روايات

رواية اعماني حبك الفصل التاسع 9 بقلم نور محمد

رواية اعماني حبك الفصل التاسع 9 بقلم نور محمد

رواية اعماني حبك البارت التاسع

رواية اعماني حبك الجزء التاسع

اعماني حبك
اعماني حبك

رواية اعماني حبك الحلقة التاسعة

فكمل كمال كلامه: انا صحيح سبتك ياحنان قبل عشرين سنه انتي وابني بس
كل ده كان علشانك انتي وحازم صدقيني الي حصل كونت مجبور عليه وكل
ده بدء لما إشتغلت عنه هو واخته منها لله
سكت كمال وفرت دمعه من عينه فمسحتها
فيروز بنته بحنيه: بابا انت بتعيط
ابتسم ليها كمال: لا ياحبيبتي مش بعيط
بص عليهم تاني وكمل: انا بعد ما اجوزت حنان امك ياحازم ربنا
كرمنا بيك علطول وانا كونت سعيد جدا بيك واسعد واحد في الدنيا كلها كمان كونت
بتكبر قدام عيني وانا شايف فيك دراعي وسندي العمر كله ومش
اتمنيت حاجه في الدنيا غير سعادتك انت وامك لاني محبتش في حياتي قدك انتي ياحنان
حنان غصب عنها دموعها نزلت لانها كمان محبتش حد قد
ماحبت كمال لانه كان ابن الجيران وحب طفولتها كمان
تهند كمال وكمل: بس كل ده اتغير في يوم واحد كان اسوء يوم في
حياتي كلها يوم مالقيتك تعبت مني اوي ياحازم وكونت مرعوب
اوي عليك فضلت الف بيك في كل مكان بس الدكتور قال
ان حالتك صعبه اوي ومحتاج عمليه بسرعه وكونت وقتها طفل يادوب
عشر سنين وتمن العمليه كبير اوي وانا مملكش حتي جزء منه فطريت
اروح لصاحب الشركه الي شغال فيها يسلفني المبلغ ده بسرعه بس الي حصل وقتها دمر حياتي فعلا من اليوم ده
فلاش باق قبل عشرين سنه
في شركه الحسيني كان يوسف الحسيني قاعد على مكتبه بهدووء وفجأه دخل عليه الموظف كمال
كمال بخوف:انا اسف يافندم اني دخلت
كده بس انا محتاج مساعدتك بسرعه ارجوك
رفع يوسف نظره ليه فكمل كمال:انا ابني بين الحياة والمو”ت يافندم ولازم
يعمل عمليه بسرعه فارجوك سلفني مبلغ العمليه بس وانا هسدده ليك ان شاء الله لو العمر كله
رد يوسف ببرود:عاوز كام..
كمال بفرحه وسرعه:ميه وخمسين الف جنيه انا عارف انه مبلغ كبير بس هسدده والله و
قال يوسف بسرعه:موافق هسلفك المبلغ ده كله وفورا كمان بس
كمال فرح جدا وكان هيطير من الفرحه بس وقفت فرحته دي على
اخر كلمه من يوسف فقال:بس ايه يافندم انا موافق بس انقذ ابني بسرعه
مردش عليه يوسف بس دخلت بنت في العشرين من عمرها لابسه
لبس شيك وعلى الموضه ووقفه جنب كمال وحطت ايدها على كتفه بدلع
نسرين بدلع:بس تتجوزني انا وتسيب الجربوعه بتاعتك دي للابد
بعد كمال بسرعه و غضب:انسه نسرين خدي بالك من كلامك مراتي مش جربوعه انتي الي جر..
وقف يوسف بغضب:انت هتشتم اختي قدامي كمان.. انا
لولا انها بتحبك واعترفت ليا بكده انا كونت قطع”تك ورمي”تك للكلا”ب يازباله
كمال بغضب:تصدق مفيش زباله في المكان ده كله غيرك انت و
واختك الدلوعه دي طول عمرك مدلعها زياده عن اللزوم واهو اخرها عاوزه
تخرب بيتي كمان لانها مريضه زيك
قرب منه يوسف بغضب ومسكه من هدومه:انا اختي ظفرها بيك وبعيلتك كلها سامع والي
هي عاوزاه وبتحبه تاخده بدون نقاش حتي لو كان ايه
بعد كمال ايده بقوه وغضب:ابعد عني.. انت واختك مجانين ومرضى كمان وانا
مش عاوز حاجه منك وحتي الشركه مش راجع ليها تاني الارزاق على الله
واللتفت علشان يخرج فجرت نسرين على اخوها بدموع:يوسف ارجوك اقنعه تاني انا بحبه اوي انا
اول مره احب حد كده وصدقني لو كمال مش اجوزني انا همو”ت نفسي
يوسف سمعها وارتعب على اخته لانه مش
ليه في الدنيا غيرها وهي بنته مش اخته بس
فقال بسرعه:استنى ياكمال عندك
وقف كمال فكمل يوسف:انت عاوز كام وتتجوز اختي وتسيب
مراتك وابنك اي مبلغ انا مستعد ادفعه فورا
بص عليه كمال بغضب:انا لو مال الدنيا كله مش هطلق مراتي او
ابعد عن ابني علشان اختك المجنونه دي
خلص كلامه وطلع بغضب بس تصنم مكانه لما سمع:تمام يبقى اكيد هتخاف عليهم مني لان
ممكن مثلا تسيب مراتك لوحدها في البيت يدخل حد ويته”جم عليا او
لا قدر الله ابنك يكون راجع من المدرسه تخبطه عربيه ويمو”ت وفي الاخر برضو هترجع لاختي بأي تمن
كمال بلع ريقه بخوف:انت بتهد”دني والا ايه
ضحك يوسف بشر:لا مش بهدد لان كلامي بنفذه علطول انا بس
بنصحك ياكمال تسمع الكلام وتاخد حق عمليه ابنك دلوقتي وبعد
اسبوع تطلق مراتك وتكون عندي في القصر لكتب الكتابك على اختي نسرين
باق
نزلت دموع كمال غصب عنه قدامهم لاول مره تشوفه حنان بالحاله دي
فقال كمال:انا سعتها كونت خايف اوي عليك ياحازم لان
الدكتور قال انك لازم تعمل العمليه بسرعه وانا من معايا حتي نصها وكمان كونت خايف اوي من
شر يوسف الحسني لاني عارف انه مجنون وممكن يعمل اي حاجه علشان اخته فطريت اجر”حك ياحنان واسيبك انتي
وابني صحيح لساني عجز انه ينطق كلمه الطلاق من حبي الكبير ليكي فكذبت عليهم زورت قسيمه طلاق علشان
يصدقو وعشت كمان في حزن ورعب عليكم من بعدي بس مش كونت هقدر اشوف حد فيكم يتأزي بسببي انا اسف
حازم رغم كميه الغضب من كمال بس حس بصدق كلامه وألمه من صوته وهو
بيتكلم فنزلت دمعه من عينه مسحها بسرعه قبل ماحد يلاحظ والغضب سيطر عليه من عيله الحسيني كلها
حازم بغضب:وفينه يوسف ده ومين البنت دي كمان
بص كمال على فيروز:دي تبقى بنتي واختك ياحازم هي صحيح كانت
لحظه ضعف وغل”طه بسبب نسرين والي عملته فيا بس انا مش
ندمان عليها لانها الحاجه الوحيده الحلوه الي طلعت بيها من عيلتهم كلها بس الي
ندمان عليه اني اشتغلت من الاساس عند يوسف الحسيني المجنون ده بس
الحمد لله ربنا اخد حقي منه لما عمل حادث هو واخته وما”تو سوى وعلشان كده رجعت تاني
فيروز نزلت دموعها على امها لانها مهما كانت
امها فقرب منها كمال وحضنها:انا اسف ياحبيبتي اني قولت حقيقه امك قدامك باطريقه دي بس
انا جنبك ومش هسيبك ابدا حتي شوفي حنان دي حنينه اوي وكمان
حازم انا واثق انه هيحبك برضو و
قام حازم بحده: انا مصدقك بس انا اسف بنتك مستحيل اتقبلها اختي عن ازنكم
خرج حازم بغضب وكمال بص في اثره بحزن فقربت
حنان من فيروز واخدتها في حضنها:متزعليش هو حنين اوي بس الحقيقه صدمته لانه
عاش بعيد عن ابوه سنين كتير فاعزريه يابنتي اكيد هيهدي ويتقبلك لانك
مش ليكي زنب في الي حصل كمان
كمال بص على حنان بحب وقرب وحضنها هي وفيروز:ليسه زي ماانتي مش تغيرتي ابدا ياحنان الدنيا كله
ابتسمت حنان بسعاده لانه لغايه دلوقتي منسيش كان بيناديها زمان بنفس الجمله (ياحنان الدنيا كله)
**************
وفي غرفه شمس **
دخل حازم بتعب وغضب فجرت عليه شمس بخوف
شمس بخوف:حازم انت كويس مش كده وليه كان صوتك عالي كده
حازم رفع عينه ليها واخدها في حضنه بتعب وتهند:مفيش ياشمس بابا رجع تاني بعد
السنين دي كلها وحتي مش قادر ازعل منه على انه سابني انا وماما زمان لانه طلع مظلوم زينا واكتر
شمس انصدمت من كلام حازم وحست بوجعه من صوته وكلامه فمسحت على ضهره برقه علشان يهدء شويه
شمس:اهدى ياحبيبي خلاص الي حصل حصل المهم انه رجع تاني لينا ياحازم
حازم بضيق:بس مرجعش لوحده ياشمس رجع معاه بنت من نفس العيله الي دمره عيلتنا زمان
شمس بصدمه:بنت ازي يعني قصدك اختك من ابوك
حازم بغضب:لا هي مش اختي ومستحيل اتقبلها اختي لانها
بنت الست الي خربت بيتنا واخدت بابا بعيد عننا زمان
بعدت عنه شمس ولمست خده برقه وقالت:بس ياحبيبي هي زنبها ايه في الي
حصل زمان مع بباك ياحازم مش تظلمها ارجوك
حازم بحده:انا عارف انه مش زنبها بس انا مش قادر اتقب…
سكت فجأه على صوت عالي وكان بباه بيتخانق مع حد خارج الغرفه فطلع جرى عليه
***************
في الخارج**
كمال بغضب:انت ازاي ليك عين تاجي هنا بعد الي حصل اطلع بره مش
عاوز اشوفك انت او امك في بيتي
مراد ببرود:انا هنا علشان فيروز بس ياجوز عمتي ومش هخرج من غيرها كمان
اجه حازم بسرعه وخوف:في ايه يابابا مين ده وعاوز ايه
مراد:انا مراد الحسيني ابن خال فيروز وعاوز اشوفها وده حقي لانها
حازم سمعه والدم جرى في عروقه فقرب منه ومسكه بقوه وغضب
حازم بغضب:ابن الحسيني وكمان جاي برجلك لهنا يازباله انا
هفرجك اذاي ابوك يعمل كده في ابويا زمان يابن الحيوا”ن
مراد اتعصب كمان اوي بعد شتيمه حازم لابوه فمسك كمان فيه بقوه
مراد بغضب:انت ازاي يازباله انت تشتم ابويا كده انا هعرفك ازاي تقول عليه الكلام ده
كمال خاف على ابنه حازم من شر مراد لانه بيفكره بيوسف ونفس عصبيته زمان فقرب بسرعه وفصل بينهم
كمال بحده:بااااس انت عاوز ايه يابن الحسيني انا
سبت كل حاجه ومش عاوز منك اي فلوس او املاك بس سيبنا في حالنا واخرج بره
مراد بضيق:انا قولتلك جيت علشان فيروز ومش هخرج من هنا بدونها
حازم:انت كمان بتتشرط في بيتنا طيب انا اختي مش
هتسيب بيت ابوها والي عندك اعمله يابن الحسيني
مراد بخبث لكمال:انا بقولك لاخر مره ياجوز عمتي فيروز ترجع
معايا برضاك احسن اخدها من هنا غصب عنك وانت عارف اني اقدر اعمل كده
كمال بضيق:انت بتهددني يامراد صحيح الي خلف مش مات يابن يوسف هو
مات وساب نسخه منه وهي انت بس انا مستحيل اسيب بنتي ومش
خايف منك او من نفوزك لاني عندي ابني حازم وهو سندي كمان
حازم فرح اوي بكلام بباه ومراد زفر بضيق واخد امه وتوجه للباب
مراد بضيق:بس افتكر ياجوز عمتي ان انت الي
اخترت وبكره تشوف هاخد فيروز من هنا ازاي
خلص كلامه وطلع بغضب وكمال زفر براحه بعد ما خلص منه الحمد لله
فيروز كانت بتسمع كل كلامهم من غرفه حنان فطلعت بعدها وجرت على بباها بخوف وحضنته بقوه
فيروز بخوف:بابا ارجوك مش عاوزه ابعد عنك تاني ارجوك
كمال:متقلقيش ياحبيبتي مش هتبعدي عني تاني ابدا
حازم كان شايف شكلهم مع بعض ازاي فقلبه رق عليها وقرب منهم بندم
حازم بندم:انا اسف يافيروز اني قسيت عليكي انتي صحيح مش كان ليكي زنب بس انا كونت متعصب اوي منهم مش اكتر انا اسف
فيروز بعد عن بباها وبصت عليه بتردد ففهمها حازم
وقال:تعالي متخافيش مهما حصل انا اخوكي وسندك العمر كله تعالي في حضني متخافيش
فيروز سمعته وفورا جرت على حضنه لانها محتاجه الامان ومفيش غير حضن اخوها حازم الي هتحس بنفس الامان فيه زي حضن بباها
وكمال كان بيبص عليهم بفرحه وبيدعى ربنا يديم السعاده دي بينهم
*************
وفي صباح اليوم التاني **
كان الكل متجمع على الفطار بسعاده لاول مره بعد سنين طويله
حازم بمرح:بس كده يابابا وبعد ماخلاص اعترفت لقلبي اني
بحبها اجيت وقولت لماما وكتبنا الكتاب علطول
كمال:انا فخور بيك اوي يابني وكونت طول الوقت اقول
البنت شمس هتكبر وتتجوز حازم ابني مش كده ياحناني
حنان بكسوف:طبعا كده ياحج
كمال بخبث:حج ايه بس دنا ليسه شباب ياحبيبتي قوليلي ياحبيبي احسن
حنان اتكسفت منه وحازم ضحك بصوت عالي عليه
حازم:وانا الي بتقولي عليا قليل اد”ب ماهو طلعت جينات وراثيه ياست ماما
كمال:اكيد ياحبيبي والجينات دي من جد جد جد جدك محروس باشا ال..
سكت فجأه على صوت جرس الباب فقام يشوف مين
كمال:حاضر جاي اهو اهدى شويه
كمال فتح الباب فلقى ظابط قدامه فبلع ريقه بخوف
كمال بخوف:افندم ياباشا أمر
الظابط:الامر لله حضرتك ده بيت المدام فيروز كمال البحيري
كمال:ايوه هو يافندم خير
الظابط:انا عندي محضر بإحضار المدام فيروز معايا لان زوجها مراد الحسيني طالبها في بيت الطاعه حضرتك
حازم خرج بقلق خلف بباه وسمع كلام الظابط وبعدها
قال حازم وكمال في صوت واحد:ايه جوزها؟؟!!!

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اعماني حبك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *