روايات

رواية بريئتي الفصل الحادي عشر 11 بقلم شهد غانم

رواية بريئتي الفصل الحادي عشر 11 بقلم شهد غانم

رواية بريئتي البارت الحادي عشر

رواية بريئتي الجزء الحادي عشر

بريئتي
بريئتي

رواية بريئتي الحلقة الحادية عشر

سالي:- أنا حامل
جاسر بصدمه:- ايه؟!!
جاسر و روان اتصدموا
سالي:- ايه يا جاسر انت مش مبسوط ولا ايه
جاسر:- سالي ممكن تروحي دلوقتي
سالي:- ليه؟
جاسر:- روحي
جاسر طلع سالي وقعد قدام روان لقاها منهاره
جاسر:- روان.. انا..
شاورتله روان بإديها بمعني اسكت
روان:- طلقني
جاسر:- روان انتي مجنونه.. انتي واعيه انتي بتقولي ايه؟!!
روان:- اه.. طلقني
جاسر:- مستحيل
روان:- طلقني يا جاسر وسيبني اعيش حياتي
جاسر:- لا طبعا.. مستحيل اسيبك

 

 

 

روان:- وانا مذ عايزه اكمل معاك.. انت ضعيف ومقدرتش حتي تقنع امك انك متتجوزش.. انت معدكش شخصيه
جاسر بصوت عالي:- عاااارف.. عارف اني ضعيف بس غصب عني.. اعمل ايه هااااا… اقول لامي مش هتجوز تاني فـ تسيب البيت.. انا خسرت ابويا بسبب عنادي يا روان ومش هقدر اخسر امي بسبب عنادي برضو.. انا أصريت اني اتجوزك وبابا زعل مني بسبب كدا.. عاندت في وش عيلتي كلها وعصيت والدي وملت وهو غضبان عليا ومش مستعد اخسر امي كمان.. مش هقدر والله.. انا بحبك اوي وانتي عارفه كدا وعارفه انب مقدرش اعيش من غيرك بس برضو انا بحب امي مهما كانت قاسيه مقدرش اكرهها لانها في النهايه امي
في الوقت دا سمعوا صوت ضرب نار جاي من تحت
نزل جاسر هو وروان والعيله كلها اتلمت
روان بصدمه:- عمي!!!
فتحي (عم روان):- ايه يا فا*جره يا بتاعة الرجاله
مسكها فتحي من اديها جامد
روان:- ااااه
جاسر زق فتحي وبعده عن روان
جاسر:- عايز ايه؟
فتحي:- وانت مالك.. روان هتيجي معايا دلوقت (ملحوظه:اعمام روان من الصعيد بس هما بتتكلموا عادي لانهم بقالهم فتره كبيره عايشين بعيدعن الصعيد )

 

 

 

جاسر:- لا
محسن ( ابن فتحي):- وانت مالك؟ ملكش تقول اه او لا
جاسر:- روان تبقا مراتي.. ومش هتتحرك من هنا
فتحي:- اتجوزتي يا فا*جره.. والله لخليكي تندمي لإنك جبتلنا العا*ر انتي وامك
طلع فتحي مسدس وصوبه ناحية جاسر
فتحي:- سيبها تيجي معانا بالزوق والا هقتلك
جاسر خبي روان وراه وقال:- مش هتيجي معاك
فتحي:- ايه يا بنت اخويا هتيجي معانا ولا اقتل جوزك
روان عيطت وهي مش عارفه تعمل ايه.. مش عايزة تروح مع عمها وفي نفس الوقت مش عايزه جاسر يتأذي
جاسر:- قولتلك مش هتيجي
سالي:- سيبها تروح يا جاسر
جاسر:- اسكتي ومسمعلكيش صوت
فتحي:- اخر مره هسألك يا بنت اخويا هتجي ولا لأ
روان استخبت وراء جاسر كإنها بتقول لعمها لا مش هاجي
فتحي ضر*ب طلـ ـقه وجات في كتف جاسر
جاسر مطلعش صوت وجه علي نفسه ومتحركش من مكانه
روان بصريخ وبكاء:- جاااااااسر

 

 

 

فتحي:- شوفتي يا بنت اخويا.. اتسببتي لجوزك بايه
جاسر:- ب.. برضوا م.. مش هتروح م.. معاك
فتحي:- الظاهر انك عايز تاخد طلـ ـقه تانيه
وقفت روان قدام جاسر عشان تحميه
فتحي:- ابعدي
روان:- لا
ضر*ب فتحي طلـ ـقه تانيه وكانت هتيجي في روان بس جاسر زقها وجات فيه هو
وقع جاسر علي الارض و روان انهارت من البكاء ومسكت في ايده جامد
فتحي شد روان جاد ودخلها العربيه وهي عماله تعيط وتترجاه يسبها
ىامي خد اخوه جاسر علي المستشفي
*************************************
في منزل حور
بلغت حور ابوها انها موافقه
محمد:- الف مبروك يا حبيبتي
حور:- الله يبارك فيك يا بابا
ناديه:- فارس شاب محترم وان شاء الله تتهني معاه
حور:- بإذن الله
رن محمد هلي فارس وبلغه بموافقة جور زفارس فرح جدا وكان حاسس انه عايز يقوم يتنطط من كتر الفرحه
*************************************

 

 

 

في قرية بسيطه
فتحي خد روان ودخلت معاه البيت وطبعا فضل يضرب فيها ويبهدلها
خدت روان تليفون نوكيا لقته في البيت وراحت علي السطح الساعه 12 بالليل و رنت علي مرات رامي
روان:- السلام عليكم
صابرين:- وعليكم السلام
روان:- هدي.. بالله عليك طمنيني جاسر عامل ايه
صابرين:- وانتي مالك؟ انتي السبب في كل اللي بيحصل
روان:- طمنني عليه طيب بالله عليكي
صابرين:- الدكتور قال ان حالته خطيره وممكن يدخل في غيبوبه.. ارتاحتي بقا
روان بصدمه:- اييييه؟!!! وقع التليفون من ايدها وفجأه دخلت عليها بدريه (مرات فتحي)
بدريه:-……….

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية بريئتي)

اترك رد