روايات

رواية حب من أول نظرة الفصل التاسع 9 بقلم دينا محمود

رواية حب من أول نظرة الفصل التاسع 9 بقلم دينا محمود

رواية حب من أول نظرة البارت التاسع

رواية حب من أول نظرة الجزء التاسع

حب من أول نظرة
حب من أول نظرة

رواية حب من أول نظرة الحلقة التاسعة

حور:واه نسيت اقولك انا مش ملك حد يا أستاذ أدم عبدالله السيوفي
ادم وقف العربيه فجأه ونزل منها ولف عند الكرسي بتاع حور
ونزلها ولصقها في العربيه لدرجه ان حور كانت حاسه ان ضهرها هيتكسر
ادم وهو دايس علي ايد حور:انتي ملكي لوحدي وانا بس إلا تحكم فيكي واقولك تعملي اي ومتعمليش اي انتي سامعه
وقال اخر كلمه بصراااخ
حور بعياط وصريخ: انا مش ملكك انا خطوبتي بعد يومين لو ملكك كنت عملت حاجه عشان توقف الخطوبه لكن خلاص هكون دبلت راجل تاني في أيدي
ادم من غير اي مقدمات قبلها بهدوء وكانها حاجه ثمينه
بس افتكر انها هتكون لحد غيرو داس علي سفيفها اكتر
حور فضلت تخبطو علي صدرو عشان يبعد عنها
ادم بعد عن حور
ادم بتحزير:انتي ملكي انا والخطوبه دي مش هتستمر انتي فاهمه
حور بعياط وصريخ: لاء مش فاهمه يا ادم ومش هنهي العلاقه دي وهستمر معا وهتجوزو واعيش معا مش هنهيها يا ادم
ادم مسك ايد حور بغضب وقال
ادم بغضب:انتي بتقولي اااااي ها سمعيني قولتي اي هتنهيها ياحور إذ كان بمزاجك او غضب عنك
حور بعياط:مش هنهيهاااا مش هنهيها انت سمعني ………….
وصلني البيت
ادم:لا هنروحي الجامعه انهارده اول يوم
حور:لاء عايزه اروح البيت هتوصلني ولا أخد تاكسي
ادم ركب العربيه وحور ركبت جنبه ومشيو
حور طول الطريق كانت شارده بس قطع شروده ادم
ادم:يلا انزلي
حور: لي
ادم بسخريه: وصلنا يلا انزلي

 

 

حور نزلت من العربيه وطلعت ؤضتها بسرعه واترمت علي السرير وفضل تعيط وتصرخ بس كانت كاتمه شهقاتها في المخده
حور بعياط:انا ةخطئت اما حبيتو احتئت انا خلاص هنسا وهطلعو من قلبي
حور من كتر العياط نامت
بعد مرور وقت قليل
حور صحيت بصت ف الساعه لقت الساعه 6
حور قامت دخلت الحمام اخدت شور دافئ عشان تفوق ولبست بجامه ورفعت شعرها كحكه بشكل عشوائي وخلصت ونزلت راحت مكتب عمها وخبطت علي الباب
عبدالله: اتفضل
حور دخلت
عبدالله بابتسامه: تعالي يابنتي اقعدي ها عاوزه حاجه
حور: عمو انا مش عايزه انهي الخطوبه بعد م تتم
عبدالله بابتسامه:انتي بتتكلمي بجد
حور:اه فكرت ولقيت ان عادل انسان كويس ومحترم
عبدالله راح واخد حور في حضنه
عبدالله: ماشي ياحببتي روحي انتي لو هتنامي وبكره هتروحي تشتري كل ملتزمات الخطوبه
حور طلعت من المكتب بس لقت ادم بس ادم كان بيبصلها ببرود وحور بتبصلو بصت ألم وحزن
حور ثابته وطلعت ؤضتها وآدم دخل المكتب ل ولده
ادم:حور كانت عايزه اي يا بابا
عبدالله بابتسامه:حور وفقت

 

 

ادم بأستغراب: علي اي
عبدالله:وفقت علي الخطوبه ومش هتنهيها
ادم بصدمه وغضب:اااي هي قالت كده
عبدالله:ايوه
ادم:ماشي عن اذنك
ادم خرج من المكتب وراح ؤضه حور وفتح الباب بغضب وقفل الباب بغضب جامد اوي بس في نفس الوقت حور كانت بتاخد شور في الحمام واتخضت اما سمعت صوت الباب
حور طلعت بسرعه من الحمام ونسيت انها لبسه الروب
حور اول م طلعت اتصدمت من غصب ادم
وادم بص علي حور اتصدم من جمالها وفضل يقرب منها لحد م لزقها في الحيط
حور بصدمه: انت بتعمل ايه اطلع بره
ادم: مش هطلع هتعملي اي يعني
حور بعياط: هصوت وهلم كل ال ف البيت
ادم بيمشي ضهر ايدو علي وش حور قال
ادم:مش هيسمعك حد بابا خرج والباقي في حافلة
حور بصدمه: ااااي ادم أرجوك ابعد عن ابعد
ادم قرب جامد وقبلها في رقبتها وقال
ادم:مش هبعد ومش هتكوني لغير انتي ليا لوحدي والخطوبه مش هتم سامعها
ادم قرب وغرام أسنانه في رقبت حور
حور بعياط:ادم ابعد عن انت بتؤلمني ابعد عن ارجوك
ادم رفع وشو ل حور وكان شكلها حلو بعيونها الحمرا وبعض الخصلات من شعرها علي وشها كان شكلها فوق الجمال
ادم بص علي شفتيها وفضل يقبلها بعنف حور حولت تبعد عنو بس ادم م اتحركتش
ادم بهمس بين شفيفها:انتي ليا لوحدي والخطوبه دي هتنهيها سامعه

 

 

ادم راح ؤضه وحور وقفت مصدومه
حور قعدت وفضلت تعيط
حور بعياط وصريخ: غبييه عبييييه لي سبته يعمل كده لي موقفتوش
حور من كتر التعب نامت مكنها
في صباح تاني يوم
في ؤضه ادم
ادم صحي ودخل الحمام أخد شور بارد وخرج لبسه تشرت نبيتي وبنطلون أديداس عشان يوم إجازته قرار انه يقضيا في البيت
في ؤضه حور
حور صحيت ولقت نفسها نايمه في نفس المكان الكانت قاعده في امبارح بعد مخرجت من الحمام
حور قامت اخدت شور دفئ وخرجت ولبسه فسات اسود وفي نقشه بسيط لونها ابيض وتركت شعرها ينسدل علي ظهرها
حور خلصت ونزلت تحت وسألت ام محمد علي عمها
حور:ام محمد هو فين عمو
ام محمد: في الجنينه
حور طلعت تشوف عمها في الجنينه بس كان قاعد ومعا ادم حور راحت ل عمها من غير م تبص نحيت ادم
حور:صباح الخير يا عمو
محمد بابتسامه: اهلا بعروستنا الجميله صباح النور يا حبيبتي
حور بابتسامه: عمو ممكن اطلب طلب
عبدالله: طبعا اطلبي كل النفسك فيا
حور: كنا عايزه اخد صحبتي معايه وانا بشتري حاجات الخطوبه
عبداللع:ماشي يابنتي خلي السواق يوصلك ليها وبعدين للمول
حور بفرحه: حضنت عمها وقالت شكرا ياعمي
حور راحت للسواق وقلتلو علي عنوان ندا
بعد القليل من الوقت حور وصلت عند بيت حور
حور نزلت من العربيه وطلعت وخبطت علي الباب وسمعت صوت ندا
حور:الحمدلله ان هي موجوده

 

 

ندا فتحت الباب
ندا بصدمه: حور!
حور بابتسامه: ندا وحشتيني اوي
حور وندا حضنو بعض كتيرررر لكن قطعهم صوت سيف
سيف:مين عندنا
سيف بصدمه:حور!
حور بعدت عن ندا وراحت ل سيف وحضنتو وسيف حضنها اكتررر
حور:وحشتني اوي اوي يا سيف
سيف:وانت كمان وحشتيني اوي اوي
حور بعدت عن سيف وقالت
حور:خالتي سوسن فين
ندا:خرجت تشتري طلبات للبيت …….قوليلي بقا عملتي
حور حكت باختصار
ندا بصدمه: اي خطوبتك بكره
ندا بصدمه: انت هتتخطبي
حور بزعل:ايوه يلا عشان منتاخريش
ندا:ماشي هدخل البس واجي
بعد دقايق ندا خرجت
ندا:يلا
ندا وحور مشو بس وقفهم صوت سيف
سيف: استنو اوصلكم
حور: متتعبش نفسك عمي بعت معايا السواق
سيف:ماشي
حور وندا خرجو راحو محلات كتيررر بس حور مش عجباها حاجه
بس لفت انتبها فستان جميلل حور وندا دخلو عشان حور تقيس الفستان
حور دخلت تقيس وخرجت عشات توريا ل ندا

 

 

ندا اول م شافت حور اتصدمت
ندا بصدمه: اااي ده
حور:اي وحشه
ندا:يخربيت جمالك حلو اووووي
حور بابتسامه: حلو بجد
ندا:مش حلو بس ده تحفه
حور:ماشي انا هدخل اغير
ندا:ماشي انا هستناكي بره
حور:ماشي
حور دخلت عشان تغير فستانها وبعدين راحو محل احذيه وبعدين السواق أخد حور وندا ووصلو ندا بيتها وبعدين حور روحت البيت
حور دخلت لقت ادم قاعد مع عمها ولدتو ويارا
حور بهدوء: سلا م عليكم
عبدالله بحنان:اشتريتي كل حاجه يابنتي
حور:ايوه ياعمو اشتريت كل حاجه
عبدالله:ماشي ياحببتي اطلع انتي ارتاحي عشان وراكي بكره يوم طويل
حور:ماشي تصبحون على خير
حور طلعت ؤضتها ودخلت اخدت شور ولبست بجامه ونامت من التعب
_____________
فس صباح تاني يوم
في ؤضه حور
حور صحيت مفزوعه من الميا الكبت عليها
حور بصت علي الشخص العمل كده كانت ندا
حور بعصبيه: اي ده هو في حد يصحي الناس كده
ندا بضحك: ههههههه اه انا وبعدين هو في حد يكون خطوبته بعد كم ساعه ويكون لسه نايم لحد دلوقتي يلا يلا قومي ورانا شغل كتير
حور بنعاس:ماشي سبيني انام خمس دقايق بس
ندا: حووووور يلا قومي
حور:خلاص اتكتمي انا صحيت امشي من وشي
ندا:ماشي
حور قامت دخلت الحمام واخدت شور دفئ وافتكرت انها هتكون لشخص غير ادم شخص عمر م قلبها دق لي
حور فضلت تبكي في صمت لكن قطع الصمت ندا
ندا:اي ده انتي هتفضلي اليوم كله جوه يلا اطلعي اليوم هيضيع مننا
حور بتمسح دموعها:خلاص ماشي جايه
حور قامت لبست الروب بتاعها وخرجت من الحمام ولقت ندا قاعده من بنتين متعرفهمش
حور بأستغراب: مين دول
ندا:دول البنات الهتجهزك يلا اجهزي مفيش وقت
البنات بداو تجهيز في حور وحطولها الميك آب الارتست ولبست فستانها الجميل وتسريحة شعرها كانت تشبه الحوريات والبنات فضلو يتكلمو عن جمالها
وندا جهزت وكانت جميله اوي

 

 

الباب خبط وندا راحت تفتح الباب لقت شب وسم جداا
ندا بأستغراب: مين
ادم ببرود:انا ادم ابن عم حور
ندا:اهلا وسهلا محتاج حاجه
ادم:لاء بابا بيسأل حور خلصت ولا لسه
ندا:اه خلصت
ادم:ماشي
ادم نزل وشوايه وعبدالله طلع عشان ياخد حور
عبدالله بابتسامه: اي الجمال ده
حور بخجل:شكرا ياعمو
عبدالله قابل راس حور وخدها ونزل
اشتغالت موسيقي هاديه واطفت الانور وكان الضوء علي حور وعمها
ادم كان واقف بيتكلم من شخص في شغل بس اما النور انطف بس علي السلم ولقي حور كانت جميله جداااااااا
وخطفت قلبو ب فستانها وتسريحة شعرها وميكاجها
حور اول م وصلت اخر السلم لقت عادل بشكله الوسم
سلم عبدالله حور ل عادل
وقتها عادل رفع ايدو عشان حور تمسك ف ايدو وراحو قعدو علي الكوشه
حور بصت علي ادم لقتو واقف قدامه بس بعيد شوايه واقف بشكله الوسيم الجزاب
بعد وقت بسيط جاء تلبيس الدبل
عادل لبس الدبله ل حور وقابل اديها بس حور سحبت اديها بسرعه
وقتها ادم كان بيبص ل حور ب غضب وشر طاير من عنيه
وقتها ادم مكنش قادر يتحمل
ادم:…………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب من أول نظرة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *