Uncategorized

رواية حياة بسيطة الفصل السابع والعشرون 27 بقلم شرين أحمد

 رواية حياة بسيطة الفصل السابع والعشرون 27 بقلم شرين أحمد

رواية حياة بسيطة الفصل السابع والعشرون 27 بقلم شرين أحمد

رواية حياة بسيطة الفصل السابع والعشرون 27 بقلم شرين أحمد

عايزك تعملي فيها اللي متعملش وتنضيف بس مش اي تنضيف فاهمة والأكل يكون جاهز ع الساعة ٧بليل امون جيت ي قطة فاهمة و لا افهم تاني هههه
نور بصدمة:اي ده كله ده انا عندي في الشقة كنت لما اجي اعمل ماما كانت بتسعدني عش…
قاطعها 
:ماليش فيه كل حاجة تبقى جاهزة و مافيش حرف تاني انا هروح اجهز نفسي وارجع القي كل حاجة جهزة 
ثم دلف الي الحمام 
هي بصدمة :ي لهوي ده انا اعملها ازاي دي انا كمان معرفي اي حاجة هنا والفلة كبيرة و عايز بعد كده اعمل اكل ده بيهزر ولا اي ده مش بيهزر ده عايزني اعملها بجد
بعد مدة خرج من الحمام كانت هي بنفس صدمتها ابتسم عليها وكان هو لابس بنطال فقط و يمسك المنشفة 
هي بصت عليه انصدمت و نزلت رأسها :انت اي اللي عمله ده غير كده البس حاجة
جاسر ببرود:ولو مالبستش هتعملي اي 
نور بكسوف وغضب:مش عارفة البس يلا بقى كده عيب
جاسر ضحك منظرها:حاضر حاضر انا رايح اهو قبل أن يذهب اقترب منها وقال وهو قريب منها ع فكرة اي واحدة بتحب تشوفني بالمنظر ده ههه ثم ذهب 
هي بكسوف و وجه محمر :اي ده قليل ادب كمان ربنا يصبرني عليه 
…………………………. ………………………….
:سارة عايز الملف ده من عندك 
سااارة هاتي الملف 
سااارة عمال انادي عليكي 
:هااا معلش اسفة حاضر هجيبه لحضرتك 
:مالك ي سارة انتي مش معايا خالص 
:مافيش حاجه اتفضل حضرتك 
:هاتي ده وقولي في اي :بصت لعمر و دموعها خانتها بنزول 
خاف عليها كثيرا هي كانت تبكي بشدة ولا تقول شئ
ماذا حصل لها هل احد اذاها و هو لا يعرف اي شئ 
:مالك ي سارة احكي ف حد عملك حاجة
سارة:……………
سارة مالك في اي احكي سيبي اللي في ايديك وبطلي تعيطي واحكي 
سارة ببكاء :نور نور 
عمر :مالها نور 
سارةببكاء:نور وحشتني اوي دي اختي مش صاحبتي. انا ماليش غيرها ده حتى كنا بنروح في كل حته ونسهر مع بعض ونروح المدرسة و نضحك على اي حاجة تافهة دلوقتي مش هتبقى معايا 
ومش هشوفها غير فين وفين وبدأت بالبكاء كثير 
ضحك عليها لانها تفكر هكذا 
بصت عليه واستغربت هي ببكاء:انت بتضحك انا كنت عارفة انك هتتريق على كلامي بعد اذنك 
كانت سوف تفتح الباب لكنه اسرع منها وامسك يديها
عمر بابتسامة:انا مكنتش بضحك عشان اتريق انا كنت بضحك انك انتي فكرة أن صاحبتك مش هتشوفيها 
سارة بأستغراب طفولي :ازاي يعني 
عمر:انتي فكرة انك مش هتشوفيها لا هتشوفيها
سارة باستفهام: مش المفروض اللي متجوزين هينسونا وكمان هتجيب بيبي وانا وهي كنا بنتفق مع بعض أن احنا هنتجوز في نفس الوقت ونجيب بيبي 
ونسميه و هنبقى في نفس البيت وكنا هنعيش مع بعض ونضحك ونبقى مبسوطين مع اللي بنحبهم 
عمر بصدمة:ي لهوي طب انتو راسمته مستقبلكم مع عيلكم طب فين ابو الولاد 
سارة بضحك:تصدق معرفش هو فين لا انا عارفة هو فين هههههه
عمر بغضب و غيرة :عارفة اي ومين قولي يلا 
سارة بأستغراب:مين هو اللي بتقول عليه 
بغضب:اللي بتحبيه مش قصدك عليه قولي يلا
سارة:انا بتكلم ع جاسر ونور 
عمر بأستغراب ؛مش انتي بتقولي ابو العيال 
انك تعرفيه
:اه انا قلت بس قلت ع جاسر ونور لكن انا لسه مالقتش ابو العيال هههههه
عمر استريح بعد كلامها ثم ابتسم بخبث عليها :,امم مش يمكن يكون موجود
سارة هي بكسوف من نظراته :مش عارفه
ابتسم عليها 
……………………………………..
اااااه مش قدرة جسمي وجعني اي ده كله اه ده لسه في تاني هعيط مش قدرة ده انا خلصت البيت كله ولا اي حد يعملها زاي كده لوحده 
فاضل ايه تاني يا ربي قبل ما يجي المغرور ده ولا الزومبي و هو شكله حلو بس اللي يدخل جوه يقول ع نفسه يا رحمان ي رحيم استغفر الله 
فاضل الأوضة بتاعته و المطبخ و اعمل الاكل 
امم اروق واعمل الاكل وبعدها اخد شاور 
ثم بدأت ف بالغرفة بهدوء رتبت الاشياء ثم لمعت الغرفة وبعدها الي الحمام 
بترتيب تام دخلت الي المطبخ و غسلت الاطباق ثم الأشياء بأكملها و الأواني جميعا و بتنظيم بسيط 
ابتسمت ع المنظر 
اممم اعمل اكل اي دلوقتى اكل اي اه لقيتها لزانية 
و جنبها اي تاني بشاميل الاتنين زاي بعض لو عايز ده ياكل ده
يتبع……
لقراءة الفصل الثامن والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية جوازة غصب للكاتب عمرو خالد

اترك رد

error: Content is protected !!