روايات

رواية اميره الليل الفصل السادس 6 بقلم دينا قدري

رواية اميره الليل الفصل السادس 6 بقلم دينا قدري

رواية اميره الليل البارت السادس

رواية اميره الليل الجزء السادس

اميره الليل

رواية اميره الليل الحلقة السادسة

عند شهد
بعد ما رجعت البيت واخدت راحه شويه قامت ولبست دريس احمر ناري وهيلز عالي اسود وكانت في منتهي الجمال والرقه واخذت حقيبتها ونزلت من المنزل استقلت سيارتها وانطلقت الي المكان الذي ستقابله فيه جاك
عندما وصلت استقبلها جاك
جاك :اهلا انستي وقام بتقبيل يدها وقام بتحريك لها الكرسي واجلسها
شهد :اهلا مستر جاك
جاك :ما هذا الجمال انستي انتي غايه في الروعه والرقه
شهد :شكرا لزوقك مستر جاك
جاك :ماذا تريدين لتناول العشاء
شهد :لا لا اريد العشاء فقط اريد كوب من العصير
جاك :حسنا انستي
ووجه كلامه الي الجارسون نريد اثنان عصير برتقال فريش
الجارسون :حسنا سيدي
وذهب الجرسون لاحضار ماطلبه جاك
وبدأ حديثه معها
جاك :انستي اريد ان احدثكي في موضوع هام
شهد :تفضل مستر جاك

 

جاك :انستي تسمحين لي ان اطلب منك الزواج
شهد بصدمه :ماذا تقول مستر جاك
جاك :اريد الزواج منك ماذا قلت
شهد :لا مستر جاك وانا ارفض
جاك : لماذا انستي
شهد: اولا انا مسلمه وانت مسحي وهذا سبب كافي حتي ارفض ثانيا انا لا افكر في الزواج حاليا
جاك بزعل :احسنا انستي كنت اود ان تكوني زوجتي
شهد :فرصه سعيده مستر جاك انا استاذنك للرحيل
جاك :لما انستي ابقي قليلا
شهد :لا مستر جاك لا اود البقاء وقامت برحيل واخذت سيارتها وانطلقت واوقفت سيارتها علي ضفه نهر مونستر تفكر فيما حدث وتفكر بزياد الذي تحبه فوق الحب حبا وانها اشتاقت له كثيرا وتود ان تعود الي مصر لرؤيته ثم جلست قليلا علي علي النهر تفكر فيه
……..
المجهول :مدام سعاد احنا عرفنا ان زياد طلب ايد شهد بنت رعد
سعاد :طب كويس اي تاني
المجهول :وكمان اول ما تنزل من السفر هيكون في خطوبه رسمي
سعاد بضحكه شريره :يبقي يقابلني لو كملت في اي اخبار تانيه

 

المجهول :لا لسه الرجاله بتوعي مش ساكتين وبيدوروا وراه اول ما هيكون في حاجه هعرفك علي طول
سعاد :تمم كدا اشطا وانا مستنياك
سعاد :اه صحيح عرفتوا هي هتنزل امتي ولا لأ
المجهول :كل الا عرفناه انها هتنزل لما زين يسافر لها
سعاد :انت غبي مش قولتلك مره اي معلومه ولو صغيره تعرفني بيها
المجهول :حضرتك قولتي عن وعد مش شهد
سعاد :ولو برضه اي معلومات عنهم كلهم لازم توصلني
المجهول : تمم ي مدام سلام
سعاد :يلا سلام
……
في بيت رعد
رعد بيتكلم مع خديجه
رعد :مش زياد طلب ايد شهد مني
خديجه باستغراب :زيااد
رعد :مالك استغربتي ليه اه زياد راجل وبيعتمد علي نفسه وانا الا مربيه وزي ابني واكتر
خديجه :انا ماقولتش حاجه هو فعلا كويس بس انت ماخدتش راي شهد
رعد :انا عارف بنتي كويس هتوافق
خديجه :ومين قالك كدا

 

رعد :اوعي تكوني فكراني مش عارف لا انا عارف كل حاجه ومش نايم علي وداني وعارف ان شهد مياله لزياد بس انتي عارفه بنتك اكتر واحد تخبي مشاعرها عن اي حد
خديجه :عندك حق دي حتي مش بتحكيلي عن اي مواضيع زي دي خالص بس ياربي عليك عفريت عرفت اواي
رعد :عرفت بقا هو انا شويه ولا اي دا انا رعد المنشاوي
خديجه :طيب ي رعد ي منشاوي مش هتخرجني خروجه حلوه زي بتاعه زمان
رعد :بس كدا عيرني ليكي اجوز العيال ونروحوانا وانتي شهر عسل من اول وجديد
خديجه :يااااه ي رعدي دي هتبقي احلي فسحه
……
عند ليل في الشركه
ليل وزياد عمالين يشتغلوا وبيراجعوا حسابات الشركه ولقوا في اختلاس فلوس كتير
ليل ل زياد :ينهر ابيض ي زياد ربع مليون جنيه متاخد من فلوس الشركه بس ازاي انا براجع اول باول
زياد :مش عارف والمحاسبه الا معانا استحاله تعمل كدا دي امينهةجدا ومعانا بقالي سنين
ليل :طيب ازاي ازاي بس الفلوس دي اتاخدت
ليل :زياد اجمعلي كل الا في قسم الحسابات حالا
زياد :حاضر ي ليل
وذهب زياد لتبليغهم

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اميره الليل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *