روايات

رواية حور العاصي الفصل الرابع عشر 14 بقلم ولاء ابراهيم

رواية حور العاصي الفصل الرابع عشر 14 بقلم ولاء ابراهيم

رواية حور العاصي البارت الرابع عشر

رواية حور العاصي الجزء الرابع عشر

رواية حور العاصي الحلقة الرابعة عشر

عشق منتهي يدوم لـ اوقاتٍ عديدة لـكن هل يستمر هذا الـعشق ؟ ويقفون ضد الـعقـابـات التي تواجههم.
عدا يوم اتنين تلاته اسبوع وعاصي وحور حياتهم جميله ليس لديهم أي مشاكل وحياتهم طبيعيه جدا وحور تذكرت كل شي وسامحة عاصي لـكن تخاف ان يقترب منهاا ومر هذا الاسبوع بـ سلام و طبعاً لايحلو من مشاغبة عاصي لـ حور ودائما يغازلها و يخجلها بـ كلامته و طبعاًميخلاش من قبلاته اليها 🤭😂
في يووم كان عاصي راجع من الشغل مرهق جدا وكانت حور في المطبخ تحضر العشاء وكانت تدندن مع نفسها ..
عاصي دخل متسحب قلع الـ جزمه ورمه الشنطه علي الكنبه والـكرافته ومااشي يتسحب زي حرامي الـغسسيل..
حور بشكر لنفسهاا: الله علياا وعلي اكلي ده لو شيف الشربيني والله 😂 وبعدها اردفت بوجهه عابس: لسه بدري علي الهم يالوزه يادهووتي يااني بقيتي مرا يابت يااحوور وبقيتي ست كمان ولما أخلف كمان، ارضع واغسل وامسح وخدي العيال وودي العياال، يالهوووي طلقوونيي مش عاوزه اتجوز….
عاصي كان وااقف ورا وسامعها وكاتم ضحكته بالعافيه سابها تكمل..
حور بـ حلامية: ياااه لو أعيش كده في جو الروايات و اتجوز واحد صعيدي يقولي وه ومش وه ويعذبني وبعدها يحبني واقعد اذل في اخته وأمه وأبقا غلبانه وعلي نياتي امه تعذبني وتخليني اعجن يختتااي ده هم وده هم..
بصت للفرخه الـ بطيب: عارفه والله انا مبسوطه اووي عارفه ليه يافرخه عشان معايا أطيب واحن واحد في الدنيا دي كلها بس خايفه اووي لو قربت يبعد عني ويوم لما عمل عملته انا سامحته بس لسه بـ خاف منه انا انا
عاصي حضنها فاجأه من خصرها ودفن وشه في رقبتها…

 

 

بتكلمي الفرخه ياهبله 😂🤭
حور بكسووف: اناا لا طبعاً اناا
عاصي : هشش انا سمعت كل حاجه
وغير الموضوع عشان ميكسفهاش اكتر من كده..
: قوليلي بقاا ياقمري عملت إيه النهارده شامم ريحه حلوه
حور بحماس: انا ياسيدي عامله فراخ مشويه ومكرونه بشاميل هتاكل صوابعك وراهم
.
عاصي بـ جوع : دنا هاكلك انا دلوقتي لو ماكلتش جعاان اووي
حور: حاضر حاضر دقيقه بس
بعد وقت
عاصي وهو يقبل ايديها: اجمل أكل آكلته من ايدك تسلم إيدك ياحبيبتي طلعت شييف شاطره
حوور بغرور : دا أقل حاجه عندي…
عاصي بضحك: اتغري اتغري و بـ جديه: انا عايزك في موضوع مهم هطلع اخد دش كده عقبال ماتخلصي
حور بـ طاعه: ماشي حاضر وقامت
في اوضه عاصي اتصل بحد: سلام عليكم ورحمة الله
الـ بيكلمه: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته أخبارك ياصاحبي عامل ايه
عاصي: كويس جاهز بكره يـ أدهم

 

 

أدهم: جاهز ياعاصي مش عارف إيه رد فعلها لما تشوفي وتعرف إني اخوها الـ بدور عليه سنين خايف اووي من المواجهة دي
عاصي: ماتقلش ياأدهم حور طيبه وهتتقبل الصدمه خلي عندك أمل بس في ربنا
ادهم: ونعمه بالله ياارب وإن شاءلله كل حاجه هتتعدل يلا في امانه الله سلام عليكم
عاصي: وعليكم السلام وقفل
عند ادهم
نوور : ماضيقش نفسك ياحبيبي كده سيبها لله واكيد حور هتعترف بيك دانت اخوها برضو..
ادهم: ياارب يانوري ياارب
عند عاصي بعد ما قغل مع ادهم دخل اخذ شور و طلع
حور دخلت: عـــــا يالهوي استر نفسك استر نفسك طالع كده ازااي
عاصي بضحك: تعالي هنا انت مكسوفه مني
حور: انا انا
عاصي بـشوق : هششششش وقربها من خصرها وبشغف: انتي بتتهربي مني لي يـ حوور’خايفه’
حوور: لاا انا مش خايفه انا
عاصي: ماتخفيش طول مانا جمبك ياحبيبتي

 

 

حوور حضناه وبحب: والله ياعاصي انا بحبك جدا بس كل ماافتكر الليله المشئومة دي اخااف وأبعد اناا ياعـ…
عاصي حط إيده علي ش*فايفها: هشششش مش محتاجه تبرري حاجه اناا فاهمك والله و هتتعلجي
وبحزن ضم إيديها وبص في عيونها بأسف: انا اسف ياحور انا السبب في كل ده الليله دي كان الغضب عماني اسـ
حور: متتأسفش ياعاصي وبعدين ده حقكك بس بإذن الله هعدي منها و هتالج انا متابعه مع دكتور ماتقلقش
وبعدها اردفت حتي تخفي حزنه: احنا هنقعد نتكلم كتيير كده كتيير ولا إيه خش استر نفسك الاول و تعالي
عاصي: استر نفسي وبخبث: خدي انت بقا لبسيني التيشرت
حور بدهشه: إيه ياخووياا ألبسك ليه اان شاءلله
عاصي بضحك: عشان انتي مرااتيي بقاا وكنان الشرع بيقول لما جوزك يقولك علي حاجه تعمليها صح
حور بردح و حطه ايديها في خصرها: نعم نعم شرع ايه ياأبو شرررع وبعدين انت هتعاملني زي امينه وسي سيد يبق تطلللقنيي. ياسسيد
عاصي بعيون متفحصه من اخصها لرأسها وبعدها بصلها في عنيها وشرر يتظاهر بتصنع الغضب:
حور بخووف: انت انت بتبرأ كده ليه فياا وبتقرب ليييه انت
عاصي مره واحده شدها من خصرها ليه وغضب مصطنع: أجهزي بكره الساعه 10في مفاجأة
حور بصدمه: هااا

 

 

عاصي قربها منه وبا*سها وبعد وراح لبس التيشرت وراح نام علي السرير بكل هدوء
حور : هو عمل ايه…
عاصي وهو مغمض العينين: هتفضلي متنحه كده كتيير تعالي نامي
حور.. : هااا انا جاية اهوو طـ
*******************
هتقابلها امتي يا ادهم بس كده
ادهم بشررود: بكره يـ نووور
نور: هتفرح لما تشوفك ماتقلقش ياحبيبي
ادهم: هي اه هتفرح لما يكون عندها اخ بس مش هتتقبل الـ انا عايش السنين دي كلها وساافرت وسيبتها وممكن لو عرفت ان انا صاحب عااصي وكمان عارف كل حاجه مش بعيد تكرهه وتبعد عنه
نور طبطبت علي كتفه: سيبهاا لله بس ياحبيبي وقوم خد دش كده علي اما احضر العشاء ماشي
ادهم شدها لحضنه: خدي تعالي هناا بتتهربي مني ليه هاا دانتي ليلتك حمرة النهارده..
نور بضحك: حتي وانت زعلان مش بتخلي من قله ادبك دهيت…
_هو انتي بقاا نفكره ادهم غساان يبطل ده من سابع المستحيلات.
نور بحب: وناا بقا بعشق اابنن الغسان وبحب كل حاجه فيه
وإبني عايزاه يطلع زيك انت و بس
ادهم ببلاهه: ابنك هو فين وبيتلفت حواليه
ننور كاتمة ضحكته ىالعافيه وبهمس: اناا حــامــل

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية حور العاصي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *