روايات

رواية بين يدي الوحش الفصل الثالث 3 بقلم نورهان العطار

رواية بين يدي الوحش الفصل الثالث 3 بقلم نورهان العطار

رواية بين يدي الوحش البارت الثالث

رواية بين يدي الوحش الجزء الثالث

بين يدي الوحش
بين يدي الوحش

رواية بين يدي الوحش الحلقة الثالثة

اسر بغضب وحدة:هو انتي
نور بدهشة وغضب:انت
اسر بغضب:انتي بتعملي اي هنا
نور بخوف من صوتة:انا جاية اقدم علي الوظيفة
اسر بسخرية وقرف:انتي الي هتبقي السكرتيرة بتاعتي انا اقرف انك تمسحيلي جزمتي يا بتاعة انتي
نور بزعيق:انت مين علشانامسحلك جزمتك دا انت انسان مستفز ومقرف انا متشرفش اني اشتغل عندك انت مستحيل تكون انسان انت حيوان ثم ذهبت من امامة بسرعة البرق
اسر بعيون سوداء مثل الليل:انا هوريكي مين الحيوان
ثم رفع سماعة الفون وطلب عدة ارقام ثواني واتاة الرد اسر بجمود وحدة:عارف البنت الي خرجت من الشركة دلوقتي
الشخص:ايوة يا باشا
اسر:عاوز اعرف عنها كل حاجهبكرة الصبح عاوز ملفها قدامي
الشخص: عنيا يا باشا
اغلق اسر الهاتق واخد يتوعد لها بالعذاب الشديد
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
اما نور فاخذت تمشي في الشوارعودموعها تنهمر مثل الشلال وقفت امام النيل وهي تبكي بشدة وقهرة
نور بعياط:لي سبتوني لي انا محتجاكم اووووي انا من ساعت ما سبتوني وانا وحيدة انا تعبت اوووووي والله الله يرحمكم يارب ثم ذهبت الي البيت والقت بنفسها علي الفراش ثم ذهبت في ثبات عميق
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻

 

 

اما عند اسر بعد ما انهي كل اعمالة وجد احد يطرق الباب فسمح لهو بالدخول فوجدة مازن اخية
مازن:اسر خلصت
اسر بجمود:اة يالا نروح
مازن:مالك في حاجه حصلت
اسر:لا مفيش يالا
مازن:تمام يالا
ثم ذهبو الي القصر ودخل كل منهم الي غرفتوا بعدما تناولو العشاء ذهب مازن الي غرفتو والقي بنفسه علي الفراش وذهب في النوم سريعاا.
(هنقول اي حلوف 😂😂😂)
اما اسر فلا يستطيع النوم ابدا فهو غاضب بشدة
اسر:اهلا بيكي في جحيم الوحش
وبعد ما ارهقو التفكير ذهب في ثبات عميق
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
في صباح اليوم التالي استيقظت نور وهي تشعر بصداع كاد يفجر راسها فقاكت وهي تترنح ودخلت المرحاض وتوضئت وخرجت وارتدت ثيابها المكونة من فستان احمر غامق وطرحة بيضاء وادتت فرضها ثم خىجت تبحث عن عمل ولكن وهي خارجة قابلت صلحب البيت فقالت
نور بتافف:يا فتاح يا عليم يا رزاق يا كريم
صاحب البيت (متولي):صباح الفل يا ست البنات
نور: صباح النور يا عم متولي اؤمر
متولي:الاجار عاوز الاجار
نور:معلش يا عم متولي ممكن تصبر عليا يومين بس وهجبلك الاجار
متولي:طيب انا عندي حل احسن
نور بسرعة:اي هو
متولي:تتجوزيني دا انا شريكي يا بت بالحلال
نور بقرف:ياراجل عيب عليك دا انت متجوز اتنين ومعاك ٧عيال
متولي:واي يعني الشرع محللي اربعة
نور:انا مش عاوزة غور بقا من وشي
متولي:طيب عاوز الاجار يا حلوة بكرة لو مجبتيش الاجار هرميلك عزالك في الشارع
نور بزهق:يارب اقف معايا يارب
اخذت تبحث عن عمل الي ان تعبت فكررت العودة الي المنزل ومال ان دخلت الي البيت حتي وجدت اشخاص يقوفون وشخص جالس علي الاريكة المتهالكة وينظر الي الاسفل

 

 

نور بزعيق:انتو مين ودخلتو هنا ازاي
اسر رفع راسة:اي نستيني يا حلوة
نور بدهشة:انت عرفت بيتي ازاي واي الي جابك هنا
شاور اسر للحراس بيدة لكي يذهبو فقال
اسر بغرور:انا اسر العمري يعنياي حاجه بعرفها
نور بخوف:وانت عاوز اي دلوقتي
اسر بعيون لا تبشر بالخير:هتعرفي بعدين يا قطة بااي
ثم تركها ورحل وهي اغلقت الباب بسرعة البرق وجلست خلفو تبكي بقوة وقهر
نور:يارب انا زهقت بقا هو عاوز مني اي
ثم اخذت تبكي الا ان غلبها النوم فنامت مكانها من شدة التعب
༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
وفي صباح اليوم التالي داعب نور الصباح وجة بطلتنا فقامت نور وجدت نفسها علي الارض فقامت بهدوء ودخلت المرحاض وتوضئت وارتدت ملابسها المكونة من جيبة سوداء وتيشرت ابيض وجاكت اسود وكوتش ابيض وطرحة بيضاء وادتت فرضها وذهبت لتبحث علي عمل ولكن وهي تبحث وجددت عربية سوداء وقبل ان تصرخ وجدت من يكمم فمها ساحبا اياها داخل السيارة وهذا اخر شئ راتهة نور قبل ان تفقد الوعي
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
اما في القصر يحلس اسر علي كرسي مكتبة يهزهو بهدوء مرعب حتي اتاة اتصال فرفع الهاتف واتاة الرد
من شخص
الشخص:كلو تمام يا باشا
اسر ببسمة لا تبشر بالخير:تمام محدش يعملها حاجه انتو فاهمين
الشخص:تحت امرك يا فندم
اغلق اسر الهاتف ثم قال
اسر بغموض:اهلا بيكي في جحيمي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على 🙁رواية بين يدي الوحش)

اترك رد

error: Content is protected !!