Uncategorized

رواية البدر العاشق (صراع قلب) الحلقة السابعة 7 بقلم سما محمد

 رواية البدر العاشق (صراع قلب) الحلقة السابعة 7 بقلم سما محمد

رواية البدر العاشق (صراع قلب) الحلقة السابعة 7 بقلم سما محمد

رواية البدر العاشق (صراع قلب) الحلقة السابعة 7 بقلم سما محمد

ولاكن بدر كان بدخله بركان من المشاعر يكنه لي تلك التي سرقت قلبه وعقله نعم ففي نظره عينيكي حبيبتي أرى السكينه والهدوء ينعم قلبي بالدفئ وبي احتضاني لكي كأنني املك العالم بأسره لا يهمني احد اخر ولاكن ينقص شئ وهو انني لازلت عند وعدي لي ابيكي وتعمق أكثر بالنظر الي عينيها الساحره ولم يشعر بنفسه إلا وهو يرتوي من شفتيها وسارح في غيهب الحب معاها
اما بحر وجدت بدر يقترب منها ويضع يديه في شعرها مقربه اليه ويقبلها بي اشتياق ولهفه عاشق ولاكن هذه المره ايقظها عقلها فا هبت واقفه لتفصل قبلته لها وهمت لي تضربه بي القلم
بدر وتدرك ما حدث لي يوقفها عن ماكانت تنوي ويمسك يدها وقال انا اسف يابحر انا عملت كده من خوفي ولهفتي عليكي انا بحبك
بحر واشتعلت في قلبها نار منه وتذكرت انه تزوج في اليله الماضيه انه الان زواج چودي صديقتها المقربه او التي كانت كذالك حتى تزوجت من بدر فا ثارت عليه و بي كلتا يديها ضربته على صدره لي يكون بعيد عنها وقالت ايه يابدر وفر كلامك لنفسك انت عايز ترضى نفسك على حسابي انا والغلبانه مراتك عارف لحد امبارح بس كنت مصدقك لما وعدتني انك ليا وان انا ليك لحد ما كنت رايح تلغي الفرح ها ايه اللي حصل ها العروسه احلوت في عينك الفرغه فا اتجوزها وعملت فرحك اللي المفروض زاى ما قولت ليا انو انا الي أحق بيه وان انت وقلبك ليا ولا انت عايز تاخد كل حاجه بس احب اقولك انك غلطان مهما كنت بحبك عمري ابدا ما اخون صاحبت عمري وعمري ما اسمحلك تستغلني ابدا وا قبل ان تكمل حديثها قاطعه
بدر بي قبله اسكتتها ولاكن هي حاولت التملص منه ولاكن لم تقدر على على ذالك فاشتان الفرق بينه وبينها فاهي بالنسبه له طفله وهو ضخم البنيه وعريض المنكبين شخص صاحب بنيه ضخمه
وابتعد عنها فجأه وهي تلهث تلتقط أنفاسها قائلا علشان تبطلي كلام بقى وتسمعيني تبطلي تقاطعيني فاهمه جائت لتتكلم وضع يده على شفتيها قائلا كل ما تقاطعيني هعتبرها دعوه منك علشان اعمل كده تاني وانا معنديش مانع أبدأ ورفع يده من على فمها وقال ها كنتي عايزه تقولي ايه
بحر وجائت لتنطق ولاكن لمحه نظره مكر في عينى بدر فا ارتبكت ووضعت يدها على فمها كي لا يقبلها مره اخرى
بدر شطوره يا بحري اسمعي بقى يا بنت قلبي بصي انا اللى حصل اني روحت الغي الفرح وفهمت المالكي باشا انه بيتلعب عليه وعرفته انو اللي بيحصل غلط بس لقيت مندور أشهر سلاحه في وش المالكي وعلشان كده اتدخلت وهو اترجاني اني أقف جنبه وقالي انو لو سيبت بنته اليوم ده هتتفضح واترجاني أقف جنبه وما الغيش الفرح واتفقت معاه انه اساعده وان انا وجودي ننفصل بعد فتره بهدوء وانا عند وعدي معاه اما جودي هي ضيفه عندى مش اكتر وانا ملمستهاش ولا هلمسها علشان ده مش ملكي وامسك يدها وانزلها على موضع قلبه واكمل ده لي بحر وبس مش هيقدر يكون ليا حد غيرها ابدا واول بنت المسها انتي واول بنت احضنها انتي واول بنت أقرب على شفايفها انتي انتي الأولى والاخيره يا بحر قلبي
بحر واشارت اليه
بدر وقال اتكلمي متخافيش انا قولت لما تقاطعيني بس ها عايزه تقولي ايه
بحر انت مش بتكدب عليا يا بدر
بدر عمري ما اكدب عليكي أبدا ودلوقتي البسي الجكت ده علشان يداري الفستان الفتنه ده وااقلعي الانسيز السوده دي وخليكي طبيعي وارهنك أن چودي نفسها مش هتعرفك اصلا ايه رائيك نتراهن
بحر چودي صاحبه عمري ازاي مش هتتعرف عليا
بدر هي عمرها شافتك من غير لانسيز طيب عمرها شافتك من غير حجاب انا بقولك مش هتعرفك وانا هقول انك ليان بنت عمي فهد فاهمه وجايه تتفرجي على باريس وتشوفي ايفل تاور ماشي
وهي عمرها ما شافت ليان اصلا
بحر دي صاحبتي وهتعرفني من غير حاجه اصلا
َبدر طيب يلا بينا علشان منتاخرش اكتر من كده
وعلشان اطمن وآلدك عليكي
???? ????????????????????????????????????????????????????
اما في مكان آخر او بالتحديد في إحدى البارات المشهوره في باريس والمعروفه انها خاصه بالمافيه الفرنسية
الحوار مترجم:
يجلس بي هيبه ويجلس حوله الكثيرات وعلى يمينه حارس وعلى يساره حارس غارق في السكر والمنوعات من الممنوعات
وأتى اليه إحدى الرجال لي يقول سيدي قد نفذنا ما طلبت و لا كن لم يمت سوي ابنته فقط ولم يجدو لها أثر من شده التفجير فقد نسف الجزء الشمالي من القصر بي أكمله ولامن نجا هو وزوجته
قام بي غضب قائلا سحق لك باولو سحق لك فل تذهب إلى الجحيم
ذهب هذا الباولو من أمامه حتى لا يقتله
جائت من جانبه فتاه تتميل عليه بي اغراء قائله هدء من روعك قدريانو فل تهدأ ولى تفكر بي راويه لعلك تجد الحل لي هذا الرجل
قدريانو لا كريستين كيف لي أن اهدء وذالك الغبي قد فشل في مهمته وقتل ابنت عدنان ولم يقتله هو هل تعلمي كم سنخسر اذا فعل ما قاله هل تعلمي كم كنا نستفيد منه دون علمه تبا لي هذا الاخرق
كريستين من الممكن أن تدبر خطه أخرى ومن الممكن أن تتفق وتتحالف مع اخوه الذي يكره بشده انت تعلم أني انا من كنت أدبر لي أخيه الغبي المكائد وجعلته يحبني بل يعشقني ويفعل اي شيئ لي يرضيني وان كان قتل أخيه
قدريانو انتي لاتعلمي ان ليس نحن فقط من نتضررار اذا تم تصفيه أعمال هذا الرجل بل اقتصاد فرنسا في مصر سوف يتدمر أيضا ولاكن دعينا نترك كل شيئ لي الوقت ولي نستمتع بي وقتنا الان وضحك بي صوت عالي
???? ????????????????????????????????????????????????????
في الطريق إلى فيلا بدر اتصل على والد الينور لي يخبره انها صارت معه الأن إلى أن يحين موعد سفرها إلى مصر او بعد أن يهدء موضوع موتها
وما ان وصلو حتى وجدو أنور الفيلا كلها مطفئه
بحر وامسكت يد بدر وقالت له بهمس انت طفي الانوار كلها ليه يا بدر انا مش بحب الظلمه لو سمحت ممكن تفتح النور بليز
بدر انا مش عارف ليه الأنوار مطفيه وسقف بدر بي يديه واشتعلت انوار الفيلا لي يجد الممر مزين بي الورود والشموع ووجد چودي تنتظره وهي ترتدي ملابس أقال ما يقال عنها أنها شبه عاريه
فاحين رائت بحر چودي هكذا حتى صرخت في وجهها واخفت وجهها في حضن بدر
بدر ونظر لي چودي والشرار يتطاير في عينيه ايه الي انتي عامله ده ها ردي انا مش قولت ليكي انك ضيفه هنا مش اكتر امشي اطلعي على اوضتك لو سمحت يلا حالا
چودي وارتدت روب عليها وصرخت فى وجه بدر انا مراتك مش الزباله اللي انت جيبها تنام معها دي انا كنت فكراك محترم طلعت بتجيب بنات زباله وعامل ايه نفسك مثال الامانه والشرف
بدر وتمالك اعصابه وقال عمري في حياتي ما مديت ايدي على واحده بس شكلك نفسك تبقي الأولى عارفه الزباله دي تبقي انتي الي بتحاولي ترمي نفسك على واحد مش طيقك اصلا فاهمه والي بتقولي عليها زباله دي تبقي بنت عمي فهد الله يرحمه وجايه تعقد معايه يومين تتفرج على باريس
چودي اه ما انا اخلص من الينور وتموت وتغور في داهيه وانت تطلع ليا بي واحده تانيه كمان
بدر انتي الظاهر اتجننتي اصلا هي اللي ماتت دى مش اعز اصحابك انتي ازاي كده ها دي كانت بتحبك جدا
چودي وانا بكرها وبحقد عليها لان دايما كنت بشوف حبها في عينك كان نفسي تحبني انا اشوف الهفه الي في عينيك ليها تبقي ليا انا كنت اتمنى حبك ليا كنت فاهمه كل نظره منك ليها وتمنيتك ليا وأنت الي جيت ليا من غير ما اعمل اي حاجه يبقى لما هي ماتت انت تبقى ليا انا يا بدر انا مراتك واحق بيك منها انت ملكي انا مش هي واقتربت منه متجهلا الوقفه بجنبه وتحت ذراعه بحر
بحر وابتعدت قليلا عن بدر وهي تقف تستمع بذهول الي صديقت طفولتها وهي تسبها وتظهر الحقد الدفين داخلها من ناحيتها وفجأه وقفت أمام بدر مره اخري لتكون بين چودي وبين وبين بدر
چودي متعجبه من تلك التي وقفت بينها وبين حبيبها وقفت أمامها تنظر إليه بي أستغرب لما تشعر وكأنها تعرفها ولاكن لا هي جميله جدا وذات عيون خضراء واسعة ومتفجرت الأنوثه مع شعر احمر كستنائي جميل وطويل ولكن مهلا هل اتفحصها واصفها لما من المفترض أن ابعدها عن زوجي وحبيبي بدري وعشقي
بحر ونظرات لها بي عيون حزينه متعجبه وعاتبه عليها وكانت سوف تفصح عن هويتها ولاكن تمالكت نفسها وخلعت جاكتها وحملته وقالت لي چودي انتي مرات بدر امم ونظرت لي بدر وقالت بحر الله يرحمها كانت احلي يا بدر ونظرت لها بي اشمئزاز
وقالت وكانت متربيه عنها وازاحتها بي يدها لتبعدها عن طريقها وقالت لي بدر لو سمحت ممكن توريني الاوضه بتاعتي فين علشان ارتاح وبعدها ابقى ارجع كمل خناق براحتك
كل ذالك وبدر يقف ينظر إلى ساحرته وهي تتصرف بحكمه وعقل فا لو كانت أخرى أخرى وسمعت صديقتها تسبها بي حقد هكذا لاكانت انفعلت وردت عليها ولم تسكت لاكن بحر اخذت حقها بي عقل ودون ان تفصح عن هويتها فا ابتسم ونظر الي چودي نظره نظره اشمئزاز وتركها وقال تعالي يا ليان اوديكي ا وضتك ولو ما عجبتكيش اختاري الاوضه الي تعجبك وخديها حبيبتي وابتسم لها
چودى تقف تنظر بي حقد لو كانت النظرات تحرق لا حرقت نظرتها بحر و بدر معا
وطلعت بحر مع بدر ودخلت إحدى الغرف فا اعجبها تنظيمها وديكورها واللون الغرفه وقالت الاوضه دي كوايسه يا بدر
بدر وابتسم وقال بس دي الاوضه بتاعتي
بحر خلاص شوف واحده تانيه
بدر لا خديها واقترب منها وقال انا عارف انك زعلانه
بحر لا ابدا انا بس ما كنتش متوقعه الحقد ده كله يطلع منها وهي صاحبت عمري يا بدر الحمد الله اني عندي ايه في حياتي ولا كنت فضلت من غير أصحاب انت عارف كنت يعتبرها اختي بس الحمدالله انها بانت على حقيقتها وربنا كشفها
بدر ونظر إلى عينيها وقال حبيبتي عيونها ما تزعلش ولا تبكي وأراد ان يضحكها فا قال ايه رايك بقى اهي ما عرفتكيش اهي شوفتي اني معايه حق ازاي علشان كده بقى انا عايز الرهان بتاعي
بحر بس انا مرهنتكش على حاجه يا بدر
بدر بس انا رهنتك وانتي ما اعترضتيش يبقى وافقتي انا بقى عايز الرهان دلوقتي
بحر امم وحضرتك بقى عايز ايه علشان ابقى عارفه
بدر هحكم عليكي حكم وتنفذيه
بحر لا طبعا انت مجنون
بدر هتنفذي ولا ايه رايك انفذ انا الحكم التاني اصل الحكم لو نفذتيه بي مزاجك هيبقى اخف ولو انا نفذت انتي هتزعلي
بحر انت عايز مني ايه يا بدر؟
بدر نامي وارتاحي والصبح نتكلم عندك في الاوضه هدوم هتعجبك وتيجي مقاسك
بحر بتعات چودى يا بدر
بدر لا طبعا بتعتك انتي كنت جيبها علشانك تصبحي على خير حبيبتي واقترب منها وقبلها على جبينها وذهب كلا منهم لي ينام وهو يفكر في الاخر
يتبع..
لقراءة الحلقة الثامنة : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية سجينة زوجها للكاتب أحمد سمير حسن

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *