روايات

رواية عشق وجحيم السيف 2 الفصل التاسع 9 بقلم عبير الزهور

رواية عشق وجحيم السيف 2 الفصل التاسع 9 بقلم عبير الزهور

رواية عشق وجحيم السيف 2 البارت التاسع

رواية عشق وجحيم السيف 2 الجزء التاسع

عشق وجحيم السيف 2
عشق وجحيم السيف 2

رواية عشق وجحيم السيف 2 الحلقة التاسعة

لم يكن الا مراد و قال و لم تكن تلك الجالسه الا هدير
مراد.. بتعملي ايه عندك
هدير اتلبكت و خافت ليكون سمع كلامها
هدير بتمسح دموعها و قالت… ولا حاجه
مراد.. انتي بتعيطي ليه
هدير اتاكدت انه مسمعش كلامها فاكملت عياط و قال… لا مبعيطش خالص
مراد.. لا بتعيطي قولي ليه
هدير… انا السبب حصل معاك كل دا بسببي انا و بس ابوك وامك ضربوك بسببي انتا لازم تطلقني وتتزوج من البتحبها
مراد…. هدير انتي بقتي مراتي ومن واجبي احميكي و مش عاوز اسمع الكلام دا منك تاني ماشي
هدير بعياط… شكرا بجد لانك ساعدتني ومترددتش خالص انك تتزوجني و انتا كنت عارف اني هسبب لك مشاكل
مراد… اولآ انتي بقيتي مراتي ومش عاوز اسمع كلمه شكرآ تاني و تانيه انتي مش اليسببتي المشاكل المشاكل كانت موجده قبل ما اتزوجك فمش عاوز اسمعك تلومي نفسك تاني انتي ملكيش دعوه بكل الحصل ماشي
هدير ومازالت بتعيط… انا لو كنت عارف انو فرحك قريب كدا و لو كانت عارف انك اساسآ خاطب و كاتب كتابك مكنتش قبلت صدقني انا اسف بجد..

 

 

مراد.. تاني اسف.. ما خلاص قلت لك انتي ملكيش دعوه بكل الحصل ماشي ويالله غيري هدومك و روحي نامي انا برضو هغير هدومي و انزل تحت شويه و راجع انتي نامي على السرير ماشي
هدير بخجل… بس انا معنديش هدوم هنا
مراد بتذكر… اه صح…. خلاص البسي من هدومي و بكره هنروح انا وانتي نجيب هدوم و برضو كم يوم وهننتقل على الشقه بتاعتنا
هدير.بخجل.. مش عندك اخوات جيب لي من هدومهم احسن ما البس من هدومك
مراد… لا البسي من هدومي هوا مش هيقولو حاجه بس البسي دلوقتي ما شي
و دخل الحمام الملحق بالغرفه عشان يغير هدومه و طلع بعد شويه لابس ببجامه رجاليه جميله جدآ
و راح عند غرفه صغيره برضو باخل الغرفه و فتح الباب و قال لهدير
مراد… دي غرفه المالبس بتعتي ادخلي و شوفي اي حاجه البسيها لحد الصبح ماشي
هدير دون ان ترفع نظرها اومئت برئسها
مراد.. انتي جوعان
هدير بخجل… لا مش جعانه خالص
مراد مبتسم… لا اكيد جعانه من الصبح ماكلتيش حاجه و احنا وصلنا هنا عن الغد و انتي عارفه بسبب الحصل معرفنا نتغده و دلوقتي الساعه 9 بليل اكيد جعانه
هدير.. لا انا اصلآ بحبش الكل اوي
مراد..متجاهل ما قالته . خلاص انا هبعت لك الخدامه تجيبلك اكل اكيد جعانه
هدير.. بس…
مراد.. مبسش ولا حاجه خلاص و انا هاجي بعد شوي الاقيكي مخلصه كل الاكل ماشي
هدير… بس….
مراد… انا قلت ايه
هدير بخجل… حاضر
و خرج مراد ونزل تحت عشان يتكلم معا باباه
اما عند عشق فكان بغرفتها و قافله على نفسها
عشق وهيا بتعيط… ليه يا مراد ليه تعمل كدا انا كنت متوقعه منك كل حاجه الا انك تتزوج عليه ليه ليه اخ يا ربي اخ
عشق… اه انتا حاولت تجبرني اتزوجك متفكر نفسك انتا الجبرتني لا انا كنت منتظره اللحظه دي طول عمري اه انا قل مش بحبك بس دا كان عشان مش اكسر كبريائي. قدامك حتى لو كنت بحبك بس انا عندي كبرياء محدش عنه زيه ومستحيل اكسر نفسي لحد حتا لو كان حب عمري
عشق بتمسح دموعها… انتا اساغلينتي و خليتني اوافق عليك بسبب الصور الانتا الفبركها اكيد مفيش غيرك و انا قبلت بس مش عشان الصور دي لا انا واثق من نفسي و مستحيل اكون عملت حاجه زي دي بس انا وافقت…
و سكتت خلاص و قال بصوت كله عياط.. لا انا مش بحبك خلاص انا بكرهك

 

 

و ازداد عياطها و قالت… لو انتا عاوز تتزوحني ليه تعمل حاجه زي دي ليه لو جيت وقلت يا عشق انا بحبك وعاوز اتزوجك كنت وافقت بكل سهوله و كنت اسعد عروسه بدنيا بس دلوقتي انا اتعس عروسه بدنيا كلها
و اكملت بشهقات… اه و لا دلوقتي انزوجت ماكتفيت انك تجبرني اتزوجك بطريقه بشعه جدآ الا بقيت تتحكم بحياتي امنتا اخرج وامتا لا و اد البس و دا ملبسوش و اخر حاجه عملتها وكانت صدمه عمري.. اتزوجتت كنت متوقعه كل حاجه هتعملها الا دي انك تتزوج و زاد بكائها و بقا دماغها يوجعه من العياط كانت قاعده جنب السرير و في الضاءه خافته جدآ
غرام كانا ماره من جنب غرفه عشق وسمعت شهقاتها و عياطه دقت الباب بس عشق مفتحتتش
عرام بصوت هدي عشان ابوها وامه ميسمعوش… عشق افتحي الباب و بقت تدق
و عشق بعالم اخر و مش سامعه حد خالص دي كانت صدمه حياتها ما كانت متوقعه يعمل كدا ابدآ اتنمنا محدش يكون بضروف زي دي عشان هيا بتوجع اوي
“تئتيك المفاجئات من اقرب الناس مفاجئة فريده من نوعها و يكون الوجع ايضآ فريد من نوعه”💔
ريحانه شافت غرام بتخبط على غرفه عشق فقال لها
ريحانه… بتعملي اي هنا
غرام و كانت زعلانه على اختها اوي… مش سامعا صوت شهقاتها انا عاوز ادخل اتكلم معاها عشان تهدا دا مش كويس عشانها
ريحانه بجمود… سيبيها دلوقتي هيا محتاجه تكون لوحده شويه وهتكون كويسه الصبح
غرام بزعل… بس ممكن تئذي نفسه
ريحانه..بجمود و تحاول ان تكون متماسكه ادام بنتها….. متخفيش هتوكن كويسه.. يالله روحي نامي عشان عند كليه بكره.. متشغليش بالك بعشق هتكون كويسه الصبح
غرام.. بس

 

 

ريحانه… قولت ايه روحي نامي وسيبي اختك لوحدها محتاجة تتكلم معا نفسها شويه
غرام بزعل ونظرت على باب غرفه عشق. و قالت… خاصر ياماما
اما عند مراد كان جاي ياكلم معا باباه في الصاله و قال للخدامه تاخد اكل لهدير
مراد.. مساء الخير
سيف.. مساءالنور… اقعد
مراد قعد و سال عن.مامته
مراد بستغراب… امال ماما فين
سيف.. اتصرف كئنك مش عامل حاجه ولا عرف
مراد و هوا ينظر للاسفل… يعني ليه زعلانه
سيف.. ليش انتا حسيت على دمك و رحت راضيتها لا ابدا
مراد بزعل.. انا اسف بجد
سيف بجديه.. قولي ليه
مراد.. اقول ايه
سيف نفس الطريقه… مراد انتا تقدر تكدب على الناس كلها الا انا اكدب على امك اخواتك اصحابك اما انا مش تقدر تكدب عليه او تخبي حاجه
مراد.. انتا عاوز تعرف ايه
سيف… انتا عارف انا عاوز اعرف ايه…عاوز افهم ازي كنت رايح بمهمه و يومين و ترجع عشان فرحك فجئة ترجع وانتا متزوج و كمان بتقول انك بتحبها
مراد بتنهيده… ماشيهقلك يا بابا بس مش دلوقتي
سيف.. اومال امتا
مراد… هقلك كل حاجه بس مش دلوقتي ممكن بكره او لعدو بس بحس نفسي اقدر اقلك انا هاجي عندك بنفسي واقلك كل حاجه
سيف.. ماشي ة انا بستناك امتا متشوف نفسك عاوز تقول انا موجود انا مش هضغط عليك و اكمل بنفس طويل…. وعشق هتعمل ايه
مراد ….. بابا انا عاوز عشق ومش متخلي عنها خالص انا عاوزها
سيف… اتنا عاوزه بس هيا ممكن مش عاوزاك و ابابها شوفت عمل ايه
مراد.. انا هحاول مهما حصل الفرح هيتم
سيف… اعمل الانتا عاوزه بس حط الكلمتين دول قدام عنيك اهم حاجه عشق متتئذيش و اوعا تفكر يوم تكسر قلب عشق و بابها بيكون راضي تمامآ ومش تخرج عن الطريق بتبقا تتكلم بادبك و احترامك انا ربيتك كدا ماشي
مراد… حاضر يا بابا مش هنسا الكلام دا
سيف.. اتكلم معا عشق و شوف ردا فعله ايه عشا وقت كانت هنا مقالت ولا حاجه انا خايف عليه لو جرالها حاجه انتا المسؤول الوحيد

 

 

مراد.. ان شاء الله تكون كويسه يا بابا و حاضر انا هتكام معاها
سيف شاف الساعه وكانت داخله على 11بليل قال
سيف… يالله روح نام و متنساش الكلام القولته
مراد.. ماشي تصبح على خير
و كل واحد راح الغرفه بتاعته
عند مراد دخل الاوضه باعته و الشاركته بها هدير و كان المفروض تكون عشق لكن حصل ما لم يكن بالحسبان
و لقه اطباق على طاوله وصط الغرفه فارغات و ابتسم 😊 عشان عرف ان هدير اكلت
فتح باب البلكون بهدوء عشان هدير متصحيش لكن صحت على صوت حركت في الاوضه و قالت بصوت خافت قليلآ
هدير.. انتا جيت
مراد مبتسم.. اه انا اصلآ كنت هنا بس كنت اتكلم معا بابا و جيت ليه انتي لسه منمتتيش لحد دلوقتي
هدير بخجل… كنت بستناك
مراد رفع حاجبه… ليه
هدير برضو بخجل وهيا ما زالت قاعده على السرير.. لا ولا حاجه بس كنت حاب اعرف اسماء العيله منك عشا بكره لما بنزل تحت اعرف اتكلم معاهم
مراد… بس.. وراح قعد جنبها و قال
مراد.؟. طب ياستي هعرفك على كل العيله… الست الجميله الحنونه الضربنتني بديها الجميلات دي بتبقه ماما و الراجل الجميل و العصبي حبتين دا يبقه بابا و اابنت المتحجبه دي اختي جوري و البنت الابسها مش فضفاض ولا لابسه حجاب دي بتبقا مرام اختي توئمي
هدير قاطعته بتفاجئ… انتا عندك توئم
مراد… اه يا يتي و بقا دا التكلم معايه اول ما وصلت دا فهد صديقي و دراعي اليمين.. و الجه يحوش ابويه عني معا فهد.. دا يبقا جاد اخويه توئم هوا وجوري
هدير… ماشاء الله انتو كلكم توئم
مراد … اه انا و مرام توئم و جاد و جوري توئم… كدا كفايه لحد دلةقتي اتاخر الةقت يالله نامي الساعه بقت 12بليل نامي ماشي
هدير بخجل… و انتا مش هتنام
مراد… لا مش عاوز انام دلوقتي نامي انتي و قالت تصبحي على خير و طفه النور و خرج على البلكونه و ماسك الفون بتاعه دون ان يسمع رد هدير وهيا بتقله و انتا من اهله
خرج هلى البلكونه و اغلق الباب خلفه و سند نفسه على السور البلكونه و هوا باصص لسماء و شايف النجوم و القمر بص للقمر جامد و قال

 

 

“”اركي القمري الذي يضيئ ضلمتي ليلآ و اراكي شمسي في الصباح و اراكي دليل حياتي و من يرشدني الى طريق الجنون اجل طريق الجنون ام بما يسميه البعض طريق الحب .. احبك لكن لا يمكنن البوح بذالك احبك كما لو ان حبك وُلد معي و اصبح جزء مني و لا يمكنني التخلي عنه احبك 💔” كلماتي عبير الزهور
و اكمل بنفس طويل جدآ…. اه. معرف ازي دا حصل و انا وانتي بعد ما بقا تقريبآ طريق واحد ازي افترقنا حاسس انك هبعدي عني وانا مش هقدر اتحمل دا خالص اه انا متعصب منك و مش عاجبني تصرفاتك و بتخانق معاكي دائما بس دا مستحيل يمحي حب سنين و برضو مش عارف اتصرف معا المصيبه الجديده دي …. و ضغط بعض الرقام اتصل برقم
لكن لم يجيب و اتصل من جديد و بقا بيتصل حتا بقا متصل اكتر من 15مرا و في المرا ال17 اجاب ذالك الرقم الذي اتصل به كثير
بقلم عبير الزهور
ياتره هيكون مين التصل بيه مراد كل دا التصالات

يتبع…

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *