روايات

رواية غزالتي الفصل الأول 1 بقلم نور محمد

رواية غزالتي الفصل الأول 1 بقلم نور محمد

رواية غزالتي البارت الأول

رواية غزالتي الجزء الأول

رواية غزالتي
رواية غزالتي

رواية غزالتي الحلقة الأولى

الشخصيات…
غزال 18عام طفوليه مشاغبه ذات بشره بيضاء وعيون فيروزيه اللون وشعر احمر ناري طويل جدا محجبه ذات قامه قصيره جدا تشبه الاطفال بجسد صارخ الانوثه (كيرڤي) اذا ضحكت ذادت جمالا بحفرتاها الجميلاتان يتيمه الابويين تعيش ف ملجأ تكره صاحب الملجئ كثيرا وسوف نعرف السبب ف الاحداث…..
اسر خالدالهاشمي البطل 32عام قاسي لايعرف قلبه الرحمه طويل القامه بشره قمحيه تميل للسواد بسبب عمله الشاق ذا عيون صقريه سوداء اللون وشعر كسواد الليل ذا جسد مكتنز بالعضلات يعمل مقدم ف المخابراات يلقب بالوحش لديه صديق واحد فقط يكره والده بشده هنعرف مع الاحداث السبب…..
مالك احمد الهادي 32عام طويل القامه بشره خمرية اللون وعيون ذهبيه كاخيوط الشمس وشعر بني اللون وجسد مليئ بالعضلات يعمل ف الشرطه رائد هادي جدا لدرجة البرود يلقب بالثعلب لذكائه صديق اسر المقرب او بالاصح بير اسراره يعشق رهف ولكن لم يعترف لها ابدا هل هيعترف ام للقدر راي اخر….

 

 

ناديه الهاشمي 60بيضاء البشره ذات عيون خضراء والدة اسر طيبه القلب تحب ابنائها كثير عانت من الماضي وتخفي سر عن اسر واخوته تتمني ان يتزوج اسر هل سيستجيب له الله ام ان للقدر راي اخر
رهف الهاشمي 20من العمر كلية فنون جميله بشره خمريه وعيون خضراء كوالدتها متوسطة القامه ذات شعر اسود قصير تخفيه تحت حجابها تعشق اخيها ووالدتها جدا تعتبر اسر اب وليس اخ مجنونه جدا تشبه الاطفال ف مشاغبتها هل هتبقا كدا دائما ام انا للقدر راي اخر
خالد الهاشمي 65عاما جشع يحب المال قاسي القلب يكره اسر وبشده لسبب ما هنعرفه مع الاحداث….
مروان احمد الهاشمي ابن عم البطل او العدو الاول للبطل 33عام بشره بيضاء تميل للخمريه وعيون بنيه اللون وشعر اشقر طويل القامه ليس كااسر جسد مليئ بالعضلات يدير شركات الهاشمي الهندسيه وشريك عمه فيها يكره اسر لسبب….
عزت 60عام مدير الملجئ الذي تعيش فيه عزال حقير متسلط شهواني..
ودول الشخصيات الرئيسيه اتمني الروايه تعجبكم وفيه شخصيات تانيه هتظهر مع احداث الروايه..
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀

في غرفة شديدة الظلام يعم بها السكون الا من صوت ضع*يف جدا يكاد يكون منعدم في ركن من هذه الغرفه نجد ملاكا اقرب وصفا لها ترقد في موضع الجنين تعلو شهق*اتها لنقترب اكثر منها ماهذه الج*روح والك*دمات الموش*ومه علي جسدك الضع*يف من فعل بك هذا هل الق*سوه وصلت لهذه المرحله من الا*ذي ياالاهؤلاء البشر لا يرحمون الضع*فاء امثالك
يفتح الباب يدخل منه شخصا لاتظهر منه سوا عيناه المليئه بالش*هوه ينظر لهذا الملاك بخبث وش*هوه ويقترب منها لترتعش هذه المسكينه وتبكي بشده ليقترب اكثر
ويقول بعاطفه مصتنعه:لسه عند كلامك بردوو مش هتستسلمي ليا انا بحبك وافقي وانا هعيشك عيشه متخلميش بيها بس وافقي بس.
يقول هذا وهو يلمس علي شعرها وهي تهتز من الخ#وف وتدعو ان ينجيهاربها من هذا المري*ض .
ليقول مره اخر بصوت مق*زز :هاا ردي ساكته ليه كدا
لتقول هي بك*ره وح#قد وخوف :انت مريض مررررريي#ييض انا بكرهك بكررر*رهك لو هموت مش هتل*مس مني شعره انت ازاي كدا دانت قدا ابوياااااا حرام عليك سيبني امشي وانا مش هقول لحد حاجه اوعدك بس سيبني امشي من هنا ..
قالت هذا بترجي وخوف منتظره اجابته عليها.
نظرت له ويليتها مانظرت في تلك العيون المليئه بالشر والش*هوه…
قال لهابج*نون وهوس وشر:هئهههههههههههههه تبقي بتحلمي ياغزل مش هتمشي من هنا غير لما اخد اللي انا عايزه منك بالذوق بالعافيه هاخد اللي انا عايزه (ونظرلهابخبث وشه*وه ولعق شف*اتيه بلسانه بق*زاره) مهو مش بعد ماكبرتي وقلوظتي وبقيتي فرسه اسيب لاا تبقي بتحلمي ومسيري هدوقك ياعسل
ازداد بكائها وعلت شهق*اتها وهي تبعد يديه عن جسدها بق*رف واشمئ#زاز وقالت بك*ره :ربنا ينتقم منك انت اي ياأخي مبترحمشي حدا مش كفايه البنات اللي اغتص*بتهم وموت*هم عايز اي تاني همووت نفسي لو قربت مني والله هموت نفسي. اااااااااه
قالتها بصراقالتها بصرااخ بسبب يده التي تشد شعرها من فوق الحجاب
:سيب شعري اااه سيبني ياحقير
قالعزت بشر :عايزه تموتي نفسك ياغزل هههههههه ابقي موتي بس بعداما اخد اللي عايزه منك ياروح****ك ماشي وعملالي فيها شيخه هههههه وهتموتي نفسك انا سايبك بأردتي يابنت ال***** انتي بس خلاص هانت وهدوق العسل ده
ترك شعرها ورماها علي الارض ورفعل قدمه وضر*بها ف بط*نها وسابها ومشي واغلق الباب ورائه
غزل:ااااااه يارب نجيني منه يارب انا مليش غير ارحمني ان مش معترضه علي حاجه بس انا تعبت ابعده عني يااارب
قالت هذا ببكاء شديد ووجع وقهر ونامت علي الارض العفنه والبارده علي وضع الجنين امله ف غدا افضل..
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
في مكان نذهب اليه لأول مره ف اسكندريه عروس مصر ف حي من ارقي الاحياء ف الاسكندريه حي لايسكنه الا الاغنياء لفيلا جميله جدا ذات حديقه واسعه ومليئه بالورود الجميله تتكون من ثلاث طوابق الطابق الاول به الليفننج والمطبخ وغرف الخدم وحمامات الخدم وغرفة المكتب وغرفة سفره كبيره وحمام سباحه كبير والطابق الثاني به جناح السيده ناديه والدة اسر وجناح لرهف والباقي غرف ضيوف اما الطابق الاخير مكون من جناااح كبير به غرفة نوم بالون الابيض والاسود وغرفة ملابس وغرفة رياضه كبيره ومطبخ وحمام كبير ورسيسبشن بالون الابيض والمقاعد بالون الاسود هذا الجناح الخاص ببطلنا لا يدخله احد سو والدته فقط ندخل الي غرفة النوم علي سرير الكبير نجد بطلنا نائم عاري الصدر يتحرك كثيرا جسده يتصبب عرقا يهلوس بأشياء غير مفهومه
اسر:لا لا متسبنيش لااااا استني انا جاااي اناجاااي لااااملااااكي
ثم يقوم مفزوع ويلهث كأنه كان ف مارثون للجري
اسر بتعب ولهااث :انتي مين وليه بتجيلي ف احلامي وليه بتتطلبي مني اني اساعدك اااااه انا تعبت من كتر الاحلام دي مره تجيلي فرحانه ومره زعلانه بس المرادي ليه بتصرخي لييه يا ملاكي حتي انا مشفتش منك غير عنيكي وبس ارحميني بقا.. يااارب دلني علي الطريق الصح.
ثم رقد مره اخري علي السرير وذهب في ثبات عميق لا يخلي من احلامه مع ملاكه..
.
.
.
.
.
.
. وبكدا تكون خلصت الحلقه الاوله من روايتي ارأكم
.عزل هتعرف تهرب من سجن عزت ولا هتستسلم.
.مين الملاك اللي بيجي لأسر ف احلامه وياتري اي السبب ف حزنها

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غزالتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *