روايات

رواية احببت فارس الصعيد الفصل الأول 1 بقلم حبيبة محمد

رواية احببت فارس الصعيد الفصل الأول 1 بقلم حبيبة محمد

رواية احببت فارس الصعيد الجزء الأول

رواية احببت فارس الصعيد البارت الأول

رواية احببت فارس الصعيد الحلقة الأولى

روح: اه ولله الواحد تعب خالص يلا ننزل نفطر ونستريح حبه
ريتال: بتعب يلا
بعدين الاتنين نزلو ودخلو كافيه وكل واحده طلبت
ريتال: تعالي نقعد في عربيتك
روح: تعالي وراحو قعدو
ريتال: ضهري وجعني اووي
روح: ونا السفر طويل
ريتال: اه
بعد شويه خلصو
ريتال: استني نقعد حبه ونبي
روح: ماشي
بعد ربع ساعه
روح: يلا يبنتي هنام كدا
ريتال: يلا بعدين احنا شاربين قهوه يعني مش هنام
روح: ماشي يلا
ريتال: نزلت ركبت عربيتها ورمو الزباله في الباسكت الي في الشارع
روح: يلا واحد
ريتال: استني بحط حزام الامان
روح: همممم 123
ريتال وروح جريت بلعربيه بسرعه
ريتال: بت أما نروح عاوزه اشتري حجات من هناك اصل بحب اشتري اي حاجه من هناك كدا
روح: ماشي
9:00
ريتال: كانت بتسوق بسرعه
روح: كانت بتسوق بسرعه هي كمان
ريتال: مهو مش هنفضل كدا يلا الي هيوصل الاول ولله هو الي هيكسب وهتحوليلي الخمس آلاف جنيه وقتي يريري
روح: أما نشوف بس مين الي هيكسب
وبدأو يزودو في السرعات
ريتال: كانت بتسوق زي المجنونه
روح: كانت بتسوق بسرعهو
الساعه بقت
11:00
ريتال: معدش كتير خالص
روح: اه
ريتال: ساقت بسرعه ولفت من مكان
روح: لفت وراها ولحقتها انتي رايحه فين
ريتال: متخفيش نا بدخل من هنا عادي
روح: ماشي
ريتال: ساقت
روح: كانت بتسوق هي كمان اسرع بس ريتال بتسوق بجنون وهي خايفه تسوق بسرعه ليحصل حاجه
الساعه بقت 12:50
ريتال: بصوت عالي هييييي معدش غير حبه صغيرين خالص
روح: ايوا
والاتنين ساقو اسرع من بعض
بعد شويه
ريتال: كانت سبقت روح بكتير
روح: كانت بعيده عن ريتال بشويه هي كانت عارفه أن هي الي هتخسر زي كل مره
بعد شويه
ريتال: وصلت بعربيتها لمكان معين ووقفت
روح: جيت بعدها بدقيقتين
ريتال: الفلوس يبطه
روح: ولله انتي بومه مفيش فلوس
ريتال: نعم هاتي الفلوس يروح
روح: لا
ريتال: بقلك هاتي الفلوس
روح: اغنيهالك طيب مفيش فلوس يحلاوه مفيش فلوس يحلولي
ريتال: انتي بتقلدي محمد سعد ماشي
روح: لا يستي نا قد كلمتي وهاتي كدا الشفره بتاع حسابك وصورتها وتحول علي حساب ريتال خمس آلاف جنيه
ريتال: قلبي ياناس
روح: نا ليا غيرك يريتا قلبي انتي بس يلا عشان اي الناس بتبصلنا بصات مش حلوه
ريتال: حصل يلا
وكل واحده ركبت عربيتها
ريتال:كانت سايقه براحتها لقت حد خبط في عربيتها جامد
روح: وقفت فكرت أن ريتال حصلها حاجه نزلت بسرعه وسابت العربيه شغاله
ريتال: نزلت بعصبيه جامد لان هي بتحب عربيتها دي جدا هي لونها ابيض في اسود ومفيهاش خربوش فيها ريتال اتكلمت بعصبيه وقالت
ريتال: انت حيوان يبتاع انت مش تشوف الي قدامك
شخص : نزل شخص بجلابيه وعبايه فوق الجلابيه كان شكلو وسيم جدا قال بغرور اولا معلش ع الي حوصل وانتي مكنتيش ماشيه بسرعه واصل كنتي بتسوقي براحه
ريتال: بعصبيه وزعيق ولله انت الي اعمي ومش بتشوف معرفش مين الحمار الي علمك السواقه
رعد: بعصبيه طب بصي بجي يبت انتي احنا صعايده ومنسمحش أن حد يعلي صوته علينا مهما كان وانتي حرمه والراجل ميدمش ايدو علي حرمه واصل يعني لو صوتك دا علي تاني واقسملك بالله لكون معرفك جيمتك يبت انتي وبعدين انتي ازاي تمشي في الصعيد اجده صوح اي شاب في الصعيد يشوفك مبنزلش عينو من عليكي لانك مش ساتره نفسك يبت الناس
ريتال: انت مالك انت انا استر نفسي ولا لا انت متعرفش نا مين ولا اي انا بنت محمد القط
رعد: بضحكه جميله وبرود اههه انتي بجاا ريتال الجط بنت محمد القط يبجي عمي يعني احنا جرايب ف احترمي اني جريبك يولد عمي ونورتي الصعيد يرتال بس الي لابساه
دا في مصر مش في الصعيد عاد
ريتال: انت مالك انت بقولك انت مين اصلا عشان تتكلم معايا وتتدخل بحياتي كدا
روح: ريتال اهدي
ريتال: دا واحد مش محترم يعني غلطان وبيدخل في حياتي كمان معرفش الزمن حصل في اي
رعد: بعصبيه نا فارس الصعيد يعني أما تشوفيني تنزلي راسك الأرض ونا ليا حساب مع جدك يولد الجط
ريتال: جط مين بس اسمها القط القط انت كمان مبتعرفش تتكلم
روح: يريتا دول صعايده يعني بيقولوا القاف جيم
ريتال: اه عندك حق
رعد: الي حوصل في عربيتك هيتصلح وعلي حسابي وابجي اسألي علي فارس الصَعيد إنما انا مش هتحدت معاكي انا هتحدت مع راجلك لان نا مبتحدتش مع حريم عاد
ريتال: بس يبتاع انت ويكون مين يعني فارس الصعيد فارس الصعيد مين بس ونبي امشي من هنا وانا مش عاوزه منك حاجه اصلا انت متعرفش تجيب العربيه دي ولا حق تصليحها ف اسكت
رعد: بعصبيه وزعيق نا سكتلك كتير جوي يبنت الجط ونا عامل انك تجربيلي ورعد الجط مبيسكتش لحد عاد يعني انتي تتكلمي معايا ب جدب عشان ولله معمولش حاجه اندمك عليها واصل
ريتال: بستهتار انت طب روح ونبي يلا يروح نمشي من هنا نا مش عارفه اي الارف دا
رعد : لا ازاي بقي دا انتي من القاهره وتصيلح عربيتك علي حسابي وكلامي مع جدك زي مجولتلك
ريتال: مردتش عليه وركبت العربيه
رعد: كان متعصب بس صبر وقال ليزن انو يطلع علي بيت كبير الصعايده محمد القط
(ملحوظه نا مش بعرف اتكلم صعيدي بس الي بعرف اكتبو ب الصعيدي بكتبو يعني الجيم دي بتبقي مكتوبه يعني زي مجولتلك مثلا اقصد زي مقولتلك وواصل يعني بجد اوك)
رعد القط:﴿ فارس الصعيد مفيش حد مبيعملوش حساب وابن شهاب القط يبقي قريب ريتال بس العائلتين مش عايشين مع بعض وهو فارس الصعيد يعني مفيش حاجه بتحصل من غيرو وهو الي بيجيب لاي حد حقو ولون عينو زرقه زي ريتال واشقر وطويل وجسمو رياضي وبيلبس جلابيه وعليها العبايه بتاع الكبار دي بيبقي شكلو وسيم جدا وعايش مع امو وأبوه عمو وعيلتو كبيره اووي وعندو تؤام كمان اسمو يزن واخت اسمها فيروز ﴾
بعدين ريتال بتطلع علي بيت جدها هي وروح
بعد شويه وصلو
ريتال : نزلت
روح: نزلت هي كمان
ريتال: دخلت بهدوء
جدها : كان قاعد وبيفكر
ريتال: جيت من وراه جدو قلب ريتا
محمد: بفرحه ريتاا انتي جيتي امتي وحشتني اووي عامله اي
ريتال: بحب نا الحمدلله وانت عامل اي وحشتني اووي
محمد: نا تمام طول منتي بخير ولله يقلب جدو
روح: جيت من وراه جدو قلب ريري
محمد: اكيد دي روح الهبله
ريتال: بضحك هو انا عندي غيرها 😹
روح: بزعل ماشي يجدو
محمد: عامله اي يرومي
روح: تؤتؤ ريري مش رومي
محمد: ماشي عاملين اي مقلتيش لي يريتال انك جايه كنت بعت خالك يجي يخدك
ريتال: نا كبرت يجدو خلاص امال فين خالو
محمد: راح مشوار وجاي
ريتال: ماشي
محمد: يلا كل واحده تطلع علي اوضتها
ريتال: امرك يا محمد بيه
روح: تمام يفندم
محمد: يلا يهبل
بعدين طلعو
محمد: قعد وكان بيبتسم وبيفتكر ريتال وهي صغيره وأزاي كبرت بسرعه لقي حد بيخبط
محمد: قام بجلبيته وعبايته وعكازو مين
يزن: نا يا عمي
محمد: بجمود ازيك يا يزن يبني عامل اي
يزن:….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببت فارس الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *