روايات

رواية ملك روحي الفصل الثالث 3 بقلم ريهام النشوي

رواية ملك روحي الفصل الثالث 3 بقلم ريهام النشوي

رواية ملك روحي البارت الثالث

رواية ملك روحي الجزء الثالث

رواية ملك روحي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم ريهام النشوي
رواية ملك روحي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم ريهام النشوي

رواية ملك روحي الحلقة الثالثة

 

البارت التالت
وقفنا البارت اللى فات لما ملك العربيه خبطتها عاصم آخدها وجري بها ع المستشفى ومعه أحمد وسلمى أحمد سايق وسلمى جمبه وعاصم قاعد فالكنبه اللى ورا وواخد ملك ف حضنه وعمال يهلوس بكلام وصلوا المستشفى وعاصم شايل ملك ترولى بسرعه ترولى بسرعه هنا جات الدكاتره والممرضين وآخدوا ملك على أوضه الطوارئ وعاصم وقع ع الكرسي وهو بيفتكر أول مره شاف ملك فيها ( هنعرف قصتهم بعدين) وأحمد وسلمى واقفين على أعصابهم واخدين الممر ذهابا وإيابا فضلوا تلات ساعات ع الحال دا لحد ما الدكتور خرج
عاصم و سلمى وأحمد جريوا عليه

 

 

عاصم: مم ملك عامله أي
الدكتور: هى دلوقتي حالتها مستقره بس عندها كسر ف دراعها اليمين وكدمه بسيطه فرجليها و حطنها تحت الملاحظه ل 12 ساعه الجايين وادعوا إنها تفوق قبل ال 12 الساعه عشان لو مفقتش ممكن تدخل ف غيبوبه
عاصم وهو يمسكه من تلابيب ثيابه أعمل أي حاجة وخليها تفوق عشان معملش لكم هنا مجز… ره أحمد وهو يهدأ عاصم أهدى يا عاصم مينفعش اللى أنت بتعمله دا
الدكتور: أنا لولا مقدر حالتك وإنك خايف عليها كنت وديتك ف داهيه عن اذنكم وسبهم ومشى
أحمد: أهدى يا عاصم مينفعش كدا كل حاجه تتعصب ( وسع خلجك يابا شويه وسع خلجك مينفعش إكده)
عاصم سبهم ومشى راح لأوضه ملك ووقف يبص عليها من ورا الأزاز
عاصم: لي عملتى كدا يا ملك لي أنا حبيتك لا دا أنا أدمنتك لدرجه إنى متخيلتش يومى من غيرك لي تخونى ثقتى فيكي يا ملك لي
أحمد جه هو وسلمى
أحمد: لي تظلمها يا عاصم أنا متأكد إن ملك متعملش كدا ملك دى تربيتى بابا وماما ماتوا وملك عندها 7 سنين وانا اللى ربيتها ملك دى بنتى مش أختى وأنا مستحيل تربيتى تعمل كدا أو يحصل منها دا
سلمى: أحمد معه حق يا عاصم ملك مستحيل تعمل كدا أكيد في حاجه مش مفهومه فالموضوع فى حاجه ناقصه وياريت متتسرعش عشان متندمش بعدين وادى أنت شايف حاله ملك بين الحيا والموت
عاصم: أمال عايزنى أعمل أي لما أشوف كدا على تليفون مراتى وهى بتكلم حد تانى عايزنى أتصرف ازاى وانت يا سي أحمد لو كنت مكانى و مراتك هى اللى عملت كدا كنت هتعمل أي أكيد كنت عملت أكتر منى
أحمد: احنا مش بنقولك يا عاصم متعملش حاجه احنا بنقولك اهدى وتسمع من ملك لما تفوق بإذن الله عشان متاخدش قرار وانت متعصب تندم عليه بعدين وعلى فكره هشام هنا
عاصم: هو فين الواطى جاله عين يجى بعد اللى عمله والله لو شوفته لأدفنه مكانه
أحمد: أهدى بقي هو نايم فالأوضه ومتعلقله محاليل انا اتصلت على عم عبدالله يجيبه عشان كان مغمى عليه بسبب الضرب اللى حضرتك ضربتهله

 

 

عاصم: يستاهل ال*****
أحمد: ومتنساش بردو يا عاصم إن هشام ابن عمى ومتربى معانا وأنا عارف أخلاقه هو أه شاب طايش بس ميعملش كدا ومع مين مع ملك اللى بيعتبرها أخته وأكتر
عاصم: والله لوريه وسبهم ومشى أحمد: عاصم عاصم استنى بلاش مشاكل هنا
لحقه أحمد وسلمى
وراح عاصم لأحمد ع الأوضه
Back
عاصم وهو يبكى ويدفن رأسه ف عنق ملك ملك أنا آسف يروحى أنا آسف والله قومى انتى بس ومش هشك فيكى تانى يا ملك خلاص عرفت إنك أشرف واحده قومى لو بتحبينى
ملك تبدأ تفوأ وتلاقى عاصم يدفن رأسه في عنقها
ملك: أنت مين
عاصم وهو يرفع رأسه فور سمعه لصوتها الذي يبدو عليه التعب ملك ملك انتى قومتي طمنينى عامله أيه حاسه بأيه في حاجه بتوجعك أنادى الدكتور
ملك وهى تنظر له بإستغراب: أنت مين ولي خايف عليا كدا
عاصم: ملك انتى مش فاكرانى
ملك: لا انا مش فاكره أي حاجة ولا فاكره أنا مين هو أنت تعرفنى طب فين عيلتى
أحمد وهو يدخل الغرفه: ملك ملك انتى فوقتى يا حبيبتى عامله أي
سلمى: عامله أي يا ملك
ملك: انتوا مين ممكن تفهمونى أنا لي مش فاكره حاجه
أحمد: ملك ممكن تهدى وانا هقولك كل حاجه عايزه تعرفيها وهجاوبك على كل أسألتك
ملك: هديت ممكن تفهمونى بقي
أحمد: حاضر
أحمد وهو يكمل حديثه أنا أحمد أخوكى الكبير ودى سلمى أختك وانتى عملتى حادثه بسيطه ( حادثه بسيطه أي يا عم البت كانت هتموت ????)وفقدتى الذاكره بسبب خبطه على رأسك أثرت عليكى انتى خوفتينا عليكى أوى يا ملك لو كان حصلك حاجه مكنتش هقدر أعيش ملك انتى وسلمى كل حياتى ومستحيل أتخيل حياتى من غيركم
ملك: طب ممكن تهدى أنا كويسه أهو ومحصليش حاجه وخلاص بقي فرفش كدا مبحبش أنا جو النكد دا إحنا فريش وفرافيش احنا فريش نحب نعيش ( تعالي فحضن أخوك يا فواز ????)
أحمد بإبتسامه بسيطه: حتى وانتى فاقده ذاكره لسانك طويل يا أوزعه انتى
ملك بتذمر أنا مش أوزعه

 

أحمد بضحك: لا أوزعه
ملك وهى تتأفف ويلفت نظرها عاصم الذي يقف بجانبهم ويشتعل غيظا ( قموص أوى الواد عاصم دا ????)
ملك وهي تشاور على عاصم ودا مين أخويا بردو
أحمد هما بالرد عليها ولكنه توقف عندما قال عاصم أنا أبقي جوزك
أحمد وسلمى بصدمه: عاصم أنت بتقول أي مش وقته الكلام دا
ملك بصدمه: أي جوزى
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وكدا البارت خلص عارفه إنى فصلتكم انا فصيله

 

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *