى دا همد ايدي عليكي ماشي يا حبيبتى
ابتسمت بعشق من بين دموعها ليقول هو بسعاده غامرة :
_ضحكت يبقا قلبها مال ،يا ام تمارة هاااتى الشربااات يا روحى
________________________
سيف وهو يقول بثبات وهدوء:
_يعنى عايز اتجوزها
شهيده بسعاده غامرة :
_موافقه طبعا يا ابنى بس ناخد اا
لم تكمل كلمتها حتى اندفعت نولان الغرفه قائله بسعاده غامرة :
_موافقه طبعا يا ماما
ابتسم سيف بحب شديد ثم نهض ملتقفا ايها بين زراعيه بشوق و حنان لتقول شهيده بمرح و قد انطلقت ضحكاتها فى الغرفه :
_ اختشوو
______________________
اسر وهو يكتم ضحكته بصعوبه مصطنعا التعجب:
_امشيها ازاى بس يا موده
موده بغيرة شديده :
_اهو كده هتمشيها يعنى هتمشيها البت الملزقه دى
انطلقت ضحكاته الرجوليه فى الغرفه لتقول هى بحنق شديد و قد احمرت وجنتيها من الانفعال :
_متضحكش عليا يا اااسر لو سمحت
كتم ضحكاته و هدأ قليلا قائلا بعبث:
_غيرانه
اقتربت منه واقفه على الكرسي المقابل له قائله بشر و هى تمسك لياقه قميصه بشراسه:
_لا مش غيرانه ، أنا بشييييييط
عارف يا أسر لو لمحت البت الملزقه دى عندك تانى فى الشركه هقتلك انت و هى
نظر لها بزهول ثم نظر إلى يديها الصغيرة القابضه إلى قميصه ليقول بصدمه من شراستها اللطيفه بالنسبه له و التى اول مرة يراها بها قائلا بحده مصطنعه :
_موده
تركت قميصه بسرعه و خوف قائله بتوتر وهى تمسح قميصه:
_كنت بمسحهولك يا حبيبي كان عليه تراب هههه
انطلقت ضحكاته بصخب عليها و على حركاتها التى تروقه بشده ثم ضمها الحضانه قائلا بعدما هدأ قليلا :
_بحبك يا روح قلب أسر و عمرى ما اشوف واحده غير ولو على البت الملزقه دى ف أنا كنت بناكفك أنا بعشقك يا موده و عمرى ما هحب غيرك
ابتسمت له بعشق وامتلئت عينيها بالدموع قائله بحب شديد و هى تريح رأسها على صدرة بأرتياح :
_وانا بحبك اوى يا أسر, بحبك اوى
تمت بفضل الله .

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أولاد العم)

‫5 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *