روايات

رواية حكاية لم تنتهي الفصل التاسع 9 بقلم رودي عبدالحميد

رواية حكاية لم تنتهي الفصل التاسع 9 بقلم رودي عبدالحميد

رواية حكاية لم تنتهي البارت التاسع

رواية حكاية لم تنتهي الجزء التاسع

رواية حكاية لم تنتهي الحلقة التاسعة

قعدت نادين تص_وت من وج”ع بطنها و هي بتقول : يارب مش عايزة أخسرو يارب
فتح نوح باب البيت لقي نادين بتتو”جع بصوت عالي
قرب منها بف”زع وقال : في إيه ؟ مالك
بصتلو ومسكت إيدو وقالت بِترجي : هم”وت بطني مش قادرة
شالها وقام وقف وطلع بيها من البيت وراح بيها المستشفي
دخل بيها المستشفي وقال : عايز دكتور نسا بسرعة
أخدوها منو علي ترولي ودخلو بيها أوضة الطوارئ
دخل الدكتور وكشف عليها وبص لِنوح وقال : إطلع برا من فضلك
طلع نوح برا وفضل واقف رايح جاي وقال : مش هر”حم حد لو اللي في بطنها جراله حاجة
بعد شوية طلع الدكتور وقالو : قولت أكتر من مره إبعدوها عن أي حاجة تزعلها تجيلي بيها يا أستاذ نوح مضر”وبة في بطنها ؟

 

، إنتو مستهترين بيها ليه دا اللي في بطنها دا رزق من عند ربنا ، أنا بالمنظر دا ممكن أبلغ الشرطة لإن دي مش أول مره تجيلي كدة وحالتها بتكون أصعب من الأول
نوح بِحزن : صدقني أنا مبكونش في البيت وهي فترة صعبة وإن شاء الله هتعدي بس هي كويسه صح ؟ ، اللي في بطنها كويس ؟
نفخ الدكتور بِضيق وقال : الحمدلله إن الضر”به مكانتش قوية ولو مش هتقدر تحافظ عليها قول وإحنا هنتصرف لكن حرام بجد اللي بيحصلها دا
سند نوح جس”مو علي الحيطه وحط وشو بين إيديه وسكت ، مشي الدكتور من قدامو وهو بيقول : لا حول ولا قوة إلا بالله
دخل نوح الأوضة لقاها بتعيط ، قرب وقعد قصادها وقال : حصل إيه ؟
رفعت راسها وبصتلو وقالت : أقسم بديني بحق الضر”بة اللي هي ضرب”تهالي في بطني أنا مش هسكتلها وصدقني لو كان إبني جرالو حاجة وربي ما كان هيكفيني إن أفص”ل راسها عن جس”مها هي واللي يتشددلها
قام نوح وبا”س راسها وقال : حقك عليا ، تلاشيها أو لو فكرت تعملك حاجة خدي حقك أو تعالي قوليلي وأنا هاخدلك حقك لكن متخلهاش تقر”ب منك تاني

 

حط إيدو علي بطنها وقال : أنا أعصابي سابت ومكونتش قادر لما لاقيتك بالمنظر دا وتخيلت إن اللي في بطنك دا جرالو حاجة
زقت إيدو عن بطنها وقالت : إياك تقربلو تاني وأنا بعد كدة مش هعمل إعتبار لِحد
قامت وقفت علشان تمشي مقدرتش تقف علي رجليها قعدت مكانها تاني وعيطت
قام وقف ومسحلها دموعها وشالها وقال : هنروح وإتفرجي علي حقك وهو بيتجاب
فتح نوح باب البيت ودخل بيها ودخلها الأوضة ونيمها علي السرير
طلع من الأوضة ودخل الأوضة اللي فيها نيرة لقاها قافلة الباب علي نفسها ، غضبو كان عاميه لِدرجة إنو كس”ر الباب
أول ما دخل هي صو”تت من الخضه وقالت : حد يدخل علي حد كدة
قرب منها ولط”شها بالقلم من قوتو وقعت علي الأرض
قامت وقفت وقالت : إنت بتض”ربني ليه ؟
نوح بِزعيق شديد وهو ماسكها من شعرها : عايزة تسقط”يهاا يا بنت ال****
نزلت نيرة دمعتين وقالت : هي اللي دخلت عليا الأوضة وضرب”تني وفضلت تض”رب فيا وأنا مكانش قصدي أنا علشان ألحق نفسي من تحت إيديها يا نوح

 

قربها منو وقال : أقسم بديني لو اللي في بطنها جرالو حاجة هدف”نك حيه ، اللي في بطنها دا إبني
نيرة بصالو وساكته ، شدها من شعرها أكتر ورماها علي الأرض بِقوة وقال : إنتي فاهمه
هزت راسها بسرعة وقالت : حاضر حاضر
سابها وخرج من الأوضة و قعد في الصالة وحط راسو بين إيديه ومبقاش عارف يعمل إيه ، فضل ياخد نفسو بسِرعة من شدة العصبية اللي كان فيها لِحد ما هدي تماماً
▪︎ بعد مرور إسبوعين ▪︎
لفت نادين الطرحه وأخدت شنطتها وفونها وطلعت من الأوضة ، كان نوح وقتها في شغلُه ، بصِت في شنطتها علشان متكونش ناسية حاجة ، إتأكدت وقفلت شنطتها وفتحت باب الشقة ونزلت
وقفت تاكسي وركبت
▪︎ بعد نص ساعة ▪︎
دخلت نادين للدكتورة وقالت : السلام عليكُم
رفعت الدكتور راسها وقالت بإبتسامة وهي بتشاور علي الكُرسي : وعليكُم السلام ، إتفضلي إرتاحي
قعدت نادين وقالت : تسلميلي
شبكت الدكتورة إيديها في بعضها وقالت : أخبار صحتك إيه النهاردة ؟
إبتسمت نادين وهزت راسها وقالت : الحمدلله كويسه
الدكتورة بإبتسامة : نتطمن علي صحة البيبي كمان ؟

 

هزت نادين راسها وهي مبتسمة ، قامت وقفت وطلعت علي السرير وشالت هدومها من علي بطنها
قربت الدكتورة وحطت مادة لزجة علي بطنها وبدأت تمشي جهاز عليها
رفعت نادين عينيها علي الشاشة وبتشوف
إبتسمت الدكتورة وقالت : البيبي كويس جداً كمان ، واضح إنك بتهتمي بأكلك وعلاجك اليومين دول
إبتسمت نادين وقالت : أيوا دي الحاجة الوحيدة اللي هطلع بيها من الدنيا
جابت مناديل ومسحتلها بطنها ونادين قامت وعدلت هدومها
قعدت الدكتورة علي الكرسي ولبست النضاره وقالت : خليكي مستمرة علي العلاج والإهتمام بالأكل زي ما إنتي ، إتفقنا ؟
هزت راسها وقالت : إتفقنا ، طب الميعاد الجاي إمتي ؟
الدكتورة : بعد إسبوعين كدة برضوا ، هتيجي وهنتطمن علي صحتك وصحة البيبي
قامت نادين وقفت وقالت : تمام ، شكراً يا دكتورة ، عن إذنك
إبتسمت الدكتورة وقالت : إذنك معاكي يا حبيبتي

 

خرجت نادين من العيادة ونزلت رنت علي مامتها وقالت : فينك يا ماما
مامت نادين : إيه يا حبيبتي أنا في البيت
شاورت نادين لِتاكسي وقالت : طيب أنا جيالك
ركبت نادين التاكسي وقالت : فيصل من فضلك
إتحرك التاكسي ومشي بيها ، بس..كان فيه حد مراقبها من علي بُعد بعد ما نزلت من العيادة وركبت التاكسي ومشيت ..
فوق في العيادة كانت الدكتورة قاعدة ماسكه الفون
رفعت راسها لما الباب إتفتح لقِت واحد قعد علي الكُرسي وإبتسم وقال : مساء الخير .
بصتلو الدكتورة بإستغراب وقالت : مساء النور مين حضرتك ؟
طلع الشخص شيك وحطو قدامها وقال : إكتبي الرقم اللي تحبيه
رفعت الدكتورة حاجبها وقالت : والمقابل ؟
إبتسم الشخص إبتسامة صفرا وقال : تنفذي اللي هطلبو منك
▪︎ في بيت مامة نادين ▪︎
قعدت نادين وقالت : وبس ياستي طلعت من عندها وجتلك علي هنا

 

مامة نادين بِقلق : وهتعملي إيه في البل”وة اللي عندك في البيت دي
نادين بإبتسامة : متقلقيش دي عايزالها تخطيط ، بس اللي مش فاهماه معاملة نوح معايا وإزاي بيحبها وخا”ني علشانها
مامة نادين بِتفكير : باين إنو فيه سبب ، فيه حلقة ناقصه في الموضوع
دموع نادين نزلت وقالت : أياً كانت إيه الحلقة اللي ناقصة ميخلهوش يتجوز عليا أو يخو”ني كدة يا ماما
طبطبت مامتها عليها وقالت : هانت يا حبيبتي والله هانت وكل حاجة هتبان علي حقيقتها
مسحت نادين دموعها وقالت : أنا محتاجة أبات عندك النهاردة ممكن
فتحت مامة نادين دراعاتها ليها وقالت : يا حبيبتي إنتي تنوريني في أي يوم وسريرك وأوضتك لسه زي ما هي
إترمت في حض”ن مامتها وقالت : هرتاح الليلة دي وبعدها بكرة هروح
▪︎ بعد ثلاث ساعات ▪︎
دخلت نيرة البيت وهي بتاخد نفسها
فونها رن ، فتحت وقالت : قولتلك مليون مرة مترنش غير لما أرن أنا عليك ، إنت مبتفهمش ؟

 

الشخص : فيه حاجات مش بعرف أتصرف فيها وببقا عايز أسالك عليها و إنتي مبترنيش
نيرة رجعت شعرها لِورا وقالت : خلي بالك كويس أوي اليومين دول علشان بدأت أحس بِقلق وإحذر إنت بتعمل إيه كويس ، لحد ما نشوف أخرتها وأخلص اللي بدأتو
جالها صوت نوح من وراها وهو بيقول : بتكلمي مين ؟
لفت نيرة بِخضة و …

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حكاية لم تنتهي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *