روايات

رواية حب من أول نظرة الفصل الخامس عشر 15 بقلم دينا محمود

رواية حب من أول نظرة الفصل الخامس عشر 15 بقلم دينا محمود

رواية حب من أول نظرة البارت الخامس عشر

رواية حب من أول نظرة الجزء الخامس عشر

حب من أول نظرة
حب من أول نظرة

رواية حب من أول نظرة الحلقة الخامسة عشر

عبدالله بحب وحنان:بتاملك يابنتي وانتي بفستان فرحك مبسوط ان صونت امانت اخوايه ولقيتك
حور بحب حضنت عمها:ربنا يخليك ليا يا عمو يارب
عبدالله: ويخليكي ليا ياحبيبتي يلا يلا احنا اتاخرنا
كل واحد اخد بنت ونزل عبدالله أخد حور سيف أخد ندا
ونزلو تحت وكانو ايه في الجمال
انطفى الانور واتركزت علي السلالم العروسين
كل الضيوف بصو علي السلم وآدم بص وفضل باصص علي حور بفستانه الجميل وفضل يتأمل ضحكتها المزيفه
حور وهي نازله لحظت ادم بيبص عليها وشكله الوسيم
ولكن توقفت الموسيقى والانوار اشتغلت
حور وندا استغربه ان الانوار اشتغلت دلوقتي وسيف وعمرو وعبدالله بس ادم الوحيد الكان بيبص ببرود وكل الضيوف استغربه وبصو لبعض وفضله يتهمسه لكن قطع همسهم دخول محمد ولد عادل وكان بيبن علي وجه التوتر
استغرب عبدالله وساب ايد حور وراح الضيوف البيتهمسون
عبدالله بابتسامه: متقلقوش مفيش حاجه حصلت
خلص كلامه وبص ل سيف وقال
عبدالله: سيف خد حور وندا وطلعهم فوق
سيف:ماشي
وعبدالله أخد محمد ودخله المكتب
عبدالله بأستغراب: في اي يامحمد وفين عادل
محمد: ………….

 

 

عبدالله: في اي يا محمد رد عليا وفين عادل
محمد بإخراج:مش عارف
عبدالله بصدمه: ااااي
محمد:مش عارفه هو فين كل الأعرفه ان من ساعه كلمني وقال لي ان هو في الطريق بس بعد المكالمه بنص ساعه لقيت منه رساله ان هو في الطيارة ومش راجع هنا تاني ف اتصلت بيه لقيت الفون مغلق!!
عبدالله بصدمه: انت بتقول اي …..اعمل اي دلوقتي وهقول للناس البره دي اي واقول لبنت اخوايه وهي قاعده بفستان فرحها ….
قطعهم دخول ادم
ادم:بابا في اي الناس مستنيين بره وابتده يقلقه
عبدالله حكي ل ادم ب اختصار
ادم: طيب بابا كده هتعمل اي دلوقتي والناس يقوله اي اما يعرفه ان عريسها سبها يوم فرحها
عبدالله: مش عارف مش عارف يابني
ادم:مهو لزم نلقي حلا
عبدالله بتفكير:مفيش غير حل واحد
ادم بخوف:اي هو
عبدالله:نلغي الفرح
ادم: بس ده مش صح يا بابا ………ادم سكت شوايه وبعدين قال
ادم:بابا اي رايك اتجوزها انا
عبدالله بصدمه:اااانت!!
ادم:ايوه دي بنت عمي ومن دمي
عبدالله بتفكير:اممممممم وانا موافق
محمد باسف واحراج: انا اسف والله
عبدالله:حصل خير عن…… إذنك يامحمد يلا يا ادم
عبدالله وآدم طلعه ؤضه حور
حور بقلق:عمو هو فين عادل

 

 

عبدالله بحنان: متقلقيش بس عايزك تسمعيني بهدؤ وتفهميني ماشي
حور بخوف وقلق: ماشي
عبدالله حكي ل حور عن الحصل
حور بصدمه: اااي اتجوز ادم
عبدالله: ايوه مفيش:حلا غيره
حور:بس ادم خاطب
ادم ببرود:ملكيش دعوه
حور:ازاي مليش دعوه انت كده هتكسر قلبها عشان ترضيني
ادم:محدش سألك ولا وجها لكي كلام انتي وافقه عشان منتفضحش قدام الناس
حور بحزن:ماشي موافقه
عبدالله بسعاده:ماشي يلا انزل يا ادم ونادي سيف عشان ياخد ندي وننزل
ادم ماشي
ادم نزل وشوايه وسيف طلع واخد ندا اخته وعبدالله أخد حور ونزله
اول م ظهره علي السلالم الانوار هديت واشتغلت موسيقى هاديه
وندا كانت مبسوطه جدااا وقلبها كان بيدق بسرعه ومكسوفه بسبب نظرات عمرو ليها
وندا وسيف وصله اخر السلم ل عمرو
سيف بابتسامه حضن عمرو قال
عمرو:مبروك ياصحبي هلي بالك منها انا مليش غيرها
عمرو:في عنيا وقلبي
سيف:ربنا يسعدكم …..سيف بص ل ندا وقال
سيف:حفظي علي جوزك واوعي تكسري لي كلمه ماشي
ندا بكسوف: ماشي

 

 

عمرو مد ايده ل ندا وندا مسكت ايده وراحو للكوشه
عبدالله وحور نزله اخر السلمه والكل اتصدم اما شافه ان العريس يبقا ادم
عبدالله سلم حور ل ادم واول م ادم لمس ايد حور حصل قشعره في جسم حور وآدم حس بيها
ادم بص ل حور وفي نفس الوقت حور كانت بتبصله بس ادم مكنش قادر يفهم نظرتها لي
بعديم اخدها وراحو عشان يكتبه الكتاب
شوايه وجه وقت كتب الكتاب
شوايه وبدا كتب الكتاب وحور كانت شارده بس فاقت علي صوت
ادم:قبلت زوج موكلتي
وقتها حور كانت ضربات قلبها سريعا جدااا ومكنتش مصدقه ان الحبته واتمنته بقا زوجها دلوقتي واسمها بقا علي اسمه طول الحياه
وعمرو كان طول الوقت باصص ل ندا مرفعش عينه من عليها وندا كانت مكسوفه اوي ومرفعتش عنيها من الارض بس رفعتها اما سمعت عمرو قال
عمرو: قبلت زوج موكلتي
ندا اول م رفعت عنيها لقت عمرو بيبص لها بحب وشوق
شوايه واشتغلت الاغاني وندا وعمرو كأنه طيرين من الفرحه ببعض وحور كانت مبسوطه عشان اتجوزت حب عمرها بس حزين ان متجوزها غصب عنه ومش بيحبها بس هي متعرفش ال في قلب ادم من نحيتها
شوايه وجه وقت الرقصه الرومنسيه
انتفط الانوار واشتغلت موسيقى هاديه رومنسيه والكاميرات اتسبته علي العروسين ……………..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب من أول نظرة)

اترك رد

error: Content is protected !!