روايات

رواية عوضي الحلو الفصل العشرون 20 بقلم دعاء تهامي

رواية عوضي الحلو الفصل العشرون 20 بقلم دعاء تهامي

رواية عوضي الحلو البارت العشرون

رواية عوضي الحلو الجزء العشرون

عوضي الحلو
عوضي الحلو

رواية عوضي الحلو الحلقة العشرون

دخلت البيت لقت النور مطفي
لسه هتولعه مازن اتكلم
مازن: استني متولعيش النور
سلوي: مازن انت هنا وليه قاعد ف الضلمه انت كويس
مازن: اها كويس عملك مفاجأة بس غمضي عنيكي
سلوي: هو انا شايفه حاجه عشان اغمض عيني
مازن: اسمعي الكلام
سلوي: حاضر اهو
غمضت عنيها وهو ولع شموع ف كل الاوضة
سلوي: هاا افتح
مازن: لسه شويه
راح ناحيتها ومسك ايدهااا مشي بيها لقدام شويه
مازن: فتحي
فتحت واتفاجئت بالمكان بلالين وورد وشموع ف كل مكان كل الاكلات اللي بتحبهاا موجوده علي التربيزه
مازن: اي رايك
سلوي: جميل اوي بجد
مازن: حبيت افرحك بعد التعب اللي كنتي فيه
سلوي: ربنا يخليك بجد روووووعه
مازن: لسه ف حاجه كمان
سلوي: اي هيا
مازن: ادخلي الاوضة هتلاقيها علي السرير
سلوي: خلاص اشوفها بعدين انا جعانه اوي
مازن: لا شوفيها الاول
سلوي: اممم طيب
دخلت الاوضة بحماس لقت بوكس علي السرير فتحته واتفاجئت بجمال الفستان اللي فيه لونه احمر منفوش وكمامه شفافه
اخد دش ولبسه وسابت شعرهااا
اول م طلعت من الاوضة مازن بصلهاا بتكلمه مبيردش عليها
سلوي: مازن مازن انت فين
مازن: هاا معاكي هناا
سلوي: لا معايا اي اما بقالي ساعه بنده عليك
مازن: بصراحه مكنتش متخيل انك تطلعي بالجمال ده
خدودهاا احمرت من كلامه
سلوي: احم شكرا
مازن: حاول يطلعها من جوا الكسوف اللي هيا فيه ف قال مش هنبدا ناكل
سلوي: اها طبعا انا جعانه اوي
مازن: تقريبا جبت كل الاكل اللي انتي بتحبيه
سلوي: 🥺❤ربنا يخليك يارب
ابتدت تاكل بسرعه من كتر الجوع وهو بيتاملهاا وهيا بتاكل خلصت اكل وبصلته لقته م اكلش حاجه
سلوي: انت م اكلتش حاجه انا اكلت كتير اوي سوري م خدتش بالي
مازن: انا كنت ببص عليكي وانتي بتاكلي
سلوي: وليه الاحراج ده ي لمبي
مازن: بصراحه مش قادر اشيل عيوني من عليكي
سلوي: م نن عارفه اني حلوه طيب
مازن: واحلي من الحلو كمان
سلوي: وبعدين يعم اسيبك وادخل اوضتي
مازن: فصيله
سلوي: نينينينني عارفه 😇
مازن: طب اي رايك نرقص
سلوي: ومالو
شغل اغنيه ورجع عندهاا مد ايدوا ليهاا
مازن: تسمحي ي اميرتي بالرقصه دي
سلوي: اجل ي اميري 😇
ابتدت الاغنيه وابتدوا يرقصوا عليهاا
«ي حبيبي بعد الانتظار الدنيا جت صالحتني بيك انت الامان وباختصار لو كل مال بسند عليك.. انت اللي بيك احلو عمري ومهما يجري انا بلقي كل حلول مشاكلي لما بس بشوف عنيك انا كنت مين قبل اما اشوف عنيك واميل قبل اما تيجي تنوري قلبي وتمليني بحنين ده بكلمتين بتهوني القلب الحزين يحبيبتي واما بتضحكي بتحلي ف عنيا السنين … ي سبب فرحتي ي مقاسمني سكتي بتقويني ف دنيتي وانا جمبك مش هميل انا ليك بنتمي ي اخري واولي ولا حاجه بتهزني طول م انا شايفاك بخير.********
كملوا رقص لاخر الاغنيه وبعدين قعدوا ومازن مشلش عنيه من علي سلوي
سلوي: اي هتفضل باصصلي كده كتير
مازن: اهاا كنت عايز اقولك حاجه
سلوي: قول
مازن: بخصوص جوازنا يعني
سلوي: اها فهمت
مازن: فهمتي اي
سلوي: انك خلاص عايز تنهي اللعبه دي
مازن: ايوه فعلا
سلوي: خلاص تمام وانا معاك ف اللي هتعمل تصبح على خير
قامت وهيا حاسه بالحزن ف قلبهااا
لسه هتتحرك نده عليها
مازن: سلوي
سلوي: نعم
مازن: مالك انتي زعلتي
سلوي: لا هزعل ليه مصيرها كانت هتنتهي
مازن: بس انتي مسمعتيش اخر كلامي
سلوي: كلامك مفهوم
مازن: وليه ميكنش اني عايز جوازنا يبقا حقيقي
سلوي: اي
مازن: هو انتي محبتنيش زي م انا حبيتك
سلوي: هاا
مازن: تعرفي اني حبيتك من اول مشوفتك وكل وقت بيعدي بحبك اكتر ولما عملنا الفرح ف البلد كان نفسي يكون حقيقي
سلوي: طب ليه مقولتش
مازن: كنت خايف لتكوني مش بتبادليني نفس الشعور
سلوي: انا كنت خايفه من اليوم اللي تسيبني فين وازاي هقدر اعيش من غيرك بعد م بقيت كل حاجه ف حياتي
مازن: بجد بتحبيني
سلوي: اهااا بحبككككككك 🥺❤
ضمهاا ليه ولف بيهاا وصوت ضحكهم مالي المكان
ناموا وهما ف حضن بعد والفرحه مش سيعاهم
تاني يوم صحيت سلوي لقت مازن صاحي وعينه عليهاا
اتكسفت من نظراته
مازن: صباح الجمال 💖
سلوي: صباح النور صاحي من بدري
مازن: بقالي شويه بس بتامل القمر اللي جمبي قومي اجهزي عندي ليكي مفاجاه
سلوي: اي هيا
مازن: وهتبقا مفاجأة ازاي ي حبيبتي
سلوي: فريره مش هتاخر
دخلت اخد شاور وجهزت وهو كمان كان جهز فطروا وطلعوا بالعربيه
سلوي: رايحين علي فين
مازن: هتعرفي دلوقتي
بعد شويه كانوا وصلوا المكان اللي رايحين عليه سلوي او م شافته اتفاجات ووووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عوضي الحلو)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *