روايات

رواية سجان الصعيد 2 الفصل الثالث عشر 13 بقلم نور الشامي

رواية سجان الصعيد 2 الفصل الثالث عشر 13 بقلم نور الشامي

رواية سجان الصعيد 2 البارت الثالث عشر

رواية سجان الصعيد 2 الجزء الثالث عشر

رواية سجان الصعيد 2 الحلقة الثالثة عشر

انصدم الجميع عندما وجدوا الغول يدخل اليهم بدون حراس فنظر عامر وتحدث بحده مردفا: انت دخلت اهنيه كيف وازاي البهايم ال بره يسمحولك تدخل اكده
الغول بغضب: جولتلهم اني جريبكم وهما دخلوني
عامر بسخريه: وجاي اكده عادي مع انك عارف انك هتطلع من اهنيه علي السجن
الغول بضحك: لو ابني وافج يسجني يبجي عادي هتسجن
نظر زين اليه بحزن ثم تحدث بحده مردفا: مين ابنك دا مفيش حد اهنيه من عيالك
الغول بعصبيه: ضحكرا عليك علشان تعادي ابوك يا ابن الغول
زين بحده: انا مش ابن الغول انا اسمي زين وبس وخلاص علاجتي بيك انتهت من زمان جووي سيبني في حالي بجا
نظر الغول الي هدي ثم الي افنان وتحدث بسخريه مردفا: رجعت لهدي وسيبت افنان وانتي يا ست افنان رجعتي لجوزك الواطي خلاص
افنان بعصبيه: اوعي تغلط فيه الا جسما بالله انا ال هجتلك جوزي دا احسن شخص بالنسبالي في العالم كله ومحدش واطي وحقير غيرك وزين زيه دي عامر وسيف بالنسبالي
حنان بضحك: الغول هنا يا مرحبا يا مرحبا نورت يا غول مش كنت تقول انك جاي علشان نفرش الارض ورد
الغول بعصبيه: كنت عارف انك سبب المصايب انتي كمان جبر يلمك مفيش حد كان بيلعب في دماغ ابني غيرك انتي وابن اخوكي
زين بعصبيه: الزم حدودك يا غول مسمحلكش تغلط في عمتي
الغول بغضب شديد: دي مش عمتك ولا حد اهنيه من عيلتك انا بس ال ابوك انا عيلتك
عامر بسخريه: ما كفايا بجا يا غول محدش اهنيه من عيلتك زين اخويا انا وكل ال اهنيه اهله انت ال ملكش مكان بينا
جاء الغول ليقترب من زين فوقت هدي امامه ثم وقفت نورسين امامها ثم سيف ثم ريماس ثم سليم ثم افنان وحنان فنظر عامر اليهم وضحك بشده ثم تحدث مردفا: شوفت علشان توصله لازم تعدي دول كلهم لازم تتخطي كل دول علي تجرب منه ودا مستحيل علشان انا هبجي جدامك كمان
نظر الغول الي زين بحزن واخرج مسدسه ثم وضعه علي رأسه وكان سيطلق الرصاص ولكن فجأه سحب رأفت السلاح واشار للعساكر فمسكوه بقوه فتحدث زين بحزن مردفا : انا كنت عارف انك هتيجي اهنيه وكمان كنت عارف انك هتجتل نفسك علشان اكده الحراس دخلوك بس مستحيل اسمحلك تنتحر اولا علشان مش عايزك تروح لربك كافر يمكن في السجن تجدر تتوب وربنا يغفرلك ويسامحك علي ال عملته في حياتك انساني وانسي ان عندك ابن
عامر بحده: ياريت تتوب عن كل ال عملته دا لو متعدمتش علي جرايمك انسي زين ابنك علشان ال واجف جدامك دا الرائد زين مش ابنك
اشار رأفت للعساكر ليأخذوا الغول فأقترب عامر من زين وتحدث بابتسامه مردفا: ها يا بطل هنعمل خطوبتكم امتي
هدي بضحك: الاسبوع الجاي
سيف: بجولكم اي ما تخلوها خطوبتين وتعملوا خطوبتي بريماس ال متأجله بجالها سنتين دي
حنان بضحك: خلاص نعنل خطوبتهم الاتنين في يوم واحد
نورسين بصراخ: ااااااه الحجني يا عامر
التفت الجميع الي نورسين ثم اقترب منها عامر وتحدث بلهفه مردفا: مالك يا حبيبتي
نورسين بتعب وصراخ: شكلي هووولد الحجني
عامر بصدمه: انتي لسه في السابع هتولدي كيف
سليم: شيليها يا عامر بسرعه وخلينا نروح المستشفي
اقترب عامر منها وحملها ثم ذهبوا بسرعه الي المستشفي وقفوازالجميع امان الغرفه حتي خرجت الطبيبه فتحدث عامر بلهفه: مالها يا حكيمه
الطبيبه: هندخلها عمليات دلوجتي دي ولاده مبكره ادعولها
القت الطبيبه كلماتها وذهبت فوقف عامر يشعر بالخوف الشديد خاي اقتربت منه افنان وتحدثت مردفه: متخافش يا اخوي هي هتبجي زينه هي وابنك صدجني
عامر بخوف: ياااارب … يااارب
ظلوا الجميع ينتظرون امام غرفه العمليات حتي خرجت الكبيبه وهي تحمل طفل صغير فأقترب عامر وحمله ثم تحدث بسعاده مردفا: دا ابني
زين بابتسامه: حلوو جوووي
عامر بسعاده: ايوه حلو جووي بس نورسين عامله اي
الطبيبه: الحمد لله دي معجزه ان العمليه مرت بسلام والاتنين بخير بس هي لسه تحت تأثير البينج
بعد مرور اسبوعين في اشهر قاعات الافراح في القاهره وقف عامر وسليم وزين وسيف امام احدي الغرف كلا ننهم ينظر الي الثاني بضيق حاي تحدث زين مردفا: انا زهجت جسما بالله هما بيعملوا اي كل دا
طرق عامر علي الباب بعنف فتحدثت نورسين من الداخل مردفا: عامر لسه شويه هدي وريماس لسه بيجهزوا نفسهم
عامر بحده: ما تخلصرنا بجا دا اي الذل دا الناس تحت في القاعه مستنينا هنفضلوا واجفين اكده
حنان بزعيق: اخرس يا ولد قالتلك لسه بيجهزوا نفسهم
انفجر الجنيع من الضحك علي كلمات حنان فتحدث عامر بتذمر: بتضحكرا علي اي جبر يلمكم
ظلوا الاربعه منتظرين امام الغرفه قرابه الربع ساعه حتي خرجوا الفتيات فأنصدم عامر وسيف وسليم وزين من شده جمالهم كانوا يرتدون الابعه فساتين طويله باللون الاسود بدون اكمام وعليها بعض الاكسسورات من اللؤلؤ وكل فتاه منهم ترتدي بعض الاكسورات من الالماس الحر الذي يزيدهم جمالا وكلا منهم لها تسريحه شعر مميزه عن الاخري تزيدها جمالا فمسك كلا منهم زوجته وخطيبته ةقبلوا يديهم ونزلوا الي القاعه وعندما وصلوا صفقوا لهم الجميع ورحبوا بالضيوف ثم افتتحوا الرقص فمسك كلا منهم يد زوجته وبدؤا الرقص وكانت ناديه تحمل الصغير الذي سماه عامر علي اسم ادهم صديقه واثناء الرقص كان تحدث زين بابتسامه مردفا: انا بحبك اخيرا بجيتي معايا وبنرجص مع بعض كمان
هدي بأحراج: وانا كمان بحبك جووي والله العظيم
نظر عامر اليها بسعاده وسحبها اكثر اليه واحتضنها بشده اما عند افنان وسليم كانت تشعر بالحراج الشديذ فهي لم تجيد الرقص بشكل جيد فتحدث سليم بابتسامه: والله بترجصي حلو اصلا كفايه انك في حضني
افنان بأحراج: بس بجا
سليم بضحك: بموت فيكي وانتي وشك بيبجي شبه الطماطم اكده
افنان بأحراج: عايزه اجولك حاجه
سليم: جولي
افنان بابتسامه : انا بحبك جوووي
سليم بسعاده: وانا بموت في اهلك والله
عند سيف كانت ريماس تضحك بشده علي سيف وهي تضغط علي قدمه حتي تحدث بحده مردفا: مكنش رجص دا ال هيوجع دماغي
ريماس بضحك: خلاص متزعلش انا بحب اعصبك اصلا كل ما تتعصب بحبك اكتر
ابتسم سيف ثم تحدث مردفا: وانا كمان بحبك مهما عملتي
عند عامر كان ينظر اليها بضيق وهي غير مهتمه بالرقصه فتحدث عامر بحده: وبعدين بجا
نورسين: بحب اشوف ادهم اكده علشان اطمن عليه
نظر عامر اليها ثم سحبها الي احضانه بقوه وتحدث بخبث: خليكي معايا بس وادهم مع ماما وعمتي متجلجيش عليه
نورسين بأحراج: طيب ابعد شويه مينفعش اكده
عامر بخبث: لع ينفع انا بحبك اكتر وانتي في حضني اكده
لفت نورسين يديها علي رقبه عامر ثم تحدث بابتسامه مردفا: انا بحبك يا حضرت المقدم
عامر بصوت عالي: وانا بموووت فيكي يا مرت المقدم
ابتسم الجميع فحمل عامر نورسين ولف بها بقوه وسط تصفيق الجميع

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية سجان الصعيد 2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *