Uncategorized

رواية عشقت الرعد الفصل التاسع 9 بقلم أسماء محمد

 رواية عشقت الرعد الفصل التاسع 9 بقلم أسماء محمد

رواية عشقت الرعد الفصل التاسع 9 بقلم أسماء محمد

رواية عشقت الرعد الفصل التاسع 9 بقلم أسماء محمد

نور فتحت الباب 
نور بصدمه وعياط:: عشق وجريت عليها  عشق مالك وبصت لرعد وكمال هي مالها عملتوا فيها أي 
خالد جه :: يلا العمليات جاهزه بعد اذنك يا استاذ رعد وشال عشق علي أيده وراح بيها العمليات  ورعد تايه 
(الحوار بين شخص في مصر والآخر في امريكا )
الشخص المجهول 1:: يعني هي في العمليات دلوقتي 
الشخص المجهول 2:: ايوه وهو قالي اكلمك 
الشخص الأول :: طب اقفل وقال لنفسه هي ليها أعداء تاني غيري دا كده احلوت اوي وضحك ضحكه شر هههههههههههه
قدام اوضه العمليات 
نور واقفه بتعيط وجت ليها نورين وحضنتها جاسر شد رعد من أيده جامد ومشي بيه بعيد شويه 
جاسر بغضب  :: انت متجوزه ليه ها 
رعد ببرود :: لما يخرج هنعرف دا من اي 
جاسر بغضب :: وحياه امك انت هتستهبل انت نسيت الاتفاق ولا اي 
فلاااااااااااش باااااااااااااااااااااك
جاسر بعد اما نور حكت ليه موضوع عمر وان رعد جه أنقذها جاسر خرج من المكتب وراح عند رعد 
جاسر :: استاذ رعد تعالا من فضلك 
رعد راح ليه 
رعد :: خير حضرتك 
جاسر مد أيده يسلم عليه ::انا جاسر ابقي ابن خال الدكتوره عشق 
رعد عمل نفسه اهبل :: مين عشق دي
جاسر رفع حاجبه :: الي انقذتها من موضوع عمر 
رعد :: اه اه مالها 
جاسر بثقه :: انا عارف انك بتحبها علشان كده انت هتتجوزها واكيد لما تبقي مراتك تحميها لأن انا كمان حياتي معرضه للخطر بسبب اني ساعدتها 
رعد قلبه وقع في رجله بس اتكلم ولا كان في حاجه
رعد بتكبر :: وانا مالي بيها 
جاسر :: رعد مش صدفه انك تنقذها من الناس في ايطاليا ولا صدفه انك تنقذها من عمر في ولا صدفه اني بكلمك دلوقتي وانا متاكد انك بتحبها وحتي لو مش بتحبها انت الي الوحيد الي تقدر تحميها 
رعد :: انا مش فاهم احميها من اي 
جاسر :: من سنتين في أمريكا كانت عشق شغاله في المستشفى وهي بتعمل عمليه لقت دكتور في الأوضه الي قصدها بيشيل قلب مريض وقال لعيلته أنه مات عشق استغربت وفضلت مراقبه الدكتور لحد اما اتاكدت أنه تاجر أعضاء وليه منظمه كبيره جدا وليها رئيس ومن سوء الحظ أن رئيس المنظمه واحد امريكي بس بيتكلم مصري كويس جدا وشاب واسلم علشان بيحب عشق وهي قررت تدخل ليهم وتنضم وطبعا جاك قصدي امير  بعد اما اسلم ماصدق انها تكون قريبه منه وضمها ليه انا في الاول استغربت انها ازاي تعمل كده بس فهمت انها متفقه مع الحكومة الأمريكية وقبضوا عليهم وطبعا امير بنفوذه قدر ياخد سنه بس سجن وقرر ينتقم منها وحك دقنه بإحراج
رعد :: مكتمل
جاسر :: احم احم كان عايز يعني يعتدي عليها ويعذب فيها بس طبعا هو بيحبها فكان هيتجوزها الاول قبل كل ده 
رعد قبض علي أيده بشده وغضب 
جاسر كمل :: وانا طبعا علشان احميها رجعت في يوم مثلت اني سكران ودخلت علي عشق الاوضه وكانت بهدوم البيت وحاولت اعتدي عليها وغمض عينه علشان تخاف وتنزل مصر قبل ما امير يعمل فيها حاجه وطبعا هي قالت لبابا وانا علشان خطتي تظبط خطفتها في نفس اليوم  الي امير كان هيخطفها فيه لحد اما دور عليها ومش لاقاها وطبعا وهي علشان تهرب مني نزلت مصر 
رعد يحك دقنه :: اممممممممممممم وانت حاولت تعتدي عليها وقام ضربه بوكس وقعه علي الأرض 
جاسر قام :: هههههههههههه وبتقول مش بتحبها اومال لو بتحبها كنت عملت اي 
رعد بحده :: عشق خلاص هتكون مراتي واشوفك بقا معاها في اي مكان لوحدك هقتلك وسابه ومشي 
باااااااااااااااااااااااااااااااااااااك
رعد بغضب :: قسما بالله مهرحم الي عمل فيها كده 
جاسر كان هيتكلم قطعه خروج خالد من الاوضه وجريوا عليه 
خالد :: لازم الدم كله يتغير هي اتسممت والنوع من السم ده بيخلي الدم يسود ويجيب جلطه مش مهم دلوقتي لازم نغير الدم كله ولازم حد من العيله يتبرع ليها اب ام اخت اخ بس 
كلهم بصوا لنور وهي واقفه بتوتر وصدمه 
جاسر :: نور مستنيه اي 
نور بتوتر :: ها لا أصل انا مينفعش اديها دمي 
خالد :: يلا مافيش وقت 
جاسر بحده :: نور اختك بتموت 
نور بعياط :: مش هعرف والله صعب 
رعد مسكها من دراعها :: ليه انطقي
نور بعياط ::علشان هي مش اختي
جاسر بصدمه :: نععععععععم 
نور بعياط :: انا كنت جايه انهارده علشان اقولها بس لقيتها كده 
جاسر :: مش اختك ازي 
كمال :: مش مهم المهم لازم حد من عيلتها والا هتموت 
نور قالت حاجه صدمت الكل  :: حضرتك تقدر  تديها دمك أو طنط اسيل 
كمال :: انا ازاي 
نور بعياط :: علشان هي بنتك 
كمال :: نععععععععم يا اختي 
نور :: مش وقته المهم عشق 
خالد :: طب تعالا معايا 
جاسر قرب منها ::مش اختك ازاي 
نور حكت ليهم كل حاجه وهي بتعيط 
نور :: والنبي عشق متعرفش انا اه كنت هقول ليها بس رجعت في كلامي علشان خاطري يا جاسر 
نورين ابتسم :: يعني عشق بنت خالتي 
نور عيطت اكتر 
نورين :: اسفه والله 
نور :: بعد اذنكوا ومشيت 
بعد مرور ساعه خرج خالد 
كمال جري عليه وطبعا جاسر حكي ليه بس محدش عارف مين الي بدل عشق في المستشفى
خالد :: الحمد لله هي أحسن ودا طبعا بفضل كمال بيه بعد ربنا 
وهي دلوقتي هتروح اوضه عاديه وهتفوق بكره الصبح أن شاء الله بس لازم اتصل بالبوليس دي جريمه قتل 
كمال بغل :: وديني لهقتل اي حد يقرب منها 
رعد قرب ناحيه خالد وضربه بوكس وقعه علي الأرض 
جاسر استغرب 
رعد :: ده علشان شيلت مراتي لما اغمي عليها 
كمال واقف مستغرب 
جاسر :: هههههههههههه حتي الدكتور مش عاتقه المهم استاذ كمال عشق متعرفش الكلام ده لأنها لو عرفت حالتها النفسية هتسوء جدا وعشق حساسه 
كمال :: يعني اي انا نفسي اخدها في حضني 
رعد بغيره ::  قبل ما تكون مراتي لكن دلوقتي لا 
كمال بصدمه :: نععععععععم
نورين :: هههههههههههه اي ده رعد بيه بيغير 
جاسر خطفته ضحكت نورين القمر زيها وفضل باصص ليها ورعد خد باله وضربه بوكس ????
جاسر :: في اي يا ابني 
رعد بص لنورين بغضب :: روحي لسيلا واقفه هنا ليه 
نورين مشيت بخوف 
رعد قرب من جاسر :: حسك عينك تقرب من نورين سامع وسابه ومش 
جاسر ::ماله ده 
كمال :: بيغير 
الاتنين في صوت واحد :: هههههههههههه
جميله بتتكلم في الفون 
جميله :: عايشه ازاي ومين الي اتبرع ليها بالدم دا لازم علشان تعيش حد من عائلتها يتبرع ليها بالدم ودا مستحيل مين الي اتبرع ليها طب اعرفلي بسرعه وبعد دقائق الفون رن 
جميله بصدمه ::قلت مين  طب اقفل 
جميله بصدمه :: يعني اي معقول يكون عرف لا اكيد في حاجه غلط 
مساءٍ في المستشفى 
شخص مجهول :: تمام يا فندم لما تفوق هقولك 
شخص آخر خارج مصر :: خاااالد مش عايز اي غلطه واول اما تفتح عينها تكلمني علي طول وعينك تكون عليها لحد الصبح 
خالد :: يا باشا صعب جدا جوزها مش سايبها دقيقه دا زي ما يكون بيعشقها مش بيحبها ويقتل اي حد يقرب منها 
شخص مجهول بغموض :: يبقي يوريني هيعمل اي لما أخدها منه 
يتبع..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببتها في مهمتي للكاتبة أسماء محمد

‫6 تعليقات

اترك رد

error: Content is protected !!