روايات

رواية مخادعة في قبضة النمر 2 الفصل الثامن 8 بقلم أسيل باسم

رواية مخادعة في قبضة النمر 2 الفصل الثامن 8 بقلم أسيل باسم

رواية مخادعة في قبضة النمر 2 البارت الثامن

رواية مخادعة في قبضة النمر 2 الجزء الثامن

رواية مخادعة في قبضة النمر
رواية مخادعة في قبضة النمر

رواية مخادعة في قبضة النمر 2 الحلقة الثامنة

اطلع براااا….
شهاب بهدوء ” ااهدي ي ياراا اناا جاي اطمن عليكي وامشي
يارا. ” للأسف لساا عايشة تقدر تروح لمراتك الجديده هتضاايق لو عرفت اانك عندي بأول يوم ليكوو سواء
شهاب وهو يقترب منهاا باشتيااق ” انتي مرااتي كماان
واناا اتفقت معهااا اني هنام يوم عندك ويوم عندهاا
يارا ” مينفعش الليلة لازم تقضيها معهاا لانهاا اول ليلة ليكو سواء
شهااب ” معك حق اناا ااسف اني أزعجتك
ذهب وتركهااا تبكي وتنتهب بصمت كااد يذهب لكن هي حبيبته التى تبكي ليس ااي ااحد دخل اليهاا الغرفة وهي تبكي
جذبهاا لااحضاانه بقوة وهي تحاول اان تبتعد عنه
يارااا ببكااء ” روحلهااا ي شهااب مش اانت خلاص لقيت ال تحل مكااني في قلبك روح لهااا واحضنهاا. هي وبوسهاا
انت معدتش تفرق معايااا خلاااص
شهاااب بغضب ” بطلي كذب بقى ي ياااراا

 

لامتى هتخبئ هااا لامتى هتمثلي ااني مش فارق معااكي واناا عااايش جو قلبك اانتي لساا بتحبني ذي ااول
ابعدته عنها بغضب ” لااا مبحبكش انااا بطلت ي شهاب بطلت انااا مش نافع اتحب ولاا احب
شهااب ” كذابة دموعك دي نازلة عشاااني اانتي موجوعة ااني اتجوزت غيرك انتي غيرانة علياا لانها هتكون بحضني الليلة وهعمل معهاا ذي م بعمل معااكي
ياراا بغضب شديد ” برااا ي شهاااب براااا يلااا
إلهي تولع اانت وهي مش هيهمني اانت و وهي ااخر اهتماماتي فاااهم
ااقترب منها بلمح البصر وقبلهااا بعمق حاولت دفعه بضعف لكنه احتجزهااا بقوة من خصرها وثبت يديه في خصلاتهاااا فااصبح الخلاص من حبهاا مستحيل بادلته قبلته بلهفة عاشقة له بشدة اابتعد عنهاا بصعوبة كي تتنفس ابتسم لهااا ابتسامة جانبية يخبره انه يعرف تااثيره عليهااا
شهااب بحب ” واضح ااني ااخر اهتمامتك ياارا هاانم
نظرت له بغضب اابعدته عنها بغضب ” ااطلع برااا
اابتسم لهااا تلك الابتسامة التى تغيظهاا وتريد فصل رااسه من جسمه 😉 غمز لهاا ثم غاادر وتركها تشتعل غيظاا منه
وضعت يدهاااا على بطنهاا ” اابوك هيجنني
==============
قبلهاا في خدهاا بعمق ابتسمت له بحب نظرت اماامهاا وجدت فتااة تنظر لزوجها بتوهاان ابتلعت غصة مريرة في حلقهاا
مرااد باستغرااب. ” تاالاا مالك لو مش عاجبك نغير المكااان
وماااكاادت ان تتكلم تواافقه الراائي
حتى راات تلك الفتاة التى كاانت تنظر لمرااد أتت لطاولتهم

 

مرااد باستغراب ” افندم ااقدر اساعدك بحااجة
الفتاة بدلع ” ااسمي لياال واناا وصحابي هنااك معجبين بحضرتك ااوي فلو سمحت ممكن تاخذلك معناا صورة
وماكاد يرد حتى ردت تاالاا ” لااا ده اناا ساكتلك من الصبح بقولك ااي ي حبيبتي اانتي تاخذي نفسك وتروحي من مكان م جيتي واالاا والله انتفلك شعرك شعراية شعراية
مراد بهدوء ” اهدي ي تاالاا احناا في مكان عااام
تاالاا بغضب ” مااهو اانت عاجبك السهوكة بتاعها وانهاا بتدلع قداامك دي شوية وتقع في حضنك عاايزني ااسكت لهااا بتااع ااي
ليال. ” حضرتك اناا كنت هااخذ معااه صورة للذكرة وبس
تالا بغضب وهي على وشك الانقضااض عليهاا
وتاخذي معااه صورة بتااع اااي اانتي ي *****
ليال بغضب ” على فكرة انتي واحدة مش محترمة وقليلة اادب
شهقت تاالاا بغضب ” م بدهاش بقى
ونزلت في البنت ضرب و جابتها من شعرهاا و مرااد بيحاول يحوشهاا عن ليال بس هي كانت ماسكة في شعرهاا بقوة حتى انه ليال كاانت بتبكي وتصرخ

 

ليال بصرااخ ” حد ينقذني من المجنونة دي ااااه
دخلواا امن المطعم عشاان يفضواا العركة جااء وااحد ومسك تااالاا من يدهااا مرااد اتعصب عليه وحس بالغيرة
مسك اايده وااده بالبوكس في وجه يحد مااا وقع على الأرض
تاالاا ” اانت عملت ااي ي مجنون
مراد بغضب ” قال اانتي ال عااقلة قولتك خليناا بالبيت ااحسن اصريتي احنااا نطلع ناكل برااا ااهو هناكل علقة من تحت رااسك
تاالا بخوف ” مرااد حااسب
غمضت عنيهاا بخوف عليه بس فتحت عينهاا لماا مرااد قالها ” يلااا بنت المجنونة نخرج من هنااا
خرجوا من المطعم بعدماا مراد ضرب الأمن كلهم ركض وركضت ورااءه يحدماا وصلواا لمكاان غااالي من ااي حد
بصلهاا مرااد فجااءة لماا ابتدت تضحك انسحر فيهااا وقرب عليهااا جااامد
تاالاا ” شكلهم مسخرة واانت بتضربهم
ال يشوفك يقول كنت بتضربهم لاانك غرت على حبيبتك
مراد بهمس ” مااناا فعلاا غرت عليكي لماا مسك اايدك حسيت بنااار بقلبي ..
قبلهاا بعمق باادلته قبلته بنعومة ورقة قبلهاا بنهم ولذة لااول مرة يشعر بهذااا الشعور معهاا هي فقط اابتعد عنهاا وهماا يلهثان بقوة. ااسند جبينه بجبينهاا وينظر لهااا بحب
مرااد ” اانتي حد مختلف ااوي ي تاالاا اقتحمتي حيااتي وقلبتيهااا معااكي بحس بااحااسيس اول مرة ااعيشهاا مع حد لأنك ااول وااحدة في حياتي تاالاا انااا بداات

 

تااالاا بدموع ” ااانت مش مجبور تقولها ي مراااد
مرااد ” متقااطعنيش اناا هقولك على كل ال حااسة بيه انااا
نظرت خلفه بفزع اانه هو اخيهااا خلفه ااخرج مسدسه نظرت له بااعين متسعة من الخووف
تاالاا بصرااخ. : مراد حاااسب
وماكااد يفهم ماتقوله تلقى ضربة في راااسه تاوه باالم سقط اارضاا وهي معه فااقد للوعى
تاالاا ببكاء ” مرااد لا لاا مرااد بصلي اارجوك فتح عيونك ي حبيبي. اارجوك
اامسكهاا جاسر من شعرهااا وهو يبعدهاا عن مرااد
جاسر بغضب ” بسببك اانتي اناا كل خططي اتدمرت كان زماانه هيكون مي…ت بس نجا وكله بسببك بس احناا لسااا فيهاا هيم…وت موتى الكلاب صدقيني ي تاالاا
تاالاا ” حراام عليك ي اابيه متعملش في قلبي كده انااا بحبه
جااسر بغضب ” وعشان خااطر عيونك ي حبيبتي هيم..وت بس بعدمااا ااعذبه على البطئ هو وعيلته كلهااا
لم تتحمل ااكثر من ذاالك فقدت وعيهاا بين ذرااعيه التقطهاا بحماية فهي ااخته مهماا اخطاات
جاااسر ” الضربة ال م بتقت..لك بتقويك
اناا وانتي هنسااافر بعيد عن هنااا بس ااكون خلصت عليهم الأول
“””””””””””””””””””
دخل عليهااا لقااهاا ماسكة تلفونه وهي بتبص للفرااغ
اادم بمرح ” نضيف ي باشا مبعرفش رقم ستات غير مرااتي
عشق ” هو ااانت حبست سماا ي اادم

 

ااخذ اادم هااتفه منهاا ورااى رساالة من عدناان ” ااااه
عشق. ” ليه تحبسها ي اادم دي بنت عمك ومتستااهلش منك كده
اادم بغضب ” هي تستاهل القت…ل بس لانهاا بنت عمي انااا مكتفى بحبسهاا حالياً
اانتي قلبك طيب ي عشقي ومبتعرفيش هي عملت اااي دي كااانت هت…قتلك بس لمجرد انهاا غاارت منك
ااحتضنته بشدة ” ااي حد يعرفك هيحبك ي ااادم
الحب مش باايدناا ساامحهاا واانسى دي بنت عمك في النهااية
اادم وهو يبعدها عنه بجمود. ” ده مش مبرر لل هي عملته
سماا هتتعااقب و ي ريت لو متجيبيش سيرتها قدامي من تاااني
رحلهااا غااضب من تلك ال سماا التى لم تخرج من حياتهم بعد ااصبح يكرهاا لانهاا حاولت ااخذ حب حيااته منه
×××××××××
كااان يعمل بتركيز حتى قااطعه رنين هاااتفه رد ثوااني واستمع للطرف الاااخر بصدمة
بعرفك بتحب المفااجااءت ي ااايهاااب
فانااا هفااجاءك مفااجاءة عمرك مرااتي الحلوة الأمورة عندي
هتقولي ازاااي واانت سااايبهاا في البيت مع مرات ااخوك
ااقولك قدراات جااسر الصيااد ملهاش حدود
والمفااجااءة الأخيرة بقى اناا من يوم م شفت ميراا اتجننت اتهوست بيهاا حتى ااني كنت بداات احبها بس حضرتك اتدخلت في قصة حبي وطلعت متجوزها

 

اناا بقى دلوقتي هدوقهااا وااعرف طعمها ااي وبعدهاا اارميهالك
ايهاااب ” عااايز ااااي
جاااسر ” مااحناا بنفهم بعض حلو اااهو
انت م عندكش حااجة حتى تعطيني اياااه اناا خذت كل حاااجة
ي اايهاااب وبكده game over سلاااام هههه
رمى الهاااتف بقوة انكسر لمئة قطعة و هو يكاد يجن مالذي حدث
فهو تركهاا في البيت كيف وصل االيهاااا
قااطع افكاااره دخول شهاااب ” في اااي ايهااب مالك
ايهاااب بغضب ” اابن ال**** خطف مراااتي
وانااا هتجنن ازاااي قدرواا يوصلولهم ازااااي بس ومحدش منهم طلع براا البيت
ااخرج هاااتفه وهو يتصل بياراا لكن هااتفهاا مغلق
شهااب. ” اابني ….

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية مخادعة في قبضة النمر 2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *