روايات

رواية انتقام الجميلة الفصل الثاني 2 بقلم سارة الفقي

رواية انتقام الجميلة الفصل الثاني 2 بقلم سارة الفقي

رواية انتقام الجميلة البارت الثاني

رواية انتقام الجميلة الجزء الثاني

رواية انتقام الجميلة الحلقة الثانية

_ سيف انت جيت ؟
قالتها جميلة بابتسامه تملؤها الحب
_ اكيد يعني أمال مين اللي واقف قدامك
قالها بضيق
_ استني متقفليش معايا ضيف .. و لا ضيف ايه بقا ، ده بردو يعتبر بيتها
نظرت له جميلة باستغراب ، فتابع سيف :
_ ادخلي يا عروسة نورتي بيتك
و فجأة وجدت جميلة فتاة جميلة تدخل من الباب ..
_ مين ..د .دي يا سيف ؟
قالتها جميلة بصدمه
_ اعرفك يا جميلة ، نازلي مراتي
قالها بسخرية
_ اهلا يا جميلة ، انا نازلي .. مرات سيف الجديدة
قالتها الفتاة بسخرية و حقد و هي تنظر لجميلة

 

 

 

_ ك .. كدب يا سيف ، كددددب ، انتي مستحيل تتجوز عليا ، مستحيل تعمل فيا كده
قالتها جميلة بصراخ و انهيار تام
_ لا مش كدب يا جميلة ، و ادي عقد الجواز
قالها ببرود و هو يريها العقد ، أخذته جميلة من ايده و أخذت تنظر له بصدمه و دموعها تنهمر رغما عنها
_ ليه ؟ ليه يا سيف عملت كده ليه ؟
قالتها جميلة و هي تنظر للورقة و دموعها تنهمر
_ ليه ايه ؟ انتي مش شايفه نفسك ؟ شوفي منظرك عامل ازاي ؟ مفيش مقارنه بينك و بين نازلي ، و بتسأليني ليه من غير كسوف ؟!
قالها سيف بغضب شديد ، نظرت له جميلة من بين دموعها ، و أخذ كلامه يتردد بأذنها ..
_ ماشي يا سيف ، أنا هعمل اللي يريحك … طلقني يا سيف
_ انتي طالق
قالها دون أن يرف له جفن

 

 

 

كان قلبي يتمزق حقا ، لقد قالها دون تردد و كأنه كان ينتظر مني تلك الكلمه علي أحر من الجمر
ذهبت إلي غرفتي و أنا أخر خيبة املي ورائي ، وضعتُ ملابسي بالحقيبه و عزمتُ أمري علي الرحيل ، فمن اليوم لا مكان لي هنا
لقد تنازلتُ عن أشياء كثيرة في سبيل ذاك الحب و منها كرامتي ، لكن كفي إلي هذا الحد ، لم يعد يجدي ذاك الحب
_____________________
في الوقت الحاضر …
_ اي يا جميلة بقالي ساعة بكلمك
_ آسفه يا نانسي ، سرحت ، كنتي بتقولي ايه ؟
_ بقولك هتعملي ايه ؟ هترجعي زي ما أونكل قالك و لا ايه ؟
_ اه يا نانسي هرجع ، جه الوقت ، بقالي 6 سنين هنا ، و بصراحه بابا وحشني اوي هو و أدم ، و بعدين عايزاهم يشوفوني علي الواقع بقا
_ عايزهم هما اللي يشوفوكي بردو ؟
قالتها صديقتها بمشاكسه

 

 

 

 

_ قصدك ايه ؟
_ قصدي اللي وصلك يا جميلة ، انتي لسه بتح…
_ ما تكمليهاش يا نانسي ، علشان لو كملتيها هنخسر بعض
قالتها جميلة بغضب
_ للدرجة دي يا جميلة ؟!!
قالتها صديقتها بحزن
_ اه يا نانسي للدرجة دي و اكتر
_ ماشي يا جميلة
قالتها بحزن و من ثم غادرت
_________________________

 

 

 

بعد ساعة تقريبا …
_ خلاص بقا يا نانوستي متزعليش مني
_ لا زعلانه
قالتها بزعل طفولي
_ هجيبلك شوكولاته كتير كتير كتير
_ خلاص ماشي مش زعلانه
_ هههههههه بنت اختي والله
قالتها جميلة بمرح و احتضنت صديقتها ..
~~~~~~~~~~~~~~~~

 

 

 

بعد مرور 6 ساعات تقريبا ..
_ عم ايمن ازيك يا راجل يا طيب وحشتني
قالتها جميلة بابتسامه و هي تدخل بسيارتها الفيلا
_ مين دي ؟!!
قالها الرجل باستغراب
_ استني يا ست انتي ؟ انتي مين ؟ و تعرفيني منين ؟
ترجلت جميلة من السيارة و علي وجهها ابتسامه
_ ايه يا عم ايمن أنا جميلة
_ جميلة !! جميلة مين ؟!
_ الله ايه يا عم ايمن أنا اتغيرت أوي كده و لا ايه ؟ انا جميلة كارم
_ ست جميلة !! اللي ما يعرفك يجهلك ، آسف يا ست هانم
_ و لا يهمك يا عم ايمن ، عن إذنك

 

 

قالتها بابتسامه و اتجهت إلي الباب ..
طرقت جميلة الباب و علي وجهها ابتسامه رائعة متحمسه لرؤية والدها و أخيها ، فتحت الخادمه الباب ، سلمت عليها جميلة بحرارة و من ثم دخلت بهدوء لتفاجأهم ..
_ مساء الخير ، متجمعين من غيري !!
قالتها جميلة بمرح
_ جميلة ! حبيبتي
قالها والدها و أسرع نحوها يحتضنها بقوة و كذلك أخيها ، أما الآخر فكان في حالة صدمة تامه ..
_ ازيك يا دومي واحشني

 

 

_ الله ، بس انت علي واقع أجمل يا جميل ، احلوينا اوي و بقينا مزز
_ ايه رأيك ؟
قالتها جميلة بثقه و غرور مزيف
_ قمر يا روحي
كانت جميلة منشغلة بالحديث معهم و لم تنتبه بالجالس ، و بعدها أقبل عليهم ..
_ جميلة … حمدالله علي السلامة
قالها بتردد و هو ينظر لها بزهول ، فهي تحولت تماما ، نظرت له جميلة بمشاعر مضطربة ، فهي لم تكن مستعدة للقائه بتلك السرعة ..
_ ………….

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية انتقام الجميلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *