روايات

رواية أحببت جني الفصل الثاني 2 بقلم مجهول

رواية أحببت جني الفصل الثاني 2 بقلم مجهول

رواية أحببت جني البارت الثاني

رواية أحببت جني الجزء الثاني

أحببت جني
أحببت جني

رواية أحببت جني الحلقة الثانية

ببص لوشها لقيتو غريب قعدت اصرخ اصرخ
♤ما تخافيش ما تخافيش طول ما انت معاااي
وانا لسه بصرخ و بحاول اهرب لحد ما الباب اتفتح.
*ياسمين بنتي اي حصل!! لييه بتصرخي كدا!!
انا قاعده متثبته في مكااني و ميته خوووف و خايفه اقرب من امي. جه اخويا طاير عليا يحضني رميتو بعيد و جريت علي الاوضه.
قعدت وحدي في الاوض وانا مش راضيه افتح لحد
و جه الصبح و بابا وصل .
اول ما لقيتو دخل البيت جريت عليه وانا بعيط و بقولو لازم نمشي من هنااا. انا مش عايزه افضل في البيت دااا.
_طيب اهدي يا بنتي اهدي و احكيلي اي الي حصل.
قعدت و حكيت كل حاجه ليهم و فجأه بعد فتره من الصمت. صووت ضحك انفجر في المكان.
_ياسمين: انت بتضحكوا علي اي انا شفتو بعيوني🥺 احنا لازم نمشي من البيت دا.
_ اهدي بس اهدي يا بنتي دي كلها اكييد تهيأت ما فيش كلام من دا.
انا استغربتهم هماا لييه بيعملو كدا. و سبتهم و نزلت علي الجامعه و كالعاده قاعده وحدي ما عنديش صحااب عديت يومي و رجعت البيت.
سمعتهم بيتكلمو.
_ يعني ما فيش حل. البنت شكلها حست و هتعرف كل حاجه. معقول الي بتحكيه دا صحيح!! وهو رجع تاني!!!
_ لا لا مستحيل كدا هنبقي في خطر.
و فجأه قطعهم اخويا بصوته ياسمين ياسمين جاات.
_اي دا انت هنا من امته!!؟؟
ياسمين: دلوقتي الي دخلت هاا كنت تحكو في اي.!؟
_لا ما فيش كنا نحكي في حاجه هنقلهالك بعدين و هتفرحي بيها.
ياسمين: طيب ما تقولوها دلوقتي.
_لا ما ينفعش كل حاجه في وقتها يلا روحي غيري هدومك و حضري نفسك عشان ناكل سوي.
ياسمين: لا انا اكلت هروح انام شويه.
وانا روحت وفي دماغي مليووون سؤال. هما اي الي عملوه!! واي الي خيفيني اعرفوو!!.
و قررت انه لما يجي تاني لازم هتكلم معاه ومش هخااف.
جه الليل و كل واحد راح لأضته وانا قفلت الباب كويس و استنيتو.
شفت ظل شغال يروح و يجي انا كنت ميته خوووف بس كان لازم اتجرأ و اشوف اي الي مخبينو. و معقول دا جن بجد!!؟
ياسمين: استني عندك!!
♤انت صاحيه
و بدأ يقرب عليها.
ياسمين مسكت سكي*نه بعد عني بدل ما اقت*لك!!
♤بصووت ضحك: والله هتقت*ليني ازاي وانا اصلا مي*ت.😹😹👩‍🦯🙂
ياسمين: خلاص هم*وت نفسي.
و حطتيت السكي*نه علي رقبتي.
♤ لا لا استني اهدي اهدي بس انا هعمل الي انتي عيزاه بس بعدي السكينه.
و بعد عني و وقف بعيد.

 

 

♤ بس هو انتي مش خايفه مني!!!
ياسمين: لا اخاف منك ليييه.!!؟
♤اي الجرأه دي!! يبقي انت عرفتيني صح!!
_ياسمين: انا قاعده معاك دلوقتي عشان كدا عايزه اعرف انت مين.
♤انت نستيني بالسهوله دي!!!؟
ياسمين: يا ابني انا اعرفك اصلا عشان انساااااك..!!؟
♤ عندك حق بعد الوش المشوه داا هتعرفيني إزاي 💔
ياسمين: هاا هتقولي انت مين!!؟
و فجأه اختفي.
ياسمين: انت فيييين!!؟ مشيت لييه!!؟؟؟ احنا لسه ما خلصنااش كلام!!؟؟ تعالا هنا!؟؟ فيييينك!!؟ انا لازم اعرف انت مين!؟؟
_ ياسمين ياسمين في اي يا بنتي!!انت بتتكلمي مع مين؟؟!
_ياسمين: لا دا كنت بحلم ف قمت اعيط.روحو ارتاحو انتو وانا هكمل نوم.
_تصحبي علي خير.
ياسمين: وانتو بخير.
و قعدت افكر هو لييه مشي!! طيب هو مين! و ازاي انا نسيته يعني انا كنت اعرفو!.
و قعدت افكر يومين و تلاته و تعدي الايام وهو مش بيجي ولا بيظهر.
جات في ليله علي العشا.
_ ياسمين احنا عايزين نتكلم معاكي في حاجه.
ياسمين: طبعا اتفضلوا.
_في عريس كويس متقدملك و..
ياسمين: بس انا قلت مش عايزه حد.!!
_لا هتتجوزيه وانا مش باخد رأيك انا بقلك عشان تحضري نفسك و الفرح بعد اسبوع و خلص الكلام علي كدا
ياسمين: بس يا بابا…
ضربها بالقلم وقعها علي الارض
_ انت تخرسي انا اي حاجه اقلها تتنفذ مفهوم.
جريت ياسمين علي اوضتها تعيط بشده. و تقول فيينك انا محتجااك.
و فجأه وهي قاعده و رسها في الارض حد مسك ايدها
♤ما تقلقيش انا معاااكي..
اول ما رفعت راسها و شافتو حضنتو و قالت عيزين يجوزوني غصب عني انا مش عايزه اتجوز !! هو كان كل حيااتي. و قعدت تعيط.
♤ طيب ممكن تهدي شويه.
ياسمين: و بعدين انت اختفيت فيين!!و سبتني محتااره لييه.
♤كنت بفكر احكيلك ولا لا .
ياسمين بعيون دامعه: و قررت هتحكي!!؟
♤ ايوه هحكيلك كل الي حصل بس امسكي نفسك و اعرفي اني كنت بحبك و عملت كلالي اقدر عليه عشان تبقي معااي. بس!
ياسمين: بس اي؟!!! أحكي
♤الي حصل هو….

يتبع…

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!