روايات

رواية سينا أصبحت قدري 2 الفصل التاسع عشر 19 بقلم مي محمد

رواية سينا أصبحت قدري 2 الفصل التاسع عشر 19 بقلم مي محمد

رواية سينا أصبحت قدري 2 البارت التاسع عشر

رواية سينا أصبحت قدري 2 الجزء التاسع عشر

رواية سينا أصبحت قدري 2 الحلقة التاسعة عشر

يدخل رعد ومعه مالك شركة المايسترو للاستيراد والتصدير بثقة عالية وأناقة ليجذبوا أنظار كل الموظفات بتلك الشركة ..لم يهتموا لنظراتهم واكملوا طريقهم لغرفة الاجتماعات ..
يدخل كلا من رعد ومالك غرفة الاجتماعات ليجدوا هناك شاب فى العقد الثالث من العمر يترأس قاعة الاجتماع يبدو على ملامحه الخبث الشيطانى ..
الرجل بابتسامة عريضة..
: Welcome to the new partners.
:اهلا اهلا بالشركاء الجدد..
رعد بابتسامة يحاول اظهارها طبيعية وهوا يجلس على اول كرسى يقابله ..
: Hello ..
مالك وهوا يجلس بجانب رعد ..
: Hello Mr. Basim …
: اهلا سيد باسم ..
جلس باسم متحدثا عن شهرة شركته وكيفية تعب ببنائها منذ الصغر وسعى لتكبيرها لكى تصل الى ما وصلت إليه الآن ..
رعد بنظرة ذات مغزى ..

 

: We heard that you are from Egypt.
: سمعنا انك من مصر ..
باسم ..
: Yes, I am from Egypt, but I have never been there. I love America and love my life here
: نعم أنا من مصر لكننى لم اذهب هناك قط انا احب امريكا واحب حياتى هنا ..
مالك ..
: We have visited Egypt a lot and we love it very much as well
: لقد زرنا مصر كثيرا ونحبها كثيرا أيضا ..
باسم بابتسامة سمجة ..
: Who does not love Egypt…we all love it, of course ..
: من لا يحب مصر ..جميعنا نحبها بالطبع ..
رعد ف نفسه..
: منافق ابن ك’لب ..
مالك برسمية ..
: We are pleased to be your partners, Mr. Bassem …
We hope to finish signing the agreement now so that we can start working quickly…
: نحن سعداء أن نكون شركاءك سيد باسم ..
ونتمنى أن ننهى توقيع الاتفاق الان لكى نستطيع بدأ العمل سريعا ..
باسم ..

 

: I really liked your enthusiasm, and I already prepared all the papers.
: اعجبني حماسكم جدا ..وانا مجهز كل الاوراق بالفعل ..
ثم نادى باسم على سكيرتيرته التى ما أن جاءت وهيا لم تنزل عينيها عن رعد ابدأ ..
انتبه لها رعد ثم رسمت تلك الابتسامة على شفتيه غامزا لها فردت عليه بابتسامة وغمزة أيضا ..
باسم ..
: Please, Bella, bring us all the paperwork for this deal.
: رجاءا بيلا اجلبى لنا جميع اوراق الاتفاق لأجل هذه الصفقة ..
اومأت بيلا بطاعة ثم ذهب سريعا وأتت سريعا أيضا يبدو أنها ستكون طعما جيدا يجلب منه رعد كل البيانات التى يحتاجها ضد هذا المختل ..
ليوقع الجميع على الاتفاقية فأصبح لرعد ومالك بهويتهم المزيفة التى ساعدتهم فيها الانتربول أن يقوما بشراء 40 ٪ من أسهم شركة المايسترو كى يستطيعوا تعقب كل الصفقات بدون أن يشك بهم أحد ..
ليتصافحوا كلا من رعد ومالك وباسم على إتمام شراكتهم ثم يغادر رعد ومالك على وعد أنهم سيأتوا غدا لكى يبدأوا العمل بالشركة ..
************************

 

يصعد رعد ومالك سيارة مالك مغادرين للفيلا التى يملكها مالك هنا تحت اسمه المزيف ..
تفحص رعد السيارة بعينيه ليجد جهاز تعقب صغير جداا ليمسكه يمعن النظر فيه كاد مالك أن يتحدث لكن أوقفه رعد فقد رأى رعد ميكروفون صغير جدا جدا بجانب ذلك المتعقب فكسره بحرافية بدون أن يؤثر على المتعقب كر لا يشك ذلك المعتوه بهم اكثر..
رعد بسخرية ..
: الواد ده طلع مش سهل ..
مالك ..
: مش هيثق بينا لمجرد أنه كشف ع ورقنا ولقاه سليم..اكيد لازم يتأكد بنفسه اكتر ..
رعد ..
: مش مهم خلى جهاز التعقب يتعقبنا براحته إنما حكاية أنه يسمعنا دى بقا براحتنا احنا والا ايه ..
مالك ..
: بالضبط كده يا شق ..
*************************
تصل سيارة رعد ومالك للفيلا فيصعدون لأعلى لتلك المكتبة ثم يحرك مالك كتاب مميز بها فيظهر شاشة باسورد لا تفتح الا بالكشف الضوئى على عينين مالك ..
يدخلوا ليجدوا حور وسيف وأحمد جالسون أمام بعض الأسلحة يعيدون تركيبها بعدما نجحوا بأن يخرجوها بأمان من المطار …
حور ..
: عملتوا ايه ..
رعد ..

 

: اول خطوة من المهمة نجاح الحمد لله ..
مالك ..
: المهم دورك يا حور ..لازم يصدقك ويصدق كل حاجة بتقوليها ..ثم نظر لرعد ..
: باسم شخصية بتحب البنات فيمكن يعمل تصرفات مش ال هيا يعنى معاكى فاعرفى اتصرفى صح ..
ليقف رعد غاضبا ..
: مستحيل اسمحلها انها تروح هنفكر ف خطة تانية ..
احمد ..
: متقلقش يا رعد حور قدها وبعدين مفيش وقت لخطة تانية لازم ننفذ دى عشان نرجع بلدنا والانتربول مدينا مدة معينة نخلص فيها المهمة ..
سيف ..
: احمد معاه حق يا رعد ..وبعدين حور نقيب وهيا موصلتش لكل ده بالساهل يعنى ..
مالك..
: متقلقوش حور هيكون معاها مايك وكمان متعقب هنعرف كل حاجة بتحصل ولو حسينا بخط’ر عليها هنتدخل فورا ..
مازال رعد رافض أن تكون مع غيره فى مكان واحد بعد أن عرف أن ذلك القذر سينظر لها نظرات قذرة مثله ..
رعد ..
: تمام يبقا لما هيا تروح الشركة احنا هنكون موجودين يا مالك ..
مالك ..
: طب والبضايع ؟؟؟
رعد ..
: سيف وأحمد هيتكفلوا بيها ..
مالك ..

 

: يبقا تمام ..حور الاسبوع الجاى هتروح تعمل صفقة لمصر أنها عاوزة تعمل شركة هناك وهما ال هيتكفلوا ببناءها وطبيعى باسم مش هيفوت الفرصة دى وهيبعت بضاعته لمصر عن طريق صفقة حور وكده هنقدر نوقف الصفقات ونخلص وترجعوا مصر ..
اومأت له حور بالموافقة ثم نظرت لرعد بتأمل ترى اتقول له الآن ام تنتظر أن تنتهى المهمة ..تخشى أن تخفى عليه ذلك الأمر ولكن الان ليس الوقت المناسب يجب إنهاء المهمة اولا …
************************
دخل رعد وحور غرفتيهما ..
رعد ..
: ع فكرة أنا مش موافق ع كل ده ..
حور ..
: عارفة انك مش موافق بس بلدنا اهم من كل ده يا رعد ..الراجل ده بيحاول ينتقم مننا عشان البضائع ال احنا صادرناها ..وللاسف ف بضائع تانية نازلة مصر بسبب أنه مفكر أنه معدش ف اى عسكر ف سينا ..
رعد وهوا يجلس على الفراش ويأخذها لحضنه ..
: كويس أنه مفكر كده وخليه مفكر كده ..بس الاهم تخلى بالك من نفسك ومتقلقيش انا هبقا حواليكى عطول طول منتى هناك ..
حور..

 

: متخافش عليا دنا حور الزناتى يبقا يقربلى هوا بس وشوف هعمل فيه ايه ..
رعد بضحك …
: احب انا القط الشرس ده هههههه
حور بغيظ ..
: ع فكرة أنا غليظ اووى ..ويالا بقا اطفى النور عشان عاوزة اناام..
اغلق رعد الانوار وغفى هوا وحور بين يديه ..
***********************
ف تمام الساعة الثالثة فجرا …
حور ..
: رعدد ..رعددد
ليتحرك رعد قليلا ثم يكمل نوم ..
حور …
: رعدد.. يابنى قوم بقاا ..
يفتح رعد عينيه بنعاس ..
: ف ايه !!!؟
حور ..

 

: انا جعانة ..
رعد وهوا يغلق عينيه مرة اخرى..
: يا حبيبتى انتى لسا واكلة ..يلا كملى نوم ..
حور ..
: رعددددد..
فتح رعد عينيه مرة أخرى بزهق ..
: مالك يا حور !؟ عاوز انام
حور ..
: عاوزة اكل هوت شوكليت دلوقت دلوقت دلوقت ..
رعد باستغراب فهذه أول مرة تتصرف هكذا ..
: نامى دلوقتى والصبح هجيبلك كل ال انتى عايزاه ..
حور بزعل ..
: ع فكرة انت مبتهتمش بيا زى بقيت الأزواج مع مرتاتهم ..انا معدش بحبك و هروح اجيب لنفسى ..
جلس رعد على السرير بقلة حيلة ..
: حاضر يا حبيبتى قااايم قااايم اهوو..
حور ..
: انت بتزعقلى كمان !!
رعد ..
: يا فتاح يا عليم يا رزاق يا كريم ..انتى ايه حصلك يا بنتى ..انا زعقتلك امتا !؟
حور بدموع ..

 

: كمان زهقت منى !!؟
اقتربت رعد منها يأخذها بأحضانه معتذرا …
: خلاص اهدى متعيطيش والله مقدرش ازهق منك هوا حد بيزهق من حياته بردو …يالا خليكى هنا هروح اجيب الهوت شوكلت وأجى بسرعة ..
قام رعد للمطبخ ليجد أن مالك ما زال مستيقظا ويشرب كوبا من القهوة ..
رعد ..
: انت لسا صاحى منمتش والا اى !!؟
مالك وهوا يرتشف بعضا من قهوته ..
: مبنامش ..
رعد …
: مبتنامش خالص خالص !!
اومأ له مالك بنعم ..لينظر له رعد باستغراب هل يوجد احد لا ينام !؟
مالك ..
: متشغلش دماغك ههههه انا كده من صغرى مبنامش ههه
ليومأ له رعد ثم توجه للمطبخ ليعد بعض الهوت شوكليت لحور ..
مالك ..

 

: انت بتعمل هوت شوكليت لحور هههههه شكله لسا النظام ف مصر زى ما هوا النساء اولا ههههه
رعد بقلة حيلة ..
: منقدرش نزعلهم ياعم نعمل ايه ..
مالك بابتسامة ..
: العشق بقا وكده ..يلا هروح انا واسيبك مع الهوت شوكليت..
اومأ له رعد ليرحل مالك لغرفته ..لينتهى رعد من اعداد الهوت شوكليت ليذهب إلى حور ..
ليفتح رعد باب غرفته ليتفاجأ بها نائمة ..
رعد ..
: بقا تصحينى من احلاها نومة وبعدين تنامى ..عوض عليا عوض الصابرين يا رب ..
ترك رعد الهوت شوكليت على الكومدينو ثم فرد جسده بجانب حور ليغط ف نوم عميق هوا الآخر ..
*************************
ف سينا فى مكان نراه لاول مرة يقف منعم امام بعض الأشخاص..
منعم ..
: عملت زى ما قولتلى اهو وفجر’ت المكان بال فيه ..سيب ولاد اختى واختى بقا ..
الرجل ..
: هوا الصراحة انت التزمت معانا وانا مقولتش حاجة لكن لسا ف خدمة كمان بسيطة قد كده وبعدها هنسيب اختك وولادها بسلام من غير أذية ..
منعم ..
: خدمة ايه !!؟
الرجل ..
: الخدمة هيا …….
لتتسع عينى منعم بصدمة من طلب ذلك الرجل الذى لا يمد للبشرية بصلة بل هوا شيطان على شكل بشر ..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية سينا أصبحت قدري 2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *