روايات

رواية وكنتي لي الهداية الفصل الرابع 4 بقلم أمل زكي

رواية وكنتي لي الهداية الفصل الرابع 4 بقلم أمل زكي

رواية وكنتي لي الهداية البارت الرابع

رواية وكنتي لي الهداية الجزء الرابع

رواية وكنتي لي الهداية الحلقة الرابعة

اياد مسك ايدها وقاس النبض وكانت صدمه ليه لانه لقاه ضعيف جدا يكاد ينعدم جري بسرعه وحاول يعلق لها محاليل وحاول يفوقها لأنها لو فضلت كدا ممكن تخش ف غيبوبة لكن للاسف ايده بتترعش من الخوف اتصل بالاسعاف وطلب صاحبه ف الكليه و ٥ دقايق والإسعاف جت وصاحب عمره جه بقلق من نومه وفضلوا ف عربيه الإسعاف بيعملوا تنفس صناعي لأنها كانت بتتخنق واجهزه طيبه كتيره وهوه قاعد جنبها مصدوم قلقان تعبان حاسس ان روحه بتروح وعمال يبكي زي الاطفال و بيقول انا السبب وبيدعي ربنا يقف جنبه المره دي وهوه هيتوب والله ( أسوء حاجه انك تلاقي الشخص اللي بتحبه بيبعد بتحس أن خلاص هذه هي النهايه ولكنها بتبقي بدايه لنهاية اخري ممكن تكون احلي وممكن تكون أسوء مش شرط تكون النهايات سعيده 😥😥😥)
وصلوا المستشفي

 

 

اياد شلها علي الترولي وجري بسرعه ودخلوا المستشفي
الحسابات يا فندم لازم تحط مبلغ تحت الحساب وتمضي الإقرار ده
اياد بعصبيه . مش وقته يا ولاد ال….. انا اياد المنصوري يا اغبيه
اللي واقف ف الحسابات بخوف من هذا الاسم . اتفضل يا فندم اسفين جدا ( ما هو كدا يا عالم اللي عالي محدش يقدر يكلمه لكن الناس الغلابة بيتداسوا بالجذ… 😔🙁😩)
عايذ دكتوره بسرعه
جاء دكتور بسرعه دخل الحاله ف الاوضه دي بسرعه
اياد بغيره ليست ف وقتها . قولت دكتوره انت غبي
الدكتور بضيق . يا فندم مش وقته دي بتموت
ودخل بسرعه ولان اياد ف كليه طب اتعقم ولبس ودخل معاهم لكي يطمئن علي من سرقت فؤاده نعم انه اعترف الآن ولكن هيهات منك أيها الانسان لا تعرف بقيمه من تحب الا عندما تشعر بفراقه
الدكتور يا فندم ما ينفعش تخش انت ايدك بتترعش مش هتقدر وصاحبه شده بالعافيه
اياد . سبني اخش يا معتز

 

 

معتز . اهدى بقي انت عمرك ما كنت كدا اي اللي حصل وبعدين مين دي اللي عامل قلقان عليها
اياد بارتباك. دي دي د…..
معتز بمكر . بس بصراحه مزه جامده عملت معاها اي يا بودي (قالها بدلع البنات المايصه)
اياد بعصبيه وغيره عمياء ضربه بالبوكس ف وشه
اياد بعصبيه . دي حبيبتي يا غبي
معتز بالم ولكن بحب . واخيرا وقع الفأر ف المصيدة ووقعت برجلك اياد المنصوري حب اخيرا بس بصراحه تستاهل هيه جامده طحن يعني
كاد اياد أن يضربه ولكنه ابتعد قليلا . لو مسكتش هموتك وفضل يبكي ويقول انا السبب يا معتز كل ده حصل بسببي
معتز . يا بني اهدي ( قل ما يصيبنا إلا ما كتب الله لنا )
اياد برعشه. انا بعيد اوي عن ربنا يا معتز خدني علمني اصلي ازاي يا صحبي
(يا جدعان المهم نفوق مش المهم امتي المهم اننا نفوق )
وأخذه معتز وعلمه الوضوء والصلاه)
وصلوا كتير ودعوا أن ربنا يقومها بالسلامه
معتز . شوف يا صاحبي رغم اني بقالي ٢٢ سنه انصحك انك تصلي بس انت مكنتش بتسمعلي شوف ازاي انت اللي دلوقتي طلبت اننا نصلي ربنا يهديك يا صحبي
اياد لبكاء. ربنا مش هيسامحني صح
معتز . استغفر الله العظيم ليه بتقول كدا ده ربنا ده غفور رحيم تعرف أن ربنا دخل واحد قتل ١٠١ شخص الجنه بس انت استغفر وادعي ربنا سبحانه وتعالي قال (ادعوني استجب لكم )
ادعي يا صاحبي وانا معاك لاخر نفس
اياد ببكاء وفي نفسه .يارب انا غلطت كتير بس يارب متاخدهش مني دي كانت الهدايه ليا يارب
اياد. يلا نطمن علي الاء يا معتز
معتز . يلا يا صاحبي

 

 

اياد ومعتز خرجوا واياد كان شبه بيجري عايذ يطمن علي معشوقته
اياد لقي جري كتير قدام اوضه الاء
اياد بخضه . هوه ف اي والمريضه اللي كانت هنا فين
الممرضه بمواساه . المريضه اللي كانت هنا البقاء لله شد حيلك يا فندم
اياد وقع من الصدمه مغشي عليه
معتز بخضه . قوم يا صاحبي ده قدرها قوم
يا تري اي اللي حصل بعدين ده اللي هنعرفه لو عجبتكم

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط على : (رواية وكنتي لي الهداية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *