روايات

رواية طفله فهد الفصل العشرون 20 بقلم نور محمد

رواية طفله فهد الفصل العشرون 20 بقلم نور محمد

رواية طفله فهد البارت العشرون

رواية طفله فهد الجزء العشرون

طفله فهد
طفله فهد

رواية طفله فهد الحلقة العشرون

فهد بخوف:تمام خلصنا ياله نطلع بسرعه قبل ماحد ياجي
مالك هز رأسه وتوجهوا لباب الخروج بس فجأه تصنموا مكانهم لما لقوا معتز قدامهم
معتز بخبث:يااهلا وسهلا بيك في مكتبي يافهد بيه سيب ياحبيبي الملف ده بتاعي احسن الكتكوته بتاعتك دي تدفع تمنه
فهد بص بصدمه على ملك وهي بين ايدي معتز ومنهاره من الخوف
فهد برعب على ملك:معتز سيبها الملف اهو بس سيبها ارجوك
معتز بشماته:ايوه كده ياشاطر هات الملف بقى بكل هدووء
تقدم فهد بخوف وهدووء من معتز هو مركز مع ملك وقال:اهدي انا هنا معاكي ياقلبي مش هيجرالك حاجه وانا موجود وعد
معتز بضيق:اخلص مش معايا اليوم كله علشانك انت والقطه عندي شغل تاني
فهد بتوتر وخوف:حاضر الملف اهو خد
مد معتز ايده التانيه علشان ياخد الملف من فهد بس فجأه ضرب فهد المسد*س بتاعه برجله بعيد وشد ملك لحضنه بسرعه بس للاسف ملك خبطته في الجرح فتألم تاني
ملك بصت عليه وتحسست هدوومه بخوف:فهد دم انت كويس الدم ده منين
فهد بألم:اهدي ده الجرح القديم بس مخفش لسه انا كويس
معتز بغضب:بقى كده انتو فاكرين هتطلعوا من هنا بالملف عايشين والا ايه
مالك بثقه:ايوه هنطلع عايشين وهنقدم الملف كمان لشرطه
ضحك معتز:ههههه انتو فاكرين اني غبي علشان دخلتو الفله ومكنش في حد موجود لا انا كونت عارف انكم هتاجوا وزمان رجالتي في كل مكان تحت وو
وقبل ما يكمل جملته سمعوا صوت الشرطه تحت وفي اشتباك كبير بينهم وبين رجاله معتز
معتز بخوف:ايه الي بيحصل هنا
مالك بضحك:دي الشرطه يامعتز بيه احنا عاملين حسابنا وزمان ادم وعمي بلغوا الشرطه واقتحمت المكان كمان احب اقولك لعبتك خلص معانا هنا
معتز بص عليهم بشر وبعدها طلع بسرعه علشان يهرب من الفله
فهد بتعب:مالك معتز هرب اجرى خلفه لازم تلحقه بسرعه
مالك بسرعه:حاضر متقلقش انت وخد بالك من نفسك بس
هز فهد رأسه بألم وملك سندته وقالت:انا هدور هنا على علبه الاسعاف الاوليه بسرعه
وقبل متتحرك من جنبه مسك فهد ايدها بسرعه:لا خليكي هنا الوضع خطير بره خليكي جنبي هنا امان
ملك بخوف عليه:حاضر
وتحت في الفله كان الاشتباك كبير اوي وافراد الشرطه قتلت عدد كبير من رجاله معتز وبقي الوضع خطير اوي
ومعتز نزل وانصدم من كميه الشرطه قدامه وبلع ريقه بخوف وفجأه وقعت عينه على باب البار بتاعه لقى نرمين خارجه برعب فجرى عليها ومسكها
نرمين برعب:انا معملتش حاجه والله الحقيني ياماما
خرجت حنان على صوتها وصرخت برعب ومعتز قال بغضب:اسكتي مش عاوز اسمع صوتك انتي درع حمايتي للخروج من هنا اسكتي
نرمين ارتعبت منه ومعتز جرها معاه وفجأه لقى ظابط شاب وقف قدامه وقال:سيبها وسلم نفسك حالا
معتز بخوف:مش هسيبها قبل ماخرج من هنا لو قربت مني هقتلها ارجع
الظابط خاف على نرمين ونرمين كانت منهاره وهي مرعوبه من معتز فقال الظابط:ياأنسه اهدي انا هنا بصي عليا انا هنا علشانك متخافيش
بصت نرمين عليه بتركيز وحست بأمان من نظراته لها ولقته بيشاور على رجل معتز من تحت لتحت
علشان تضربه وهو مشغول معاه في الكلام
ونرمين اخد بالك من اشارته بعد وقت وضربت معتز بقوه على رجله بكعبها العالي ومعتز بعد عنها ومسك قدمه بألم
ونرمين جرت على الظابط بسرعه وبقت خلفه تتحامى فيه فقال الظابط بفخر: لا برافو اوي يأنسه تعرفي ممكن تنفعي معانا في الشرطه لانك شاطره اوي
ابتسم ليه نرمين بكسوف:شكرا ياحضرت الظابط
بص الظابط في عنيها بتأمل وهي سرحت معاه ونسوا الدنيا سوى بس للاسف فاقوا على صوت معتز بعد ما مالك مسكه بسرعه قبل مايهرب
مالك بتعب:ياحضرت الظابط معتز معايا
لسه الظابط مركز مع نرمين وفجأه صرخ مالك بضيق :ياحضرت الظابط مش وقت تسبيل الله يرضى عنك
الظابط باحراج:احم اسف احنا كونا فين
نزل فهد مع ملك بعد ما الاجواء هديت تحت ونرمين جرت على حنان امها بخوف
فهد بضحك:معتز ياحضرت الظابط كل الليله دي عليه
الظابط بتركيز:ايوه صح معتز العامري انت رهن الاعتقال اتفضل معانا
قرب من معتز وقبض عليه ومالك قال:انا هاجي معاك علشان اسلم الملف بنفسي حضرتك
الظابط بتفهم:تمام اتفضل معانا
خرجوا سوى والظابط بص على نرمين بصه اخيره وخرج بعدها
وبعد وقت في قصر المصري الكل اتجمع تحت بخوف على فهد
فهد بمرح:ياجماعه انا كويس والله ليه القلق ده كله
ملك بخوف:دنا كونت هموت من الخوف عليك
معتز بغمزه:بعد الشر عنك ياقلبي انا قدامك اهو وزي القرد كمان
ضحكوا كلهم عليه ودخل بعد مالك بفرحه:عندي ليكم اخبار حلوه اوي معتز اتسجن وكمان اعترف على كل شركائه والملف اتسلم لشرطه وكله بقى تمام
فهد براحه:الحمد لله يارب دي احلا اخبار في حياتي
ملك:ايوه الحمد لله والشكر ليك يارب كله بقى تمام دلوقتي وهقدر اعيش بهدووء انا وفهد وابني
قرب عماد من حنان بأسف:حنان انا عاوزك تسامحيني على الي حصل زمان صدقيني كان غصب عني وانا مع العشره حبيتك والله
حنان بحزن:مسمحاك ياعماد لانه كله زنب بابا وانت انقذت ابني من ايده زمان وكمان اخدت بالك منه العمر ده كله ومع العشره انا حبيتك كمان
عماد بفرحه:يعني صافي يالبن
حنان بضحك:حليب ياقشطه ياابو ادم
عماد فرح اوي لانها قالت انها حبته اعتبرته اب ادم كمان وفجأه دخل شاب في عمر مالك كان لابس بدله شيك ووسيم اوي
الشاب:السلام عليكم ياجماعه
الكل بصوا عليه بدهشه ونرمين قالت بصدمه:حضرت الظابط
الظابط ببسمه:انا عارف انه مش وقته ياجماعه بس خير البر عاجله
عماد بعدم فهم:قصدك ايه يابني
الظابط برسميه:اقدم نفسي لحضرتك الاول انا اسمي وسيم المليحي ظابط برتبه مقدم في الشرطه والحمد لله حالتي كويسه اوي وبابا الله يرحمه كان مستشار سابق ومعايا حاليا ماما واختي بس ومعايا كمان شقه كويسه اوي جاهزه من زمان فحابب اتقدم للانسه نرمين بنتك ده بعد ازن حضرتك طبعا
عماد سمعته والكل كان مبسوط من الخبر ده وبعدها بص على نرمين بنته وقال:انا عن نفسي مش عندي مانع بس نسمع رأي العروسه الاول
نرمين بكسوف:الي تشوفه حضرتك يابابا
عماد بفرحه:على بركه الله نقرأ الفاتحه
رفعوا ايديهم كلهم علشان ياقرأوا الفاتحه بس ادم قال بسرعه:وانا كمان عاوز اقرأ فاتحتي يابابا ممكن
عماد بصدمه:فاتحتك على مين يابني؟
ادم بص على مريم ببتسامه وقال:على مريم يابابا وده بعد اذن مرات اخويا ملك طبعا
ملك بصت على مريم بخبث لقتها ابتسمت بخجل فقالت:انا شايفه ان العروسه موافقه فانا معندييش مانع كمان
ادم من الفرحه زغرط:اللوووولي على البركه نجوز انا ونرمين في يوم واحد بقى
الكل انفجروا في الضحك عليه وقرأوا الفاتحه نرمين ووسيم وادم ومريم
الكاتبه نور محمد
وبعد مرور ست شهور في حفل زفاف كبير لنرمين ووسيم وكمان معاهم ادم ومريم كانت نرمين ترتدي فستان مطرز بالون الابيض تحفه عليها ومريم جنبها ترتدي فستان هادي كلاسيكي باللون الابيض رقيق اوي ووسيم وادم تحت استقبلوهم بسعاده
وطلعوا على منصه الرقص سوى ووسيم كان سعيد جدا مع نرمين:تعرفي يانرمين انك سحرتي قلبي من اول نظره.. اول مره في حياتي اسرح في عيون غزلان زي عيونك وادوب فيها دوب
نرمين بكسوف:وانا كمان ضعت اول ماشوفت عنيك قدامي حسيت بأمان جنبك عمري ماحسيت زيه في حياتي قبل كده
وسيم بحب:بحبك اوي يازهره قلبي
نرمين بحب:وانا كمان بحبك ياوسيم قلبي
وعند ادم ومريم ادم مكنش مصدق نفسه انها بين ايديه وبيرقص معاها كمان فقال:مريم تعرفي انك اول وحده انجذب لضحكتها ودموع عنيها البريئه انتي اول وحده سرقي قلبي من اول لمسه
مريم ببتسامه:وانا كمان تعرف انك اول شخص من بعد بابا الاقي نفس جريت عليه بدون حساب لقيت نفسي وقلبي بيجرى عليك اول ما شوفتك قدامي
ادم بحب:بحبك اوي يااميره قلبي
مريم بحب:بحبك اوي ياملك قلبي
وعند مالك وفاطمه وياسين ابنهم بص عليهم مالك بحب وقال:فاطمه تعرفي انك احلا واجمل حاجه حصلت في حياتي من اول دقيقه شوفتك فيها قلبي قال انك مراتي وحبيبتي ونصي التاني الاجمل
فاطمه بفرحه:وانا كمان من اول ماشوفتك قلبي دق بقوه من نظرت عنيك ليا وداب قلبي دوب في سحرهم
مالك بحب:بحبك اوي يامجنونه قلبي
فاطمه بحب:بحبك اوي يامالك قلبي
ياسين بحزن:ماما
فاطمه بضحك:قلب ماما ده انت ثمره الحب الكبير ده ياأميري
ضحك ياسين بسعاده كأنه فهمها ومالك حضنهم وقال:ربنا يخليكم ليا ياحلا ما في حياتي
وعند ملك وفهد كان قاعد جنبها بقلق وملك بقت في اخر شهر الثامن لها
فهد بقلق:قلبي انتي كويسه في حاجه بتوجعك
ملك بتعب:لا متخفش بس في
وفجأه حست بألم رهيب فصرخت بقوه وقالت:فهد الحقني انا بوووووولد
فهد بخضه:ايييه طب اصبري شويه ده خطر عليكي في الشهر ده
ملك بصراخ:انت بتقول اييه انا بقولك بوووولد الحقني
فهد بتوتر:تمام اهدي خدي نفس انا معاك هنطلع على المستشفي فورا
ملك بألم:بسرعه بسرعه يافهد ارجوك
فهد بخوف وتوتر:حاضر حاضر ماااالك الحقني
اجه مالك بقلق:في ايه يافهد
فهد بخوف:ملك بتولد وانا خايف اوي
ملك بصراخ قوي:انتو لسه هتتكلمواا انا بموت من الوجع الله يخرب بيتكم
فهد:انا هخدها وانت قول للعيله ماشي
مالك بتوتر:تمام خدها واحنا هنسبقك على هناك ياله
وفعلا فهد اخد ملك وبعد وقت وصلو ودخلت العمليات
فهد بقلق:جيب العواقب سليمه يارب
عماد:اهدي وبأذن الله هتكون بخير ادعيلها يابني احسن
فهد بخوف:يارب اقف معاها يارب
وبعد وقت كان الكل قلقان في المستشفي على ملك وكل العيله موجوده حتي العرسان بهدوم الفرح لسه
مريم بدموع:انا خايف عليها اوي
ادم بشفقه:اهدي ياحبيبتي هتبقى بخير ان شاء الله
فاطمه بخوف:مالك هي اتأخرت ليه انا خايفه عليها؟
مالك بتوتر:ان شاء الله هتطلع دلوقتي بخير ادعي لها بس
نرمين بخوف:وسيم انا خايفه يعني ممكن ابقى في مكانها كده بعدين
وسيم بضحك:لا ياحبيبتي انا هحمل مكانك متقلقيش
بصت عليه نرمين بغباء وهو ضحك عليها بخفوت وفجأه طلع الدكتور فجرى عليه فهد بخوف:ها يادكتور ملك كويسه مش كده
الدكتور بتعب:ايوه الف مبروك بقى عندك بنت زي القمر
فهد بفرحه:الحمد لله والشكر ليك يارب
وقربوا باقي العيله وباركوا لفهد بسعاده وبعد وقت طلعت ملك لغرفه عاديه
فهد بحب:الف مبروك علينا ياقلبي
ملك بتعب:الله يبارك فيك ياحبيبي
مالك بفرحه:ها هتسموها ايه بقى
ملك ببسمه:هسميها قمر علشان هي قمر حياتنا ايه رأيك يافهد
فهد بحب:اسم جميل اوي ياحبيبتي وربنا يبارك فيها العمر كله
الكل بارك لملك على بنتها قمر وبعد وقت خرج الكل وفضل فهد وملك وبنتهم بس
فهد بحب:تعرفي ياملك انا من اول ماعيني وقعت عليكي قلبي دق وقال مفيش غيرك هيسكنه للابدا
ملك حل:وانا كمان من اول مره شوفتك قدامي وقع قلبي اسير لسحرك اللطيف للابدا
فهد بعشق:بحبك اوي ياملكه قلبي
ملك بعشق:بحبك اوي ياحبي اللطيف

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية طفله فهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *