روايات

رواية لعبة الغدر 2 الفصل السابع 7 بقلم محمد منصور

رواية لعبة الغدر 2 الفصل السابع 7 بقلم محمد منصور

رواية لعبة الغدر 2 البارت السابع

رواية لعبة الغدر 2 الجزء السابع

لعبة الغدر 2
لعبة الغدر 2

رواية لعبة الغدر 2 الحلقة السابعة

خلصت الحلقة اللي فاتت علي ان عزت حط منوم لجميلة في العصير بتاعها واستناها لغاية ما نامت ودخل عليها وكان عايز يحرمها من شرفها ويتمتع بيها. بعد ما شاف فيها صورة جيهان حبيبته اللي عمره منسيها. لكن بمجرد ما قرب من جميلة سمع صوت خبطة علي باب الاوضة اتخض عزت ولبس هدومه بسرعه. وفتح باب الاوضة علشان يشوف مين اللي خبط الباب. وشاف ست عند اخر الطوره. ولبسة ايشارب اسود علي وشها وبتجري تخش جوة اوضة. فراح وراها عزت بسرعه ودخل الاوضة اللي هي دخلتها. وقبل ما ينطق باي كلمه لقي حقنه بنج
بتتغرز في رقبته علشان يقع مغمي عليه،،،.،
وفي نفس الوقت كان سكر بيفوق جابر اللي اغمي عليه اول ما شاف سمير داخل عليه الاوضة متكتف واول ما فاق جابر ورجع له تركيزه قال وهو عمال يبص لسمير
ازاي ازاي
شناوي
هو ايه اللي ازاي
جابر
انا شوفت سمير وهو ميت والدم نازل من دماغه
شناوي ضاحكا
لا غلط. انت شوفت سمير واقع علي الارض والدم مغرق وشه ما كنش بينزف لكن مع صعوبه الموقف وان ابنك شافك في المنظر دة. انت ماخدش بالك. ان سمير مش سمير
جابر
انت بتقول أيه
شناوي
بقول ان اللي شافك مش سمير ابنك. دة واحد شبه وبشويه مكياج بقي سمير بالظبط وعلشان ما تتعرفش عليه سمير المزيف ضربنا رصاصة في لمبة الاوضة علشان تبقي كحل. وبين اول رصاصه وتاني رصاصه كان الدم نزل من سقف الشقه عشان يغرق اللي عامل نفسه سمير وقبل ما تلم نفسك اتصلت بيك عشان اشل تفكيرك واشتت انتبهاك وقولت لك الحق مريم. ورجالتي قبضو علي مرات ابنك علشان لما تكتشف اللعبه ما تلحقش تتصل بيك
جابر

 

 

 

انت يا شناوي يطلع منك ده كله
فيضحك شناوي بشده ويقول
انا طيب يا جابر لكن. مش عبيط زي ما انتوا فاكرين و ديما بيقوله اتقي شر الحليم اذا غضب وانا دلوقتي غضبان وكلي شر. وكان نفسي اخلص عليك وعلي عزت بايديه لكن انتو ارخص من اني اخش فيكم السجن تاني. ودلوقتي بقي بعد مارجعتلك ابنك بالسلامه نقدر نبدأ العمليه
جابر
شناوي ابوس ايدك ارحمني انا طلبت منك الرحمه اكتر من مره. خليك احسن مني وسامحني
شناوي
ربنا اللي بيسامح. لكن انا. لا. لكن انت صعبت عليه وبفكر اني الغي العمليه ومش هاخد منك الكليه ولا فص الكبد
سكر
ليه كده بس يا عم شناوي اومال هنتغدي ايه
شناوي لسكر
هنجيب كبده بلدي
سكر وهو بيبص لجابر
بس هو في احلي من كبدة حيوان زي دة
شناوي
عيب يا سكر احنا متربين مش هانقبي واطيين زيهم
ثم يبص شناوي لجابر ويقول
بس انا علشان اسامحك خالص ونيتي تصفي من ناحيتك عايزك تحكي لسمير ابنك انت عملت فيه أيه وجمعت ثروتك دي منين
جابر
شناوي. بلاش كده انا طول عمري مثل اعلي لابني
شناوي بمنتهي الغل. يقول
وانا طول عمري محروم من بنتي. ويا أما تعمل اللي قولت لك عليه ياما اخلي نصر يبدا العمليه ومن غير بنج
فيبص جابر ل سمير اللي كان بيبص له وفي عيونه اسئله كثيره ولكن فمه المكمم منعه من الكلام. فيبص سكر لجابر. ويقول
ايه هانستني كتير نصر راجل كبير وبيحب ينام بدري لخص
شناوي
شكلنا كدة يا سكر هانتغدي بالكبده بتاعت جابر النهارده
سكر ضاحكا
حبيبي يا عم شناوي هو ده الكلام
جابر
لا لا هاحكي له علي كل حاجه
ويبص جابر ل سمير تاني ويحكي الحكاية من اولها لاخرها فتنزل دموع سمير اللي مش مصدق ان ابوة بالوساخة دي
ومايقدرش جابر يبص في عيون ابنه ويقول لشناوي
خلاص يا شناوي خلصت عليه وارتحت
شناوي
لسه فاضل العمليه
جابر
عمل،،،،،،
ولكن مجانص يحط كمامه علي بق جابر فيمنعه من الكلام ويقول شناوي لجابر
انا خد حقي بمجرد ما عرف ابنك حقيقتك وانا عارف ان سمير ابنك محترم مش زيك انما فاضل حق رشدي اللي اكيد مات علي ايديكم وحق سالم وحق عوض وحق كل مظلوم مات بسبب لعبة الغدر دي. علشان كدة نصر بايدة اللي بتترعش دي هايعمل لك عملية وانت ونصيبك بقي يا تطلع حتة واحدة يا تطلع كذه حتي
وبعد كدة يبص شناوي لسكر
بعد ما نصر يخلص العملية سلمو للبوليس وهما ياخدوا حق كل اللي ماتو علي ايدة ،
نصر
والبوليس هايقبض عليه بتهمه اية
شناوي وهو بيبص لسكر
هو انت ماقولتش للدكتور يا سكر. ان العيال اللي خدهم اخر مرة من مخزن عزت وجابر. اتصورو وهما عنده في العيادة وبيتقطعو جوة الاوضة اياها
فينصدم نصر ويقول
انتو وصلتو ازاي للاوضة السرية
سكر
اصل الممرضة بتاعتك. طلعت كلبه فلوس صورتك وباعت صورك لينا. يا حمار
وساعتها كان شناوي بيبص لسمير وبيقول له
اسف اني دخلتك انت ومراتك في انتقامي. بس اللي اعمله ابوك فيا ما كنش شوية
فتنزل دموع سمير حزن علي اللي عرفه عن ابوه وقال شناوي نصر بعصبية
اعمل العملية
ويروح دكتور نصر ناحية جابر وهو ماسك المشرط وايدة بتترعش وحط المشرط عند كلية جابر الشمال وبدأ يقطع. في لحم جابر وجابر بيصرخ صرخات مكتومه،،،،،،،،
وتعدي الليلة والصبح بدري تقف جميلة قدام عزت اللي استعاد وعية بعد حقنه البنج اللي خدها في رقبته وكانت جميلة بتقول
اية اللي خلاك تنام علي الارض كدة

 

 

 

عزت وهو لسه عيونة مزغللة ودماغة تقيلة يقول
ماعرفش. انا كنت كويس وفجاة لقيت نفسي وقعت مغمي علية
جميلة
طيب تحب اتصل بالدكتور يجي يطمئن عليك
عزت
ملهوش لزوم. انا هابقي كويس
جميلة
طيب انا لازم اروح المعهد النهاردة علشان العرض الاول للمسرحية بتاعتنا.
عزت
روحي المعهد بتاعك وانا هابقي بخير
جميلة
خلاص ماشي. وانا لما اخلص برضو هاتصل اطمئن عليك
وتمشي جميلة ويروح عزت ناحية الشاشة اللي بتعرض اللي تم تسجيلة عن طريق كاميرات المراقبة. ورجع الشريط لغاية ما وصل لليلة امباراح ولكنة ملقاش اي حاجة غريبة. ومافيش حد غريب دخل الفيلا ولا في حد خرج منها فاستغرب اوي وقال لنفسه
يعني اية اللي خدرتني امبارح دي كانت. واحدة من اللي عايشين معانا في الفيلا. طيب هي مين
وفي نفس الوقت ومن جوة مطبخ فيلا عزت. كان عزت واقف علي باب المطبخ دة وبيبص للي شغالين عنده وبيحاول يفتكر اللي شافها امباراح بتجري. لكن كل اللي كانو واقفين كانو اقصر من اللي شافها. فبصت واحدة منهم لعزت وقالت
عايز حاجة يا عزت بية
فيمردش عزت عليها. ويخرج من المطبخ. ويرجع للاوضة اللي اتخدر فيها ويبدا. يدور في كل شبر في الاوضة عن اي حاجة ممكن توصله للي عملت في كدة. لكنه ما يوصلش لاي حاجة. فيقعد علي السرير الموجود في الاوضة وهو عمال يفكر في كل اللي بيحصل له، ،،،،
وفي نفس الوقت ومن جوة عربية مالك اللي كانت واقفه قدام معهد فنون مسرحية. كان مالك قاعد جوة العربية وجنب منه بنت اسمها سعاد وكان عمال يضحك معها وماسك ايدها لكن مالك وهو بيهزر مع سعاد دي لمح بطرف عينه ابراهيم داخل المعهد. فقال لسعاد بسرعه
يالا انزلي بسرعه
سعاد
انزل ليه. قوام كده زهقت مني
مالك
ابراهيم عدي علينا وشكله شافني. وممكن جميله تساله عليه ويقول لها انه شافني معاكي
سعاد
وفيها ايه انا زميلتك في المعهد وعادي لما اقعد معاك
مالك
لا مش عادي جميله اتصلت بيا اكتر من مره وانا بسببك ماردتش عليها يالا انزلي بقي هي اصلا ما بتحبكيش
سعاد بدلع
مش مهم هي تحبني المهم انت
مالك
مش وقته الكلام ده
فتميل عليه سعاد وتقول
مالك انا بحبك
وفي نفس الوقت تقف جميله قدام عربية مالك وكانت معها دهب وتقول له
لما انت هنا ما بتردش ليه علي موبيلك
مالك بارتباك شديد

 

 

 

انا ما سمعتش الموبيل رن
فترن عليه جميله ويرن موبيل مالك وتقول جميله
ليك حق ما تسمعش رنتي ما انت مش فاضي. والهانم اللي معاك دي اهم مني
وتسيبة وتمشي هي ودهب فيبص مالك لسعاد ويقول لها بعصبية
ما انا قولت لك انزلي عجبك كده
وينزل من العربيو ويجري وراء جميلة لغاية ما يوصل لها ويقف قدام منها وهو بيقول
يا جميله دي كانت بتسالني علي حاجه وكنت مش عارف ارد عليكي
جميله
الكلام بينا انتهي ارجع وروح لها بدل ما تزعل منك
وتسيبة وتمشي فيقف قدام منها مالك تاني ويقول
ياجميله ممكن تقفي عشان نتكلم مش هاينفع افضل اجري وراكي كده في الشارع
جميله
وانا مش عايزا اتكلم معاك هو ايه بالعافيه
مالك
لا مش بالعافيه بس انتي خطيبتي ولازم تسمعيني
جميلة وهي بتقلع الخاتم وتحطه في ايد مالك
انا ما حبش اكون نمره اتنين في حياة اي حد. حتي لو انت
مالك بعصبيه
ايه يا جميله واضح ان ابراهيم عرف يسخنك عليه
جميله باستغراب
ابراهيم. وابراهيم ماله بالموضوع ده
مالك
مش هو اللي جري وراح قال لك اني قاعد في العربيه مع واحده
جميله
ما تظلمش ابراهيم يا مالك ابراهيم ما قاليش حاجه ده انا حتي سالته عليك وانا خارجة من البوابة قال انه ما شافكش
مالك
لا بجد وانا هاصدق الهري ده.
جميلة
انا مش كذابة
مالك
انتي اة مش كذابة لكن هو خبيث وارتاح لما وقع بينا وانا بقي لازم اعلمة الادب.
ويسيبهم مالك ويدخل المعهد ويفضل يبص علي ابراهيم لغاية ملاقا. فراح ناحيته جري وهو عصبي جدا. وضرب ابراهيم بالبوكس في مناخيرة وكان بيقول
ارتحت لما وقعت بيني وبين جميلة
فيبص ابراهيم لمالك مستغرب ولسة مالك هايضربه كمان بوكس. قدر ابراهيم يمسك ايدة وهو بيقول
في ايه يا مالك. ما تلم ايدك بدل ما اقطعهالك
وفي الوقت دة تقف جميلة قدام مالك وتبعده عن ابراهيم وهي تقول
ايه اللي انت بتعمله ده انت مجنون
دهب
ابراهيم ما قالش حاجه لجميله انا اللي شوفتك وانا داخله المعهد واتصلت بجميله وقولتها تطلع تشوف بنفسيها وقابلتها عند باب المعهد

 

 

 

مالك
انتي
دهب
اه انا. ايه اشوفك وانت بتخون صاحبتي واختي واسكت
مالك
انا ما بخنش جميله دي زميلتي في المعهد وكانت بتسالني علي حاجه
دهب
انا شوفتك وانت تقريبا في حضنها ده كان ناقص تبوسو بعض في الشارع
ويضرب مالك دهب بالقلم علي وشهها وهو يقول
كدابه. بنت كلب
فتتوجع دهب من قوه القلم فيهجم ابراهيم علي مالك ويضربه بالقلم زي ما ضرب ذهب ويقول ابراهيم
اول مره اعرف انك مش راجل
فيبص له مالك والشر في عيونه ويقول
انت بتضربني. بتضرب مالك ابن سراج
ابراهيم
طظ فيك وفي ابوك هو انت عشان ابوك معاه فلوس ده يديك الحق انك تضرب بنات الناس
مالك
انا هاوريك يا ابراهيم لو ما ضيعتش مستقبلك
فتقف جميله قدام مالك وهي بتبص لي دهب اللي ماسكة خدها وعماله تعيط بحرقه. فترفع جميلة ايدها وتنزل بقلم قوي جدا علي وش مالك فيبص لها مالك. وكل اللي في المعهد اتلمو علي الخناقة دي. وكانت جميلة بتقول
قول لباباك سراج ان جميلة ضربتني بالقلم. وخلي يجي يجيب حقك. مني
فيبص مالك لجميله ويقول لها
بتضربيني بالقلم يا جميله بتشتري ابراهيم ودهب وتبعيني انا ماشي والله يا جميله لتندمي
ويسيبهم مالك ويمشي وجميلة تروح ناحية صاحبتها وتاخذها في حضنها وهي تقول لها
كنت بتقولي علية اية
فتبتسم ذهب وهي بتعيط وتقول
عيل ملزق
وتضرب ذهب جميلة في كتفها وهي تقول
ذوقك عكر
ويضحك الثلاثة وجميلة تبوس صاحبتها وهي تقول
حقك علية. اضربتي بسببي
ذهب
هو في بين الاخوات حقك وحقي ،،،،،،،،،،

 

 

 

وبعد مرور كام ساعه ومع حلول الظلام تقف خمس عربيات مرسيدس . قدام بوابة فيلا عزت وينزل 20 راجل مسلحين ويدخلوا لفيلا عزت بالقوة بعد ما سيطروا علي حراس الفيلا ويدخلو الفيلا. فيقف قدام منهم عزت ويقول
انتوا مين ودخلتوا هنا عايزين اية
فتخرج نوال ومعها عزام من وراء الرجاله وتقول نوال
ازيك يا عزت بيه
عزت باستغراب شديد
انتي ايه اللي جابك هنا
نوال
جه وقت خروج الشيطان من الجنه وقت الحساب. الوقت اللي هناخد منك في كل اللي حيلتك حتي جميلة
عزت بعصبية
جميلة مش هاتخرج من هنا الا وانا ميت
فتقف جميله جنب عزت بعد ما خرجت من اوضتها علي الصوت وتقول
مين دول يا بابا
نوال
جميلة. دة مش باباكي.
جميله باستغراب وهي بتبص لعزت
بتقول ايه دي
عزت
دي ست كداب
في الوقت دة يسمع عزت صوت ست هو عرفها كويس بتقول
لا مش كذابة
و تدخل للفيلا ست ملامحها مش باينه وكانت علي كرسي بعجل. وتبص ناحيه جميله فيبص عزت للست الموجوده علي الكرسي اللي ملامحها بانت وبصت له بغضب الدنيا كله فقال وهو قلبة هايقف من الصدمه
جيهان مرات شناوي. طيب ازاي انتي ميته
وتفضل جيهان بصه له بصة ترعب

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لعبة الغدر 2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *