روايات

رواية عشق الزين الفصل الأول 1 بقلم كريمة السيد

رواية عشق الزين الفصل الأول 1 بقلم كريمة السيد

رواية عشق الزين البارت الأول

رواية عشق الزين الجزء الأول

عشق الزين
عشق الزين

رواية عشق الزين الحلقة الأولى

عشق : أيه اللى بتقوله ده يا عمار عايز تسافر وتسيبنى
عمار : أسيبك أيه بس يا عشق هو أنا مهاجر أنا مسافر تبع الشغل وبصراحة السفرية دى مهم أوي بالنسبة لى
عشق : وأنا يا عمار هتسيبنى هنا لوحدى
عمار : يا حبيبتى مهو مش هينفع أخدك معايا والله يا عشق هى سنه وهرجع تانى إن شاءالله
عشق : موت يا حمار عمرك سمعت حد سافر بلاد برا ورجع تانى سافر يا عمار سافر بس أنا من النهاردة مبقاش ليا أخوات وسابته والدموع فى عنيها
عمار : وبعدين بقا ياربي هعمل أيه دبرها من عندك يارب
خرجت عشق من عندك عمار وراحت أوضتها وأترمت على السرير وقعدت تعيط ومسكت صورة باباها ومامتها
عشق : شوفتوا عمار عايز يسيبنى ويمشي وكمان أنتوا سيبتونى هو أنا للدرجادى وحشة الكل بيسيبنى ويمشي وحضنت الصورة والنوم غلبها ونامت
________________________
في مكان آخر يجلس تلك الشاب وهو يشعل سيجارته والغضب يملأ عينيه ويجلس أمامه رجل مقيد اليدين والقدمين تملأ وجهه الكدمات والجروح
زين : قدامك فرصة واحدة لو مش عايز تموت مين اللى وراك
الرجل: أبوس أيدك يابيه متموتنيش أنا عندى عيال عايز أربيهم
زين : قول مين اللى وراك وأنا هسيبك وإلا لو مقلتش قول على نفسك يارحمن يا رحيم بقا
الرجل بتوسل : لا يابيه خلاص هقول اللى وزنى أعمل كده هو
زين : أخلص ياروح أمك أنا مش فاضيلك

 

 

 

الرجل : سيف العمرى هو اللى ورا سرقت الشحنة اللى كانت جاية من برا وهو اللى وزنى أنى أقتلك أنا قولتلك الحقيقة يابيه أبوس أيدك سامحنى
زين : للأسف مش هقدر أنت لعبت مع زين الشاذلى مش مع أي حد أنا مش هقتلك لكن هخليك تتمنى الموت يارجالة شوفوا شغلكم أقطعوا له أيده علشان ميفكرش يقتل بيها حد تانى وعلشان يعرف هو لعب مع مين
الرجل : لا يابيه سامحنى أرجوك الرحمة يابيه الرحمة
زين زقه برجله وخرج من المخزن
زين مسك تليفونه وأتصل على رقم
زين : عايزك تحرق لى مصنع سيف العمرى مش عايز فتفوته فيه سليمة
الشخص : أوامرك ياباشا
زين ركب عربيته ومشي
_________________________
فى ڤيلا العمرى
سيف كان مستنى خبر موت زين على نار
مجدى العمرى (والد سيف): مالك ياسيف مش على بعضك ليه
سيف : ها مفيش يابابا
مجدى : عليا أنا الكلام ده أخلص ياسيف عملت أيه مصيبة المرة دى
سيف : يابابا قولتلك مافيش
وبعد كدا التليفون رن
سيف : ألو
المتصل : الحقنا ياسيف بيه المصنع بيولع
سيف بصدمة : بتقول أيه أمتى حصل ده
المتصل : من ساعة ونص
سيف : تيب غور من وشي وقفل التليفون
سيف : يابن ال٠٠٠٠٠٠٠ والله مهسيبك يا زين
مجدى: في أيه ياسيف
سيف وهو بيجرى : المصنع أتحرق
مجدي بصدمة : أيه أستنى ياسيف أنا جاى معاك
سيف مردش عليه وجرى وركب عربيته وساق بسرعة
_________________________
في ڤيلا زين
آسر : هههههه ياابن الجنية تلاقي سيف دلوقتى عامل زي المجنون
زين : ده جزاة اللى يفكر يلعب مع زين الشاذلى
آسر : المهم بقا يامعلم عايزين نحتفل

 

 

 

زين : هنحتفل إن شاءالله المهم هديك شيك توديه الميتم وتشوف المدير لو الاولاد ناقصهم حاجة يجيبهالهم
آسر : والله أنا مستغربك يابنى منين قاسي ومنين حنين
زين : أنا ياآسر عشت أحلى سنين عمرى يتيم ووحيد ومش عايز أى طفل يعيش زي ماأنا عشت
والحزن بان على وشه
آسر لاحظ كدا وعلشان يخرجه من اللى هو فيه قاله
آسر: تصدق غرغرت الدمعه فى عنيه وأنت عارف قلبى رهيف أهئ أهئ
زين : غور يالا من وشي غور
أسر : لا ياعم أنا هنام هنا
زين : أطلع برااياآسر بالذوق
آسر نام وأتغطى كمان😂
آسر : والله ماأنا متعتع من هنا وأطفى النور بقا
زين : آسر أنا مبهزرش أطلع برا
آسر : وأنا ياعم بهزر ومش طالع وأسكت بقا
زين : أنا حذرتك وأنت حر
وناموا هما الاتنين وآسر حضن زين : منيم أبن أختى جمبى وزقه من على السرير
آسر : أه منك لله ياشيخ منك لله دهرى أتكسر
زين : تستاهل
آسر : كدا تب والله لانام هنا بردو أيه رأيك بقا
زين : أنا حذرتك براحتك بقا بس أوعى الاوضة دى فيها عفاريت
آسر : هههه العب غيرها قديمة معفريت الا بنى أدم
وناموا هما الاتنين
_______________________
الساعة 2بالليل عشق قامت صلت قيام الليل ودعت ربنا يوفقها ويجبر بخاطرها ودعت كمان لعمار
________”””_______________
أما بقا عند زين وآسر
زين صحى وكان مقرر أنه ينتقم من آسر لبس لبس أبيض زى لبس العفاريت😂 وشغل التليفون بأصوات مخيفة وراح صحى آسر
آسر صحى لقي الدنيا ظلمة وخاف جدا خاصةً لما شاف زين وهو لابس كده أفتكره عفريت صح 😂
آسر بخوف : سلام قولا من رب رحيم أعوذبالله من الشيطان الرجيم
زين بصوت مخيف : دلوقتى خوفت مش أنت من شوية قولت مفيش عفاريت وأيه اللى منيمك فى أوضة زين مش أنت معاك أوضة متنمش فيها ليه
آسر : هنام والله هنام ومش هنام فى أوضة زين تانى أبدا حرمت والله حرمت
زين قرب من آسر وآسر مش قادر يقف خلاص

 

 

ولما زين قرب أكتر
أسر : لا تأذينى ولا أأذيك ووعد منى مهنام هنا تانى وجرى بسرعة الريح
وزين هيموت من الضحك عليه😂
آسر راح أوضته وأترمى على السرير ونام من كتر الخضة
_______________________
فى الصباح
عشق صلت الضحى لا نها بتصلى الفجر حاضر طبعا وجهزت الفطار بردو لعمار أخوها وبعد كده أخدت شاور ولبست علشان تروح الجامعة (عشق فى كلية تجارة وعندهاا 21سنة وعنيها زرقة وجسمها نحيف وطولها 155)
ركبت عشق الاتوبيس وطلعت كتاب الاذكار بتاعها وقعدت تقرأ فيه
بعد نص ساعة وصلت عشق الجامعة
وفي شاب نده عليها
عشق بصت والغضب مالى عينيها
خلص البارت ياترى عشق لقت مين عصبها كدا🤔

يتبع….

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *