روايات

رواية هوا عشقي الفصل الاول 1 بقلم ملك وائل

رواية هوا عشقي الفصل الاول 1 بقلم ملك وائل

رواية هوا عشقي البارت الاول

رواية هوا عشقي الجزء الاول

رواية هوا عشقي الاول
رواية هوا عشقي 

رواية هوا عشقي الحلقة الاولى

سليم:يا مريم
مريم:نعم ي روح مريم
سلي:ممكن ي مريم تجبيلي شيبسي
مريم:عيوني ليك
سليم:بسرعه بق
ده سليم اخوا مريم الوحيد عندو ٥ سنين ذكي وشاطر وجميل بيحب مريم اوي لان هي عوضتوا عن اموا وابوا…
مريم:عندها ٢٠ سنه رقيقه وبتحب سليم اوي وهي في كليه فنون ودي اخر سنه ليها
مريم:حاضر يا قلبي
سليم:مريم ممكن توديني عند بابا وماما
مريم بحزن:حاضر بس انت لسه تعبان مينعش تخرج من البيت
سليم بحزن:بس هما وحشوني اوي
مريم:طب كل انت بس وخف بسرعه وانا اخدك كل يوم موافق
سليم:موافق
فلاش باك
ابو مريم واموا مريم اتوفوا في حدثت عربيه هما اتوفوا وكان معاهم سليم بس سليم وشوا اتش.وه وكان في حر.وق من النار عشان ملحقوش يطلعوا قبل ما العربيه تتح.رق ملحقوش غير سليم بس
باك
وهما دلوقتي عايشين مع عمهم في البيت بتاعوا
كانت مريم نازله علي الكليه وكان سليم قاعد بيلعب فوق راح عموا مسكوا وقالوا تعالي اخدك واديك المراجيح
سليم: بجد يا عموا
محمود بخبث: اها بجد يلاا
ونزلوا وكانوا ماشيين وفجأه العربيه وقفت ونزل عم سليم واخد سليم وقولوا خليك هنا هروح اجيب حاجه بس خالي معاك الورقه دي واي حد تشوفوا ادهالوا
سليم: حاضر يا عمو ممكن طلب
محمود: مش وقتوا انا همشي وانت خليك هنا
سلي: حاضر
فضل سليم واقف لحد ما المغرب اذان ولسه عموا مرجعش تاني قعد وفضل يعيط هوا كان جعان اوي ووشوا وجعوا عشان كان واقف في الشمس كتير الج.روح اللي في وشيوا نزلت د.م كتير وهوا معهوش المرهم بتاعوا
عند مريم
مريم: سليم حبيبي انا جيت
لا رد
مريم: سليم انزل انا تحت
لا ر
مريم: يا سليم انا تحت انت نايم ولا ايه؟
طلعت اوضته وفتحتها وملقتهوش فضلت نزله تشوفوا في كل مكان ومكنش موجود راحت بسرع طلعه بره وفضلت تبص وخلاص مكنتش لقيه خالص ولقيت عمها بيقول …
محمود: متتعبيش نفسك خالص مش هتلقيه سليم دلوقتي بقي في الجنه
مريم بعيط: انت عملت ايه سليم فين
محمود: بصي انا مش هقولك انو ما.ت بس انتي لو مسمعتيش الكلام واللي هقولهولك دلوقتي مش هتعرفي سليم فين
مريم: انت عاوز ايه؟
محمود: عاوز الڤيلاا والشركه
مريم: طيب وانا هعيش ازاي انا واخويا
محمود: مش لمه تلاقيه الاول
مريم: اها هلاقيه وهعرف هوا فين وهبلغ عنك
محمود: طب ولو وريتك صورتوا دلوقتي وشكلوا عامل ازاي بصي بعينك وكانت صورت سليم و الد.م مغرق وشوا من الشمس
مريم: انت انت عملتلوا ايه سليم فين
محمود: هاتتنزلي عن الحجات اللي قولتلك عليها ولا اخوكي يم.وت ؟
مريم: طيب طيب بس تقولي هو فين
محمود: التنازل الاول
مريم بدموع: حا حاضر هات ورق التنازل
وفعلا محمود كان معاه الورق ومريم اتنزلت عن كل حاجه في وسط دموعها وعياطها
محمود: وبكدا اقدر اقولك
مريم: تقولي ايه
محمود: اطلعي بره ومشوفش وشك هنا تاني فهما
مريم: انت بتقول ايه
محمود: زاي ما سمعتي دلوقتي البيت بيتي انا واختار اللي يقعد فيه واللي ميقعدش فيه .
مريم بدموع. طب سليم فين عشان خاطري قولي
محمود: بره
مريم بعيط. علشان خاطري ومش هتشوف وشي تاني
محمود: طلعوا الزبا*له دي بره
مريم وهما بيشدوها وهي بتقوم وبتعيط وبتقول
مريم: قولي هوا فين بس حرام عليك قولي ومش هتشوف وشي بس اخويا عاوزه اخويا
وطلعوها بره وقفلوا الباب وهي فضلت تعيط
عند سليم كان قاعد بيعيط وحاطت راسوا جوا رجلوا وبيعيط
ادهم: مالك يا عسل بتعيط ليه ومين مزعلك وفين بابا وماما ؟
سليم بعيط: ماما وبابا ما.توا وعمي جبني هنا وقالي خد الورقه دي قالي هيجب حاجه وهيرجع تاني يخدني بس مجاش
ادهم: طب وريني الورقه كدا
ادهم مسك الوارقه وكان مكتوب
.. الي يلاقي الولد ده يخدوا انا مش قادر علي مصاريفوا
ادهم اتصدم وبص لسليم وقالو تعالب
ادهم: انت اسمك ايه
سليم: سليم
ادهم: طب تعالي معايا هات ايديك كدا
سليم مسك ايد ادهم وادهم قرر يخدوا وكدا كدا هوا معهوش حد في البيت يعني
نتعرف
_دا ادهم السيوفي السيد عندوا28سنه باباه ومامتوا منفصلين ف قرار يعيش لوحدوا…
مريم: قامت وفضلت ماشيه تدور في كل مكان وتبص بس مفيش اي نتيجه
وسليم روح مع ادهم ادهم اكلو وجبلوا اكل ولمه شاف وشوا اخدوا لدكتور والدكتور ادالوا علاج وكانت الدنيا تمام ولحد ما روحوا وكان ادهم قاعد وسليم قاعد معاه
سليم: ممكن طلب
ادهم: قول
سليم: عاوز اروح لمريم
ادهم: مين مريم دي
سليم: اختي
ادهم: طب انت اسمك ايه عشان اعرف اجيبلك اختك
سليم: اسمي سليم السيوفي السيد
ادهم: بصدمه نعم……

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هوا عشقي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *