روايات

رواية ملكت الحمزه الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم سندس أحمد

رواية ملكت الحمزه الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم سندس أحمد

رواية ملكت الحمزه البارت التاسع والثلاثون

رواية ملكت الحمزه الجزء التاسع والثلاثون

رواية ملكت الحمزه الحلقة التاسعة والثلاثون

محمد خرج من الفيلاا وركب عربيتو وطلع عالمستشفى
وصل ودخل مكتبو وقعد عالكرسي بتعب وتفكير شديد
الممرضه خبطتت ودخلت
الممرضه: دكتور محمد دكتوره ماريااا عايزه حضرتك
محمد ببرود: ونا مالي شغلها مع حمزه ايش دخلني
ماريااا بهدوء: اخرجي نتي خلاص
الممرضه هزت راسها وخرجت ومارياا قفلت الباب وراحت قعدت عالكرسي اللي قدام محمد
ماريااا بتوتر: هو صحيح نا شغلي م معاك بس نا عايزاك فموضوع شخصي اوي
محمد ببرود: ونا بيني وبينك ايي
ماريااا بلعت ريقها وقالت: اصل اصل في واحد اسمو مرسي عايز ياذيكو
محمد اتعدل وبصلها وقال بتساؤل: مرسي مين
ماريااا بخوف ورعشه: معرفش بس بس هو عايز يتفق معايااا ضدكو بس بس نا اقسم بالله م عايزه اذيكو نا بحبكو اوي برغم اني معرفكوش بس حمزه غالي عندي وهو عايز ياذي حمزه بالذات
محمد بصدمه: نتي بتقولي ايي
مارياااا طلعت فونهاا وشغلت تسجيل وكان لي مرسي وهو بيتفق معاهاا
محمد بصلها بذهول وقال: وده عايز ياذينا ليه هو يعرفنا منين نا اول مره اسمع عنو اصلاا
ماريااا بقلق: ممكن تهدا نا المفروض كنت روحت قولت ل حمزه بس م عارفه جيت ليك نتا ليه
محمد حط ايدو ع راسو وقال: اتفق معاكي انك تتجوزيني
ماريااا هزت راسهاا ب اه
محمد ببرود: ونا هنفذ رغبتو
ماريااا برقت بصدمه وقالت: نتا بتقول ايي
محمد بصداع ووجع: اسمعيني نتي لو عملتي عكس كلامو اكيد هيقتلك لانو هيعرف انو نتي قولتيلنا عليه وانو عايز ياذينا ف اكيد م هيسيبك
ماريااا بتوتر وخوف: ي يعني نتا شايف انو ده الحل المناسب
محمد قام واخد مفاتيحو وقال: اه هنروح للمااذون دلوقتي ونتجوز عالضيق ولما تقابليه توريلو قسيمه الجواز ونا هقول لاخواتي وهنتفق نشوف هنعمل ايي
«♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡»
مريم بخضه: يامن خضتني
يامن بحب: سلامتك
مريم بعدت عنو وكانت بتقلب الرز وقالت بصداع: يامن اخرج نا م فاضيه خالص ممكن
يامن راح حضنها من ضهرها وقال بعشق: بحبك ي روماا
مريم بضحك: يعني حبكت هنا ارجوك ابعد خليني اخلص
يامن بعد ووقف عالرخامه وبق ياكل جزر وهو باصصلهاا
مريم برفع حاجب: نتا هتفضل واقفلي كد
يامن بغمزه: امال ايي يوردتي حد يسيب البطل ده واقف لوحدو كد
مريم بكسوف: يامن بس بق
يامن ضحك اوي عليها وقال: عيون يامن
حازم بغمزه: ايي ينمس يعني هنا
يامن برفع حاجب: ونتا مالك ياض روح شوف مراتك يلا
حازم بغيظ: بس يلاا وبعدين حمزاوي لو شافك بضايق مريم هيزعلك هاا
يامن لسه هيضربو حازم جري لبره
مريم بضحك: كلامو صح اخرج بق
يامن قرب منهاا وباس خدها وقال بغيظ: طب بالعند م خارج
«”♡”♡”♡”♡”♡”♡””♡”♡”♡”♡”♡”♡”»
ملك بزهق وملل: حمزه اخلص بق
حمزه بهدوء: حاضر كلي
ملك بضيق: كلت
حمزه بصلها وقال: طيب خمسه خمسه وهفضالك
ملك ببخوف: طب خلاص ممكن انزل تحت اقعد مع البنات
حمزه بصلها بطرف عينو وقال ببرود: لا
ملك بضيق: طيب نا زهقت يحمزه
حمزه قفل الاب توب واتعدل وقال بهدوء: اهو يملك يولع الشغل عايزه ايي
ملك قربت منو وحاضنتو وقالت برجاء: تعالى ننزل
حمزه ضمها لحضنو وقال بهدوء: ماشي البسي وتعالي ننزل
ملك ببتسامه: اشطا م هاخر
وبعدت عنو وراحت تلبس
«”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”»
ايهاب بحب: حوري
حور بانشغال: امم
ايهاب بصلها ولاقهااا بتلعب. فالفون وم شيفاه اصلا
ايهاب بهدوء: حور
حور بانشغال: ايي ي ايهاب
ايهاب اتعصب اوي وراح عندها وسحب منها الفون
حور بخوف: في ايي
ايهاب ببرود: نا م بكلمك
حور ببراء: كنتش سمعاك يهوبا الله
ايهاب برفع حاجب: وحيات امك
حور قامت ووقفت عالسرير وحاوطت رقبتو وقالت بدلع: طب وحيات مامتي م سامعه يهوبا
ايهاب لف ايدو حوالين وسطها وقال بحده: الحركه دي لو اتكررت تاني م هتشوفي الفون نا م بكره قد الحركه دي يكون فعلمك
حور بضيق: طيب خلاص
ايهاب شالها ونزلها عالارض وقال بهدوء: البسي ع نخرج
حور بضيق: م عايزه
ايهاب بتنيهده: ليه
حور بصت فالارض وقالت: م عايزه ي ايهاب
ايهاب مسك رقبتها بايدو ورفع راسها وقال بحنيه: اسف
حور بزعل: لا ونا م قابله اسفك
ايهاب بحنيه وحب: طيب ايي يرضيكي يحوري
حور بهدوء: متزعقليش ومتكلمنيش بطريقه م حلوه وبلاش تقسى علياا وتفهمني براحه ع لو عملت عكس كد هكرهك ونا م عايزه كد ي ايهاب الافعال دي كفيله تقفلني وتكرهني فالشخص اللي قدامي
ايهاب بهدوء: طيب يحوري م هزعلك بس نتي كمان تتعدلي لاني مبحبش الحال المايل
حور بضيق: ايهاب
ايهاب بحنيه: قلب ايهاب
حور بدلال: عايزه ننزل نتمشى وتجبلي ايس كريم وتاكلني اندومي وشاورما
ايهاب بعشق وحنيه كبيره: نتي تومري يقلب ايهاب ونا انفذ ادخلي البسي وتعالي ننزل يلاا.
حور فرحت اوي قربت باستو فخدو الاتنين وراحت تلبس
ايهاب بصلها بحب وراح قعد ع فونو
«”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡””♡”♡”♡”♡”♡”♡”»
علي بهدوء: هاجر ممكن تعقلي شويه
هاجر وهياا باصه بعيد: منا عاقله نتا شايفني مجنونه يدكتور
علي بتنيهده: طيب تعالي ننزل تحت اتعرفي ع حياه ومريم وملك هتحبيهم اوي
هاجر ببرود: م عايزه عايز تنزل روح متعلقش نفسك بيا
علي قام من عالكنبه وراح قعد جمبها وقال بوجع: بلاش توجعي قلبي يهاجر
هاجر ببرود: كنت اهمك ف ايي ع تتوجع عليااا هيا كلها شهر ولا اتنين وكل واحد يروح لحال سبيلو
علي بعصبيه: ونا م هسيبك يهاجر حطيها فدماغك ديي نا م هطلق
هاجر ببرود: هطلقني ورجلك فوق رقبتك
علي مسك دراعهااا وشدها لحضنو وقال بحده وعصبيه وجنون: ونا م بطلق يهاجر م بطلق ولو اتعوجتي علياا هعدلك وسيرت الطلاق ديي لو جات ع لسانك هقطعولك
هاجر برفع حاجب: تقدر نتا اصغر من كد بكتير يعلي نتا ضعيف اوي اوعى تفكيرك يخونك بس ويهيالك انك ممكن مطلقنيش او اقعد معاك وتعاملني ع مزاجك
نتا لسه متعرفنيش يدكتور علي نا هاجر هاجر اللي قلبها بق حجر يعني ممكن اذيك يعلي ولو حتم الامر اقتلك
علي بوجع ودموع: للدرجه دي نا بقيت وحش اوي كد لازم تعرفي انو غصب عني يهاجر غصب
هاجر بوجع وصوت مجروح: وونتا اللي وصلتني لمرحلتي ديي ف متلومنيش بق ع ردود فعلي ولا ع كلامي نتا فاهم نا اتخدعت اوي فيك ويريت كنت موت قبل مديلك الفرصه انك تدخل حياتي كلكو زباله كلكو نتا و ايهاب وصحابي والدنيا كلكو
وزقتو ونامت واتغطتت
علي بصلها بصدمه من كلامها ووجع شديد
حط ايدو ع قلبو وكان بيقوم بالعافيه راح عند الباب ووقف وبصلها وغمض عيونو باسف وخرج قفل عليها
هاجر قامت وبصت للباب والدموع مغرقه عينهاا
هاجر بدموع ووجع: هندمك يعلي هندمك اوي وبحق حرقه قلبي وكسرتو لاكسرك
وقامت نفضت الغطااا بعصبيه وراحت فتح شنتطهاا تدور عالموس. ملاقتوش
حطيت ايدها ع دماغهااا وكانت هتنفجر
فضلت تدور فكل حته فالاوضه م لاقيه الموس
راحت عند مرايه التسريحه وبصتلهاا بضحك
ومره وحده المراياا بقت ميت حته وايدهاا كانت بتنزل دم دبت بايدها عالمرياااا جابتهااا مليون حته
ميلت عالارض وخدت حته كبيره وطويله وقعدت عاللرض عالازاز وبقو تقطع وتضحك
هاجر بالم شديد: اخويااا عذبني وجه ببساطه يقولي نا اسف حقك علياا وصحابي اللي باعوني وكسروني ونتا اللي كدبت علياا وموت اهلي وبعدهم عني ونا مشبعتش منهم وفالاخر عايزني اسامحك دنتا غبي اوي
وبقت تقطع ف ايدها اليمين لانهاا سليمه والشمال مكنش فيها حته سليمه ع تقطع فيهاا راحت تقطع فاليمين
«”♡”♡”♡”♡”♡””♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”»
مريم وحياه كانو بيجهزو السفره سوا وحمزاوي قاعد فالصالون مع حازم ويامن وعلي اللي قاعد سرحان وم معاه حد
حمزه نزل وملك دخلت المطبخ عند البنات
حمزه بهدوء: حازم ابقاا عدي هات اختك تقعد معاناا
حازم بهدوء: حاضر
حمزه بص ل علي وقال بقلق: مالك ياض
علي بشرود: مفيش
حمزه قرب وقعد جمبو وقال بقلق وخوف: مفيش ايي نتا م شايف نفسك
حياه بهدوء: الاكل جاهز اتفضلو
حمزاوي هز راسو وقال بحب: يلا يحبايبي ع تاكلو
حمزه قام وعلي ويامن وحازم وراح قعدو عالسفره وبقو ياكلو ملك كانت بتاكل هيا ومريم وعلي قاعد يلعب فطبقو وحياه كانت بتغرف الاكل
حمزه بهدوء: هتقضو شهر العسل فين
حازم ببتسامه: نا هسافر دهب نا وحياه
يامن بهدوء: ونا برضو هروح دهب
حمزاوي بص ل علي وقال: ونتا ي علي هتروح فين
علي بشرود: لا يابا م عايز اروح فحته
ملك بصت لحمزه وقالت: حمزه ممكن نروح معاهم
حمزه بحب: حاضر احنا كلنا هنروح
ملك بصتلو بفرحه وكملت اكل
حمزه بهدوء: ليه يعم علي م عايز تروح
محمد ببرود: مساء الخير يجماعه
كلهم بصو وراهم لاقو محمد واقف ومعاه مارياا وماسك ايدها
كلهم قامو من عالسفره بصدمه رهيبه
حمزاوي باستغراب: مين ديي يمحمد
محمد ببرود: مارياااا مراتي
حمزه بصدمه:…ايي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملكت الحمزه)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *