روايات

رواية حب فاقد للنسيان الفصل الأول 1 بقلم شهد محمد جادالله

رواية حب فاقد للنسيان الفصل الأول 1 بقلم شهد محمد جادالله

رواية حب فاقد للنسيان البارت الأول

رواية حب فاقد للنسيان الجزء الأول

رواية حب فاقد للنسيان الحلقة الأولى

_وانا هتجوز ياسين يا بابا حتى لو انت مش موافق
قولتها وشفت في عينه خيبة الأمل بس مش عشان الإنسان اللي بحبو فقير يضيع أحلامي انا وهو ده غير ان انا اللي هعيش مش اهلي رد عليا بجمود وقال:
_تمام يا روز هنزل شغلي اجي مالقكيش موجوده في البيت انتي ولا بنتي ولا اعرفك
سمعت كلامو وعيني دمعت سيبتهم وطلعت اوضتي غيرت هدومي ولميت حاجاتي كلها وخدت الشنطه ونزلت سيبت البيت سيبت ماما واخواتي اللي كانو هيموتو عليا بس مفيش كله بعد كلمة بابا
روحت عند سلمى صحبتي حكيت ليها اللي حصل ونمت وانا معيطه وصحيت على رنة موبايلي كان ياسين رديت عليه عشان اعرفو اللي حصل:
_وبس كدا دلوقتي انا عند سلمى
_حبيبتي انا مش هندمك أبدآ وهكون ليكي الاب والاخوات والأم والأهل كلهم وهحاول اعيشك في نفس مستوى عيشتك وعد
_متقولش كدا يا ياسين انا مستعده اعيش معاك يا حبيبي لو في عشه فوق سطوح
_بحبك يا روز
_وانا كمان يا عيون روز
#شهد_محمد_جادالله
قفلت معاه وعدا على اليوم ده اسبوع كنت نزلت اشتغلت واستقريت وعرفت اتأقلم من غير اهلي
مش هنكر اني اوقات كنت بزعل على نفسي وعلى بابا بس القلب وما يريد بقا
انهارده كنت في محل الملابس بتاعي شغاله ودخلولي كل صحابي ومعاهم بوكس كبير اتكلمت بضحك وقولت:
_اي ده
اتكلمت سلمى وقالت:
_افتحي ونتي تعرفي
فتحت البوكس وانا عندي فضول اشوف اي اللي فيه ولما فتحتو اتفجأت ب ياسين اللي خرج منو وهو لابس بدله وفي إيده علبه اطيفه فيها خاتم وبيقول:
_انا بقيت جاهز اننا نتجوز تتجوزيني؟؟
ضحكت وانا بهز راسي بمعنى اه وكل صحابي كانو بيزغرطو واصحابو بيسفرو ويسقفو
خدني وروحنا كتبنا الكتاب عند واحد صاحبنا مأذون وبقيت مراتو رسمي نظمي وبالختم
ياسين جيه على نفسه واستلف عشان يعرف يجيب الشقه والعفش عشان شاف اني سيبت اهلي واختارت هو كمان اختارني
كل حاجه جت بسرعه كان فاضل بظبط تلات ايام على الفرح
اليوم الأول فرشت شقتي وصحابي كانو معايا متمرطين وبعد ما خلصنا نزلت انا وياسين عملنا شوبينج للبيت بكل حاجه بنحبها
اليوم التاني حجزت الفستان والميكب وفضلت يوم كامل في الكوافير بعمل بديكير ومناكير ومسكات وبعد ما خلصت روحت مع ياسين يعمل بروفه للبدله وكان عريس قمر
اليوم التالت كان الفرح صحيت بدري عشان الميكب ارتست صحابي لبسوني الفستان وقعدت ساعتين ونص بعمل ميكب وكنت هنزل خلاص عشان اعمل السيشن لاكن اتفجأت ب ست كبيره دخلت ليا في الاوضه بتاعت الميكب وبتقول:
#شهد_محمد_جادالله
_انتي روز؟
_ايوا
_عايزكي على انفراد
بصيت ل صحابي وفهمو انهم يخرجو وخرجو بصيت ليها وقولت:
_خير مين حضرتك؟
بصت في الأرض بعدين قالت:
_بصي يا روز انا كان ممكن اسيبك وماليش دعوه بيكي بس لما سمعت ب الصدفه انك خسرتي اهلك من أجل ياسين ابني قولت لازم اجي ولازم تعرفي كل حاجه
بصيت ليها بابتسامه وخوف في نفس الوقت وقولت:
_حضرتك مامته اتفضلي يا طنط اقعدي
حطت إيديها على كتفي وقالت:
_سبيني اكمل كلامي يا بنتي كلامي هيكون صدمه وحقك عليا جيت متأخر جيت يوم فرحك
بصيت ليها بقلق وقولت:
_ارجوكي ادخلي في الموضوع على طول بلاش الغاز
اتنهدت وقالت:
_بصي يا روز ياسين ابني متجوز وعنده ادهم ومازن عيالو انا قطعه علاقتي بيه من سنين عشان مش راضي يشتغل ويصرف على عيالو ومراتو فا كان بيشوف البنات الاغانيه ويتجوزهم ياخد فلوسهم ويطلقهم
اتصدمت حطيت إيدي على راسي وانا بقول:
_انتي بتقولي اي
_يا بنتي يمكن كلامي قاسي عليكي بس هي دي الحقيقه انا قولت الحقك قبل فوات الأوان دلوقتي خسرتي اهلك يا عالم بكرا تخسري اي تاني انا لحقت بنات قبلك كتير فيه اللي صدقت كلامي وفيه اللي كدبتني انا عملت اللي عليا وحقك عليا مره تانيه اني جيت متأخر
قالتها وكانت هتمشي قطعتها وانا بقول:
_استني معاكي صور ل ياسين ومراتو؟
وقفت فتحت فونها طلعت صور الفرح هو فعلآ خدت مني الفون جابت صور تانيه ليه هو وعياله ومراتو
بصيت ليه وانا معيطه وقولت:
_شكرا انك لحقتيني انا متشكره
قولتها وهي طبطبت عليا ومشيت هي مشيت ودخلو صحابي واتصدمو لما شافو الميكب باظ من العياط
_حصل اي يا روز
_ومين دي
_ياسين طلع متجوز وعنده عيال يا سلمى مامته لسه ماشيه من عندي وهي اللي قالت
_اكيد بتكدب اكيد
_شفت الصور يا سلمى شفتها
_فوتوشوب اكيد
قطعنا ساره صحبتي دخلت وهي بتقول:
_روز ياسين واقف مع الست اللي لسه خارجه من عندك و.. اي ده مالك
جريت عليها وانا بقول:
_كملي حصل اي يا ساره كملي
_كان بيزعق معاها بيقولها اكيد جيتي تخربي عليا زاي كل مره كان بيقول كلام غريب زاي هي مش هتصدقك وزاي لو مبعدتيش عني مش هيحصل كويس
#شهد_محمد_جادالله
بصيت ل سلمى وقولت:
_صدقتي شفتي جالك كلامي
كنت برمي كل حاجه على التسريحه في الأرض زعلانه بس مش عليه زعلانه عليا وعلى اهلي
وشويه ودخل ياسين وطلب من كل صحابي يسبونا لوحدنا بص ليا وقال:
_دي كدابه متصدقهاش يا روز
_شفت الصور
_كدب حبيبتي انا بحبك انتي
_ياسين طلقني
_مفيش الكلام ده
_لاء هتطلقني ورجلك فوق راقبتك
قولتها من هنا وهو حدف إزازة البرفيوم اللي كانت قدامه عليا من هنا
جت في دماغي عورتني و..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حب فاقد للنسان)

اترك رد

error: Content is protected !!