روايات

رواية أحفاد المنشاوي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ندا الشرقاوي

رواية أحفاد المنشاوي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ندا الشرقاوي

رواية أحفاد المنشاوي البارت الثالث والعشرون

رواية أحفاد المنشاوي الجزء الثالث والعشرون

رواية أحفاد المنشاوي
رواية أحفاد المنشاوي

رواية أحفاد المنشاوي الحلقة الثالثة والعشرون

اوس بصدمه /ماما
والده اوس وهيا تدعي مريم
مريم بحزن /اوس سامحني
نظر إليها اوس بجمود /لسه فاكره ان ليكي ابن اصلا
جنه مسكة ايد اوس /احمم ممكن ندخل جوه ونتكلم اتفضلي ياطنط
دخلوا جوه
اوس /لسه فكراني يامريم هانم مفضلتيش في الشوبنج والشغل والحفلات والسفر ليه
مريم بحزن /يابني انا عرفت غلطي وخلاص مش هسافر تاني وهستقر هنا وعاوزاك تسامحني
اوس /للأسف مش هقدر تعرفي اي عني هاااا تعرفي ان انا طلعت مهمه وانضر*بت بالنا*ر تعرفي اني قعدت في غيبوبه شهرين تعرفي اني عملت عم*ليه زرع قلب علشان اعرف اعيش كنتي فين انتي من كل دا ولا محمد بيه اللي كل حاجه الشغل وبس اما ابنه لا طبعا دي اللي فضلت معايا وشاور علي جنه دي اللي كانت معايا في كل حاجة دي اللي ظلمتها معايا وبرده فضلت جمبي
كانت مريم تبكي بغزاره علي ما حدث لابنها وهيا لا تعلم شئ
مريم /فرصه يااوس فرصه وحده
اوس سابهم وطلع بره
جنه قعده مش عارفه تعمل اي
جنه /دقيقه وحده ياطنط
وطلعت لاوس
جنه /حبيبي
اوس /انسي

 

 

 

 

 

جنه /يااوس سامح وادي فرصه بقا علشان خاطر جنتك
اوس بشرود /مش عارف
جنه /ياله يااوس بقا علشان طنط مش تزعل
اوس بخبث /وانا مين يصالحني
جنه /ياله يااوس
اوس /ياله
ودخلوا وطلع اوس غرفه والدته
اوس /ممكن ادخل
مريم /تعال ياحبيبي
اوس بحنان/انا مسامحك ياأمي
مريم بفرحه /بجد يااوس وضمته لحضنها
اوس بتاثير/حضنك وحشني اوي ياأمي
مريم /انت اكتر ياحبيبي اخيرا كا نفسي تسامحني قبل ما امو*ت
اوس وكفه محاصر وجهها/بعد الشر عليمي ياأمي
اوس /تعالي اوريكي قدر
وبالفعل اخدها لغرفه قدر
مريم /ما شاء الله تبارك الله جميله اوي بس ازاي وجنه حامل
اوس /دي قصده كبيره اوي قدر مش بنتي وبدأ يحكلها كل حاجة
مريم /ربنا يبارك فيكوا جنه بنت حلال وتستاهل كل خير
اوس فكر في صغيرته/فعلا
مريم /طب انا هقعد مع قدر عاوزتنطل لجنه انزل
اوس بخبث/تمام
وطلع نزل تحت كانت جنه قعده بتتفرج على التلفزيون
جنه /هاا
اوس /اتصالحنا لسه انتي بقا تصالحيني
جنه تصنعت عدم الفهم /اصالحك ازاي ياروحي
اوس /هقولك ياروحي
واخد منها رمود التلفزيون وشالها
جنه بخوف /هترميني في الpool
اوس بضحك /لا ياروحي هرميكي في قلبي
(اوفر اوي 😒)

 

 

 

 

 

طلع بيها اوس وصل للجناح ودخلوا
وهو يعبس في فتحه الروب
جنه /اوس
اوس دفن وجهه في عنقها يستنشق رائحتها الجذابه التي أصبح يدمنها
اوس بتوهان /ياعيون اوس
جنه /جعانه
عقد اوس حاجبه ورفع راسه ونظر إليها /انتي بتجوعي كل دقيقتين
جنه بغضب /هتعد عليا الاكل
اوس /طب شويه وتاكلي
جنه بخبث /لا جعانه دلوقتي
اوس بخبث ونظرات غير مريحه /طب ما انا جعان
جنه بفرحه /طب ياله ننزل ناكل سوا
اوس ورجعها مكنها /تؤتؤ انا جعان جنه مش اكل عادي
جنه بخوف مصتنع/عاوز اي
قرب اوس عليها وقل*ع التيشيرت وسكتت شهرزاد وذهبوا الي عالم العشاق
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في يوم جديد تشرق الشمس علي قصر رعد المنشاوي كانت اميره مستيقضه وتقرا كتابا مع فنجانا من القهوة
جاء رعد من الخلف واحتضنها
اميره بخضه /اي
رعد بحنيه/انا ياروحي
أميرة /حبيبي صاحي بدري
رعد نظر إليها قائلا /علشان حبيبتي قامت من جمبي ونظر إليها بحده قهوه ياأميره 6 الصبح
اميره /معلش حسيت اني مشتاقه للقهوة وبعدين انت مانعها عني بقالك كتير
رعد /طب هاتي الفنجان
اميره بصت بشكل طفولي تستعطفه/علشان خاطري اخر فنجان
رعد /هاتي
اميره /لا
رعد /هاتي

 

 

 

 

اميره /لا
رعد عرف انها بتعاند اخد الفنجان ورماه من البلكونه
اميره بصدمه /اي دا
رعد ببرود /علشان تبطلي تعاندي معايا تاني ياأميره ومفيش قهوة لمده شهر ونص سالمعه اتفضلي علشان عندك شغل
قهوة لمده شهر ونص سالمعه اتفضلي علشان عندك شغل
اميره /ماشي يارعد ودخلت المرحاض
رعد /ماشي ياأميرتي ويارب تبطلي تعاندي
فتحت اميره الباب
اميره /مش هبطل وقفلت الباب سريعا
وبعد مده تجهزت ولبست بنطلون واسع وعليه بلوزه جميله وطرحه مناسبه وشوز ابيض ونزلت
كان رعد قاعد بيشرب قهوه
اميره /حلال ليك وحرام ليا
رعد /اه
اميره /ماشي يارعد
وجت تمشي شدها رعد علي رجله
رعد /اميرتي زعلانه
اميره بخجل /رعد اوعي
رعد بستغراب /ليه
اميره /ابعد يارعد الولاد هينزلوا
رعد /ماينزلوا
اميره /ابعد طب اقعد علي الكرسي
رعد باصرار /لا
……… /اي ووه يابوب
رعد /بس يا حيو*ان
تميم /هو البيت دا كله بيهزقني
رعد /علشان مهزق
تميم /تسلم ياريس اوعي رجلك توجعك بس
رعد بسخريه /ملكش دعوه افضل شيلها العمر كله
تميم بتصفير/ايووووه ياجامد
رعد /قومي ياأميره قومي نمشي الواد دا هيمو*تني
وبالفعل قامت اميره وهيا تكتم ضحكتها علي أفعال تميم ورعد
اميره /مع السلامه ياقلب ماما
تميم /مع السلامة ياروحي
رعد /تجيب ليمون
فردوس /ايوه يابابي اعمل حسابي
رعد /لا كده كتير وشد اميره وطلعوا
بقلم ندا الشرقاوي
⚡⚡⚡❤️❤️⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡

 

 

 

 

عند كلية انس
…. /انس
انس /تاج
نظر إليها فكانت عيونها منتفخه من أثر البكاء
راح عندها
انس /مالك
تاج بدأت في البكاء /انت مش بترد عليا عاوز….. تسبني زيهم…. ليه ياانس وحضنته فاجاه
نظر إليها انس بستغرب من أفعالها لكن ضمها لحضنه وربت عليها بيده
انس /طب اهدي طيب انا اسف
تاج باسف /انا اسفه والله
انس غضب من نفسه انها زعق فيها /طب تعالي بس
واخدها وركبوا العربيه ومشي شويه ووقف
ومسك منديل ومسك وجه تاج وبدأ يمسح دموعها
انس /كفاية دموع انا اسف والله
تاج /لا انا اللي اسفه انا اللي غلطانه بس متسبتيش
انس نظر إليها قائلا بحب /اسيبك لو مو*ت لكن انا عمري ما هسيبك ينفع كل الدموع دي بقا
تاج نظرة اليه ولك ترد
انس /طب انتي مروحتيش الكلية
نظرت اليه قائله /لا مروحتش جيت عليك انت
انس /طيب نروح نفطر نشوف هنعمل اي ونتكلم
وبالفعل راحوا يفطروا وخلصوا وطلبوا الشاي
انس /انا لما قولت البلوزه ضيقه كان عندي حق ولا لا
نظرت تاج في الأرض
انس /احنا بنتكلم ونتناقش ياريت تردي
تاج /صح
انس /طيب يبقا البلوزه دي متتلبس تاني ابدا سمعتي
تاج /حاضر

 

 

 

 

 

انس /مالك بقا ياست البنات
تاج /انا كان عندي صحبه وحده بس لكن ما*تت بعد ما المر*ضمها عليها كانتي صحبتي واختي وكل حاجه ومن بعدها رفضت اكون اي صداقة تانيه لحد ما انت قربت مني بس هيا وحشتني اوي
انس /ربنا يرحمها ويغفر لها
تاج /يارب
انس /تعالي نقضي اليوم سوا واللي فيه الخير يقدمه ربنا
بقلم ندا الشرقاوي
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
كان مالك قاعد في مكتبه استلم شغله
مالك /روحتي الكليه
خديجه /لا مش عاوزه اروح مكسله

 

 

 

 

مالك بستغراب/اشمعنا اول مره اعرف انك كسوله علي طول بتكوني نشيطه
خديجه /عادي وبعدين احنا سهرنا امبارح لساعه 2 ولا صليت الفجر ولا عرفت اصحى
مالك بضحك /حقك عليا انا معلش المره الجايه نسهر ل3
خديجه بغضب/مالك
مالك بغزل/ياياعيون مالك انتي
خديجه /اقفل يا مالك شوف شغلك
مالك /انتي احلي شغل
خديجه /اقفل يامالك
مالك /لو قفلت مش هرن تاني
خديجه بمزح /خلاص خليك
مالك بحنان /لا ياروحي روحي انتي شوفي هتعملي اي وانا هكمل شغل ونتكلم لما ارجع
خديجه /تمام في رعايه الله
مالك /باي ياروحي
قفل مالك مع خديجه وكمل شغل
وبعد شويه جاله مسچ وكانت صوره في وضع مخل مش كويس
…… حبيت اوريك المدام وهيا في حضني اه انت مشوفتهاش من زمان حبيت اورهالك بس وهيا في حضني
مالك/……

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أحفاد المنشاوي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *