روايات

رواية عشق وجحيم السيف 2 الفصل الخامس 5 بقلم عبير الزهور

رواية عشق وجحيم السيف 2 الفصل الخامس 5 بقلم عبير الزهور

رواية عشق وجحيم السيف 2 البارت الخامس

رواية عشق وجحيم السيف 2 الجزء الخامس

عشق وجحيم السيف 2
عشق وجحيم السيف 2

رواية عشق وجحيم السيف 2 الحلقة الخامسة

عشق بصدمه… لا واللهي دي مش انا انا مستحيل اعمل كدا
مراد.. لا واضح اوي
عشق.. والله مش انا
مراد… والوحمه دي على ضهرك دي موجوده بصوره
عشق… اه عندي وحمه بس والله مش انا
مراد.. انا مش فاضي اسمع كلامك الفارغ.. يا…. مش عرف اقلك ايه و الله مش عارف اهلك هيعملو ايه لو عرفو.. اعرفي اني متزوجك استر عليكي بس
عشق… اسمعني يا مراد.. والله مش انا معملش حاجه زي دي
مراد ببرود.. بس يجو تقولي موافقه وبس ماشي
عشق بسكره.. اسمعني يا مراد
مراد بمقطعة.. خلاص كفايه تحلفي اهلك مقالوش ليكي اليحلف كدب ربنا يدخله النار هههه.هههه لو انتي تعرفي ربنا معملتيش كدا
عشق.. والله مش انا
مراد ببرود. امسحي دموع التماسيح دي و ارسمي على وشك ابتسامه بريئه انتي تعرفي تمثليه اهلك مفكرينك بريئه لكن انتي شيطانه… قولي لابوكي انك موافقه و ماشي بس برضو مش تبالغي ماشي
عشق مسحت دموعها و حاولت ترسم ابتسمه على وشها
زين ببتسامه… ها يا اولاد قلتو ايه
سيف… ها حصل ايه ان شاء الله خير
مراد ببتسامه… اه خير ان شاء الله
زين.. هت يا حببتي موافقه
عشق.. التشوفه يا بابا
زين… يعني موافقه
عشق.. اه
وطلعت عاى الاوضه بتاعتها بسرعه
سيف.. وانتا يا مراد قلت ايه
مراد.. انا برضو موافق يا بابا
روح و ريحانه زغرطو

 

 

 

 

 

روح.بفرحه… الف مبروك يا حبيبي.. عشق مفيش منها و هتصون عرضك ان شاء الله
مراد في نفسو بسخريه… ههه فهلآ
زين و ريحانه. الف مبروك للعيلتين
سيف.. تحبو ايمتا يكون الفرح
زين… التشوفه.. ايمتا منتو عاوزين احنا جاهزين
مراد.. عاوز الفرح يكون بعد اسبوع
زين بصدمه.. ايه اسبوع قليل اوي
سيف.. ليه اسبوع خلاص بعد شهر
مراد… لا انا عاوز الفرح بعد اسبوع و هنعمل حفلا صغيره بعد بكره تلبيس محابس و كتب كتاب و بعدها بيومين ان شاء الله الفرح
. زين.. بس والله كدا قليل اوي ومش هنلحق نعمل حاجه
مراد… انا مش هقدر اصبر اكتر من اسبوع
سيف بضحك… قول كدا من الاول و عمال تقول مش عاوز اتزوج اديك شايفك مستعجل اوي
زين بضحك… لا عشق… من اول قعده وافقت. الولاد واقعين واحنا مالناش خبر
جاد.. الف مبروك يا حبيبي
مراد.. الله يبارك فيك عقبالك
جاد… امين يا رب امين امين يا رب
مراد.. ها قلت ايه يا عمي
روح.. خلاص ان شاء الله هنقدر نجهز كل حاجه خلاص نعمل الفرح اخر الاسبوع و نفرح بولادنه و هما يفرحو ببعضهم ايه رايكم
ريحانه.. اه والله ليه نحط مدا طويله اوي
سيف وزين.. خلاص التشوفوه
روح… امال فين غرام مشفتهاش
ريحانه… تلاقيها تذاكر
روح… متنادي عليها اشوفه والله وحشاني
ريحانه بصوت علي شويه… غرام غرام تعالي يا بنتي
غرام… اهو جيت يا ماما
روح بزعل… كدا يا غرام نجي ومنشوفك ليه يعني زعلانه مننا
غرام راحت حضنت روح و قالت… هوا انا اقدر ازعل منك يا جميل
روح.. امال ليه مجيتيش تسلمي عليه

 

 

 

 

غرام… كنت بذاكر بعدين ان شاء الله هعوضك بكرا هاجي اقعد عندكم طول اليوم
روح بفرحه…. بجد دا جوري هتفرح اوي
جاد في نفسو… مش بس جوري
غرام… اه واللهي…
روح… يالله احنا صار لازم نروح.. يالله السلام عليكم
غرام… معا السلامه … سلميلي على جوري
روح. الله يسلمك يا حببتي
سيف… ايه يا بكاشه مش هتسلمي على عمو ولا ايه ملناش مكان في قلبك
غرام بسرعه… لا دا انتا القلب كله انتا يا جميل هوا انا اقدر استغنا عنك
سيف بضحك… يا بكاشه…. معرفش انتي الوحيده البتاثر عليه
غرام… ربنا يخليك ليه يا عمو
سلمو على الجميع و رجعو البيت و غرام طلعت عند اختها
غرام بضحك… متقولي من الاول انك بتحبيه من اول قعده موافقه
عشق… غرام انا مش فايقالك
غرام بضحك… ههه دا نتي قفوشه اوي مالك يا بنتي لسه من شويه قارينا فاتحتك ليه انتي متعصبه
عشق.. غرام رجاءً سيبيني وحدي
غرام… خلاص نجيبلك مراد
عشق بعصبيه… غرام خلاص قلتلك مش فايقالك خلاص افهمي بقا
غرام بفزع…..مالك يا بنتي خضيتني خلاص انا رايحه اذاكر شويه احسن
عشق.. برضو احسن خدي الباب معاكي
عند مراد و الساعه بقت11بليل
مراد نايم على السرير بتاعه و فاتح الفون و بيقول
مراد.. ليه دا لسه متصلش مش قال الساعه عشره هيكون عندي الموقع ليه لسه متصلش
مراد اتصل بفهد
بعد ما رد فهد
فهد بنوم.. في ايه يا عم مالك بنص اليل
مراد بعصبيه افزعت فهد… نايم و انا عمال انتظر منك مكالمه وانتا نايم
فهد بفزع… في ايه مالك متعصب كدا

 

 

 

 

 

مراد.. انا مش قلت لك اتصل عليه لما تعرف مكان الرقم الديته لك الصبح
فهد بغباء… اه ما هوا انا جبت مكان الرقم بس قلت ممكن يكون مش مهم قلت ابعتهولك الصبح عادي
مراد بعصبيه… ايه انا بنتظرك على نار وانتا بكل غباء تقلي الصبح معاليش
فهد… مالك يا ابني اتكلم كويس مالك ها
مراد. اقلك ايه ابعتلي الموقع و خلاص عشان انا هطق من غبائك
فهد.. ما خلاص شتايم يعني فوق ما بوضت النومه بتعتي وبرصو انتا متعصب كداو كمان عاوز الموقع
مراد… بس اشوفك الصبح ابعت الموقع دلوقتي حالآ
فهد بعناد… مش باعتو سلام و طق و اتجنن مش هبعتو و وريني هتعمل ايه سلام
و قفل السكه بوشو
مراد بغضب… انما وريتك يا فهد الكلب انا تعمل معايه كدا ماشي و كمان قفلت السكه ماشي
عند جوري كانت تعشت و قعدت بتذاكر شويه بصت لساعه و كانت داخله على 12بليل
جوري.. اقوم اتوضه و اصلي فيام ليل احسن وادعي ربنا يغفر لي
جوري قامت توضت وصلت و قعدت على السجاده تدعي ربنا يغفر لها ذنبها و قالت يا رب وفقني بقراري دا خلصت صلاة و دعاء و شافت الساعه داخله على1بليل قامت نامت عشان تصحه نشيطه الصبح
في صباح يوم جديد نرا مراد ينزل من على الدرج بسرعه
روح… فين رايح من الصبح يا مراد
مراد بسرعه… مستعجل يا ماما عندي شغل
روح.. ربنا معاك يا حبيبي
مراد….. ربنا مييحرمنيش منك يا ست الكل .. يالله سلام
استيقظت جوري بكل نشاط و جهزت نفسها عشان الكليه
عند مرام
مرام… يالله يا جاد عشلن نلحق الطياره
جاد بنوم. سيبني انام شويه
مرام.. يالله هتنام بطياره
جاد بنوم… روحي لوحدك ليه اروح معاكي انا
مرام بخوف.. اسكت والله لو سمعك مراد مش هيحصل خير.. قوم. خلص قوم
جاد.. ماشي قايم قايم
جاد و مرام جهزو عشان يسافرو مرام تسلم على اهلها و تقول
مرام بعياط.. هتوحشوني اوي
روح بعياط.. انتي برضو يا قلب امك
سيف حضن بنتو و قال.. تروحي وترجعي بسلامه ياحببتي
جاد بغيره.. يعني انا برضو مسافر و محدش كلف نفسه يقلي تروح وترجع بسلامه
روح وسيف بضحك… خلاص تروح و ترجع بسلامه
جاد… الله يسلمكم
نزلت جوري من الدرج و هي ترتدي النقاب و الكل اتصدم

 

 

 

 

روح… ليه لابسه النقاب يا بنتي
جوري.. كدا هكون مرتاحه اكتر
روح.. بس انتي لسه صغيره على النقاب
مرام. اه والله ليه ظا انا لسه الحجاب ملبستهوش
جوري.. سيبوني على راحتي
جاد قرب من اخته و قال في ودانها
جاد. بحب اخوي.. خدي بالك من نفسك يا حببتي انا وصيت يوسف ياخد باله منك ماشي و متخفيش ماشي يا حببتي انا ان شاء الله مش هتاخر و هرجع بعد يومين خدي بالك من نفسك عشاني و باسه على دماغها
//حب الاخ شيء عظيم و محدش يقدر يفهم صح بيتعصب عليكي بس هوا بخاف عليكي اكتر من نفسو هوا السند ربنا ميحرمناش من حب الاخ والسند //
جوري حضنتو و قالت ببعض من العياط … هتوحشني اوي
جاد.. انتي برضو يا قلبي
مرام.. ما كفايا محن يالله الطيارة هتروح علينه

 

 

 

 

جوري راحت عند مرام و قالت
جوري… واناي برضو هتوحشيني
مرام بحب و ضحك … وانتي برضو يا معقده
جوري بتذمر.. انا مش معقده
مرام و هيا بتحضنها… لا يا حببتي مش معقده خلاص انا المعقده هتوحشيني
مرام و جاد مشيو على المطار
و جوري كانت رايحه على الكليه
روح.. يا بنتي انتي لسه صغيره على النقاب
جوري كانت هتتكلم لكن سيف قال
سيف.. خلاص يا روح. سيبيها على راحتها
جوري.. حبيبي بابا هوا الفاهمني
سلمت على بابها و مامتها و باست اديهم و روحت على الكليه
عند مراد

يتبع…

اترك رد

error: Content is protected !!