روايات

رواية حكاية ملك الفصل الرابع عشر 14 بقلم ملك مصطفى

رواية حكاية ملك الفصل الرابع عشر 14 بقلم ملك مصطفى

رواية حكاية ملك البارت الرابع عشر

رواية حكاية ملك الجزء الرابع عشر

رواية حكاية ملك الحلقة الرابعة عشر

يوسف. معلش ي حج
دخل قاسم و سحر عرفته ملك وكانت نايمه ف مردوش يقلقوها
عند يوسف و علي
علي. خير ي يوسف
يوسف. بص وحكا يوسف ل ابو كل شي و عرفه ب اعترف ادم وأنه مظلوم
علي. كنت عارف ان الحكايه مترتبه
يوسف. بس هو ده كل الي حصل بس شكله جدع اوي انت عارف بعد منطمن عل ملك هنزل امسك المصنع بتاعه
علي.عل خيرت الله
عند ملك فاقت ولقت قاسم و سحر أمامه
سحر. حبيبتي ي بنتي عامله اي دلوقتي
ملك. الحمدلله ي ماما انا كويسه

 

 

 

سحر. طب الحمدلله ي قلبي
قاسم. اي ي ملك عامله اي دلوقتي احسن
ملك ب ابتسامه. الحمدلله ي قاسم وهنا دخل يوسف و علي
علي. كده ي ملك تقلقيني عليك
ملك. معلش ي بابا الحمد جت سليما
علي باس راس بنته. الحمدلله يقلب ابوكي وبص ل قاسم
قاسم. طب انا هروح اشوف الدكتور و اجي
علي. لا خليك روح انت ي يوسف
يوسف. حاضر ي بابا
علي ل قاسم. انت ابن حلال ي ابني و ربنا باين ليك الحقيقة
قاسم. الحمدلله ي عمي
علي بص ل بنته و بسها تاني. طب اي ناوي تتجوزها ولا اتجوزه انا
قاسم مكنش مصدق. حضرتك بتتكلم بجد

 

 

 

علي. لا بهزر طبع بتكلم بجد انت شخص جدع و انا عارف انك هتحافظ عل بنتي
قاسم. طبعا ي عمي ده انا هخليها في عيني
علي. وانا وثق من كده يبقي بعد ما ملك تفق الجبس نعمل الخطوبه
قاسم. هي ليه فيها خطوبا مينفعش جوز عل طول
سحر بضحك. شوف الواد
علي. لا خطوبه وبعدين نبقي نشوف حكايه الجوز دي ولا انتي اي رأيك ي ملك
ملك بفرحه وكسوف. الي حضرتك تشوفه ي بابا
علي. عل خيرت الله
قاسم. بجد انا بشكرك اوي و من كتر م انا فرحان مش عارف اقول اي
علي. متقولش حاجه ي قاسم. وبعدين انت زي ابني
قاسم. ده شرف ليا طبعا
وهنا دخل يوسف ومعاه الدكتور كشف عل ملك

 

 

 

الدكتور. لا ده انتي كويسه اوي النهارده ممكن كمان اكتبلك عل خروج بس متعمليش اي مجهود عشان الكسر يلحم بسرعه
ملك. حاضر ي دكتور
دكتور. تمام ده العلاج الي هتمشي عليا اتفضل ممكن تمشي دلوقتي
خرجت ملك من المستشفى وبعد مرور شهر من العلاج و قاسم كان عل طول معاها مسبهاش
يوسف. يلا ي ملك عشا انا واريا شغل و ابوكي قال لازم اروح معاكي تفكي الجبس
ملك. م خلاص ياعم انت في أي هو الشغل اهم مني يعني الله يرحم
يوسف. ماشي ي ختي يلا بينا
ملك بتكبر. يلا ورايا
يوسف. يا صبر ايوب
ونزل يوسف وملك من البيت و كام قاسم في انتظرهم
يوسف. اي ده قاسم

 

 

 

قاسم. اها ي خويا قاسم انا مش قولت ليك ياض لما تروح المستشفى تكلمني
يوسف. كبير والله كنت لسه هرم عليك
قاسم. لا ونبي
ملك. طب وبعدين
قاسم بص ل ملك. يصباح العسل
يوسف. عل فكره انا واقف عيب كده بتاعكس اختي قدامي
قاسم. اركب العربيه ياض
يوسف. حاضر ي كبير.
ضحكت ملك عل أخيها.
قاسم. يلا انتي كمان اركبي
ركبه العربيه و وصلو المستشفى وفكت ملك الجبس

 

 

 

قاسم بحب. حمدالله على سلامتك ي ملوكتي
ملك ب كسوف. الله يسلمك
يوسف. اجيب اتنين لمون
قاسم. شكلك عايز تتروق
يوسف. طب وعل اي
قاسم. ايوه اظبط كده يلا بينا
عند ملك في البت كان قاعد قاسم و علي و سحر و ملك بيتفقه عل خطوبه
قاسم. خلاص باعني يبقي الخطوبه الاسبوع الجاي
علي. اسبوع اي بس ش هنلحق نعمل حاجه
قاسم ي عمي انا مجهز كل حاجه
علي. طب ي ابني شوف ملك رايها اي بردو
قاسم ل ملك. هاا ي ملك رأيك اي

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حكاية ملك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *