روايات

رواية روح يوسف الفصل الثاني 2 بقلم مريم حسن

رواية روح يوسف الفصل الثاني 2 بقلم مريم حسن

رواية روح يوسف البارت الثاني

رواية روح يوسف الجزء الثاني

روح يوسف
روح يوسف

رواية روح يوسف الحلقة الثانية

روح… أنا معنديش مشكلة بس أطلق منك يا يوسف
يوسف بغضب… مش هطلقك يا روح و اياكي تنطقي الكلمة دي تاني
روح بصريخ… حرام عليك بقى حرام حراآ..ام و غمضت عينها بتعب… انا عايزة اروح البيت
روحت البيت و انا مستغربة معاملة يوسف اللي بقت احسن بكتير من الاول
يوسف… عملتلك اكل
روح … كده هرجع المستشفى تاني
يوسف… كلي يا لمضة
اكلت و الصراحة الاكل كان احسن بكتير من اللي بعمله
يوسف… عجبك
روح.. حل… وحش
يوسف… ماشي يا روح نامي يلا
روح… انام ايه الساعة تسعة
يوسف… نامي
روح… انا بحلم اهو

 

 

نمت بعمق اوي و صحيت على الساعة سابعة يلهوي عندي محاضرة الساعة تمانية و يوسف نزل قومت جري و لبست بسرعة و روحت الكلية عند في يوسف
روح… انا اسفة يا دكتور
يوسف… انتي جيتي ليه
روح… دي محاضرة يا دكتور
يوسف بغيظ… اتفضلي
دخلت و قعدت جنب ولد لان مكانش في غير المكان ده
و يوسف اللي خلاص ناقص ياكلني يلهويييي
يوسف خرج و دخل دكتور تاني انا خلاص ابتديت اتعب
روح… دكتور انا اسفة ممكن اخرج عشان تعبانة
الدكتور… هو كل اللي هيتعب هيخرج و بعدين محدش
قالك تيجي بالكورة اللي في بطنك دي
كلهم ضحكوا و انا ابتديت اعيط بس في ولد قام بعصبية
الشاب بغضب… ايه اللي يضحك و بعدين حضرتك دي واحدة حامل و وارد تتعب
الدكتور… انت هتقول ادبك اعتذر
الشاب… حضرتك لو اختك او زوجتك هتبقى حابب ان يحصل فيها كده
الدكتور بغيظ… انت مطرود من المحاضرة انت و هي براااا
طلعت انا و الولد ده
روح… شكرًا يا
… عمر
روح… شكرًا يا عمر
عمر بمرح… متشكرنيش كده هقبل شكرك لما تسمي البيبي على اسمي
ضحكت روح .. حاضر
عمر… انتي هتروحي
روح.. لا لسة

 

 

عمر… انتي مش تعبانة
روح بتوتر…هروح اجيب حاجة اكلها
عمر بضحك… اهدي في ايه
روح… طب سلام
مشيت بسرعة لقيت يوسف واقف من بعيد شاورلي و مشيت وراه و ركبت العربية و عمر اللي شافها من بعيد
يوسف… انتي جيتي ليه انتي تعبانة هو انا سايبك نايمة من فراغ و بعدين عيطي ليه
روح.. عادي
يوسف… ماشي احنا هنروح عند العيلة النهاردة
روح … ماشي
**********
دخلت روح بتوتر
سامية ام سيف … عاملة ايه يا روح
روح… كويسة يا طنط
سامية بلوي بوز… طنط اي قوليلي يا حماتي
روح بصت قدامها لابوها يمكن يفتح حضنه و يقولها تعالي وحشتيني بس هو شايفها ملهاش لازمة خالص
روح بحب… بابا عامل ايه وحشتني اوي
و راحة تحضنه زقها كانت هتقع بس يوسف مسكها
روح… اااه… عايزة اقعد مش قادرة
يوسف لسة هيسند روح
حمدان الو روح… سيبها تقعد لواحدها طول عمرها متمرقعة زي امها
روح بدموع… حرام عليك بابا الله يرحمها بتتكلم عليها ليه
حمدان بغضب… انتي هتعلي صوتك عليا
و بيشدها من شعرها بس يوسف بياخدها في حضنه
يوسف… كله الا روح يا عمي انا مش جاي عشان مراتي تتضرب انا ماشي
يوسف بيفتح باب الشقة لقا بنت عمه في وشه
هدير بدلع… يوسف ازيك
يوسف… ابعدي عن وشي
****

 

 

في العربية
يوسف… ممكن تهدي
اترمت في حضنه و عيطت و هو معرفش يعمل ايه بس بادلها
روح… هو ليه مش بيحبني يا يوسف انا بحبه اوي انا كان نفسي يبقى ليا اب كويس و يبقى حنين عليا انت هتبقي حنين على بنتي صح يا يوسف
بصلها بحب… صح يا حبيبتي دي هتبقى حبيبتي التانية
روح بغيره… و مين الاولنية
يوسف… انتي
شهقة بخجل و بعدت عنه
يوسف… انا بحبك اوي يا روح انا عارف اني كنت قاسي عليكي اوي بس عمي كان بيقولي كلام كتير عنك بس من معاملته اسمي حسيت ان كلامه كله غلط و انا احسن واحدة عرفتها في حياتي انا بحبك اوي
روح فضلت متنحة
يوسف… روح إنتي كويسة
روح… عايزة أروح
روحت البيت و دخلت اوضتنا و قفلت الباب قعدت اعيط هو جاي دلوقتي يقولي كده بعد قسي عليا اكتر من مرة
يوسف بقلق… روح افتحي متقلقنيش عليكي
روح… امشي يا يوسف أمشي من البيت حتى
يوسف سمع كلامها و مشي بحزن
بعد شهر
روح بعتت رسالة ليوسف بدموع… يا يوسف ارجع انا اسفة ونبي انا بحبك
فضلت تعيط الباب خبط و قامت جري تفتح لقيته ابو يوسف و امه
روح… عمي

 

 

 

عماد… عاملة ايه يبنتي
روح… الحمدلله يا عمي اتفضل
دخل عماد و سامية و قعدوا
عماد… روح واضح اوي ان يوسف مش راجع تاني ف احنا قررنا نوديكي للدكتور ينزل الي في بطنك مش عايزين حاجة تربطنا بيكي يوسف خلاص راح
… ايه اللي حضرتك بتقولوا ده
روح بصدمة… يوسف

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية روح يوسف)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *