روايات

رواية عنيدة الأدهم الفصل السادس 6 بقلم هنا السيد

رواية عنيدة الأدهم الفصل السادس 6 بقلم هنا السيد

رواية عنيدة الأدهم البارت السادس

رواية عنيدة الأدهم الجزء السادس

عنيدة الأدهم
عنيدة الأدهم

رواية عنيدة الأدهم الحلقة السادسة

أسيل: و انت مال….. انت!!
الشاب: مفاجاه مش كده
أسيل بخفوت: اسوء مفاجأة
عمرو: عندك اساله
أسيل: اساله ليه
عمرو: اكيد بباك قالك انا جاي ليه
أسيل: اه قال
عمرو: و ايه رأيك
أسيل: مش موافقة…….انا اصلا وافقت اقابلك علشان بابا
عمرو: متتسرعيش خدي وقتك و فكري و انا هستناكي
أسيل: على كده هنتقابل في الجنه إن شاءالله
عمرو تجاهلها
أسيل : همفضل قاعدين كده كتير
عمرو: عاوزة تعرفي اي حاجه عني؟!
أسيل: اه
عمرو: و ساكته ليه؟
أسيل: مزاجي، المهم اشمعنا انا؟، جبت رقمي ازاي؟، بتراقبني ليه؟
عمرو: براحه محدش بيجري وراك…….اشمعنا انتي ف أنا معرفش……جبت رقمك ازاي بصي ي ستي الدكتور بتاعك صديق لي و لما طلبت منه انو يجيبلي رقمك مقصرش و أخد اجازة علشان اجي انا بداله ……..و انا مش براقبك
أسيل:اه ي دكتور ي ابن الناس المحترمه……… طالما انت مش بتراقبني ازاي بتطلع لى في كل مكان
عمرو بيغمز: سر المهنه

 

 

 

أسيل: اسمك عمرو بجد ولا كنت بتضحك عليا
عمرو: اسمي عمرو محمد الشرقاوي 27 سنه
أسيل: و شغال ايه؟!
عمرو: انا را………… أسيل بمقاطعة: في المافيا صح
عمرو بيبلع ريقه بخوف: لا طبعا
أسيل: لا ليه …..خلاص مش موافقة
عمرو: انت عوزاني ابقى شغال في المافيا
أسيل: اه انت فيك كل الحاجات الي انا عوزاها الا شغلك ف خلاص
عمرو: ايه الحاجات دي
أسيل: طويل و اسمر و بدقن و bad boy
عمرو : انا رائد في المخابرات
أسيل: العب ليك أعداء
عمرو: انت مجنونه ي بنتي
أسيل: متغلطش مش علشان انت حلو وأمور و bad boy تغلط فيا و اسكتلك
عمرو: يا صبر ايوب
أسيل: أن………..قاطعهم دخول الأهل
والد عمرو: ها ي بنتي ايه رايك؟
عمرو: سيبها تفكر ي بابا
والد أسيل: عوخير أن شاء الله
أسيل بتدخل اوضتها و بعد شويه ممتها بتدخل عليها
الأم: ها ايه رايك
أسيل: هفكر ي ماما لسه
الام: هو ايه الي لسه بفكر يا اه يا لا
أسيل: يا ماما لسه هصلي استخارة

 

 

 

الأم: ب…………. قاطعهم الأب: سبيها تفكر ي حبيبتي
الأم: اه خليها تقعدلك كده علشان ترتاح
الأب: لو كل شىء بالخناق فالجواز بالاتفاق و دي حياتها
الأب لآسيل: انا مش هضغط عليكي فكري و بلغني رأيك
أسيل: حاضر يا بابا
الأم بتريقه: مش هضغط عليكي
الأب بضحك : طب هروح انا تصالح ممتك احسن شكلها زعلاااانه اوي
أسيل بتضحك : براحتكوااا
و بتتصل على چينا و تحكيلها
چينا: ي بختك رائد
أسيل: كان نفسي في زعيم مافيا و يخطفني زي الروايات
چينا : ههههه احلام العصر………المهم هتنزل نجيب الفساتين امتى
أسيل: فساتين ايه!!
چينا : خطوبتك
أسيل: ع فكرة أنا لسه موافقتش
چينا : لا م انتي هتوافقي غصب عنك انا عاوزه البس فستان………..يلا سلاموز ماما بتنادي هروح اقولها تحضر الفساتين
أسيل: ههههه يلا سلاموز
مازن بيفتح الاوضه و يدخل
أسيل: ايه حمار داخل مفيش حاجه اسمها باب
مازن : و من امتى و انا بخبط اصلا
أسيل: صح ع رايك ها عاوز ايه
مازن: ايه رأيك في الاعمى الى كان بره

 

 

 

أسيل باستغراب: مكنش اعمى
مازن : لا اعمى علشان اختارك
أسيل: بقا كده طب انا هقول لريماس ع البت إلى كانت بتبعتلك امبارح
مازن: تصدقي و تؤمني بالله
أسيل: لا إله إلا الله
مازن: انتي احلى اخت ده أن بستغرب ازاي اختي في الحلاوة دي
أسيل: هصدقك و اكدب عنيا
مازن: ده انت شوفت اجمل م فيا
و بيقعدوا يهزورا للفجر
.
.
.
.
في الصباح
أسيل بتصحى تلبس دريس بيبي بلو و خمار ابيض و بتقابل چينا
چينا: لسه مفكرتيش
أسيل: فكك منه دلوقتي انا جعانه
چينا: همك ع بطنك…….يلا في محل فاتح جديد بتاع كريب جامد
أسيل: يلا …….بيأكلوا و كل واحده بتروح كليتها و چينا بتخلص محاضرات قبل أسيل ف بتروح لها كليتها
أسيل و چينا بيتكلموا و فاجأه بيشوفوا بنت بتعيط
أسيل: تعالي نشوفها
چينا: لا و احنا مالنا

 

 

 

 

أسيل: تعالي بس
چينا: يلا
أسيل للبنت: في حاجه
البنت: لا
أسيل: احنا زي اخواتك لو في قولي
البنت: اهلي عرفوا اني بكلم شباب
أسيل: و انت كلمتيهم من الأول ليه طالما عارفه إن اهلك لو عرفوا هيزعقوا
البنت: م كل البنات هنا بتكلم ولاد عادي
أسيل: ميغركيش كثرة الناس الي بتعصي ربنا طالما انت عارفه الصح متمشيش ورا حد
البنت: احنا كنا بنتكلم بحدود
أسيل: انت عارفه انو المخطوبين الكلام بينهم يكون بمحرم حتى مكالمات الفون والشات م بالك بالي مفيش بينهم رابط شرعي
البنت: طب م هو هيبقى جوزها
أسيل: كنت سمعت شيخ قبل كده بيقول الجواز زي البطيخه ي طلعت قرعه ي حمرة يعني مش من حقه انو يكلمك بحجه انو تتعرفوا شخصيات بعض
البنت:……………..
اسيل: الي بيكلمك اساليه لو يرضى انو يديك رقم أخته لاخوكي و شوفي هيقولك ايه
البنت: وعدني انو هيتجوزني
أسيل: و انت مفكرة أنو هيربط اسمه بواحده رضيت تكلمه من غير اي رابط بينهم و لو فرضنا انو وافق و اتجوزك و ده الي استحاله يحصل بس لو حصل تقدري تقوليلي هيثق ازاي في واحده خانت ثقه أهلها فيها هيشك انك بتكلمي غيره و انت برضه و الشك هيقتلكوا انتوا الاتنين لحد م هو يزهق و يقولك انت طالق يعني العلاقة فاشله ده غير كلام الناس و نظرتهم ليكي بيقولوا انك كده متحضرة و لما يشوفوكي بتكلمي ولد بيقولوا ايه ع عيلتك بيقولوا انو مفيش راجل رباكي ذنبوا ايه بباكي انو يتقال عليه كلام زي ده و هو واثق فيكي؟!

 

 

 

البنت بعياط: انا مش عارفه اعمل ايه مش هكلمك ولاد تاني والله بس اهلي هيزعقوا
أسيل: انا هاجي معاكي
چينا بخفوت: انت هبله ي أسيل تروحي معاها فين
أسيل: نكلم ممتها معلش اسمعي الكلام
چينا: و انا هسمع كلام جلابه مصايب
أسيل: معلش و اوعدك مش هعمل حاجه هكلمك ممتها بس
چينا : طيب و انا هتصل ع ممتي و ممتك
أسيل: اشطا
أسيل للبنت: يلا هنيجي معاكي لممتك
البنت: بجد
أسيل : اه و يلا علشان منتاخرش
البنت : شكرا اوي ليكوا
چينا: العفو ي حبيبتي
أسيل : يلا بينا

يتبع…

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *