روايات

رواية نبضات قلب الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم منة محرم

رواية نبضات قلب الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم منة محرم

رواية نبضات قلب البارت الحادي والعشرون

رواية نبضات قلب الجزء الحادي والعشرون

نبضات قلب
نبضات قلب

رواية نبضات قلب الحلقة الحادية والعشرون

القاضي: قررنا نحن رأفت حامد بضم الطفله حياه محمد للمدام ملاك والدكتور ادهم وكفالتها
في ڤيلا ادهم
••••••••••••••••••
ملاك: حياه فين
حنين: فوق في اوضتها
ادهم: حياه حياه
حياه خرجت من اوضتها: ايوه يا دومي
ادهم راح عندها ونزل لمستواها: هتفضلي مع دومي علي طول ومافيش حاجه هتفرقنا ابدا ابدا
حياه: هييييي يعني مش هروح لعمتو
ملاك: لا يا قلبي احنا عمرنا ما هنسيبك تاني
في اوضه ادهم وملاك
••••••••••••••••••
ملاك: اكيد مش هتسبنا في حالنا
ادهم: اكيد
ملاك: لازم تفضل تحت عنينا
ادهم: انا نازل
ملاك: رايح فين
ادهم: هبقا اقولك
بعد شويه
••••••••••••••••••
ادهم: ليه عملت كده يا عم عوض ليه
عوض بدموع: ا انا اسف يابيه حقك عليا بس اعمل ايه هي قالتلي اشهد معاها وقالتلي اقول انها مطلعتش من الڤيلا ولو قولت غير كده هتقطع اكل عيشي يابيه مكنش عندي حل تاني انت عارف انا بقالي هنا في الڤيلا سنين كنت بشرب وباكل و قاعد و نايم كان الدكتور محمد الله يرحمه كان بيكبر قصاد عيني انا ليا هنا في الڤيلا ذكريات كتير حلوه صعب عليا اسيب المكان الي عشت فيه سنين
ادهم باس راسه: حقك عليا لو كنت زعلتك انا كنت عارف انها هددتك وكان في عنيك نظره خيبه امل كنت عارف ان انت كل كلمه قولتها كانت من ورا قلبك كنت حاسس ان وسط كلامك كنت بتقولي بعنيك لالا متصدقنيش
عوض: متزعلش مني يابيه
ادهم: للمره الالف ياعم عوض من ساعه ما عرفتك وانا بقولك بلاش كلمه بيه دي بس انت مافيش فايده فيك اعمل فيك ايه
عوض: ههههه خلاص خلاص ياادهم يابني
ادهم: جدع
وفجاه اترمت قدامهم شنطه سفر
ادهم: خير انتي ماشيه ما لسه بدري
فيروز: انت يا بتاع انت خد هدومك دي ويلا امشي انا خلاص مش عايزاك هنا يلا مع السلامه
ادهم وقف قصادها: بتاع؟ مممم طيب يا حلوه الراجل الي بتقولي عليه البتاع ده اسمه عم عوض والمفروض تحترميه برضاكي او غصب عنك عم عوض عاش هنا في الڤيلا اكتر ماانتي عشتي فيها وعم عوض ميشرفهوش انه يقعد مع امثالك في حته، وڤيلتي مفتوحه ليه في اي وقت مش مستني منك حاجه هو لو قاعد هنا فا هو قاعد بس علشان خاطر العشره والايام الي قعدها هنا
فيروز: مممم خلصت
ادهم: اه خلصت وهمشي انا وعم عوض محتاجين الصراحه ناخد شاور علشان اتكلمنا معاكي مش عارف بشوفك بحس ان عليا حشرات
فيروز بغيظ: ا اطلعو برااااا اطلعو برا انتو الاتنيننن
بعد مرور يومين
••••••••••••••••••
فيروز رنت علي رقم عم عوض: الحقنيييي الحقونييييي عم عوض الحقنيييييي
عوض: ايه يا انسه فيروز في ايه مش حضرتك مشتيني عايزه ايه دلوقتي
فيروز: البيت البيت بيولع والباب معلق مش عايز يفتح الحقني يااعم عوض روح لادهم بسرعه خليه يجي ينقذنيي
عوض: ايه ڤيلا الدكتور بتولع حاضر ياست هانم حاضر جاي
فيروز: متتاخرش
عوض: يا دكتور ادهم يا دكتور ادهم
كوثر: في ايه يا عم عوض بتنادي من الصبح كده ليه في ايه خير
عوض: ست فيروز محبوسه في الڤيلا وفي حريقه
كوثر: ايه حريقه
عوض: نادي علي دكتور ادهم بسرعه يا ست هانم
كوثر: حاضر حاضر
وطلعت خبطت علي اوضه ادهم وملاك
ملاك: حاضر
كوثر: صحي جوزك يابنتي يجي بسرعه نشوف فيروز
ملاك: مالها
كوثر: عم عوض بيقول ان في حريقه وفيروز محبوسه جوا خليه يجي يابنتي بسرعه
ادهم: في ايه يا ماما
كوثر: فيروز يابني الفيلا بتولع
ادهم قام من علي السرير بسرعه: ايه ڤيلا محمد بتولع ازاي حصل امتي
كوثر: يابني مش وقته يلا بس تعال فيروز جوا
ادهم نزل وراح الڤيلا وكان وراه كوثر وملاك
كوثر: علي مهلك يابني هتقع
ادهم: دي ڤيلا محمد يا ماما
ملاك: اهدا يا ادهم
ادهم راح عند باب وفضل يخبط
فيروز بدموع: الحقني ياادهم بموت الحقني
ادهم فضل يحاول يكسر الباب لحد مااتكسر
فيروز اول ما شافته مثلت انها اغمي عليها وهو لحقها
ملاك: ادهم اده ان شاء الله
ادهم: مش وقته هي باين اغمي عليها حاولي تسنديها خديها علي الڤيلا وانا هطفي النار دي
ملاك: هيح تعالي ياختي
ادهم: عم عوض هات طفايه حريق بسرعه الي في المخزن وتعال
بعد شويه
••••••••••••••••••
ادهم بتعب: الحمدلله ياعم عوض اننا بخير
عوض: الحمدلله يادكتور اه صح انا وسط الحريقه شوفت جردل فيه بنزين كان جمب باب الڤيلا روحت وديته عندك في الجنينه علشان كنا هنولع تاني لو شاف النار
ادهم بصله وضحك: شكلك عامل كده ليه ههههههه
عوض: ماله
بقلمي/menna moharam
ادهم: من مكان الحريقه شكلك ضحكني
عوض: ماانت كمان يا دكتور شكلك اتبهدل
ادهم: يلا قوم ناخد شاور
عوض: ههههه هم يبكي وهم يضحك صحيح
ادهم بص علي البيت من جوا: الحمدلله الاوض سليمه واوضه محمد مفهاش حاجه الصاله بس هي الي اتبهدلت ان شاء الله خير المهم عايزك تجيب حد يعمل الباب ويدهن الڤيلا
عوض: انا بقول مش لازم
ادهم: مش لازم ايه
عوض: مش لازم نصلح الباب يعني مهو هيتكسر تاني ده دي تاني مره تكسره
ادهم: هو بمزاجي يعني يااعم عوض انا معرفش في ايه الواحد زهق وفجاه ادهم بصله وبرقله
عوض بخوف: ف في ايه يا دكتور
ادهم: عيد الكلام الي قولته تاني كده
عوض: بقولك يعني مش لازم نصلح الباب
ادهم: مش دي الي قبلها
عوض: كنت بقولك هههه هم يبكي و
ادهم بمقاطعه: مش ديي يا عم عوض الي قبلها
عوض: ياعم انا دماغي علي قدي لو فاكر انت قول
ادهم:بس انت قولت لقيت لقيت جردل مش كده
عوض: اه وحطيته عندك علشان النار
ادهم: بس مين جابو معقول تكون هي الي ولعت في الڤيلا قصد بس ليه تعمل كده هتستفاد ايه
في ڤيلا ادهم
••••••••••••••••••
فيروز: اه انا فين
ملاك كانت بتبصلها بغيظ: في بيتي يا حبيبتي
فيروز: ايه جابني هنا
ملاك: رجلك يا حنينه بقه يابت مصدقتي شوفتي جوزي واترميتي في حضنه
فيروز: انتي بتقولي ايه
كوثر : انتي كويسه يابنتي خدي ياحبيبتي افطري يلا
فيروز: شكرا ياامي
ملاك: ماما انتي فطرتي
كوثر: هو انا لحقت يابنتي ده انا صحيت علي صوت عم عوض
فيروز: الحمدلله اني كويسه اده ادهم فين هو كويس انا نازله اشوفه عمل ايه
ملاك مسكت اديها: استني بس كده علي فكره ده جوزي ها
فيروز: مش انقذني لازم اسال عليه كتر خيره
ادهم: الحمدلله الڤيلا محصلهاش حاجه غير حاجات بسيطه وهتتحل ان شاء الله
ملاك حضنت كوثر بخوف: م ماما ا انتي سمعتي صوت ا ادهم
ادهم: يابنتي انا ادهم
كوثر: ابني حبيبي ايه الي عمل فيك كده يابني
ادهم: يا ماما مش كنت بطفي حريقه طبيعي
ملاك:مش باين منك حاجه غير سنانك هههه
بقلمي/menna moharam
ادهم: هزعلك
ملاك قربت عليه: ممم هتعمل ايه يعني يا دكتور
ادهم لمس خدها بايده الي فيها رماد: هعمل كده
ملاك: عععععع كتك قرف
ادهم: كده بقيتي شبهي
كوثر: هههههه طيب خش يلا ياادهم خد شاور ياحبيبي
فيروز: احم
ادهم بص لفيروز : انتي كويسه يا فيروز
فيروز: حاسه اني دايخه شويه ياادهم
ملاك: لا الف سلامه عليكي
ادهم: وديها اوضه الضيوف يا ملاك وشوفيها محتاجه ايه اعملهولها الا صحيح
فيروز: ا ايوه
ادهم: وانا بطفي شوفت جردل بنزين هو تبعك
فيروز بتوتر: ا لا انا معرفش ه هو كان اه في الصالون بس معرفش مين جابو
ادهم: غريبه بس ده كان في الجنينه
فيروز بتوتر: لا م مش عارفه
ادهم بشك: طيب خديها يا ملاك اوضه الضيوف ترتاح
ملاك بغيظ: انت بتقول ايه وايه الحنيه دي كلها
ادهم: يابنتي دي كانت هتموت انهارده بس الحمدلله ان عم عوض قالنا في الوقت المناسب
ملاك: يا حنين طيب هي هترجع الڤيلا امتي ان شاء الله
ادهم: مش عارف اسكتي بقه لاحسن تاخد بالها شوفي بتبص ازاي علينا
ملاك بصتلها ببرود ومسكت اديها: يلا يا حبيبتي اوديكي اوضه الضيوف علشان دي اوضتي انا ودومي
ادهم ابتسم ودخل ياخد شاور
بليل
••••••••••••••••••
ـ انا كنت هموت يا خالد انا معرفش ازاي سمعت كلامك وقبلت اني اولع في البيت انا كنت هحصل فيروز

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نبضات قلب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *