روايات

رواية صندوق دمار الفصل الرابع 4 بقلم هاجر ابراهيم

رواية صندوق دمار الفصل الرابع 4 بقلم هاجر ابراهيم

رواية صندوق دمار البارت الرابع

رواية صندوق دمار الجزء الرابع

رواية صندوق دمار الحلقة الرابعة

تنزل شمس الى الغرفه تفتح بهدوء وتدخل وتقوم بغلق باب بهدوء ايضا
وتذهب الى صندوق الذى راته الامس لتعرف ما بدخلو
وكانت تفتح صندوق تنظر بداخله وكانت فى صدمه
لتصرخ شمس
عند مازن
——————
مازن ويحدث نفسه بعصبيه جدا /ماشي يابنت عمى
وحيات عمى وابويا مهسيبك انا هخليكى مزلوله انتى واختك على عملتو ده
يتحدث فى هاتف
الو عايزك ترقبلى شمس وتجبهلى هنا انهارده
تمام يافندم
عند سحر والدت شمس
سحر/تفزع فجاه تقبض على قلبها وتنادى باسم شمس
نور /مالك ياماما

 

 

الام /مفيش حاجه ياحبيبتى هتيلى تليفون بتاعى
اخذتو وكانت تتصل على شمس ولا كان غير متاح
تقوم بلا اتصال على صديقتها بسمه
الام وكان قلبها ينبض بشده/الو ايو يابسمه شمس فين
بسمه/بتجيب ورق
الام/مش بترد لى
بسمه /هتلاقى تليفون مفهوش شبكه تحت ياطنط
لتطمان ان ابنتها بخير
الام /طيب لما تيجى خليها تكلمنى
بسمه/حاضر يطنط
باى
بسمه كانت تحدث نفسها عملتى اى يانصيبه
يقطع تفكيرها
كلام ادهم

 

 

ادهم /هى فين ابله شمس وازى تسيب شغلها ومن غير ما تستازن كمان
بسمه /حضرتك هى مسبتش شغلها
هى بتجيب ورق من تحت يعني بتأدى عملها
ادهم/ محدش طلب منها حاجه
بسمه /حضرتك أنا هنزل اشوفها
ادهم/لا شوفى شغلك انتى
كان ينزل الى طابق الاسفل وجه لا يعنى خير ابدا ف هو
يتعامل معها بشده بسبب رفضها له لا تسمح لاحد ان يضيقها او يضيق اختها او ولدتها يعرف عنها انها لا تترك حقها ابدا بسبب الذى تعرضت له وهى صغيره كان جميع يتمسخرو عليها لانه ذو بشره سمراء نسبيه. وهذا جعلها اقوى كثيراً ولكن عندما كبرت كانت فى غايه الجمال
كان يفتح باب بهدؤ ويدخل ثم ينادى بصوت عالى
استاذه بسمه
وعندما سمعت صوت صراخهو تذهب بسمه مسرعا خوف على صديقتها ان يكون اصبها مكروه وخاصه عندما تحدثت لها سحر ولدت شمس

 

 

تنزل الى تحت ولم تجد شئ
بسمه/ايو يافندم
ادهم وكان علامات الغضب على وجه /هى فين شمس
بسمه بنسبه خوف /هى المفروض هنا يافندم
ادهم بغضب /بتادى وجبها صح اما تجى تجيلى على مكتب
بسمه /حاضر يافندم
يترى روحتى فين
اخذت الهاتف وقامت بلا اتصال بها وكان هاتف مغلق
اخذت تدعى ان تكون بخير وان لم يكن اصبها مكره
كانت تحاول اكثر من.مره.ولم تجد فائده كان مغلق ايضا
وقامت بلا اتصال على ولدت شمس
بسمه بخوف /الو ياطنط هى شمس عندك
سحر/اى لا انتى قولتلى نزلت تجيب ورق
بنتى مالها

 

 

بسمه بهدوء /متقلقيش يطنطه هنلقيها
اغلقت معاها قامت ولدتها بلا اتصال على مازن
سحر بخوف وفزع/ الو
مازن /ايو طنط عامله اى
سحر تتحدث بخوف /ايو يامازن يابنى
مازن/مالك ياطنط فى حاجه ولا ايه
سحر ببكاء /بنتى شمس
مازن /مالها ي طنط
سحر /مش فى شغل ولا جات وتلفونها مقفول
يبتسم مازن بسمه شر مع انتصار وظن انه انتصر عليها
مازن بتمثل/طيب اهدى ياطنط متخفيش انا هتصرف
سحر/انا هنزل
مازن /لا خليكى ياطنط انا هتصرف
قام بغلق مكالمه واتصل برجل الذى يعمل معه
مازن بسعاده/برفو عليك
رجل على اى يفندم

 

 

مازن /لا بجد بروفو عليك عرفت تجبها كده
رجل/هى مطلعتش اصلا يافندم انا لسه مشفتهاش
لينزل الخبر كا صاعقه عليها
مازن بعصبيه /اى مطلعتش يعني اى اقلب دنيا عليها ووانا جاى حالا
وذهب مازن باقصى سرعه الى تلك الشركه التى تعمل بها شمس
مازن بغضب /فين مدير زفت ده
بسمه بعصبيه/ فى اى حضرتك بتزعق كده لى
مازن وصوته عالى جدا /فين شمس
بسمه /وانت مالك ومال شمس
مازن بنظره غضب /ردى واخلصى هى فين
بسمه /معرفش
يمسك يديها بشده وبنظره بغضب فين شمس
بسمه وبدون تردد قامت بصفعه على وجه بشده
بسمه بنظره تحدى /ايدك دى متلمسنيش تانى
يقوم برفع يديه وكانت تهبط على وجها يلقى من يمسك ويمنعها

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية صندوق دمار)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *