روايات

رواية هوا عشقي الفصل الرابع 4 بقلم ملك وائل

رواية هوا عشقي الفصل الرابع 4 بقلم ملك وائل

رواية هوا عشقي البارت الرابع

رواية هوا عشقي الجزء الرابع

رواية هوا عشقي
رواية هوا عشقي

رواية هوا عشقي الحلقة الرابعة

ادهم: طب يلا بسرعه نروح مستني ايه
عمار: يلا
عند محمود
محمود: يا عبير شوفي مين بيخبط
عبير: حاضر يا باشا
عبير: في ظابط عاوزك
محمود: عاوز ايه دا
عبير: معرفش والله يا باشا
محمود: طب اطلعي انتي
عبير: حاضر يا باشا
محمود: خير يا حضرت الظابط
الظابك: كل خير امسكوا وخدوا علي البوكس

 

 

محمود بصدمه : ايه ليه انا عملت ايه
الظابط: هتعرف كل حاجه هناك
محمود: سيبوني انا معملتش حاجه
الظابط: يلا
في القسم
محمود:نفسي اعرف في ايه وايه جبني هنا
الظابك:اسمع كدا وهتعرف
وسمع كل حاجه هوا كان بيتفق عليها مع واحد عشان يتخلص من ابو وأم سليم ومعاهم سليم بس سليم طلع عايش
محمود:ايه دا في ايه انا هعمل كدا مش معقول لاء
الظابك:والله
محمود:طب تاخد كام وتطلعني
الظابك:يعني قتل ونصب وكمان عاوزني اطلعك بفلوس صح انت اهبل محمود:
محمود:جبتوا الحاجات دي منين
الظابط:نفسي افهم في اخ يعمل كدا في اخوه ومرات اخوه كمان انت معندكش قلب مبتحسش خالص ازاي تعمل كده وكمان مكفكش روحت واخد كل حاجه بتاعت اخوك وولاده طب ولاده هيقعدوا فين هيعملوا ايه بعد كدا انت مبتفكرش خاالص
محمود:انت مالك
الظابك:انا هعلامك الكلام قبل ما تطلع من بوقك تبقب عارف بتقول ايه يا عسكري
العسكري:نعم يا فندم
الظابط:خدوا علي وغمزلوا
محمود:علي فين
الظابط:هتعرف دلوقتي مكان هيعجبك دلوقتي
العسكري شد محمود ونزلو في اوضه كان فيها ناس كتير جدا وشكلهم وحش واكنهم وحوش راح العسكري مدخال محمود ليهم
العسكري:بصوا دا مسجون جديد عاوزوا يتظبط زاي الي قبلوا يا رجاله
الرجاله:من عيني يا عسكري
العسكري خرج وكلهم اتجمعوا علي محمود
محمود:في ايه
الراحل:هتعرف دلوقتي ونزلو فيه بوم طااخ بوم طاخ لحد ما خلاص مببقاش قادر
محمود بتعب:انا هوريكم ازاي تعملوا كده
الرجل: شكلك عاوز وحده كمان
محمود: لاء خلاص

 

 

واتحكم عليه ب15سنه..
لان مش هوا اللي قتل بالظبط هوا اتفق وخطط بس وجابوا اللي عمل المهمه..
عند ادهم
ادهم: دلوقتي يا مريم انتي عامله ايه
مريم: بخير الحمد الله محمد قاعد جنبي طول الوقت
ادهم بغيظ:اها اها عارف
محمد كان داخل الاوضه الي مريم قعده فيها
محمد:ها عامله ايه دلوقتي يا مريومه
ادهم:محروقه بجاز وس*خ انت عاوز اي ه
محمد:علي فكره سئالتها هي مش انت
ادهم:ارد براحتي علي اي كلمه عاوز ايه انت وانت مالك اصلا هي تبقي كويس ولا لاء
محمد:ومين طلب مني اني اقعد هنا عشان اخد بالي منها ها
ادهم:اها صح خلاص تماام اطلع
محمد:مفروض انت اللي تطلع
ادهم: وده ليه بقي ان شاء الله
محمد: واحد وخطبتوا عاوز اي انت بقي
ادهم بغضب: نعم؟! وبص لمريم
مريم: ولا ما حصل محمد بيهزر بس والله
محمد: اي دا انت بتصدق بسرعه كدا ليه
وفجأه الباب فتح واول ما اتفتح سليم طلع يجري علي جوا عشان يشوف مريم وعمار دخال وقفل الباب وراح ورا سليم
سليم وهو في حضن مريم

 

 

سليم: وحشتيني اوي ي مريم ادهم قالي انك مو.تي بس انا مكنتش مصدق
مريم: يا روحي وانت كمان وحشتني اوي اوي
وفضلو يتكاموا شويه
ادهم:مريم
مريم:نعم يا ادهم
ادهم:انا بحبك
سليم:ما تحترم نفسك ياض ادهم بتكبر:علي فكره انا اخوك الكبير
سليم:مهو انت بتعاكس اختي
ادهم:في سر عاوز اقولك انها مش اختك بس عشان متزعلش هقولك مرات اخوك
مريم:بتفكر في اي يا ادهم
ادهم:فيكي
مريم:
ادهم:مريم تتجوزيني

 

 

مريم:موافقه بس عشان متحرمنيش من سليم عشان عارفه ان انا مش اختوا بس بعتبروا اخويا
سليم مكانش واخد بالوا كان بيلعب …
ادهم ومريم اتجوزوا ومريم خدت سليم عشان هوا متعلق بيها اوي لحد ما ربنا يرزقهم❤.
وعاشوا احسن ايامهم ومريم رجعلها كل حاجة وعلاقة ادهم اتحسنت شوية مع والده عشان لما وقف جنبه ف قضية محمود…
تمت

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هوا عشقي )

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *