روايات

رواية ملاحقة الماضي الفصل الثالث 3 بقلم لمياء نبيه

رواية ملاحقة الماضي الفصل الثالث 3 بقلم لمياء نبيه

رواية ملاحقة الماضي البارت الثالث

رواية ملاحقة الماضي الجزء الثالث

رواية ملاحقة الماضي الحلقة الثالثة

سماح :جوزك دا يبنتي مفيش غير حل معاه بعد ما عايرك بالماضي يانور مع أنه ميعرفش اي السبب وراه دا اتجوز عليكي
نور :اي الحل ياماما
سماح :تطلقي منه
نور : أطلق ازاي ياماما وبنتي هتتربي ازاي تربيه سويه
سماح بصت لحور بنتي وكانت بتلعب مع بابا : بنتك هتتربي هنا يا نور أحسن أن يجي بكره و تكبر وتفهم أن باباها بيقول علي امها حاجات ملهاش ذنب فيها
نور :يماما بنتي بتحب باباها وانا مقدرش اعمل كده صدقيني
سماح :يابنتي جوزك اتجوز عليكي
نور :يمكن ياماما هيا اللي لفت عليه أو عملت حاجه ليه
سماح :يابنتي دا بيقولك بحبها و اتجوزتها وخلف منها في حاجه أكبر من دي دا قال كلام عليكي
نور :يمكن غصب عنه بعد ما وجهته ياماما
مش عارفه كنت بدور لي علي اسباب للدرجادي هو انا خايفه فعلا علي بنتي ولا بحبه
سماح :انتي بتقولي اي يابنتي يااه يا حور كتير قولتلك ملكيش دعوه بحد أنت السبب في كل دا
نور :يووووه يماما خلاص اللي حصل حصل وقتها أنا تعبت بجد
سماح :اللي حصل حصل بس عواقبه لسه
قمت من مكاني مبحبش افتكر الماضي دا بجد وبصيت لحور :يلا ياحور تعالي حور جت ووراها بابا
جه بابا ابراهيم :في اي يابنتي مالك اديقتي لي وراحه فين ووخده حبيبه جدها
سماح :سيبها يا إبراهيم لما حد يحملها غلطها او يقولها حقيقه بتوجع
مقدرتش امسك دموعي :حقيقه اي أنا كان ذنبي اي انا دفعت عن زميلتي علشان سمعتها قولت ياجماعه البت مش بتكلم منا عارفه انها كانت بتحبه أنا هعمل اي يعني الولد مسبنيش كان هو وأصحابه يطلعوا كلام عليا ومجاش في بالي أنه كدا وهيطلع عليا اسم و حاجات كتير فجأه الذكريات كلها شرفت في دماغي بدأت تدور ودماغي تدور معاها مسكت دماغي
سماح :مالك في اي
بدأت اتكلم نور: أنا تمام هاتي ايدك يلا ياحور علشان نمشي والدنيا.بدأت تسود و فجأه الرؤيه اختفت وكل اللي سمعته صوت ماما وبنتي وبابا وهما بينادوا وبعدين مسمعتش حاجه
بدأت افتح عيني ببص حوليا دا اوضتي بالله وحشاني قوي سمعت صوت بابا ومحمود بره بيتخانقوا
بابا :انت ازاي تعمل كدا
محمود :عمي اظن الشرع والقانون دا حقي
بابا مسك محمود من باقه القميص :بس مش من حقك تكسر قلب بنتي
محمود :دي مراتي وأم بنتي ومحدش ليه يدخل بنا
فعليت صوتي
نور :حور الباب اتفتح ولقيتهم كلهم جم وبنتي جت تحضني
حور :ماما فاقت
محمود :يلا ياحبيبتي بيتنا
ابراهيم :قولتلك بنتي مش هتخرج من هنا
محمود :يلا يا نور علشان نروح ونتعشا علشان حور وراها مدرسه بكره
ابراهيم :أنا مش بكلمك
قمت وبصيت ليهم نور : محمود سيبني مع بابا
محمود طلع بصيت لبابا يابابا أنا هروح مع محمود
ابراهيم :بتكسري كلمه الوكيل يا نور
نور :مش قصدي يابابا بس انا اول ما اتجوزت قولتلي كلمه وحده بيتك واهلك هما محمود والبيت وعيوني دمعت
ابراهيم :صدقيني يابنتي لو مشيتي معاه والله ما هيحترمك ولا هيقدر أنا بحافظ علي كرامتك
نور :أنا هعرف ارجعها يابابا واحافظ عليها بس دلوقتي أنا مروحه سامحني
وطبعا قبله خفيفه علي أيده فأخدني في حضني و حضنت ماما و بابا اخد حور في حضنه
ابراهيم :هتوحشيني اوي ياحور
حور :وانت كمان ياجدو وباست بابا
ابراهيم :الله دي الجنه دي وضحك
طلعت ومحمود اخدني ومشينا فتح بابا الشقه دخلنا غيرنا وحور كمان وجهزت العشا
محمود :مش قولتلك متقوليش حاجه لحد عجبك اللي حصل واي اللي زعلك خلاكي يغمي عليكي
كملت وكأني مسمعتش وبصيت لحور اجبلك تشربي
حور :لا ابتسمت
نور :ماشي يا حبيبه قلب ماما
محمود :أنا مش بكلمك
نور :معلش مكنتش مركزه كنت بتقول اي
محمود :حور الحركات دي مش عليا اي خلاكي تتكلمي
نور :اهلي وانا حره معاهم
محمود :تمام ياحور اعملي حسابك بكره ساره جايه هي وابني
نور ابتسمت :تنور
بصلي بأستغراب وقام بصيت ليه وابتسمت
صحيت الصبح حضرت الفطار ليا وحور حطيت ليها الكورن فليكس
وفطرت وغسلت الاطباق لقيته صحي.
محمود :فين الفطار
نور :فطار اي
محمود :الفطار يانور
نور :اه لا مهو النهارده مفيش فطار فيه غدي مش ساره جايه
محمود :نور
نور قربت منه وحوطت بايديها رقبته:نعم يا حبيبي
محمود :هو في اي
نور ابتسمت :في اي
محمود :مفيش أنا داخل اجيب لبسي اخد شاور وهجبها
نور :تمام ياحبيبي
جيت امشي حسيت بطني وجعاني ودخلت الحمام وبدأت اتقئ
حور :ماما مالك
لقيت محمود جاي :مالك انتي كويسه وبدأ يقومني
نور :ايوا أنا تمام وفجأه الدنيا بدأت تسود واغمي عليا تاني
بفتح عيني لقيت الدكتور
نور :في اي حصل اي
الدكتور ابتسم:مفيش حاجه يامدام
محمود :ها يادكتور هيا مالها
الدكتور :مبروك المدام حامل في الشهر الاول
نور بصدمه :حامل

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملاحقة الماضي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *