روايات

رواية تسنيم إلياس الفصل السابع 7 بقلم نورا فريد

رواية تسنيم إلياس الفصل السابع 7 بقلم نورا فريد

رواية تسنيم إلياس البارت السابع

رواية تسنيم إلياس الجزء السابع

تسنيم إلياس
تسنيم إلياس

رواية تسنيم إلياس الحلقة السابعة

تسنيم خرجت من الغرفة و هى ها تجن منو: إلياس
زهرة: صباح الخير يا حبيبتي
تسنيم بابتسامة: صباح النور يا ماما
زهرة: متعصبية ليه مالك اتخنقتي مع إلياس
تسنيم: لا مش عارفه راح فين
كندة بسخرية: سافر يا حبيبتي جوزك طفش معقول مستحملش حضرتك يومين بصراحة معاه حق يطفش
تسنيم نظرت ليها بغضب: انا مش ها سمحلك تتكلمي معايا بالطريقة دى ثم انتي مالك انا كنت عارفه اصلا بس قال ها يسافر الصبح مش بليل
فجأة جت رسالة من إلياس ( انا اسف انى مشيت من غير ما اقولك تاني حاجة انا مقدرش اعيش مع انسانة مش عايزني أو بتحبني ده مش ضغط يا تسنيم بس مش انا اللي يجبر حد عليا بحبك اوى) عن اذنكم
تسنيم راحت لى غرفة امها
منيرة: في ايه يا بت المجنونة مالك بتتخنقي مع عفاريتك ليه
تسنيم بشرود: هو انا وحشة اوى كده
منيرة: مشكلتك يا بنتى انكى مش بتسمعي غير لى دماغك اللى ها تخرب حياتك فاكرة زمان قولتلك على سلوى ايه قولتلك بلاش تامني لى البت دى بلاش سلوى قولت بدل المرة مليون و نبهت اني مش مرتاحلها و طالع كلامي صح
تسنيم بدموع: بس انا مش وحشة يا امى ا انا خايفه كلام الغبية دى خوفني منو بعد ما كنت مرتاحة و مطمنة ليه إلياس ساب البيت و مشي شكلو مش ها يرجع تانى إلياس راح يا امى
منيرة حضنت تسنيم و قعدت تعيط بشهقة في حضن امها
و في غرفة اكرم
اكرم بعصبية: بس مكنتش تسيب بيتك و تمشي انت اهبل ولا شكلك كده البنت منهارة جوة
إلياس اتنهد بحزن: صدقني مش قدامى حل تاني انا مستحيل اكمل مع واحدة رامية ودانها لى اي حد انت تقدر تكمل مع حد بيشك فيك
اكرم : حيرتني معاك يا إلياس بجد مش فاهمك
إلياس بابتسامة: ولا عمرك ها تفهمني غير لم تحب اسيبك و اروح اكمل شغلي
اكرم: ربنا يهديكم يارب سلام
إلياس: سلام
و في الجنينه سامح و نادر قعدين
سامح : انا مش عارف البت دى عملت كده ليه
نادر بغضب: مانت لو كنت عرفت تحتويها و تربيها كويس مكنش ده حصل انا صحيح بكرها البت دى مش لدرجة ان نتهمها بحاجة زى دى
سامح : هو انا هببت ايه لكل ده
نادر: ولا اي حاجة سيبها لى الهانم تربيها على كره و حقد لى غيرها مش اكتر
و في غرفة تسنيم
تسنيم بغضب: انت مش ها عتذر لي حد ما يسافر ولا يتحرق هو اصلا ابن ابوه يخدو ابني ابن مين يا ابو ابن انا مش عبيطة ولا ها سمح لى ده
منيرة بياس: مفيش فايدة فيكي ربنا يهديكي لى نفسك
و خرجت منيرة و هى ها تتشل من تسنيم و تصروفاتها
تسنيم وقفت قدام المرايا و رجعت شعرها وراء : محدش فاهمني ولا حاسس بيا انا خايفه خايفه اوى
تسنيم خرجت و راحت لى اكرم الجنينه
تسنيم: ممكن اتكلم مع حضرتك
اكرم قفل الاب توب: اتفضل
تسنيم قعدت: انا حبه اشكرك انك وقفت جانبي و ساعدني
اكرم : ساعدك في ايه انا معملتش حاجة
تسنيم: ازاي معملتش حضرتك اظهرت برئتي و تقول معملتش حضرتك متواضع جدا
اكرم : والله ما عملت حاجة إلياس هو كل حاجة علشان يساعدك
تسنيم: ايه طب ليه مقالش ليه يسكوت
اكرم : إلياس مش همو حد ساعدك و مهموش الفكرة اللى واخدها عنو إلياس كويس و بيحبك و الا مكنش اتجوز هو مش متار يعمل كده الا كان بيحبك مش بقولك كده علشان اخويا انتى كمان اختي و عايز الاحسن ليكى فكري و رجعي نفسك
تسنيم هزت راسها بمعنى ماشي اكرم قام و سابها و مر شهر على الحال ده إلياس في شغلوا بعد ما خد اجازة من الكلية تسنيم بتحاول تكلموا لكن هو لا رد
فى قصر الهواري تسنيم قعدة بتذاكر بملل
تسنيم: اوف بقا ده على دى مادة غلثة زى اللى بيدرسها اووف
منة بفرح : إلياس جاه يا تسنيم
تسنيم ببرود: حمدالله على السلامة ياختي
منة: ده انتى قلبك حجر ما خلاص بقا مكنش قصدو
تسنيم: روحي شوفي اخوكي يا بت
منة قومت تسنيم و نزلو على تحت أما تحت إلياس سلم على الجميع لكن عينيه بدور عليها
منة بمرحا : بدور عليا صح فين الاب توب اللى جايبو ليا
اكرم: طول عمرك مادية
منة: و انت طول عمرك حمار ها
زهرة: بس بقا انت و هي
تسنيم نظرت ليه من بعيد بعد ما اصرت ان تكون بعيد عنو لكن مقدرتش و راحت ليهم
تسنيم اتجهت ليه و حض..نتو بفرح : و حشتني اوى
إلياس بدلها الحضن بفرح: انتى كمان وحشتني اووى
طفل وافق وراء إلياس: بابا
تسنيم بعدت عنو و نظرت وراه و قالت بصدمة: مين دول يا إلياس
شهيرة: شكلها مامت ولي العهد
نادر بغضب: اتكلم يا إلياس مين دول

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية تسنيم إلياس)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *