روايات

رواية يوسف وبسنت الفصل الثاني 2 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية يوسف وبسنت الفصل الثاني 2 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية يوسف وبسنت البارت الثاني

رواية يوسف وبسنت الجزء الثاني

يوسف وبسنت
يوسف وبسنت

رواية يوسف وبسنت الحلقة الثانية

صحيت مفزوعه وبيدلق على وشي ميا
يوسف بصوت عالي: بسسسسسسسنت
بسنت بخوف : في ايهه؟!
يوسف كتم عصبيته ..وبحده: بقالي ساعه بنادي عليكي …فكرتك موتي
بسنت قامت بعصبيه: انت مين وجايبني هنا ليه ؟! نزلت على ركبتها وهيا بتعيط بقهر : انا تعبت اووي …انا بجد تعبت من الدنيا نفسي اموت نزل لمستوها وقعد على ركبته
يوسف بهدوء: اهدي
بسنت: انت عايز مني
يوسف: انا مش عايز منك حاجه…قام وقف
كل حاجه هتفيهما في وقتها
كان ماشي ولف
اكلتي صحيح؟
بسنت مسحت دموعها: لا مليش نفس
يوسف هغير وانزل تكوني على السفره عشان تاكلي
مشي وسابني وانا عايزه احدفه بطوبه في قفاه
دخلت الفيلا بغيظ وقعدت على الكنبه ونا بنفخ
بصيت بطرف عيني لقيت موبايله….بصيت له بتفكير

يوسف دخل اوضته قلع الجاكت ورماه على السرير
حط ايده في جيوبه يدور عليه

حاولت افتحه كتير مش ظابط
بسنت بضيق: اوف مش را
لقيته اتشد من ايدي
بص لي وعنيه بتطق شرار
ومسك أيدي بعصبيه: انتي ازاي تتجرئي تمسكي موبايلي صرخ في وشي رددددي
بصيت له ونا بترعش ..لا وكمان تحاولي تفتحيه قرب عليا وبصوت فحيح: لو حصل مره تانيه وغلطي هندمك واريكي ايام سوده
بصيت له بدموع وقهر ممزوج بخوف ومسكت في قميصه بعصبيه
اقتلني وخلصني ….انا عايزه اموت
مسك أيدي ولفها حاولين ضهري…هيحصل بس مش دلوتي …وقسم بالله لو حاوالتي تهربي لاكون …وبعد عني وطلع فوق
نزلت على ركبتي ونا بعيط
بعد شويه نزل تحت وجينا ..جابت الاكل قعد على السفره
ونا مسحت دموعي وقايمه ولسه بطلع اول سلمه
يوسف بصوت عالي:بسسسنت
اتنفضت ولفيت وتصنعت القوه :خير!
يوسف: انا قولت تترزعي عشان تاكلي
بسنت: مش عايزه وبصوت عالي…. كفايه بقى انا تعبت ..مسكت دماغي وحسيت بدوخه …والدنيا بتلف بيا ومبقتش شايفه غير سواد
حسيت بأيده بتمسكني
وصوته وهو بيقول بسسسنت مالك؟!

خالد بيدور في كل مكان في الفيلا على بسنت
خالد بعصبيه: يعني ايهه متعرفيش مكانها الارض اتقشت وبالعتها
ميار ببكاء : ولله ياحبيبي انا سبتها وهيا خرجت بليل ومرجعتش
خالد ضربها قلم وازاي تسبيها ترمي بنتي في الشارع في نص الليل في إيطاليا وهيا متعرفهاش …انتي طال…اخد نفس وكتم غضبه عارفه لو جرالها حاجه …طلع فونه وكلم حد وهو بيقول : بنتي لاذم ترجع انهارده وصرخ اقلبو عليها الدنيا
طلع جري لفوق فتح الكميرات عشان يشوف …لقى عربيه اخدتها اول ما بدأت تمشي في المطر قرب الصوره واخد رقم العربيه
……
فتحت عنيا لقيته قاعد على كرسي جبي في الاوضه
كان مغمض عنيه وشكله نايم بصيت له وبصيت لوشه كتيراوي ملامحه جميله وبدقن خفيفه ملامحه رجوليه..وجميله
لحد مافونه رن فوقت من سرحاني وهو صحي
يوسف: انتي كويسه؟!
بسنت: هو انت اسمك ايه
يوسف ببتسامه:اسمي يوسف
قام جاب صنيه اكل وحطها جبي وبدا يفتح الاكل
بسنت: مش هترد
يوسف وهو بيحط ملح :لا
اتفضلي لاذم تاكلي كويس…هتقدرى تاكلي لوحدك ؟!
حركت رأسي بمعنى ايوه
مسك موبايله الي رن مرتين وشاف الاسم وخرج
بدأت اكل وشويه ورجع قعد على الكرسي
اكلت وسمعت اذان الفجر على موبايله
شكلي فضلت نايمه كتير
يوسف فتح برشام
وجاب كوبايه ميه
يوسف :دا فتامين الدكتور كتبه لك
بسنت : افرض طلع سم
يوسف سندني وطلعنا البلكونه
يوسف: انا لو عايز اموتك مش محتاج اعمل كدا
بسنت بتفكير : ممكن حبايه تسطلني ومحسش بنفسي …غير وسكتت
يوسف :انتي معيا من امبارح مش محتاج…لو مش عايزه تاخدي خلاص وحطها على التربيزه وقام وقف وبص لسما
ودقايق واخد موبايله وخرج تصبحي على خير
♡~~~~~♡~~~~♡
نمت وصحيت الصبح لبست وسرحت شعري قدام المرايه
دق دق
بسنت : ادخل
يوسف دخل : صباح الخير
بسنت لفت : صباح النور
يوسف حط كيس على الكمودينو: دا ليكي شوفيه …انا نازل متتأخريش عشان نفطر سوا
قربت على الكيس بفضول : لقيته فستان حلو اوي وبيجامه وكذا حاجه
نزلت ونا بدور عليه بعيوني
كان قاعد على رأس السفره وفاتح الموبايل
بسنت بزهق : لسه كتير ؟!
يوسف بطرف عينه: اه
بسنت : انا عايزه اروح بقى
يوسف: انا خاطفك علفكره !
بسنت :وبرضو عايزه اروح
يوسف : طب اترزعي
قعدت ونا بنفخ
جينا جابت الاكل وبدا ياكل
يوسف : اخويا هيجي انهارده
بسنت : اوف
يوسف : كان بيدرس في ألمانيا…وهيتخرج
بسنت : بوووووف
يوسف : ايهه ..انا غلطان اني بعاملك كويس المفروض ارميكي ياعني في الجراش مربوطه عشان اخلص منك
بسنت: لا سهله تمشيني
يوسف اخد حاجته ومشي
بسنت بصيت حاوليها لقت برطمان حدفته عليه جيه فيه
برقت بصدمه وطلعت تجري على فوق
يوسف طلع مسدسه وضرب طلقه في الهوا وبصوت عالي بسسسسسنت
اتخشبت مكاني من الخضه
ولفيت بهدوء
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية يوسف وبسنت)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *